Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
13
43%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 67. min.
2
7%
9 - Darwin Nunez ind i 67. min.
4
13%
3 – Wataru Endo ind i 79. min.
4
13%
19 - Harvey Elliott ind i 86. min.
7
23%

Afgivne stemmer: 30

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Indlæg af Cynwal » mandag, 03. mar, 2025 11:06

Billede

Indgangsbøn
Jeg kan lige så godt indrømme det: Fransk fodbold siger mig ikke en dyt! .......og jeg har da slet ingen interesse i at følge endnu et statsfinancieret (Quatar) sportswashing projekt! Føj! Men nu Fru Fortuna altså maget det sådan, at LFC trods at de var klar vinder af gruppespillet, får den sværeste vej til en potentiel finale. Så vi skal forbi Quatar finacierede PSG, for at komme i kvartfinalen i Champions League. Lykkes det, så venter sandsynligvis Unai Emerys Aston Villa i kvartfinalen, hvis de altså formår at slå Club Brugge ud. Skulle LFC kvalificere sig til semifinalen, bliver modstanderen med stor sandsynlighed Real Madrid, hvis ikke Arsenal. Meeeen....: Nu skal jeg jo ikke jinxe noget, og vi skal lige fokusere på PSG først, hvad jeg heller ikke er i tvivl om, at Arne Slot gør 100%. Jeg har samtidig fuld tiltro til, at Slot og hans dygtige stab for sat en god taktisk plan sammen til, hvordan vi kan hive måske en uafgjort hjem i 1. kamp i Paris, for så at ordne sagerne i returkampen på Anfield. Det eneste, vi faktisk får ud af 1. pladsen i gruppespillet er, at LFC får hjemmebane i returkampenen til og med semifinalen.

Sjovt nok fører begge klubber, deres hjemlige liga med 13 point ift nr. 2, PSG dog med samme kampantal som Olympic Marseille på 2. pladsen, hvor LFC har spillet 1 kamp mere end Arsenal. Liverpool har ikke spillet i weekenden, hvorimod PSG lørdag spillede mod Lille, og vandt sikkert 4-1 på hjemmebanen Parc de Princes i Paris. Returkampen spilles allerede tirsdag den 11. marts, og begge hold skal i kamp i weekenden i den hjemlige liga, imellem de 2 8.-delsfinale kampe. LFC møder lørdag bundproppen i PL fra Southampton, hvor der bør kunne spares nøglespillere, og PSG møder på udebane Rennes, som ligger nr. 11 i Ligue 1. ....og PSG kan stille med deres U16 hold i den kamp, uden at det går ud over deres chance for at finde Mesterskabet i Ligue 1. Der lurer dog en potentiel fare for at LFC svækkes til returkampen på Anfied, nemlig karantæner for gule kort nr. 3 eller 5. Her er statistikken over alle LFC's gule kort indtil nu:
Billede
Reglerne er, at 3 gule kort giver én spilledags karantæne, og derefter én spilledag mere, for hver anden gule kort man får. Derfor vil et gult kort til Mac Allister (som vil nå nr. 5 ialt) eller Roberson, Konaté eller Elliot (som vil få nr. 3 ialt) betyde, at de har karantæne i returopgøret på Anfield.

Tilsvarende ser PSG's samlede statistik over gule kort sådan her ud:
Billede
Så det er kun Dembele og Fabian Ruiz, som er i farezonen for karantæne for gule kort i returkampen. Eventuelle Røde kort i 1. opgør vil selvfølgelig også betyde karantæne i returkampen.

I modsætning til LFC, så lallede PSG sig igennem det indledende gruppespil, og de havde kniven på struben for at vinde deres 3 sidste kampe, for bare at opnå den 15. plads, som de kvalificerede sig med på. Her er deres sidste 5 kampe i gruppespillet:
Billede

I play off kampen mødte PSG Brest, også fra Ligue 1, og det blev en knusende sejr til den statsfinancierede klub på hele 10-0 sammenlagt, efter 3-0 ude og 7-0 hjemme. Det siger meget om styrkeforholdet af den franske Ligue 1 kontra den engelske Premier League, Derfor vil jeg ikke begynde at kigge på formbarometre mm., for de to klubber, da det vil være som at sammenligne æbler og pærer, og det giver mig ikke sved på panden, at PSG har vundet deres sidste 10 kampe i alle turneringer, da hovedparten er spillet i Ligue 1, som niveaumæssigt ikke kan sammenlignes med PL.

