Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Der er en der har skrevet på Ydaphus twitter at Mata er done deal, og Ydaphus skriver selv, at den er næsten hjemme, så det er bare super godt.
Han præsenteres den 1 Juli skriver ham maten.. Håber satme det passer!!!!
-
Doug Graves
Der var du sgu for hurtig. Jeg ville selv til at citere den gode YDaphus. Jeg krydser, hvad krydses kan.Belloni skrev:Der er en der har skrevet på Ydaphus twitter at Mata er done deal, og Ydaphus skriver selv, at den er næsten hjemme, så det er bare super godt.
Det gjorde han!! - jeg har selv forgæves at finde tråden på hans profil. Enten har jeg læst en "forkert" profil - eller så har YDaphus slettet hans egne indlæg.texnymann skrev:Ydaphus skrev da intet om Adam, Enrique og Mata i går?.athomsen skrev:YDaphus skrev igår på twitter præcis hvad du skrev om Adam, Enrique og Mata - dit tidligere indlæg er stort set en direkte oversættelse af, hvad han skrev.peter42 skrev:kan desværre ikke oplyse min kilde pt. men han er meget pålidelig
Så hvis dit indlæg er et forsøg på, at gøre dig interessant, så er det dæleme kikset.
Lige i forlængelse til Ydaphus rygterne, skriver Pault86 følgende;
Comolli is working his socks off. He has been told by Mata that he likes LFC project and it interests him highly. We are getting close.
Lader til at Jordan Henderson er kommet ind fra left wing og pludselig tyder meget på, at vi er tæt på ham. Senest Tony Barrett fra Times.
Tror egentlig mange undervurderer ham lidt. Jeg synes, at han længe har været en spændende spiller med et rigtig godt touch på bolden, en intelligent spiller der tænker hurtigt på banen og har god spilforståelse og gode afleveringer. Jeg har dog ikke forestillet mig, at vi skulle få en mulighed for at få ham. Havde selv regnet med at han var røget til man utd, da det ville være en typisk Ferguson-signing (og trods alt mener jeg dette som et kvalitetsstempel). Men lad os nu se hvad der sker, men efter min mening bør folk ikke undervurdere Henderson.
Tror egentlig mange undervurderer ham lidt. Jeg synes, at han længe har været en spændende spiller med et rigtig godt touch på bolden, en intelligent spiller der tænker hurtigt på banen og har god spilforståelse og gode afleveringer. Jeg har dog ikke forestillet mig, at vi skulle få en mulighed for at få ham. Havde selv regnet med at han var røget til man utd, da det ville være en typisk Ferguson-signing (og trods alt mener jeg dette som et kvalitetsstempel). Men lad os nu se hvad der sker, men efter min mening bør folk ikke undervurdere Henderson.
YNWA
Jeg tror den eneste unge englænder Scum signer i transfervinduet er ham Rodwell - han er tilgengæld også sindssygt dygtig og alt, alt for dygtig til at rende rundt i den der lille klub, og nok lige lidt mere fancy end Henderson. Jeg vil da bestemt ikke takke nej til Henderson, hvis prisen er korrekt. Ham eller McCarthy, så synes jeg vi er godt kørende.SG08 skrev:Lader til at Jordan Henderson er kommet ind fra left wing og pludselig tyder meget på, at vi er tæt på ham. Senest Tony Barrett fra Times.
pault86 meldte også, så vidt jeg kunne læse, at vi har forsøgt med Baines, men at de blå fra den anden side ikke vil sælge til os. Typisk de altid skal være på tværs.
VB må hedde Baines > Cissokho > Vargas > Enrique
Jeg vil på ingen måde brokke mig, uanset hvem af dem vi får. Jeg ser dog flest perspektiver i Cissokho for fremtiden. Var Lyon ikke interesserede i Enrique? Vi kunne da lige lave en rokade, hvor NUFC får Konchesky, vi får Cissokho og Lyon får Enrique. Så er alle glade.
Badooo siger, hvad han mener!
Henderson giver talmæssigt mening. Hvis man antager, at der ikke er stor forskel på ham og Adam kvalitetsmæssigt, så kan det godt betale sig at give mere for Henderson - meget mere faktisk. Hvis de begge ville forlade klubben som 30-årig, så er det ret tydeligt, at Henderson vil være den bedste langtidsinvestering. Han ville være i klubben dobbelt så lang tid som Adam, og udover at man måske får fem år mere for prisen, så skal man også modregne en investering i en erstatning for Adam. Dobbelt så mange penge er mange penge her og nu for Henderson i forhold til Adam - isoleret set er det dog ikke et problem som sådan. Der, hvor problemet opstår, er, når der skal købes mange spillere, og budgettet i et eller andet omfang er begrænset.
