Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » mandag, 16. maj, 2011 20:05

I hate silly season - og så er 2010/11 ikke engang overstået endnu.
Ultimo august/primo september ved vi hvordan vores trup kommer til at se ud henover efteråret. 3 ½ lange måneder med rygter, hvoraf vel omkring 1 ud af 100 kommer til at holde stik.
Iøvrigt tror jeg der på de foregående sider er alt for mange ikke-briter/englændere nævnt. Reglerne om Financial Fair Play og homegrown-spillere sætter en stopper for den vanvittige indkøbspolitik der har været ført de sidste par årtier.
Min ønskeliste: en go' venstreback, en ny venstrekant på midten, en ny central midt samt mere krudt i angrebet. Ud: Jones, Jova, CP, Ngog, grækeren, Degn, Insua, Aqua, Konchesky, Aurelio plus dem af de unge man alligevel ikke finder bliver til noget.
Up The RedMen... we go again!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 16. maj, 2011 20:55

Jan skrev:I hat
Iøvrigt tror jeg der på de foregående sider er alt for mange ikke-briter/englændere nævnt. Reglerne om Financial Fair Play og homegrown-spillere sætter en stopper for den vanvittige indkøbspolitik der har været ført de sidste par årtier.
Nu er englændere jo netop dyrere end udlændinge.

Homegrown-reglerne skal du ikke være det mindste bekymret for. Vi har allerede bl.a. Johnson, Kelly, Carragher, Spearing, Shelvey, Gerrard, Cole og Carroll. Derudover skal vi jo nok ikke have 25 spillere over 21 år alligevel, og alle under 21 (uanset homegrown status) behøver ikke at blive registreret.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 16. maj, 2011 22:27

Nu er jeg en af de typer, der rent faktisk elsker "silly season", selvom den er frustrerende som bare pokker. Jeg elsker, at se os linket til de vildeste stjerner også selv om rygterne kommer fra helt åbentlyst utroværdige kilder. Jeg nyder, at drømme sommeren over, om hvad der kan få os seriøst ind i mesterskabskampen. At læse useriøse rygter (eksempelvis Messi til LFC) er som at købe lottokuponer for mig. Man ved, at det er usandsynligt, men hvad nu hvis...

Derfor vil jeg høre, om trådstarter eller folk generelt er ok med rygter fra Twitter eller andre udokumenterede kilder i denne tråd? Eller skal der oprettes en seperat tråd til eksempelvis twitter, hvor der virkelig sker ting og sager allerede nu?

Kan nævne, at Ydaphus på twitter i dag har fortalt, at der er møder med Charlie Adam og Gary Cahill (eller deres repræsentanter) i næste uge. Han siger, at der endnu ikke er sket noget med Aguero, og så fortæller han, at han stadig er optimistisk angående Young, fordi spilleren har været positivt instillet. Alle fra agenter til ejere har i hvert fald gjort deres ypperste for at lukke handlen.

Kender ikke til Ydaphus' troværdighed, så hvis folk ikke gider at høre mere fra twitter, så sig endelig til.
Kloppite

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 16. maj, 2011 22:35

AJ skrev:
Fribytter skrev:Godt arbejde, AJ.

Downing, Jagielka og Bent er vel de mest spændende navne. Skiftede A. Young ikke også fra Watford, da de rykkede ned i 2007? Med lidt god vilje kunne man måske også tage Adam Johnson med.
Ashley Young skiftede til Aston Villa et halvt år før Watford rykkede ned, altså i januar 2007. Han havde nok lugtet lunten.

Adam Johnson skiftede et halvt år efter. Om man tager ham med er vel et definitionsspørgsmål.
Han er i øvrigt stadig lidt en gåde for mig. I PL tog jeg slet ikke notits af ham. Et halvt år efter Boro rykker ud skifter han så til Man City for £7m og er ren topklasse fra dag 1.
Listen bliver ihvertfald lidt mere spændende, hvis de er med.

A. Johnson fik vist for alvor chancen efter, at Downing skiftede, og han skulle have gjort det ret godt i Championship.

Er det ikke også noget med, at Taarabt bliver rygtet til LFC apropos Championship?

