Indgangsbøn:
Fransk fodbold er fuld af overraskelser i år. Én stor negativ i form af PSG - hvilket er yderst positivt i mine øjne

I 16.-delsfinalen mødte LFC rumænske Unirea Urziceni, hvor LFC vandt 1-0 på Anfield og 3-1 ude. Så ventede Lille, og Liverpool tabte første kamp ude i Frankrig med 1-0, men vandt hjemme på Anfield 3-0 på mål af Steve Gerrad og Fernando Torres (2), og gik videre. I kvartfinalen blev Benfica også slået ud, inden LFC's onde ånd Atletico Madrid slog LFC i semifinalen.
Speaking of Atletico, så er det ét af de hold, som Lille overraskende har slået i dette års CL da de vandt på Wanda metropolitano, og de har også spædet til Real Madrids problemer i dette års Cl, ved at besejre dem på hjemmebanen i LIlle.
Alle resultater fra deres kampe i årets CL kan ses her:

Det skal bemærkes, at siden Lille tabte til Sporting Lissabon i 1. runde af CL tilbage i midten af september, så har de ikke tabt nogen kampe hverken i den hjemlige Ligue 1 eller i Champions League,
i den hjemlige liga ligger Lille på 3. pladsen, og de har et formbarometer, som minder mistænkeligt om Liverpools i PL, med 4 augjorte og 2 sejre i deres sidste 6 ligakampe:

Liverpool:
Liverpool spiller sæsonens vigtigste kamp på lørdag, når de tager imod The Tractor Boys på Anfield, for den kamp ser jeg fra Ringside!! Så burde vi ikke spare en masse spillere, da vi er næsten matematisk sikrede at slutte i Top 8 af CL og dermed undgå 2 ekstra kval-kampe? I mine øjne: JO! Men sådan tror jeg ikke Arne Slot tænker. Han håber på - men ved det ikke med sikkerhed - at det at slutte som nr. 1 eller deromkring i CL tabellen, vil give en lettere lodtrækning til 8.-delsfinalen. Problemet er bare, at det kan ende med at blive f.eks. Real Madrid eller Manchester City, og på det "business-tidspunkt" af sæsonen plejer de to klubber at være i god form. Så jeg tror faktisk at han vil stille tæt på stærkeste opstilling.
Mål: Det betyder at Alisson er Kassemester, og gerne med et clean sheet igen som i lørdags.
Forsvar: Trent så træt ud mod Man FU, men har spillet bedre på det sidste. Eftersom Conor Bradley er yderst kapabel, så tror jeg dog TAA får lov at hvile kæppene lidt på bænken. På den anden back så Tsimikas fornuftig ud, og da Robertson kom ind, opstod der hurtigt en chance til Brentfors i hans side. Så jeg tror Tsimikas skånes, og Robbo kan få lov at hente lidt ind på TAA's assiststatistik. Man bænker ikke Anføreren til en CL kamp, og Konaté ser ud til at være på vej i bedre form, så han får chancen for at banke det sidste rust af. Konaté var også spillerrepræsentanten på pressekonferencen inden kampen, så han kommer nok også i starteren.
Midtbane: Den er vores stærkeste kort for tiden. Hold kæft hvor spiller de tre teknisk og taktisk begavede mandfolk vi har der dog godt for tiden. Jeg skriver mandfolk, for de løber solen sort, og de tager imod og giver igen "when the going gets tough". Men de skal jo også hviles lidt. Gravenberch har ganske vist spillet alle kampe fra start, men jeg tror han får én til, eftersom Harvey Elliot og Curtis Jones bedre erstatter Szobo og Macca. Men hvis vi stille og roligt kommer foran, så bør en udskiftning af Gravenberch med enten Wataru Endo eller Tyler Morton være den første der foretages. ....eller er Slot fræk og stiller med Morton isf Gravenberch? Jeg tror det ikke, men muligheden foreligger.
Angrebet: Mo Salah ligende én, der har for meget at tænke over mellem ørerne i lørdags. Til gengæld er Chiesa ikke klar til 90 endnu, så Mo er endnu engang "more in than out". Det giver plads til at Lazarus aka Darwin Nunez kan få 9'er rollen mod et forsvar, han bør kunne dominere fysisk, og så kan Luis Diaz få en kamp på hans bedste postion på venstre wing, både så han ikke glemmer hvordan wingen spilles, men også så Gakpo hviles lidt. Det kan dog ligeså godt være Gakpo, der bliver valgt til at spille i venstre.
Så det ser sådan her ud:

...men hva' sir' I derude?