I ders sidste kamp i Champions League - play off kampen mod Brest - stillede PSG sådan her op.
Billede

Summa summarum vil jeg mene, at LFC bør kvalificere sig, og det tror jeg også de gør, hvis truppen bliver ved med at vise den sult, som de har haft indtil nu i Champions League (...og i Premier League!). Jeg håber det holder stik.

Liverpool:
Gakpo deltog ikke i den sidste træning, men han er alligevel fløjet med til Paris. Den samlede trup af spillere, der var med flyveren var:

målmænd: Alisson, Kelleher, Jaros, Davies

Forsvarere: Van Dijk, Konate, Quansah, Tsimikas, Robertson, Alexander-Arnold

Midtbanespillere: Gravenberch, Mac Allister, Szoboszlai, Endo, Jones, Elliott, McConnell, Nyoni

Angribere: Diaz, Nunez, Salah, Gakpo, Jota, Chiesa

Så det er ud af ovenstående der skal sættes hold, og den første på holdkortet er nem:

I målet: Alisson Becker

Forsvar: Trent tager endnu en kamp, og forhåbentlig har han een af sine gode dage. Robertson får den anden back og så selvfølgelig VVD og Konaté i centerforsvaret.

Midtbane: Det er jo sikkert som Amen i kirken, at hvis ikke nogen bliver syge eller skadet under opvarmningen, så spiller Gravenberch, Mac Allister og Szoboszlai fra start. .....men så tror jeg faktisk, at Slot kunne finde på at gentage succesen fra Man City kampen, og så stille med Curtis Jones også, så han og Szoboszlai ligger som 2 10'ere / falske 9'ere. Der er jo alligevel ingen, som har mål i strøvlerne når vi smider dem på toppen af angrebet for tiden.

Angreb: Det bliver så Salah på højre og Diaz på venstre fløj, som skal fodre og fodres af de to 10'ere.

Så min opstilling ser sådan her ud:
Billede

Hvad siger I til den?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 03. mar, 2025 18:25

Endnu en oliestat vi kan tæve som var det, deres ejere, der tæver ned på de uskyldige. Så har vi tre på stribe.

Møgklub med en masse møgspillere og grangiveligt en ejer, der overvejer at trække stikket. Lad os endelig gøre sådan, at de overvejelser ikke bliver mindre og Kvarastaveplade ønsker sig tilbage til de napolitanske pizzaer. Narrehatteklub.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 03. mar, 2025 20:24

Ejeren fandt vel ud af at man ikke kan købe sig helt til trofæet.
Man kan komme et stykke vej, men på et tidspunkt møder man jo dygtige fodboldhold.
Og hvis man ikke vinder Chl med alle millionerne, så bliver det franske mesterskab nok lidt ligegyldigt med tiden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 04. mar, 2025 09:46

Vores forsvar og særligt vores backs skal nok få deres sag for i morgen mod Barcola og Dembele. Især sidstnævnte kan jo score ud af ingenting og er desværre i sit livs form. Så Robbo må hellere spænde sikkerhedsselen...Og han skal have hjælp fra Diaz/Gakpo.

Men PSG kommer så heller ikke til at få samme tid på bolden som i den franske liga. Og defensivt er de bestemt ikke noget særligt. Vi skal nok få muligheder. Og så skal vi klare resten på Anfield.

Alligevel er der en vis risiko for, at vi ryger ud -ligesom dengang mod A. Madrid. Og det vil da være ærgerligt. For så er der jo "kun" tilbage at banke Newcastle igen - og binde en pæn sløjfe på mesterskabs-pakken.

Og vi har faktisk en meget fin chance for en treble i denne sæson. Ingen af de andre europæiske storhold virker til at være helt på toppen - heller ikke Real Madrid. Og PL har vi forhåbentligt så meget styr på, at vi i senere i CL kan spare spillere i PL-kampe.

