Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » torsdag, 26. feb, 2009 16:22

Jeg tror nu ikke, at Benitez spiller Kuyt på kanten i mangel af bedre, men fordi han ser ham spille på netop den position.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 26. feb, 2009 16:55

Nu kan det være, at transferprioriteterne skal til at ændres markant (ved godt at den har været oppe og vende før, men måske det virkelig KAN blive aktuelt).

http://www.bold.dk/nyt/FIFAs-65-forslag-faar-opbakning

Michael Johnson, Glen Johnson, Aaron Lennon, Young m.fl kan blive interessante. Og vores ungdomsarbejde skal i dén grad opprioriteres og have flyttet fokus over på engelske drenge, hvis dette forslag virkelig kan træde i kraft.

Der er fire (en kvart) sæsoner til, men hvis man har en fornemmelse af, at det bliver til noget, så skal udfasningen af udenlandsk "fyld" i truppen træde kræft i læbet af de næste to sæsoners tid. Det nytter ikke noget at være nødt til at holde brandudsalg på en masse spillere, når deadlinen er kommet for tæt på.

Er der forresten nogen der kan forklare mig, hvordan det kan være at reglen om tre udlændinge strider imod EU-lovgivning om arbejdskraftens frie bevægelighed - mens 6-5 reglen efter sigende ikke gør?

Forestil jer ændringerne i vores nuværende trup. Torres, Alonso, Skrtel, Mascherano, Kuyt og Reina kunne måske blive hvoraf en altid måtte tage til takke med en startplads på bænken. Væk var Agger, Bennayoun, Riera, Arbeloa, Aurelio, Dossena, Degen, Insua, Babel og Hyypia. Og så har jeg ikke engang nævnt alle de unge - Nemeth, Plessis, Pachecho m.fl.

Da man endnu ikke har den fjerneste idé om, hvorvidt forslaget reelt får lov til at blive vedtaget, synes jeg egentlig at man arbejder med en deadline, der er alt for tæt på. Kluberne får godt nok travlt med at omstrukturere..... især i England.

Mvh.

Texnymann

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 26. feb, 2009 17:03

texnymann skrev:Nu kan det være, at transferprioriteterne skal til at ændres markant (ved godt at den har været oppe og vende før, men måske det virkelig KAN blive aktuelt).

http://www.bold.dk/nyt/FIFAs-65-forslag-faar-opbakning

Michael Johnson, Glen Johnson, Aaron Lennon, Young m.fl kan blive interessante. Og vores ungdomsarbejde skal i dén grad opprioriteres og have flyttet fokus over på engelske drenge, hvis dette forslag virkelig kan træde i kraft.

Der er fire (en kvart) sæsoner til, men hvis man har en fornemmelse af, at det bliver til noget, så skal udfasningen af udenlandsk "fyld" i truppen træde kræft i læbet af de næste to sæsoners tid. Det nytter ikke noget at være nødt til at holde brandudsalg på en masse spillere, når deadlinen er kommet for tæt på.

Er der forresten nogen der kan forklare mig, hvordan det kan være at reglen om tre udlændinge strider imod EU-lovgivning om arbejdskraftens frie bevægelighed - mens 6-5 reglen efter sigende ikke gør?

Forestil jer ændringerne i vores nuværende trup. Torres, Alonso, Skrtel, Mascherano, Kuyt og Reina kunne måske blive hvoraf en altid måtte tage til takke med en startplads på bænken. Væk var Agger, Bennayoun, Riera, Arbeloa, Aurelio, Dossena, Degen, Insua, Babel og Hyypia. Og så har jeg ikke engang nævnt alle de unge - Nemeth, Plessis, Pachecho m.fl.

Da man endnu ikke har den fjerneste idé om, hvorvidt forslaget reelt får lov til at blive vedtaget, synes jeg egentlig at man arbejder med en deadline, der er alt for tæt på. Kluberne får godt nok travlt med at omstrukturere..... især i England.

Mvh.

Texnymann
Det er en fuldstændig latterlig ide, som kun en franskmand kan have fundet på. Jeg håber bestemt ikke den bliver vedtaget.
Det kommer fuldstændigt til at smadre mange af de stærkeste europæiske ligaer og hold. Niveauet vil uden tvivl falde drastisk.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Kristoffer

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 26. feb, 2009 17:09

Ribery må og skal være spilleren/typen der skal hentes ind!
Vi mangler stadig hurtighed, flair, skarpe driblinger og blik for spillet. Bagefter kan der så tænkes i andre handler, men ikke før denne brik er fundet!
Med en Ribery på holdet, ville jeg mene vi er på niveau med alle andre klubber i Europa. Muligvis en A. Young også kunne gøre det, det løser bare ikke meget på højrekanten..

