Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » søndag, 09. aug, 2009 10:24

Flemming skrev:Riera er førstevalg på verdens måske bedste landshold og han får 3/6.

I så fald er vi fundamentalt uenige.
Det var ikke mig, der påstod, at vi ikke blev svækket, hvis vores førstevalg til fløjene blev skadet... Jeg tog udelukkende udgangspunkt i dine skriverier. Men hvis vi nu igen bare forholder os til, hvad Riera rent faktisk har bidraget med af mål og oplæg, så er han klart den dårligste spiller offensivt i startopstillingen. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvordan han ellers spiller for sit landshold. Og Iniesta er førstevalg på venstrefløj btw.

Men vi kan da sagtens give Riera 4 og Babel 2... Med Rieras 33 startere sidste sæson giver det 132 points, og Babel vil så i de resterende kampe få 44 - samlet 176 points.

260 (5/4) - 176 (4/2) = 84
245 (5/3) - 165 (3/3) = 80

Dette forstærker blot pointen.

Hvis vi giver Riera 4 og Babel 3, så giver det følgende:
260 (5/4) - 198 (4/3) = 62
260 (5/4) - 176 (4/2) = 84
Forskellen på de to scenarier er så 22 points

Ergo vil den store forskel på 25 (29) point (825-800) mellem de to hovedscenarier i venstrefløjsfavør mindskes, men stadig være på plus 7 point i venstrefløjsfavør.

Det kan være jeg lige skal tilføje, at den eneste grund til, at jeg omsætter spillere til et tal, er udelukkende for at vise, at der, hvor den største forskel er mellem førstevalg og reserve, ikke nødvendigvis er der, hvor en ny spiller tjener sig bedst ind. Og tallene er givet på baggrund af Flemmings vurdering af reserve kontra førstevalg. Det er udelukkende et tankeeskperiment og ikke ment som en diskussion af spillerens egentlig værdi.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Bondo

Indlæg af Bondo » søndag, 09. aug, 2009 11:53

nu må i da lige komme ind i kampen.. vores nuværende største mangel er da på en centerforsvarer!

alle vore centerforsvarer er ude med skader lige nu.. og kender vi agger ret, så vil vi ikke kunne sætte vores lid til ham, når carra går på pension.. han er simpelthen lavet for meget af glas! og forsvaret er den kæde hvor skader er værst, derfor er agger ret ubrugelig!

prioritet 1= forsvars spiller
prioritet 2= venstrefløj
prioritet 3= angriber

Andichrist

Indlæg af Andichrist » søndag, 09. aug, 2009 12:51

Bondo skrev:nu må i da lige komme ind i kampen.. vores nuværende største mangel er da på en centerforsvarer!

alle vore centerforsvarer er ude med skader lige nu.. og kender vi agger ret, så vil vi ikke kunne sætte vores lid til ham, når carra går på pension.. han er simpelthen lavet for meget af glas! og forsvaret er den kæde hvor skader er værst, derfor er agger ret ubrugelig!

prioritet 1= forsvars spiller
prioritet 2= venstrefløj
prioritet 3= angriber
Selvfølgelig er det nødvendigt med en ekstra forsvarer, hvis Skrtel, Agger og Carra alle er ude. Det tyder det nu ikke på, Rafa tor faktisk de alle vil blive klar til Spurs-kampen (http://liverpool.no/cda/storypg.aspx?id ... rentzone=0). Men hvis vi køber en ny mand til at dække center- og højreback-hullet, i stedet for at give en ung chancen - hvis jeg kunne vælge ville det blive Kelly - så bliver det næppe en særlig dyr spiller, da vores tre første i midterforsvaret samt 1.-valg på højreback er på topniveau. Mao ikke en spiller til førsteholdet. Dermed skulle der gerne være lidt slanter i overskud til at det er muligt at kigge på offensiven også.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » søndag, 09. aug, 2009 15:07

Nogen der kender noget til Hulls, Michael Turner? Jeg har selv kun set Hull mod Liverpool, men han gjorde nok ikke
det store indtryk.
We need a new Fowler...

pommelfeen
Geografisk sted: nordborg
Alder: 39

Indlæg af pommelfeen » søndag, 09. aug, 2009 16:59

yes, en c.forsvar er 1 pr. men vi betaler 12millioner£ for turner, så brækker jeg mig sku, for han må ses som 4 valg.... vi skulle istedetfor gå efter en lidt ældre og billigere ide, ala hyypia, men måske bare en 30 år istedet for....

