Mælke reklame fra 80'erne siger det hele:
Som "Dreng 2" siger i video'en ovenfor: "Who's Accrington Stanley?", og den mælkeglade dreng svarer: Excactly!"
Kort fortalt, så er Accrington - som de hed den gang - en af de 12 Founding Members, som etablerede Football Legaue tilbage i 1888. Det førte til, at Preston i 1889 vandt det første engelske mesterskab i fodbold. I dag spiller de i League Two, altså 4. division, og der ligger de pt på en 19. plads ud af 24 hold. Så det er tæt på Røven af 4. division vi møder lørdag

I det tætpakkede program, er det ikke kun holdet, som har brug for rotation. Jeg bliver jeg også nødt til at "rotere indsatsen". Der kunne sikkert findes mange spændende historier at fortælle om Accrington Stanley, men kampens bevågenhed og at vi forventeligt stiller med et hold fra andet geled, at jeg begrænser indsatsen med optakt i relation til denne kamp. Jeg håber på forståelse. Dommer er for i øvrigt en Lewiss Smith, som iflg. LFCHistory.net aldrig har dømt LFC, og der er heller ikke påsat VAR på kampen, da dette først bruges fra 5. runde af.
På tirsdag venter der et livsvigtigt topopgør nede i Nottingham, mod utroligt effektive OG formstærke Forest. Fokus må være, at LFC skal pointmæssigt tilbage på sporet, efter den mærkeligt uengagerede indsats mod Man FU. Så der skal bare spares spillere over hele linjen. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om Slot har (lidt for) stor respekt for de store, gamle engelske pokalturneringer (+ Champions League), så han tenderer til at bruge spillerne fra 1. geled for meget? Jeg kan således være bange for, at der kun spares 5-6 spillere, og ikke hele truppen, som i denne opstilling her:

Det burde være et stærkt nok hold til at slå "who's Accrington Stanley?"