West Ham United - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ud i 37. min.
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
4
17%
26 – Andy Robertson ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 57. min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister.
4
17%
17 - Curtis Jones ud i 73. min.
1
4%
11 - Mohamed Salah
8
33%
7 - Luis Diaz
3
13%
18 – Cody Gakpo ud i 57. min.
3
13%
78 - Jarell Quansah ind i 37. min.
1
4%
20 - Diogo Jota ind i 57. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 57. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 73. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 24

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

West Ham United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 28. dec, 2024 09:36

Billede

Indgangsbøn:
Det handler om at holde gang i gryden. Fortsætte den gode stime af resultater. Holde fast i den gode stemning i truppen. Bevare presset på gooners og F.O. Chelsea FC (de spiller hhv. mandag og onsdag). Så opskriften er simpel: Fortsæt!
Strømmen af lovord og lovprisninger rettet mod Arne Slot vokser dag for dag. Ja selv svorne ManU fanatikere som Gary Neville og Roy Keane, har kun positivt at sige. Keane synes endda at Arne er COOL! Men vi skal stadig passe på, at selvtilliden ikke udvikler sig til selvfedme, for man vinder ikke fodboldkampe med armene i vejret over hvor gode man er. Der er ingen vej uden om: Arbejd-Arbejd. Så rosenrødt ser det ingenlunde ud for søndagens modstander West Ham. Tilbage i starten af december, op til Hammers kamp mod Wolverhampton den 9. december, skrev pressen, at Lopetegui havde een kamp til at redde sit managerjob. De vandt så 2-1 over Wolves, og Lopetgui er stadig manager, og resultaterne siden har set lidt bedre ud, og de ligger nu på en 13. plads over klubber som Manchester F.U. og Everton.
Lopetegui har også sit at slås med på skades- og karantænefronten. Både Tomas Soucek og Guido Rodriguez har karantæne efter 5 gule kort, og specielt Soucek er jeg glad for mangler på Hammers midtbanen, når nu Szoboszlai og hans mange løbemeter tilsvarende er ude med karantæne. Lukasz Fabianski og Michael Antonio er med sikkerhed ude, ja spørgmålet er vel, om Antonio kommer til at spille igen, efter hans alvorlige trafikulykke. Yderligere gives Maximillian Kilman og Carlos Soler Barragan kun små chancer for at blive klar. Så det bliver endnu en kamp, hvor LFC stiller op som storfavoritter, men foreløbig 7-9-13 ser det ud til, at Slot har de mentale redskaber til at holde truppen ydmyg og sulten. Long may it last.....!

Indbyrdes statistik i PL:
Billede
Sejr til LFC i 62,5% af alle kampe, og tilmed sejr i præcis 50% af kampene ude mod Hammers, sætter en FED streg under Liverpools favoritværdighed. Oddset giver kun 1,38 på LFC sejr, mens uafgjort giver 5,50 og Hammers sejr, giver 7,00.

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
4 sejre til LFC og en uafgjort sidst i sidste sæson, da sæsonen og mulighederne var feset ud for Klopp & Co. Sidste inbyrdes opgør var i Carabao Cup'en 25. september, hvor LFC - med et hold langt fra stærkeste opstilling - vandt 5-1 på Anfield. Højdepunkterne derfra kan ses her:
Formbarometer:
Billede
"Pligtsejre" i de vigtige 6-point opgør mod Wolves og Southampton har foreløbig reddet Lopeteguis plads i manager-sædet, og uafgjort mod brighton og Bournemouth er faktisk hæderlige resultateter. ....men Liverpools formbarometer er stadig kun et manglende indgreb fra Kelleher og overtidens overtid og en tåbelig udvisning af Robertson væk fra at være perfekt med lutter sejre.

Statistik for sæsonen - PL:
Billede
Statistikken bærer præg af, at det er nr. 13 som tager imod nr. 1. LFC skaber 2½ gang flere chancer pr. kamp end Hammers.

