LFC - LOSC Lille >> Kamptråden Champions League

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud i 86. min.
1
7%
78 - Jarell Quansah
4
27%
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas
3
20%
38 - Ryan Gravenberch ud i pausen
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud i 63. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i pausen
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
1
7%
7 - Luis Diaz ud i 74. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i pausen
3
20%
10 – Mac Allister ind i pausen
1
7%
3 – Wataru Endo ind i 63. min
1
7%
14 - Federico Chiesa ind i 74. min
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ind i 86. min
1
7%

Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - LOSC Lille >> Kamptråden Champions League

Indlæg af Cynwal » mandag, 20. jan, 2025 20:49

Billede

Indgangsbøn:
Fransk fodbold er fuld af overraskelser i år. Én stor negativ i form af PSG - hvilket er yderst positivt i mine øjne :D - som risikerer at ryge ud inden kvalifikationsrunden. LOSC er en stor overraskelse PT på en 8. plads i stillingen. En endnu større positiv overraskelse er dog Brest, hvilket jeg er henrykt for, da det giver mig lejlighed til at spille denne video, fra Sky-TV's Champions League dækning:
Det er ikke første gang LFC møder Lille. De mødtes også i Europa League turneringen i marts 2010 i 8. dels-finalen. Liverpool var nået frem til den efter en pauver indsats i Champions League, hvor LFC røg ud i gruppespillet, men med en 3. plads i gruppen kvalificerede sig til Europa League. Her er slutstillingen i gruppespillet:
Billede.
I 16.-delsfinalen mødte LFC rumænske Unirea Urziceni, hvor LFC vandt 1-0 på Anfield og 3-1 ude. Så ventede Lille, og Liverpool tabte første kamp ude i Frankrig med 1-0, men vandt hjemme på Anfield 3-0 på mål af Steve Gerrad og Fernando Torres (2), og gik videre. I kvartfinalen blev Benfica også slået ud, inden LFC's onde ånd Atletico Madrid slog LFC i semifinalen.
Speaking of Atletico, så er det ét af de hold, som Lille overraskende har slået i dette års CL da de vandt på Wanda metropolitano, og de har også spædet til Real Madrids problemer i dette års Cl, ved at besejre dem på hjemmebanen i LIlle.
Alle resultater fra deres kampe i årets CL kan ses her:
Billede
Det skal bemærkes, at siden Lille tabte til Sporting Lissabon i 1. runde af CL tilbage i midten af september, så har de ikke tabt nogen kampe hverken i den hjemlige Ligue 1 eller i Champions League,
i den hjemlige liga ligger Lille på 3. pladsen, og de har et formbarometer, som minder mistænkeligt om Liverpools i PL, med 4 augjorte og 2 sejre i deres sidste 6 ligakampe:
Billede

Liverpool:
Liverpool spiller sæsonens vigtigste kamp på lørdag, når de tager imod The Tractor Boys på Anfield, for den kamp ser jeg fra Ringside!! Så burde vi ikke spare en masse spillere, da vi er næsten matematisk sikrede at slutte i Top 8 af CL og dermed undgå 2 ekstra kval-kampe? I mine øjne: JO! Men sådan tror jeg ikke Arne Slot tænker. Han håber på - men ved det ikke med sikkerhed - at det at slutte som nr. 1 eller deromkring i CL tabellen, vil give en lettere lodtrækning til 8.-delsfinalen. Problemet er bare, at det kan ende med at blive f.eks. Real Madrid eller Manchester City, og på det "business-tidspunkt" af sæsonen plejer de to klubber at være i god form. Så jeg tror faktisk at han vil stille tæt på stærkeste opstilling.

Mål: Det betyder at Alisson er Kassemester, og gerne med et clean sheet igen som i lørdags.

Forsvar: Trent så træt ud mod Man FU, men har spillet bedre på det sidste. Eftersom Conor Bradley er yderst kapabel, så tror jeg dog TAA får lov at hvile kæppene lidt på bænken. På den anden back så Tsimikas fornuftig ud, og da Robertson kom ind, opstod der hurtigt en chance til Brentfors i hans side. Så jeg tror Tsimikas skånes, og Robbo kan få lov at hente lidt ind på TAA's assiststatistik. Man bænker ikke Anføreren til en CL kamp, og Konaté ser ud til at være på vej i bedre form, så han får chancen for at banke det sidste rust af. Konaté var også spillerrepræsentanten på pressekonferencen inden kampen, så han kommer nok også i starteren.

Midtbane: Den er vores stærkeste kort for tiden. Hold kæft hvor spiller de tre teknisk og taktisk begavede mandfolk vi har der dog godt for tiden. Jeg skriver mandfolk, for de løber solen sort, og de tager imod og giver igen "when the going gets tough". Men de skal jo også hviles lidt. Gravenberch har ganske vist spillet alle kampe fra start, men jeg tror han får én til, eftersom Harvey Elliot og Curtis Jones bedre erstatter Szobo og Macca. Men hvis vi stille og roligt kommer foran, så bør en udskiftning af Gravenberch med enten Wataru Endo eller Tyler Morton være den første der foretages. ....eller er Slot fræk og stiller med Morton isf Gravenberch? Jeg tror det ikke, men muligheden foreligger.

Angrebet: Mo Salah ligende én, der har for meget at tænke over mellem ørerne i lørdags. Til gengæld er Chiesa ikke klar til 90 endnu, så Mo er endnu engang "more in than out". Det giver plads til at Lazarus aka Darwin Nunez kan få 9'er rollen mod et forsvar, han bør kunne dominere fysisk, og så kan Luis Diaz få en kamp på hans bedste postion på venstre wing, både så han ikke glemmer hvordan wingen spilles, men også så Gakpo hviles lidt. Det kan dog ligeså godt være Gakpo, der bliver valgt til at spille i venstre.