@ Texnymann

Jeg har intet imod Twitter-folk - kiggede da selv på et par stykker i januarvinduet. Problemet er bare imø., at man kan opstøve selv de mest åndssvage rygter og ligeså stille bliver forventninger skruet op på et for højt niveau. Cahill, Adam og Aguero virker dog ikke langt ude.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » mandag, 16. maj, 2011 22:47

texnymann skrev:Nu er jeg en af de typer, der rent faktisk elsker "silly season", selvom den er frustrerende som bare pokker. Jeg elsker, at se os linket til de vildeste stjerner også selv om rygterne kommer fra helt åbentlyst utroværdige kilder. Jeg nyder, at drømme sommeren over, om hvad der kan få os seriøst ind i mesterskabskampen. At læse useriøse rygter (eksempelvis Messi til LFC) er som at købe lottokuponer for mig. Man ved, at det er usandsynligt, men hvad nu hvis...
Fuldstændig enig.

Jeg synes helt sikkert, at twitter rygter skal tages med - enten her i tråden eller en separat tråd. Det er blevet langt nemmere at nå ud til flere gennem twitter, end hvis man holder sig til forum eller artikler på diverse nyhedssites. Selvfølgelig vil der være utroværdige personer, men der vil også altid være utroværdige nyhedssites. Så jeg er klart pro twitter rygter.
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 16. maj, 2011 22:55

Jeg har intet imod twitter rygter. Fortsæt endelig med dem texnymann.

Ligesom med tabloidaviserne skal man jo bare tage det med et gran salt. ;)
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » tirsdag, 17. maj, 2011 00:03

Fribytter skrev:
AJ skrev:
Fribytter skrev:Godt arbejde, AJ.

Downing, Jagielka og Bent er vel de mest spændende navne. Skiftede A. Young ikke også fra Watford, da de rykkede ned i 2007? Med lidt god vilje kunne man måske også tage Adam Johnson med.
Ashley Young skiftede til Aston Villa et halvt år før Watford rykkede ned, altså i januar 2007. Han havde nok lugtet lunten.

Adam Johnson skiftede et halvt år efter. Om man tager ham med er vel et definitionsspørgsmål.
Han er i øvrigt stadig lidt en gåde for mig. I PL tog jeg slet ikke notits af ham. Et halvt år efter Boro rykker ud skifter han så til Man City for £7m og er ren topklasse fra dag 1.
Listen bliver ihvertfald lidt mere spændende, hvis de er med.

A. Johnson fik vist for alvor chancen efter, at Downing skiftede, og han skulle have gjort det ret godt i Championship.

Er det ikke også noget med, at Taarabt bliver rygtet til LFC apropos Championship?

@ Texnymann

Jeg har intet imod Twitter-folk - kiggede da selv på et par stykker i januarvinduet. Problemet er bare imø., at man kan opstøve selv de mest åndssvage rygter og ligeså stille bliver forventninger skruet op på et for højt niveau. Cahill, Adam og Aguero virker dog ikke langt ude.
Måske har jeg sovet i timen, men jeg kan ikke huske, at jeg har set 'seriøse' rygter, der sætter os sammen med Aguero? Jeg synes måske nok, at det virker lidt usandsynligt, at vi vil bruge vildt mange penge på en angriber (og han må da være dyr!), når det nu kun er et par måneder siden, vi brugte over 50 mio pund på to af slagsen.

Lad os i øvrigt bare få nogle Twitter-rygter ind over. De af jer, der følger med der (jeg orker det ikke!), bliver måske efterhånden også bedre til at skelne skidt fra kanel?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » tirsdag, 17. maj, 2011 02:36

Hvis det er ønsket, kan jeg godt tage lidt småting fra Ydaphus. Jeg regner med at add'e en række af de mere anerkendte journalister efter min eksamen på næste fredag, når jeg har mere tid.

Fra Ydaphus (der er meget sjov at følge, da han får én til at drømme, mens nogle andre af hans targets er realistiske). Manden claimer blandt andet at have opsnapet rygterne om at vi var igang med at købe Suarez, Carroll, Crouch, Keane og Fowler da de signede i sin tid, inden pressen nåede det.