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 09. aug, 2009 17:29

Vi har købt ind for 30-35 millioner og solgt for 35-40 millioner, og vi burde endvidere have 10-15 millioner til gode fra Keane ligesom vi stadig ikke har set noget til de 20-30 millioner, som rygterne sagde vi havde udsigt til fra H&G; burde vi ikke have en betragtelig sum penge tilbage at spendere, eller er de alle gået til økonomisk førstehjælp til vores fallerede ejere?
Jeg håber stadig på én betragtelig forstærkning både defensivt og offensivt, for ellers vil jeg mene, at vi kommer svækket ud af dette transfervindue. Men udover Michael Turner og Sylvain Distin, er det begrænset, hvem vi kædes sammen med for tiden, og det til trods for, at der nu kun er en uge til sæsonstart. Har vi udspillet vores rolle i årets transfervindue? I så fald synes jeg vi stiller med en bekymrende smal trup til næste sæson.

LiverbirdOnMyChest
Geografisk sted: Øst for Anfield

Indlæg af LiverbirdOnMyChest » søndag, 09. aug, 2009 21:05

aarde skrev:Vi har købt ind for 30-35 millioner og solgt for 35-40 millioner, og vi burde endvidere have 10-15 millioner til gode fra Keane ligesom vi stadig ikke har set noget til de 20-30 millioner, som rygterne sagde vi havde udsigt til fra H&G; burde vi ikke have en betragtelig sum penge tilbage at spendere, eller er de alle gået til økonomisk førstehjælp til vores fallerede ejere?
Jeg håber stadig på én betragtelig forstærkning både defensivt og offensivt, for ellers vil jeg mene, at vi kommer svækket ud af dette transfervindue. Men udover Michael Turner og Sylvain Distin, er det begrænset, hvem vi kædes sammen med for tiden, og det til trods for, at der nu kun er en uge til sæsonstart. Har vi udspillet vores rolle i årets transfervindue? I så fald synes jeg vi stiller med en bekymrende smal trup til næste sæson.

Vi har brugt mange af pengene fra H&G til at holde på spillere... så de er røget en del af dem der... men der burde stadig være en fornuftig sum penge... rafa udtalte at vi havde råd til at købe en stor spiller mere uden at sælge og vi har solgt en og købt en for 10 mil pund mindre så der burde være nok til en silva, villa, young, mata, what ever

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » søndag, 09. aug, 2009 21:46

Jeg synes at det er incredible.. hele vejen igennem sæsonen har alle sukket efter en kvalitetskant til vores liverpool hold, og er der sket noget hen over sommeren = næh! Hvis den kantspiller ikke snart træder ind over dørtærskelen vil jeg gerne melde os ud af mesterskabskampen.. i hvert fald kommer det til at være helt urealistisk.. for satan h og g altså :aliboronz4:
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 09. aug, 2009 22:10

Liverdrengen skrev:Jeg synes at det er incredible.. hele vejen igennem sæsonen har alle sukket efter en kvalitetskant til vores liverpool hold, og er der sket noget hen over sommeren = næh! Hvis den kantspiller ikke snart træder ind over dørtærskelen vil jeg gerne melde os ud af mesterskabskampen.. i hvert fald kommer det til at være helt urealistisk.. for satan h og g altså :aliboronz4:
Jeg ønsker mig også endnu en forstærkning til truppen, men hvem siger, at Riera ikke kan udfylde pladsen. Han viste da gode takter sidste sæson og til confederations cup gjorde han det også godt.
Jeg tror godt, vi kan vinde mesterskabet med Riera og Kuyt på kanterne, men endnu en forstærkning ville da ikke gøre noget.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Jæger
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 38

Indlæg af Jæger » søndag, 09. aug, 2009 22:15

Teamtalk rygter, at Aston Villa regner med at kunne købe Dunne for £5M. Hvis dette er korrekt, så er det efter min mening skidt, hvis vi ikke hopper på vognen. Dunne er efter min mening bestemt £5M værd.