Mesterskabet betyder dog for meget til, at jeg vil være megaskuffet, såfremt vi skulle ryge ud.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 04. mar, 2025 10:22

AJJ skrev:
tirsdag, 04. mar, 2025 09:46
Alligevel er der en vis risiko for, at vi ryger ud -ligesom dengang mod A. Madrid. Og det vil da være ærgerligt. For så er der jo "kun" tilbage at banke Newcastle igen - og binde en pæn sløjfe på mesterskabs-pakken.
Mod Atletico røg vi ud efter et sammenstød med de Madrid-busser Simeone havde parkeret foran deres mål, kombineret med giftige kontraer. I hvert fald som jeg husker det. Sådan tror jeg slet ikke PSG evner at spille, da de i den hjemlige altid er boldbesiddende.
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 04. mar, 2025 11:51

Cynwal skrev:
tirsdag, 04. mar, 2025 10:22
AJJ skrev:
Mod Atletico røg vi ud efter et sammenstød med de Madrid-busser Simeone havde parkeret foran deres mål, kombineret med giftige kontraer. I hvert fald som jeg husker det. Sådan tror jeg slet ikke PSG evner at spille, da de i den hjemlige altid er boldbesiddende.
Stærkt hjulpet på vej af en gave fra Adrian...

Men det var nu heller ikke spillestil, jeg sammenlignede. Mere at vi kan stå i en situation som i 2020: Europas bedste hold og på vej mod mesterskabet, men slået ud i 1/8-finalen af CL.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 04. mar, 2025 12:01

Vi skal bare undgå skader. Så er jeg tilfreds. De skal jo på Anfield, og dér får de klø!

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 04. mar, 2025 13:54

AJJ skrev:
Vores forsvar og særligt vores backs skal nok få deres sag for i morgen mod Barcola og Dembele. Især sidstnævnte kan jo score ud af ingenting og er desværre i sit livs form. Så Robbo må hellere spænde sikkerhedsselen...Og han skal have hjælp fra Diaz/Gakpo.

Men PSG kommer så heller ikke til at få samme tid på bolden som i den franske liga. Og defensivt er de bestemt ikke noget særligt. Vi skal nok få muligheder. Og så skal vi klare resten på Anfield.

Og vi har faktisk en meget fin chance for en treble i denne sæson. Ingen af de andre europæiske storhold virker til at være helt på toppen - heller ikke Real Madrid. Og PL har vi forhåbentligt så meget styr på, at vi i senere i CL kan spare spillere i PL-kampe.

Mesterskabet betyder dog for meget til, at jeg vil være megaskuffet, såfremt vi skulle ryge ud.
Vi havde generelt et stort formdyk i Februar-Marts i 19/20 sæsonen.

Det var som om ovenpå vi nærmest havde sikret mesterskabet at dampen faldt - det var også i den periode vi led sæsonens første nederlag imod nedrykkeren fra Watford, på intet mindre end 3-0.

Klopp havde desværre altid en 4-5 ugers periode hvor dampen faldt helt af og vi lignede et midterhold. Forhåbentligt gør Slot ikke det samme og vores dårlige periode var kampene imod Wolves, Villa og Everton.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 04. mar, 2025 22:38

1-1 og røvfuld på Anfield ?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 04. mar, 2025 22:48

Jeg har suppleret oplægget i starten af tråden, med mit bud på opstillingen. Jeg tror Slot gentager stuntet fra Man C kampen, med Curtis Jones og Szoboszlai som 2 10'ere eller falske 9'ere, og så giver resten jo ligesom sig selv, så mit bud ser sådan her ud:

Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 05. mar, 2025 07:21

Lad os håbe på en mere lige kamp og specielt et bedre resultat, end sidste gang Liverpool gæstede Park de Princes.
Her er højdepunkterne fra 2018, da LFC tabte 2-1 i CL gruppespillet. Nederlaget betød ingenting, da vi jo som bekendt senere vandt turneringen, med en finalesejr over Tottenham. Her er højdepunkterne fra den kamp, og efter at jeg har set dem, glæder jeg mig allerede over, at jeg i aften ikke skal se på Tudeprins Neymar rulle 17 gange rundt om sig selv, og tage sig ansigtet, hver gang han har været i en nærkamp:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 05. mar, 2025 14:44