300 mill efter Rib og så er jeg tilfreds til sommer ;)
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Peter From

Indlæg af Peter From » torsdag, 26. feb, 2009 19:13

Kristoffer skrev:Ribery må og skal være spilleren/typen der skal hentes ind!
Vi mangler stadig hurtighed, flair, skarpe driblinger og blik for spillet. Bagefter kan der så tænkes i andre handler, men ikke før denne brik er fundet!
Med en Ribery på holdet, ville jeg mene vi er på niveau med alle andre klubber i Europa. Muligvis en A. Young også kunne gøre det, det løser bare ikke meget på højrekanten..

Ribery er en fantastisk spiller, og ville have godt af at komme til et hold, der har andet og mere end bare ham. Han vil måsk væk fra et under præsterende Bayern hold, men det er ikke et skifte jeg er villig til at sætte opsparingen på.
Ashley Young syntes jeg ville være rigtigt god at få, og mener også han ville fungere godt på højrekante, måske mindre personlig hæder end på en venstrekant, men samlet set tror jeg holdet ville gavne lige meget af at have ham på venstre eller højre kanten. Spiller han på højrekanten ville Riera og han kunne skifte plads et par gange i løbet af kampen, så begge kunne trække ind til skud, men han har også et af ligaens bedste indlæg med højreskinken så jeg syntes godt vi kunne fange ham til højre siden.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 28. feb, 2009 14:59

Peter From skrev:
Kristoffer skrev:Ribery må og skal være spilleren/typen der skal hentes ind!

Ribery er en fantastisk spiller, og ville have godt af at komme til et hold, der har andet og mere end bare ham. Han vil måsk væk fra et under præsterende Bayern hold, men det er ikke et skifte jeg er villig til at sætte opsparingen på.
Ashley Young syntes jeg ville være rigtigt god at få, og mener også han ville fungere godt på højrekante, måske mindre personlig hæder end på en venstrekant, men samlet set tror jeg holdet ville gavne lige meget af at have ham på venstre eller højre kanten. Spiller han på højrekanten ville Riera og han kunne skifte plads et par gange i løbet af kampen, så begge kunne trække ind til skud, men han har også et af ligaens bedste indlæg med højreskinken så jeg syntes godt vi kunne fange ham til højre siden.
Jeg kan bestemt også tilslutte mig Ribery eller Ashley Young, for så var kvalitetskanten sikret.
Maxi Rodriguez på den offensive midt eller måske lidt universalmidt gjorde mig heller intet, hvis Rafa stadig går og gøt sig tanker om vor centrale midtbane. Der er ihverfald langt flere mål i maxi, end der nærmest er i Alonso, Masche og Lucas tilsammen.

Ellers mener jeg nu, at vi mangler en angriber med masser af mål i støvlerne, som man kan betale.

Jeg var inde og lure lidt statistik på de lidt mindre klubber's topscorere og faldt over Gilardino, Natale og Marco de Vaio. De vaio er en rigtig rutineret målræv uden de mange assist, mens Natale på 31 ofte rammer målet på sine forsøg, ser god ud på hovedet, god oplægger, ser ud til at bruge begge ben, og har gode driblinger og teknik.
Men Gilardino er vel den, der springer mest i øjnene af de 3 fra Serie A. Hans scoringssnit fra parma over Milan til Fiorentina ser imponerende ud, og han er vel i sin bedste alder lige netop nu, ham kunne vi vist godt bruge.

Så var jeg inde på youtube naturligvis for at kigge lidt på Mounir El Hamdaoui fra AZ, og hans ser godt nok fremragende ud. Klinisk afslutter, der trods sin relativt unge alder kan det meste.

Babel, N'Gog, El Zhar og Voronin ud af døren og ind med Gilardino og Hamdaoui, så skulle der gerne rulle mange flere mål ind på kontoen.

Nogle der kender noget til Patrick Helmes fra Leverkusen ?