Engelsk af placering
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 42

Indlæg af Engelsk af placering » søndag, 09. aug, 2009 23:18

Der er blevet snakket meget om Liverpool mangler en ny angriber eller en der kan supplere Torres. Arsenal bliver linket rigtig rigtig meget sammen med Chamakh fra Bordeaux, inde på Arsenals forum er der en stor debat omkring ham og umiddelbart er jeg ikke den store tilhænger af at få ham til klubben, fordi jeg mener at Arsenal rigeligt kompetente oppe foran og hellere skulle købe en defensiv midtbane mand.
Har i nogen ide om hvorfor han ikke bliver nævnt som potentiel Liverpool spiller? eftersom han gerne vil væk fra Frankrig og kun til en top 4klub i England. Hans kontrakt udløber om et år, så derfor er prisen ikke specie høj på ham, der gættes på mellem 5-8mil.

Brugeravatar
Jæger
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 38

Indlæg af Jæger » mandag, 10. aug, 2009 03:27

Lad os nu se, om der overhovedet kommer flere indkøb.
Rafael Benítez's shopping list is constrained by shrunken budget

Rafael Benítez has given an ominous indication of Liverpool's financial state by admitting his transfer budget may not exceed what he has recouped through player sales. Ahead of a Premier League campaign of high expectations at Anfield, the Spaniard claims he is looking to existing players such as Lucas, David Ngog and Nabil El Zhar to improve last season's second place finish and win the club's first league title since 1990.

Doubts have been cast over Liverpool's spending power since American owners Tom Hicks and George Gillett agreed a refinancing package last month that involves repaying £60m of £290m debt over the next 12 months. Last week Benítez made a £6m approach for the Hull City defender Michael Turner but balked at Phil Brown's £10m valuation of the 25-year-old.

Under the terms of the five-year contract Benítez signed with Liverpool in March, £20m was to be allocated for new players this summer plus whatever he raised through sales. It now appears, however, that the Liverpool manager's budget could only amount to what he has received for Xabi Alonso, Alvaro Arbeloa and Sebastian Leto as he attempts to overhaul Manchester United in the title race.

Benítez has so far spent a headline figure of £37m on Glen Johnson and Alberto Aquilani, although the £17m fee for the former Portsmouth defender has been recouped by selling Leto, Arbeloa, Jack Hobbs, Paul Anderson plus money from Robbie Keane's return to Tottenham Hotspur in January. He now has to ask the club's owners whether the £10m profit he made on the £30m sale of Alonso to Real Madrid and the £20m signing of Aquilani from Roma will be reinvested this summer, a situation that casts serious doubt on his ability to add the likes of Valencia's David Silva to his search for defensive cover.

"We have to work with the players we have at this moment and keep working with the scouting department," said Benítez , who saw his team lose their final pre-season friendly 2-1 to Atletico Madrid at Anfield on Saturday. "We had some money but I will not talk about figures. When you talk about the figures I think it is clear. I will not say anything. I don't have the answer. We are working hard with the players we have and the money we have. Always it is difficult to compete in the Premier League with clubs who have more money."

The Liverpool manager refused to confirm that Hicks and Gillett have revised his transfer budget but admitted he is uncertain as to what he has left to spend. "We will see," he said. "We are talking about these things. We are working always. We try to be ready just in case [we can sign someone], but you never know. It depends on the prices. It is something I have to talk with the club about. We have some ideas and we have to discuss these ideas."

Benítez revealed he is seeking improvement within the Liverpool ranks for this season's title challenge, and believes the acquisition of Aquilani will provide greater penetration at home. He explained: "To sign better players than we have now is not easy. If you analyse it you have to spend big, big money to sign these players. We have to manage with the players we have and I am pleased with them and hopefully with the experience of last season they will be better.