Liverpool:
Det er årets sidste kamp, og der er for første gang siden landkampspausen en HEL UGE til at hvile/restituere, samt finpudse dødbolde og løbemønstre på træningsbanen. Curtis Jones har måske løftet lidt af sløret for Slots success, da han blev spurgt om hvor meget Slot ændrer på taktikken. Han svarede, at taktikken er ny hver gang, og der gives beskeder om, at mod ham og ham skal du løbe sådan her osv. Altså modstanderspecifik taktik og løbemønstre til hver kamp. Mon ikke Zubimendi sidder nede i San Sebastian og ærgrer sig over, at han ikke steg på Succes-Toget, da han havde chancen i sommers? Nu er det jo lige før, han bliver nødt til at fravælge Liverpool, fordi han kun vil få spilletid, når Gravenberch er skadet eller skal hviles. Ligeså håber jeg, at VVD, Salah og TAA dagligt bliver vist videoer og statistikker over hvordan Sadio Mané's, Wijnaldums, Torres' med mange fleres karrierer udviklede sig, efter at de skiftede væk fra Liverpool FC. Med tanke på, at der er en uges pause efter kampen, tror jeg ikke Slot sparer på truppen, men stiller stærkest muligt op for at holde momentum.

Så det er selvfølgelig med Verdens Bedste Keeper Alisson Becker på kassen.

Forsvaret
: Mest sandsynligt er det nok med en kæde af: TAA-Gomez-VVD-Robbo. Det kan dog være, at Slot synes Tsimikas skal have noget mere match-træning, så han får lov at starte. Tror dog Robbo starter.

Midtbanen: Som Slot sagde på pressekonference, så var Szoboszlai verdensklasse mod Spurs, så han blev sparet for at starte mod Leicester, så han kunne være verdensklasse igen mod West Ham. Da det er umuligt, har Slot udtænkt den geniale plan, at så er der bare en anden midtbanespiller i truppen, som må være verdensklasse mod Hammers. Det kunne så meget passende være Curtis Jones, der iflg. stemmerne i kamptråden ikke har spillet en rigtig brandkamp siden sejren over Chelsea 20. oktober, eller en rimelig god kamp mod Real Madrid sidst i november. Jeg tror ikke Elliot er helt klar endnu til at starte, så det bliver Gravenberch-Macca-Jones der får chancen. Dog håber jeg, at Gravenberch ikke trækker en advarsel, da han så vil have karantæne mod Manchester F.U.

Angrebet: Mo Salah fortsætter med at være mere inde end ude! Dias sad på bænken hele kampen sidst, og jeg har ikke kunnet finde nyheder om udviklingen i hans fars hjerteproblemer. Så jeg tolker intet nyt som godt nyt, og tror han er klar til at give gas søndag. Det tror jeg bliver på toppen af angrebet, for jeg tror det varer lidt længere tid, før Jota er klar til potentielt en hel kamp. Det skulle være noget med, at det trykkede ribben har gjort det vanskeligt for at lave vedligeholdende motion, så han fysisk er et stykke fra at være klar til 90+ minutter. Men Cody Gakpo er jo også brandvarm for tiden, så ingen ulykker der. Nunez fik 78. minutter fra start i onsdags, men det eneste det førte med sig var, at han vist kun røg endnu længere væk fra bedste start-opstilling.

Så mit bud ser sådan her ud:
Billede

Lad mig høre jeres bud.....
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: West Ham United - LFC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 28. dec, 2024 13:10

Synes altså den der regel om akkumulerede gule kort er for plat. Vaskes tavlen ren, når de har rundet 19 spillerunder eller hvordan fungerer det samsurium af dumme idéer?

Men ja, vi er heldigvis dækket udmærket ind i fraværet af Dom, både Jones og Elliott har niveauet til at entrere, selvom Jones, på trods af sit mål, ikke havde en altid lige skøn kamp mod Leicester. Om ikke andet, så bliver Dom da rigtig frisk til opgøret mod Man U.

Jeg kan ligeledes ikke forestille mig, at Nunez får endnu en chance. Det lykkes simpelthen bare ikke for ham, så Diaz eller Jota må være selvskrevet en plads på top.

Jeg er også i tvivl med Robertson og hvorvidt han bør starte eller vores græske scouser bør starte. Robertson ligner ikke en, der kan spille kamp efter kamp og hans output med indlæg og hjørnespark er heller ikke imponerende. Så det ligger lidt til venstrebenet at give Tsimikas spilletid.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » lørdag, 28. dec, 2024 13:26

