Indgangsbøn:
Så skal der igen nedbrydes 2-3 dobbeltdækker busser når Anfield igen får besøg af et hold med 11 mand bag bolden, som fra første fløjt forsvarer det ene point de har, når kampen fløjtes igang. Så det bliver en kamp, hvor LFC stort set kun kan skuffe. Burnley ligger inden kampen 7 point under nedryksningsstregen, så det er et farligt tidspunkt at møde dem på, da de stadig har en chance for at skrabe point nok sammen til at redde sig, Det ser dog ud til at Forest og The Real United (Leeds) begynder at samle lidt flere point, så der bliver længere og længere op. Det ser ud som om, at de 3 nedrykkere er ved at isolere sig i bunden, men så længe de har håb, kan de være farlige at møde, da "ryggen mod muren" kan få dem til at finde flere kræftere til fight for overlevelse. ...og det er jo LIGE noget LFC's trup elsker.....NOT! Bemærk dog, at Burnley i de sidste 5 kampe har skrebet sig til 3 uafgjorte. Mod knap så prangende modstandere dog som Bournemouth, Everton og Klovnebutikken fra Salford
Statistik for sæsonen indtil nu PL:

Liverpool fører på alle parametre i statistikken, men David har jo før besejret Goliat.
Indbyrdes statistik i PL:

Endnu mere markant statistik som støtter op om at LFC er storfavorit. Burnley er et ægte elevator hold, som over de sidste 20 år 5 gange er rykket op i Premier League, og rykket ud af PL 4 gange, idet de nu har kurs mod at også komme op på 5 nedrykninger:

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

5 sejre til LFC i de sidste 5 opgør.
I sæsonens første kamp mod Burnley, var det imidlertid kun med hiv og sving og lykke og held med hjælp fra bl.a. et rødt kort til Burnley (korrekt dømt), men vi skulle i overtiden før et straffespark reddede 3 point via en Salah scoring. Se de få højdepunkter fra den kamp her:

Igen underbygges LFC's favoritværdighed.
Liverpool:
Det var dejligt at se både Ekitiké og Endo tilbage i imod Barnsley, og Joe Gomez skulle også være klar til at spille. På det hold jeg stiller, går jeg dog mest efter fart fremad banen, som midlet til at slå Burnley. Så jeg håber vi stiller sådan her:

Jeg ved selvfølgelig godt, at Slot vælger Gakpo på ventre fløj, men man har vel lov at drømme lidt.