Indgangsbøn:
Jeg har haft en tom følelese, med en snert af skuffelse siden tirsdag aften. Når jeg tænker rationelt over det, så ved jeg godt, at det burde jeg ikke tillade mig selv at føle, eftersom vi ligger suverænt nr. 1 i Premier League, skal spille en finale på Wembley, og det i en sæson, hvor vi skiftede Verdens Bedste Klopp ud med en ukendt hollænder. ALLIGEVEL kan jeg ikke skubbe følelsen væk, for nu troede man (jeg) jo pludselig, at træerne voksende ind i himlen. Men det gjorde de ikke, og selv om jeg ikke kan udstå statsfinancierede klubber støttet af arabiske diktaturer/oligarkier, så må jeg indrømme, at PSG en fantastisk gang fodboldi begge kampe, hvor Liverpool kun var gode i een kamp. Men nu gik man jo lige og begyndte at tro på det, som mange skrev: At LFC var verdens bedste hold for tiden. Det var vi bare ikke samlet set over de 2 PSG kampe, og sådan er det. ....og det har så også spredt lidt humør blandts fans af andre engelske klubber, at de har kunnet godte sig lidt over at LFC blev dukket en gang. Man har så gar kunnet se en enkelt Man FU eller 2 stikke hovedet frem på some, efter ellers at have været i flyverskjul igennem lang tid. Men fuck dem. De er jo i bund og grund bare misundelige.
Hvad angår Newcastle og deres hold, har min læge forbudt mig at skrive om Guimares, Tonali og specielt Joelinton. Jeg vil i stedet promote et nyt tiltag fra den officielle FanClub, LFCDB, hvor de har et 10 minutters langt interview med en dansk Toon-fan, om hans holdning til Newcastle, deres ejere, forventninger til kampen med meget mere. Interviewet ligger på Facebook, og kan ses her: https://www.facebook.com/10006433760576 ... 9560688090
Vi har allerede mødt Newcastle 2 gange i denne sæson. Først på Sct. James Park i december, hvor Toons udlignede til 3-3 i overtiden, på et lille drop af Kelleher, og så her sidst i februar, hvor Toons blev sendt hjem med en komfortabel 2-0 sejr til LFC. De var ret ringe på dagen, men har fået spillere klar fra skader igen, så jeg frygter et noget mere fighterbetonet Newcastle mandskab på søndag. Anthony Gordon må dog se på fra tilskuerpladserne, da han har karantæne efter et tåbeligt rødt kort.
Liverpool
Så hvordan stiller vi så op? Det er pludselig ikke så nemt at forudse, da vi er ramt af et par skader, men here goes:
Målmand: Carabao har jo været Kellehers turnering, men i mine øjne er Alisson en langt bedre målmand. Jeg tror dog at Slot er et så ordentligt menneske og dygtig leder, at han har lovet Kelleher, at han spiller Carabao kampene, så det holder han selvfølgelig. En del fans har også været ude med udtaleler om, at Kelleher er meget bedre i en straffesparks konkurrence end Alisson, men det er i mine et alt for spinkelt statistisk grundlag at konkludere dette på.
Forsvar: TAA er med sikkerhed ude, men det spås, at han når tilbage inden sommerferien. Så Quansah må tråde til, eftersom både Joe Gomez og Conor Bradley er skadede. Lad os håbe, at Quansah ikke også ryger ind i en skade, for så begynder vi at se tynde ud. Slot har også nævnt, at Curtis Jones kunne være en mulighed, men så langt ud kommer vi forhåbentlig ikke. På VB kan jeg ikke forestille mig andet, end at Roberson for tjansen, og i modterforsvaret bliver det VVD og så Konaté, som efter meldingerne træner med igen. Det lignede også "bare" krampe.
Midtbanen: Det blev udstillet i den forlængede spilletid mod PSG at der er stor kvalitets forskel mellem vores bedste og faste midtbane besætning, og så back up/rotationsspillerne til midtbanen. Så det bliver et klart genvalg Gravenberch, Mac Allister og Szoboszlai på søndag.
Angrebet: Mo Salah starter altid, og selv når han spiller som en bukket færge - og det gør han ofte - så hiver han alligevel lige så ofte en scoring og/eller en assist ud ad ærmet. Mo Salahs spil er meget langt fra at være Ballon D'Or værdigt, men han stats er det. Gakpo har jo været helt forrygende i Carabao indtil nu, men i tirsdags lignede han godt nok en mand, der blev smidt for hurtigt i spil igen efter en skadespause. Så jeg tvivler på ham til start. Diaz må derfor i trøjen endnu en gang, og så har jeg svært ved at forestille mig en nu fuldstændig selvtillidsforladt Darwin Nunez starte inde. Jota har også været ringe på det sidste, men det må enten blive ham, eller Curtis Jones som en offensiv 10'er. Jeg tror dog det bliver Jota.
Så mit bud ser sådan her ud:

Jeg skal beklage den manglende entusiame fra min side af, og jeg håber godt nok at spillerne er bedre til at ryste exit'en fra Champions League af sig, end at jeg har været.