Indgangsbøn
Jeg kan lige så godt indrømme det: Fransk fodbold siger mig ikke en dyt! .......og jeg har da slet ingen interesse i at følge endnu et statsfinancieret (Quatar) sportswashing projekt! Føj! Men nu Fru Fortuna altså maget det sådan, at LFC trods at de var klar vinder af gruppespillet, får den sværeste vej til en potentiel finale. Så vi skal forbi Quatar finacierede PSG, for at komme i kvartfinalen i Champions League. Lykkes det, så venter sandsynligvis Unai Emerys Aston Villa i kvartfinalen, hvis de altså formår at slå Club Brugge ud. Skulle LFC kvalificere sig til semifinalen, bliver modstanderen med stor sandsynlighed Real Madrid, hvis ikke Arsenal. Meeeen....: Nu skal jeg jo ikke jinxe noget, og vi skal lige fokusere på PSG først, hvad jeg heller ikke er i tvivl om, at Arne Slot gør 100%. Jeg har samtidig fuld tiltro til, at Slot og hans dygtige stab for sat en god taktisk plan sammen til, hvordan vi kan hive måske en uafgjort hjem i 1. kamp i Paris, for så at ordne sagerne i returkampen på Anfield. Det eneste, vi faktisk får ud af 1. pladsen i gruppespillet er, at LFC får hjemmebane i returkampenen til og med semifinalen.
Sjovt nok fører begge klubber, deres hjemlige liga med 13 point ift nr. 2, PSG dog med samme kampantal som Olympic Marseille på 2. pladsen, hvor LFC har spillet 1 kamp mere end Arsenal. Liverpool har ikke spillet i weekenden, hvorimod PSG lørdag spillede mod Lille, og vandt sikkert 4-1 på hjemmebanen Parc de Princes i Paris. Returkampen spilles allerede tirsdag den 11. marts, og begge hold skal i kamp i weekenden i den hjemlige liga, imellem de 2 8.-delsfinale kampe. LFC møder lørdag bundproppen i PL fra Southampton, hvor der bør kunne spares nøglespillere, og PSG møder på udebane Rennes, som ligger nr. 11 i Ligue 1. ....og PSG kan stille med deres U16 hold i den kamp, uden at det går ud over deres chance for at finde Mesterskabet i Ligue 1. Der lurer dog en potentiel fare for at LFC svækkes til returkampen på Anfied, nemlig karantæner for gule kort nr. 3 eller 5. Her er statistikken over alle LFC's gule kort indtil nu:

Reglerne er, at 3 gule kort giver én spilledags karantæne, og derefter én spilledag mere, for hver anden gule kort man får. Derfor vil et gult kort til Mac Allister (som vil nå nr. 5 ialt) eller Roberson, Konaté eller Elliot (som vil få nr. 3 ialt) betyde, at de har karantæne i returopgøret på Anfield.
Tilsvarende ser PSG's samlede statistik over gule kort sådan her ud:

Så det er kun Dembele og Fabian Ruiz, som er i farezonen for karantæne for gule kort i returkampen. Eventuelle Røde kort i 1. opgør vil selvfølgelig også betyde karantæne i returkampen.
I modsætning til LFC, så lallede PSG sig igennem det indledende gruppespil, og de havde kniven på struben for at vinde deres 3 sidste kampe, for bare at opnå den 15. plads, som de kvalificerede sig med på. Her er deres sidste 5 kampe i gruppespillet:

I play off kampen mødte PSG Brest, også fra Ligue 1, og det blev en knusende sejr til den statsfinancierede klub på hele 10-0 sammenlagt, efter 3-0 ude og 7-0 hjemme. Det siger meget om styrkeforholdet af den franske Ligue 1 kontra den engelske Premier League, Derfor vil jeg ikke begynde at kigge på formbarometre mm., for de to klubber, da det vil være som at sammenligne æbler og pærer, og det giver mig ikke sved på panden, at PSG har vundet deres sidste 10 kampe i alle turneringer, da hovedparten er spillet i Ligue 1, som niveaumæssigt ikke kan sammenlignes med PL.
I ders sidste kamp i Champions League - play off kampen mod Brest - stillede PSG sådan her op.

Summa summarum vil jeg mene, at LFC bør kvalificere sig, og det tror jeg også de gør, hvis truppen bliver ved med at vise den sult, som de har haft indtil nu i Champions League (...og i Premier League!). Jeg håber det holder stik.
Liverpool:
Gakpo deltog ikke i den sidste træning, men han er alligevel fløjet med til Paris. Den samlede trup af spillere, der var med flyveren var:
målmænd: Alisson, Kelleher, Jaros, Davies
Forsvarere: Van Dijk, Konate, Quansah, Tsimikas, Robertson, Alexander-Arnold
Midtbanespillere: Gravenberch, Mac Allister, Szoboszlai, Endo, Jones, Elliott, McConnell, Nyoni
Angribere: Diaz, Nunez, Salah, Gakpo, Jota, Chiesa
Så det er ud af ovenstående der skal sættes hold, og den første på holdkortet er nem:
I målet: Alisson Becker
Forsvar: Trent tager endnu en kamp, og forhåbentlig har han een af sine gode dage. Robertson får den anden back og så selvfølgelig VVD og Konaté i centerforsvaret.
Midtbane: Det er jo sikkert som Amen i kirken, at hvis ikke nogen bliver syge eller skadet under opvarmningen, så spiller Gravenberch, Mac Allister og Szoboszlai fra start. .....men så tror jeg faktisk, at Slot kunne finde på at gentage succesen fra Man City kampen, og så stille med Curtis Jones også, så han og Szoboszlai ligger som 2 10'ere / falske 9'ere. Der er jo alligevel ingen, som har mål i strøvlerne når vi smider dem på toppen af angrebet for tiden.
Angreb: Det bliver så Salah på højre og Diaz på venstre fløj, som skal fodre og fodres af de to 10'ere.
Så min opstilling ser sådan her ud:

Hvad siger I til den?