Peter From

Indlæg af Peter From » lørdag, 28. feb, 2009 16:50

Niels K skrev:
Jeg kan bestemt også tilslutte mig Ribery eller Ashley Young, for så var kvalitetskanten sikret.
Maxi Rodriguez på den offensive midt eller måske lidt universalmidt gjorde mig heller intet, hvis Rafa stadig går og gøt sig tanker om vor centrale midtbane. Der er ihverfald langt flere mål i maxi, end der nærmest er i Alonso, Masche og Lucas tilsammen.

Ellers mener jeg nu, at vi mangler en angriber med masser af mål i støvlerne, som man kan betale.

Jeg var inde og lure lidt statistik på de lidt mindre klubber's topscorere og faldt over Gilardino, Natale og Marco de Vaio. De vaio er en rigtig rutineret målræv uden de mange assist, mens Natale på 31 ofte rammer målet på sine forsøg, ser god ud på hovedet, god oplægger, ser ud til at bruge begge ben, og har gode driblinger og teknik.
Men Gilardino er vel den, der springer mest i øjnene af de 3 fra Serie A. Hans scoringssnit fra parma over Milan til Fiorentina ser imponerende ud, og han er vel i sin bedste alder lige netop nu, ham kunne vi vist godt bruge.

Så var jeg inde på youtube naturligvis for at kigge lidt på Mounir El Hamdaoui fra AZ, og hans ser godt nok fremragende ud. Klinisk afslutter, der trods sin relativt unge alder kan det meste.

Babel, N'Gog, El Zhar og Voronin ud af døren og ind med Gilardino og Hamdaoui, så skulle der gerne rulle mange flere mål ind på kontoen.

Nogle der kender noget til Patrick Helmes fra Leverkusen ?
Jeg har aldrig kunnet lide Gilardino, men han gør det jo godt i Viola, der måske også angriber mere som Liverpool end Milan gør.
Jeg har set tre(tror jeg nok) kampe med Leverkusen i år og Helmes virker som en meget talentfuld angriber, bestemt den mest talentfulde af ham og Stefan Kiessling. Han hakker boldene ind når han får chancerne, men han har fået mere plads i bundes ligaen end han vil mod de engelske hold der spiller meget defensivt når de kommer til Anfield, men jeg kan ikke forestille mig ham som alene angriber, og det ville måske være bedre om man hentede en der både kan spille sammen md Torres og som kan være back-up, så ville en Ibisevic måske være bedre

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 28. feb, 2009 20:44

Efter dagensk kamp og med 6+5 reglen in mente, ville jeg til sommer prioritere som følger:

En klasseangriber (Agbonlahor, ?)
En kreativ og teknisk stærk kant (Lennon, Young, Downing, Walcott, McGeady)
En alsidig back, helst en der kan spille begge pladser ligesom Arbeloa, og med kompetence både offensivt og defensivt (Lahm, ?)
En playmaker type til den centrale midtbane, der kan erstatte Gerrard eller Alonso uden et ligeså betydeligt tab i boldomgangskvalitet, som når de erstattes med Lucas eller Masch. (Barry, Palacios)

SaibotDK
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af SaibotDK » lørdag, 28. feb, 2009 21:09

aarde skrev:Efter dagensk kamp og med 6+5 reglen in mente, ville jeg til sommer prioritere som følger:

En alsidig back, helst en der kan spille begge pladser ligesom Arbeloa, og med kompetence både offensivt og defensivt (Lahm, ?)
En playmaker type til den centrale midtbane, der kan erstatte Gerrard eller Alonso uden et ligeså betydeligt tab i boldomgangskvalitet, som når de erstattes med Lucas eller Masch. (Barry, Palacios)
Jeg kunne ikke være mere enig i valget positioner, hvor der er åbenlyse mangler i vores trup. Derudover ser transferønskerne også ret godt ud.
Men skal vi nu til at sætte priser på disse spillere, hvordan mon det så ser ud? Hvem bliver solgt videre til andre klubber, og hvor mange transfermidler mon der er til rådighed?
For at dvæle ved det sidste må man vel gå ud fra, at pengene fra Keane-salget bliver brugt. Spørgsmålet er da bare, hvor langt de vil række? Man kunne vel sagtens forestille sig at priserne på de engelske spillere ryger i vejret.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 28. feb, 2009 22:53

SaibotDK skrev:
aarde skrev:Efter dagensk kamp og med 6+5 reglen in mente, ville jeg til sommer prioritere som følger:

