Det var ikke mig, der påstod, at vi ikke blev svækket, hvis vores førstevalg til fløjene blev skadet... Jeg tog udelukkende udgangspunkt i dine skriverier. Men hvis vi nu igen bare forholder os til, hvad Riera rent faktisk har bidraget med af mål og oplæg, så er han klart den dårligste spiller offensivt i startopstillingen. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvordan han ellers spiller for sit landshold. Og Iniesta er førstevalg på venstrefløj btw.Flemming skrev:Riera er førstevalg på verdens måske bedste landshold og han får 3/6.
I så fald er vi fundamentalt uenige.
Men vi kan da sagtens give Riera 4 og Babel 2... Med Rieras 33 startere sidste sæson giver det 132 points, og Babel vil så i de resterende kampe få 44 - samlet 176 points.
260 (5/4) - 176 (4/2) = 84
245 (5/3) - 165 (3/3) = 80
Dette forstærker blot pointen.
Hvis vi giver Riera 4 og Babel 3, så giver det følgende:
260 (5/4) - 198 (4/3) = 62
260 (5/4) - 176 (4/2) = 84
Forskellen på de to scenarier er så 22 points
Ergo vil den store forskel på 25 (29) point (825-800) mellem de to hovedscenarier i venstrefløjsfavør mindskes, men stadig være på plus 7 point i venstrefløjsfavør.
Det kan være jeg lige skal tilføje, at den eneste grund til, at jeg omsætter spillere til et tal, er udelukkende for at vise, at der, hvor den største forskel er mellem førstevalg og reserve, ikke nødvendigvis er der, hvor en ny spiller tjener sig bedst ind. Og tallene er givet på baggrund af Flemmings vurdering af reserve kontra førstevalg. Det er udelukkende et tankeeskperiment og ikke ment som en diskussion af spillerens egentlig værdi.