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 28. dec, 2024 13:10
Synes altså den der regel om akkumulerede gule kort er for plat. Vaskes tavlen ren, når de har rundet 19 spillerunder eller hvordan fungerer det samsurium af dumme idéer?
Efter 19 spillerunde, rykkes grænsen til 10 advarsler for at få en spilledags karantæne. Har du fået 3 advarsler i de første 19 kampe, kan du tillade dig at få 6 i de sidste 19 kampe, og undgå karantæne for advarsler i sæsonen.
Har du derimod fået 6 advarsler i første ½-del, har du afsonet en spilledag, og får du 4 i den sidste ½-del, vil du få endnu en spilledags karantæne.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 28. dec, 2024 18:30

Cynwal skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 28. dec, 2024 13:10
Efter 19 spillerunde, rykkes grænsen til 10 advarsler for at få en spilledags karantæne. Har du fået 3 advarsler i de første 19 kampe, kan du tillade dig at få 6 i de sidste 19 kampe, og undgå karantæne for advarsler i sæsonen.
Har du derimod fået 6 advarsler i første ½-del, har du afsonet en spilledag, og får du 4 i den sidste ½-del, vil du få endnu en spilledags karantæne.
Serie A og Champions League har haft lignende model i mange år. Det gør det hele lidt mere spændende når en nøglespiller er ude med karantæne i en CL finale. Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 28. dec, 2024 21:28

Spændende? Nej, det er fuldstændig latterligt. Kan huske da Pavel Nedved var grædefærdig, fordi han missede Champions League finalen pga. for mange gule kort. Manden var ustoppelig og fantastisk den sæson og blev også kåret til vinderen af Ballon D'or. Sådan en spiller må aldrig misse en finale pga. en dum regel om gule kort.

Jeg tror også, at trænerne har svært ved at finde hoved og hale i de gule kort og karantæner, for Amorim tog fx Ugarte ud i stedet for Casemiro mod Wolverhampton og Ugarte er ellers i karantæne til næste kamp, så han kunne jo roligt have spillet kampen mod Wolves færdig.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 29. dec, 2024 13:07

Predicted Liverpool XI: Alisson, Alexander-Arnold, Gomez, Van Dijk, Robertson, Mac Allister, Gravenberch; Salah, Jones, Diaz, Jota
Suspended: Szoboszlai
Injured: Konate, Bradley

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 02014.html

Jota, Mo Salah og Van Djik laver målene 3-0 ved Pausen og så 6-2 ved FT. Så der tændt op for en “et godt nytår 2025”… Jeg håber, Inderst inde at Liverpool får fat i en NY Venstre back her i januar vinduet. Jeg er meget skuffet over Robertson, her på det sidste. Hans niveau er faldet fuldstændig efter, ikke have noget kvalificeret konkurrence på pladsen.. Den græske VB, er tydeligvis ikke god nok ifølge Arne Slot til at satses på i Premier League..? Måske en ny er på vej ind.

Rygterne på Trent skal videre tager nok også snart fart efter 31/12 hvor han kan skrive under med Real Madrid på en free transfer fra sommer 2025…, Det er kritisk, men tyder på han personligt vil videre. :music:

Men Bradley fra næste sæson er nok fast starter, (han er ihvertfald fremtiden)..

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. dec, 2024 17:10

Start-11'er:
Billede

...lige i røven:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. dec, 2024 17:37

Chiesa er ikke en gang på bænken. Han var på bænken mod Leicester. Danns er på bænken i dag. Mærkeligt. Robbo får fornyet tillid. Han har også noget der skal revancheres.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 29. dec, 2024 17:59

Studser også over Chiesas fravær.

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » søndag, 29. dec, 2024 18:05

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 29. dec, 2024 17:59
Studser også over Chiesas fravær.

Chiesa er nok på vej til Italien, Inter/-Milan vil nok gerne have en afdanket spiller som ikke har niveauet til Premier League, men kan spille “prime bold” i Serie A… Danns tager hans plads fra næste sæson…
Mo Salah hattrick odds 20.00 eller første mål odds 4,5 dagens banker!

pingel

Indlæg af pingel » søndag, 29. dec, 2024 18:12

God kamp - det bliver nok ikke helt let…

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. dec, 2024 18:21

Robertson tæt på at koste ved fejl i opspillet
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 29. dec, 2024 18:21

Robertson fortsætter hvor han slap. Gør det simple, hvis du ikke kan være med på det her niveau længere.

pingel

Indlæg af pingel » søndag, 29. dec, 2024 18:21

Ok, så er det vidst slået fast - Robbo er ikke den han har været

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 29. dec, 2024 18:22

UUhhhhh Salah ...DEN skal være der!
Vi SMADRER det PIShold !