Cynwal skrev:
tirsdag, 04. mar, 2025 22:48
Jeg har suppleret oplægget i starten af tråden, med mit bud på opstillingen. Jeg tror Slot gentager stuntet fra Man C kampen, med Curtis Jones og Szoboszlai som 2 10'ere eller falske 9'ere, og så giver resten jo ligesom sig selv, så mit bud ser sådan her ud:

Billede
Jeg kan godt følge den ide, det lyder jo til at Gakpo ikke er helt klar, så spørgsmålet er lidt hvor offensivt Slot vil gribe kampen an, nu er det jo første gang vi skal se ham i spidsen i en kamp med retur match, ulempen er lidt at hvis der sker noget med en af de fire "midtbanespillere" så skal Endo på banen, for at beholde samme system, men Endos indsats har også været ganske glimrende i de kampe der har været brug for ham.

Tænker lidt at PSG kommer til at være meget aggressive og presse højt, så vil være godt med spillere der kan løbe dybt, så alternativt med Gakpo ude så kunne det godt hedde Diaz, Nunez, Salah der alle kan true i dybden, problemet er bare om Slot tør stole på Nunez.

Håber Robertson og Trent spiller en brandkamp, for de får helt sikkert deres at se til.

Har lige fået set Klopp/Liverpool dokumentaren og som han slutter af med at sige truppen består af en flok virkelig gode mennesker, de komme til at klare sig godt - eller en endnu bedre.

Tænker der venter en del omvæltninger i spillertruppen, så der er flere der spiller får at få en sidste CHL finale med Liverpool, tror de er topmotiveret, og kan slappe lidt af nu det ser så godt ud i ligaen.
YNWA

søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 62

Indlæg af søren » onsdag, 05. mar, 2025 15:57

Hvis vi skal have fire på midtbanen for at stå mere solidt, bør Endo være en af de fire, så de fire foretrukne midtbanespillere (Gra., Mac A, Sob og Jones) får pause på skift.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 05. mar, 2025 16:58

Redtothebone skrev:
Cynwal skrev:

Billede
Jeg kan godt følge den ide, det lyder jo til at Gakpo ikke er helt klar, så spørgsmålet er lidt hvor offensivt Slot vil gribe kampen an, nu er det jo første gang vi skal se ham i spidsen i en kamp med retur match, ulempen er lidt at hvis der sker noget med en af de fire "midtbanespillere" så skal Endo på banen, for at beholde samme system, men Endos indsats har også været ganske glimrende i de kampe der har været brug for ham.

Tænker lidt at PSG kommer til at være meget aggressive og presse højt, så vil være godt med spillere der kan løbe dybt, så alternativt med Gakpo ude så kunne det godt hedde Diaz, Nunez, Salah der alle kan true i dybden, problemet er bare om Slot tør stole på Nunez.

Håber Robertson og Trent spiller en brandkamp, for de får helt sikkert deres at se til.

Har lige fået set Klopp/Liverpool dokumentaren og som han slutter af med at sige truppen består af en flok virkelig gode mennesker, de komme til at klare sig godt - eller en endnu bedre.

Tænker der venter en del omvæltninger i spillertruppen, så der er flere der spiller får at få en sidste CHL finale med Liverpool, tror de er topmotiveret, og kan slappe lidt af nu det ser så godt ud i ligaen.
Hvad synes du om dokumentaren? Jeg blev lidt skuffet.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 05. mar, 2025 19:04

Fowler89 skrev:
onsdag, 05. mar, 2025 16:58
Redtothebone skrev:
Cynwal skrev:

Billede

Hvad synes du om dokumentaren? Jeg blev lidt skuffet.

Jeg var også skuffet, tænker lidt den bærer præg af producenten havde regnet med Liverpool skulle vinde noget stort i den sidste sæson, men sådan gik det jo som bekendt ikke, og så blev det mest bare en masse sammenklippet fra de forskellige sæsoner uden en rød tråd.

Havde håbet der var en masser mere behind the scene som f.eks. i wrexham dokumentaren, synes meget de forsømte at bruge fans, de ansatte og de store spillere, så det blev bare en flad omgang tilbageblik med enkelte højdepunkter.
YNWA

Besvar