"I think we have some young players who need to improve, [Mikel] San Jose, [Daniel] Ayala, but also Ngog, Nabil, [Ryan] Babel and Lucas; young players with quality. The priority [this summer] was to extend the contract of the senior players to make sure we kept the spine of the team. Alonso decided he wanted to go. He told me in May he wanted to leave. We had to keep working and I think the price at the end was good. With this money we have brought in Aquilani. We knew he had an operation, but we wanted to change a little bit the games at home when the opposition is deep and it is not easy to give the final pass. Aquilani will be good there. The other players we have to wait and see how they progress in the season."

Aquilani made only 14 appearances for Roma last season because of an ankle injury that required surgery in May and will delay the Italian midfielder's Liverpool debut until at least a month into the new season. The 25-year-old was also sidelined two seasons ago with a serious thigh strain, but Benítez denied the £20m deal represents a gamble.

"We couldn't change the situation of Alonso. He decided to go, we had to progress. You have to manage in the best way you can," the Liverpool manager said. "If Aquilani was in a normal market he could cost £25m-£30m but because of his operation he was a bit cheaper. We have to wait but he is a player we are signing for five years, not for five matches. I was talking with a lot of people in Italy and people are saying it is a fantastic signing. He is now under the control of our medical staff because he had been going to different people. I think it will be better and he has the quality to settle down in England."

Benítez has an added headache ahead of Sunday's opener at Tottenham with all three of his established central defenders - Jamie Carragher, Daniel Agger and Martin Skrtel – injury doubts. Carragher is awaiting results of a scan on an ankle injury sustained against Atletico on Saturday, while Agger has a back problem and Skrtel is recovering from a hamstring strain but has now returned to light training. "I am 80% sure we will have two available for the next game," he said.
http://www.guardian.co.uk/football/2009 ... fer-budget

balvenie

Indlæg af balvenie » mandag, 10. aug, 2009 09:57

Den Norske følger på samme artikel og regner sig trods alt frem til, at der stadig burde være GBP 13M til rådighed:

The Guardian hevder at kjøpet av Glen Johnson ble finansiert gjennom salget av Leto, Arbeloa, Hobbs og Anderson, samt salget av Robbie Keane til Tottenham i januar. Dermed skulle Benitez nå ha £13M å rutte med etter salget av Xabi Alonso og kjøpet av Alberto Aquilani.

Fratrækker man GBP 5-7M (?) til køb af en backup til midterforsvaret (Ryan Shawcross (ex. scum!) i følge Daily Mail?) er der godt nok ikke meget tilbage... ikke just penge til køb af en super kant/angriber!

Skuffende hvis de to amerikanske ejere har trukket deres 20K tilbage. Det er jo lige netop disse 20M vi mangler, for at kunne lukke en backup til midterforsvaret samt en offensiv spiller.

Satser på det er spin og blot et forsøg på, at undgå overpris på nye indkøb!

Tror stadig på to nye spillere: en billig backup til midterforsvaret og et stort navn til en offensiv plads. Ja tak!

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » mandag, 10. aug, 2009 11:16

Liverdrengen skrev:Jeg synes at det er incredible.. hele vejen igennem sæsonen har alle sukket efter en kvalitetskant til vores liverpool hold, og er der sket noget hen over sommeren = næh! Hvis den kantspiller ikke snart træder ind over dørtærskelen vil jeg gerne melde os ud af mesterskabskampen.. i hvert fald kommer det til at være helt urealistisk.. for satan h og g altså :aliboronz4:
Tja, jeg syntes ikke vi manglede en højre back sidste sæson, men Arbeloa ville jo nok afsted og så kom behovet.

En fløj og en angriber. Ikke en mellemting. Det kræver 2 store signings, men det har vi desværre nok ikke råd til.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » mandag, 10. aug, 2009 11:26

Masche20 skrev:
Jeg ønsker mig også endnu en forstærkning til truppen, men hvem siger, at Riera ikke kan udfylde pladsen. Han viste da gode takter sidste sæson og til confederations cup gjorde han det også godt.
Jeg tror godt, vi kan vinde mesterskabet med Riera og Kuyt på kanterne, men endnu en forstærkning ville da ikke gøre noget.
Spot on Masche :)
Jeg tror også på at Riera kan leverer et godt stykke arbejde og uppe sit game.
Det bliver en spændende Sæson :)
Billede

Besvar