"LFC will enquire about Collison." (Collison er midtbanespiller hos West Ham - det forventes at vi blander os i det udsalg, som West Ham skal til at starte)

Han får et spørgsmål vedr. hvor tæt han vil bedømme Aguero-handlen til at være i hus:
"we've made it know the price is not an issue, Player is up for the move"

Han siger, at Marin er varm luft fra agentens side, for at få eventuelle interesserede til at byde ind.

Vi skulle (ifølge en anden bruger) være 8mio. pund fra prisen på Young. Vi ligger pt. på 16. Ydaphus mener dog at handlen er i hus, og at vi har slået Scum. (Det nævnes at Scum vil have Sneijder og er nødt til at låne :o Lån I bare løs. Jeg håber jeres sørgelige klub går konkurs!).

Ydaphus holder btw. fast i, at handlen med Aguero langsomt bevæger sig fremad i vores favør, men at der er mange om buddet.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 17. maj, 2011 08:22

@ LarsU

Aguero blev LFC sat i forbindelse med i januar, fordi han fejrede jul med Maxi i Liverpool. Og mon ikke der har været et eller andet vildt rygte igen, fordi de deler samme agent, og agenten samtidig er en nær ven af Maxi. Agenten skulle have været til forrige LFC-kamp.

Daniel Remedios (danremedios) er den eneste ITK-agtige person, jeg følger på twitter. Han var nogenlunde spot on med Suarez-købet og Babel-salget.

Her kommer lidt fra ham:
H. Altintop er ikke et emne.
RM, City og CFC er dem, der fører kampen om S. Aguero. Han skriver ikke, at LFC er interesseret, men at rygterne om, at LFC er interesseret lyder godt.
M. Sakho har sagt, at han vil blive i PSG, men Arsenal kæmper vist for at få en handel i hus, og LFC følger også situationen.
J. Enrique har tre tilbud pt. De er fra B. München, NUFC og LFC.
LFC har fået at vide, at G. Cahill koster £20 mio., og Phil Jones er derfor pt. mere attraktiv.
LFC er ikke interesseret i M. Marin.
KD sagde pænt nej tak til Adebayor, da agenten tilbød ham.
Benzema har talt med tre PL-klubber i England - to i London.
LFC blev sammen med en lang række andre klubber tilbudt Diarra, Gago og Kaka for tre uger siden.
J. Mata foretrækker CFC, men et skifte afhænger af, om CFC får solgt Malouda (som de åbenbart forsøger)
Spurs har følere ude efter Anelka

Det skal lige siges, at han også ofte bare kommenterer rygter, han læser i aviser, og han var positivt stemt for et Marin-køb forleden, men ovenstående skulle være en slags "info", som han har fået. Personligt har jeg lidt svært ved at tage ham rigtig seriøst, da han udover LFC også ved en del om andre klubber (men kun i forbindelse med LFC-rygter dog). Måske han kender en agent eller noget i den dur. Men anyways, værsgo!

Og her er der lidt fra en LFC-journalist, Tony Barrett:

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=28913&zone=1

Scott Dann og Connor Wickham er blevet tilføjet listen. Hmm...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 17. maj, 2011 08:58

Ville en spiller i Wickham kategorien egentlig ikke være ok? Ikke et must, men hvis vi skal have andre angribere end Carroll, Suarez, Kuyt og N'Gog skal det vel helst være unge, der ikke kan forvente at spille regelmæssigt?

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » tirsdag, 17. maj, 2011 08:59

texnymann skrev:Nu er jeg en af de typer, der rent faktisk elsker "silly season", selvom den er frustrerende som bare pokker. Jeg elsker, at se os linket til de vildeste stjerner også selv om rygterne kommer fra helt åbentlyst utroværdige kilder. Jeg nyder, at drømme sommeren over, om hvad der kan få os seriøst ind i mesterskabskampen. At læse useriøse rygter (eksempelvis Messi til LFC) er som at købe lottokuponer for mig. Man ved, at det er usandsynligt, men hvad nu hvis...

Derfor vil jeg høre, om trådstarter eller folk generelt er ok med rygter fra Twitter eller andre udokumenterede kilder i denne tråd? Eller skal der oprettes en seperat tråd til eksempelvis twitter, hvor der virkelig sker ting og sager allerede nu?