Så det ser sådan her ud:
Billede

...men hva' sir' I derude?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: LFC - LOSC Lille >> Kamptråden Champions League

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 20. jan, 2025 23:11

Det giver også økonomisk gevinst at slutte som nummer 1 i Champions League gruppespillet.

Tænker ikke, vi behøver gå all-in mod Lille i den position vi er i, men omvendt kan jeg sagtens forledes til at tro, du har ret Cynwal, Arne går all-in, eller så tæt på som han kan komme.

Jeg siger dog alligevel, spar Gravenberch og giv Endo lidt tiltrængt spilletid.

Nu husker jeg desværre ikke, hvor jeg så den statistisk, men der var en statistik over skader pr. minutter og der lå Liverpool i bunden sammen med Nottingham Forest i Premier League. Så et eller andet gør Arne og nok især Ruben Peeters rigtigt. Peeters var jo en meget eftertragtet mand i fodboldeuropa pga. sin evne til at disponere spiller v spilletid, så de ikke får overanstrengelsesskader (7-9-13!).
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 21. jan, 2025 06:40

Jeg tror også, vi kommer til at se en relativt stærk startopstilling, selvom jeg godt gad se nogle reserver i spil. Giv Kelleher kampen.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 21. jan, 2025 11:44

jeg tror ikke, at vi skal skrue forventningerne op til en stor kamp fra LFC's side af i aften. Forklaringen skal ses her i tabellen, hvor LOSC Lille har så meget mere på spil, end Liverpool har:
Billede
10 hold fra 3.pladsen til og med 12.pladsen ligger indenfor 1 point.
Så motivationen bør være helt i top hos Lille spillerne, vor LFC måske tager lidt mere nochelant på det.
Jeg tror det taktiske oplæg fra Arne Slot kommer til at være at spille med håndbremsen delvist trukket, og så trække tempoet ud af kampen, evt. tilsat enkelte "nålestik" når chancen for en hurtig kontra viser sig.
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 21. jan, 2025 12:18

En midtbane med både Jones og Elliott fra start, tror jeg ikke på. Ikke mod et hold som Lille, der ikke skal undervurderes.

Men Jones i stedet for enten Mac eller Szlo. Den tror jeg på.

Vind den her. Og så har vi to kampe, hvor der kan blive en puster til de bærende kræfter. Hjemme mod Ipswich - givet, at vi har styr på sagerne efter ca. 60 minutter....Og mod PSV. Og så venter en yderst svær udekamp mod Bournemouth, hvor det er stærkeste opstilling.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 21. jan, 2025 15:27

Mine håb til start 11.

Konate fortalte han havde forceret hans comeback og spiller på smertestillende, så håber ikke han starter den her, giv ham en pause og lad ham fokusere på de næste premier league kampe mod Ipswich og Bournemouth. Tænker også Slot er nød til at finde ud af om Quansah er klar til at være 3-4 valg eller der skal handles ind.

Bradley på højreback fordi Trent har spillet meget og så synes jeg ikke kombinationen af Trent og Quansah har fungeret særlig godt, så er det bedre med en mere løbevillig Bradley.

På midten har jeg lyst til at sige Jones, Elliot, Endo - men vi kender jo Slot det kommer ikke til at ske, er dog sikker på Jones må starte denne.

Oppe foran Slot siger Chiesa ikke er klar til 90 minutter endnu, men håber godt nok han får minimum 45 minutter i denne, hvis vi kan få ham lidt igang kan han blive guld være her i slutningen af sæsonen, samtidig synes jeg Salah set lidt slidt ud de sidste par kampe, så kunne være fint hvis han ikke fik fuld spilletid.
YNWA

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 21. jan, 2025 16:03

Håber front trio hedder Darwin, Chiesa, Diaz

Midtbane skal være Elliott på offensiv midt, Endo og Macca på de øvrige pladser

Bradley, Quansah, Virgil, Robertson

Kelleher

Det kommer aldrig til at ske, men omend ikke andet er det mit bud.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 21. jan, 2025 20:28

Alisson

Bradley, Quansah, van Dijk, Tsimikas
Szoboszlai, Gravenberch, Jones
Salah, Nunez, Diaz

Er det virkelig nødvendigt, at Gravenberch skal spille hele tiden?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 21. jan, 2025 20:51

Er der nogen der kender et sted man kan få stats på hvor meget de enkelte spillere løber i kampene ?
YNWA

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 21. jan, 2025 21:10

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 21. jan, 2025 20:28

Er det virkelig nødvendigt, at Gravenberch skal spille hele tiden?
Ja, jeg fatter det heller ikke. Er det mon fordi han ikke har spillet i 2 år?

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 21. jan, 2025 21:36

Rigtig godt! Tsimikas har været den bedste på holdet indtil videre.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 21. jan, 2025 21:36

Så er Salah glad igen

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 21. jan, 2025 21:42

Synes Nunez laver mange gode ting rundt om på banen i dag, håber at han også får en chance foran mål

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 21. jan, 2025 21:49

Vi har spillet ret godt, håber det betyder Slot roterer lidt i truppen. Vi vil alle gerne se Chiesa og Elliott få aktion.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 21. jan, 2025 21:50

Flot kontrolleret halveg den bør vi kunne kører hjem Lille har ikke meget at byde på indtil nu
YNWA

Besvar