Jeg kunne ikke være mere enig i valget positioner, hvor der er åbenlyse mangler i vores trup. Derudover ser transferønskerne også ret godt ud.
Men skal vi nu til at sætte priser på disse spillere, hvordan mon det så ser ud? Hvem bliver solgt videre til andre klubber, og hvor mange transfermidler mon der er til rådighed?
For at dvæle ved det sidste må man vel gå ud fra, at pengene fra Keane-salget bliver brugt. Spørgsmålet er da bare, hvor langt de vil række? Man kunne vel sagtens forestille sig at priserne på de engelske spillere ryger i vejret.
Ja det er ren utopi at tro, at vi kan komme bare i nærheden af de nævnte spillere, vores nuværende økonomiske situation taget i betragtning. Jeg tænkte mere på hvad vi rent sportsligt har brug for, hvis vi vil være en del af mesterskabskampen længere en til februar måned næste sæson. Men før vi ser nogen arabere - eller nogen amerikanere der rent faktisk er i besiddelse af nogen slanter og ikke blot tomme ord og løfter - i klubben, bliver det næppe aktuelt.
Pest eller kolera? Økonomisk velstand til at kæmpe med om de store navne på markedet med dertil hørende moralsk sell-out, eller fortsat manglende gennemslagskraft på transfermarkedet men til gengæld med etikken i orden? Jeg synes det er svært, men måske er man bare nødt til at acceptere, at man må følge med tiden og sælge ud af sine etiske principper, hvis man vil være i stand til at kæmpe med i toppen.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » søndag, 01. mar, 2009 00:29

Er helt enig i dette, men de bliver nok svære at købe. Vi kan/skal sælge følgende:

Kuyt
Dossena
Lucas
Babel
Degen
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Jonas Lassen
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 39

Indlæg af Jonas Lassen » søndag, 01. mar, 2009 02:04

Vores hold til den næste sæson mangler meget. I mine øjne har vi kun følgende spillere der er gode nok til at starte

Reina
xxx-Agger/Carra-Skrel-Insua/Aurellio
xxx Masch-Xabi-xxx
Gerrard
Torres

Mange af vores nuværende spillere er ikke bedre end trupsillere. Rafa eller vores eventuelle nye træner skal havde den store tegnedreng frem, hvis vi skal kæmpe med om mesterskabet næste år.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 01. mar, 2009 10:23

Jonas Lassen skrev:Vores hold til den næste sæson mangler meget. I mine øjne har vi kun følgende spillere der er gode nok til at starte

Reina
xxx Masch-Xabi-xxx
Gerrard
Torres

Mange af vores nuværende spillere er ikke bedre end trupsillere. Rafa eller vores eventuelle nye træner skal havde den store tegnedreng frem, hvis vi skal kæmpe med om mesterskabet næste år.
Når nu du har skåret Arbeloa fra, kan jeg ikke se hvorfor du så mener Skrtel er god nok.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Peter From

Indlæg af Peter From » søndag, 01. mar, 2009 10:43

Hekkem skrev:
Jonas Lassen skrev:Vores hold til den næste sæson mangler meget. I mine øjne har vi kun følgende spillere der er gode nok til at starte

Reina
xxx Masch-Xabi-xxx
Gerrard
Torres

Når nu du har skåret Arbeloa fra, kan jeg ikke se hvorfor du så mener Skrtel er god nok.
Jeg vil også mene at mens der findes spillere, der har vist sig bedre end Arbeloa så er alle de, der uden tvivl er bedre, så dyre at cost-benefit forholdet vil være ret dårlig i at erstatte ham. Tilgengæld skal mindst en af vores kanter erstattes, jeg tror at hvis vi har en rigtig god spiller på den ene kant, vil den anden kant kunne få lidt mere plads og løfte sit niveau, mens det selvfølgelig ville være bedre om man kunne hente to kanter der er gode nok, så ender man hurtigt med endnu to der måske er gode nok fordi man skal have midler til at hente mere end en spiller.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 01. mar, 2009 11:00

:twisted: :twisted: :twisted: : En beskrivelse af mit humør lige nu.

Der skal ske store ændringer til sommer; meget store ændringer. Der skal ryddes op i truppen og der skal hentes klassespillere. Virkelige klassespillere, og ikke bare "one for the future", det har jeg hørt så mange gange under Houllier og Rafa.

Besvar