Kan nævne, at Ydaphus på twitter i dag har fortalt, at der er møder med Charlie Adam og Gary Cahill (eller deres repræsentanter) i næste uge. Han siger, at der endnu ikke er sket noget med Aguero, og så fortæller han, at han stadig er optimistisk angående Young, fordi spilleren har været positivt instillet. Alle fra agenter til ejere har i hvert fald gjort deres ypperste for at lukke handlen.

Kender ikke til Ydaphus' troværdighed, så hvis folk ikke gider at høre mere fra twitter, så sig endelig til.

BLiv ved. Jeg har det præcis som dig.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Scouzer
Geografisk sted: Skive
Alder: 39

Indlæg af Scouzer » tirsdag, 17. maj, 2011 09:23

Kelly skrev:

BLiv ved. Jeg har det præcis som dig.
også mig....bliv endelig ved

bare fordi kilden er utroværdig, kan de jo godt have ret nogen gange

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 17. maj, 2011 10:16

AJ skrev:Ville en spiller i Wickham kategorien egentlig ikke være ok? Ikke et must, men hvis vi skal have andre angribere end Carroll, Suarez, Kuyt og N'Gog skal det vel helst være unge, der ikke kan forvente at spille regelmæssigt?
Jeg er mere tilhænger af, at der købes en alsidig offensiv spiller som Lavezzi, L. Lopez, Munain eller Griezmann, der kan begå sig på toppen og på kanten.

Det fede ved Kuyt og Suarez er, at man næsten bare kan sætte dem ind på en hvilken som helst offensiv position, og så bidrager de med noget.

Interessant artikel af Rory Smith - han nævner bl.a. Munain og Wickham:

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... aside.html

Iøvrigt er det så helt utænkeligt, at Carroll måske ikke nødvendigvis tænkes som en sikker starter som Suarez? Han var jo røvdyr, men Henry har jo forklaret, hvorfor prisen blev så voldsom. Han er imø. et taktisk værktøj, idet han har nogle helt klare kvaliteter, men samtidig ikke er vildt alsidig (typisk engelsk).

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 17. maj, 2011 10:38

Fribytter skrev:Jeg er mere tilhænger af, at der købes en alsidig offensiv spiller som Lavezzi, L. Lopez, Munain eller Griezmann, der kan begå sig på toppen og på kanten.

Det fede ved Kuyt og Suarez er, at man næsten bare kan sætte dem ind på en hvilken som helst offensiv position, og så bidrager de med noget.
Nu var pointen mere at det skulle være en ung spiller, der ikke kan forvente at starte inde.

I øvrigt rimelig forskellige spillere du nævner. Nogle er erfarne, andre purunge. Det er vidt forskelligt hvor meget de kan kræve af spilletid. Desuden er de som spillertyper også rimeligt forskellige. Muniain (to gange angriber ud af 29) og Griezmann (fire gange angriber ud af 33) kan dikke umiddelbart smides op alene på toppen. Lopez har spillet angriber tolv gange ud af 22, og Lavezzi har kun spillet angriber (second-striker).

Jeg fik dog fat i din pointe.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 17. maj, 2011 10:59

AJ skrev:
Fribytter skrev:Jeg er mere tilhænger af, at der købes en alsidig offensiv spiller som Lavezzi, L. Lopez, Munain eller Griezmann, der kan begå sig på toppen og på kanten.

Nu var pointen mere at det skulle være en ung spiller, der ikke kan forvente at starte inde.

I øvrigt rimelig forskellige spillere du nævner. Nogle er erfarne, andre purunge. Det er vidt forskelligt hvor meget de kan kræve af spilletid. Desuden er de som spillertyper også rimeligt forskellige. Muniain (to gange angriber ud af 29) og Griezmann (fire gange angriber ud af 33) kan dikke umiddelbart smides op alene på toppen. Lopez har spillet angriber tolv gange ud af 22, og Lavezzi har kun spillet angriber (second-striker).

Jeg fik dog fat i din pointe.
Nu er det jo ret svært at sammenligne positioner på kryds og tværs af forskellige formationer og taktikker. Som typer er de dog ikke vidt forskellige - ok, måske Lopez skiller sig lidt ud, idet han lever højt på sit presspil og sin aggresivitet.

Besvar