Indgangsbøn:
Real Madrid buldrer derudaf i denne sæson. 11 kampe i La Liga: 10 sejre og fuldt hus indtil nu i Champions League. Det er ikke de kønneste minder vi har fra møder med Real.To gange har de snydt os i CL-finaler (2022 og 2018, hvor jeg selv stod på stadion i Kyiv), og den samlede statisik lyder på kun 4 Liverpool sejre i 12 opgør:

Sidste opgør, som også var på Anfield endte med en 2-0 Liverpool sejr, og det der står tydeligst på min nethinde fra den kamp, var Conor Bradleys herretackling af Mbappé:

Fuld plde til Real må gøre dem til favoritter på tirsdag. Det kommer dog meget an på hvilket humør LFC er i. Der var tegn til større løbevillighed lørdag mod Villa, og så har jeg svært ved at forestille mig, at Real pumper lange bolde afsted hen over midtbanen. ...og det ved alle jo nu, er måden at slå LFC på!!
Liverpool:
Jeg tror langt fra, at holdet er ude af krisen. På den anden side, så var der opløftende momenter i form af væsentligt bedre spil fra bl.a. Salah og Mac Allister. To bærende kræfter i sidste sæson, som indtil nu har skuffet fælt. Backs'ne i form af Bradley og Kerkez, var heller ikke det sårbare punkt i lørdags, som de ellers har været, uanset hvem der har spillet dem.
Så angående holdopstillingen, tror jeg Slot kunne være fristet til at stille med nøjagtig samme start-11'er som i lørdags. Eneste tvivlsspørgsmål tror jeg er, om Robertsons fysiske stats, efter 2 fulde kampe, betyder at Kerkez får tjansen. ....og overvejer han Wirtz? I givet fald tror jeg det bliver ved overvejelserne, sådan som Macca og Szobo spillede i lørdags.
Så mit bud bliver: "Never change a winning team":

Lad mig høre hvad I tænker.........