Jeg håber, at jeg undervurderer Hendersons spillemæssige kvaliteter. Jeg synes dog, at det er mange penge. Hvis man tænker på, at Masch "kun" kostede £3 mio. mere, Alonso £5 mio. mindre, Momo £9 mio. mindre og Lucas £9 mio. mindre, så giver det altså lidt stof til eftertanke. Selv hvis man korrigerer for prisudvikling. Og alle fire passede perfekt på FSGs og Comollis profil på spillere: under 24 år, og de manglede endnu alle gennembruddet på højeste niveau.
Jeg håber, at jeg undervurderer Hendersons spillemæssige kvaliteter. Jeg synes dog, at det er mange penge. Hvis man tænker på, at Masch "kun" kostede £3 mio. mere, Alonso £5 mio. mindre, Momo £9 mio. mindre og Lucas £9 mio. mindre, så giver det altså lidt stof til eftertanke. Selv hvis man korrigerer for prisudvikling. Og alle fire passede perfekt på FSGs og Comollis profil på spillere: under 24 år, og de manglede endnu alle gennembruddet på højeste niveau.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Jeg vil alligevel påstå, at markedet har ændret sig en smule. Det er jo helt tydeligt at ingen af RM, Barca, City og Chelsea holder sig tilbage, selvom prisen vokser og vokser og vokser og... Samtidigt virker det imo til at de mindre klubber ikke har så hårdt brug for pengene. Hvis Sunderland ved at Scum måske kunne være interesserede, så er det klart at de lige presser os lidt mere - det kunne jo ende i budkrig mellem os og dem osv. osv.Fribytter skrev: Jeg håber, at jeg undervurderer Hendersons spillemæssige kvaliteter. Jeg synes dog, at det er mange penge. Hvis man tænker på, at Masch "kun" kostede £3 mio. mere, Alonso £5 mio. mindre, Momo £9 mio. mindre og Lucas £9 mio. mindre, så giver det altså lidt stof til eftertanke. Selv hvis man korrigerer for prisudvikling. Og alle fire passede perfekt på FSGs og Comollis profil på spillere: under 24 år, og de manglede endnu alle gennembruddet på højeste niveau.
Jeg ved dog ikke helt om vi har et maximalt transferbudget - faktisk vil jeg mere sige at der er noget der tyder på, at det ikke hænger sådan sammen. Vi kigger jo på en del forskellige spillere. Mange af dem er til samme position, men hvis der skal købes en til hver position, så får vi altså noget der ligner en FC, en VB, en DM, en CM og 2 wings - og det virker altså som om der kommer nogle ret store signings ind til at dække nogle af de her positioner.
Ergo: Jeg tror ikke vi opererer med en decideret lille (20-30 mio. pund + indkøb) pengekasse, selvom den heller ikke er uendeligt stor.
Man skal desværre ikke tro på alt, hvad der står på Wikipedia. Men læser man om Mata kl. 08.20 lørdag morgen d. 4 Juni på den engelske udgave af Wikipedia er han Liverpool spiller...
http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Manuel_Mata
Full name
Juan Manuel Mata García
Date of birth
28 April 1988 (age 23)
Place of birth
Burgos, Spain
Height
1.70 m (5 ft 7 in)
Playing position
Winger / Midfielder
Club information
Current club
Liverpool
Number
10
Full name
Juan Manuel Mata García
Date of birth
28 April 1988 (age 23)
Place of birth
Burgos, Spain
Height
1.70 m (5 ft 7 in)
Playing position
Winger / Midfielder
Club information
Current club
Liverpool
Number
10
- Steven__Gerrard
Det skal du ikke lægge for meget i, men det virker godt nok som om der er noget om snakken. Sat lidt og surfede lidt om Mata igår, og blev overrasket over han kun er 23...synes han har været med i 10 år, men det er nok ikke tilfældet. Ville være en yderst interessant signing..
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."
- CaptainGerrard
- Alder: 44
Samtidig står der følgende:andeth skrev:Man skal desværre ikke tro på alt, hvad der står på Wikipedia. Men læser man om Mata kl. 08.20 lørdag morgen d. 4 Juni på den engelske udgave af Wikipedia er han Liverpool spiller...
Full name
Juan Manuel Mata García
Date of birth
28 April 1988 (age 23)
Place of birth
Burgos, Spain
Height
1.70 m (5 ft 7 in)
Playing position
Winger / Midfielder
Club information
Current club
Liverpool
Number
10
Juan Manuel Mata García (Spanish pronunciation: [ˈxwan manˈwel ˈmata]; born 28 April 1988) is a Spanish footballer who plays for Valencia (NOT LIVERPOOL - yet), mainly as a left winger.
Nej det kunne tyde på, at der ikke er præcis aftalt transferbudget, men de fleste journalister skriver, at indkøb er afhængig af salg, og sådan plejer det jo også ofte at være - ikke forstået sådan, at der skal sælges en masse spillere, før der kan købes, men mere sådan at man ikke køber seks nye spillere, hvis man kun får solgt Poulsen og Konchesky.Badooo skrev:Jeg vil alligevel påstå, at markedet har ændret sig en smule. Det er jo helt tydeligt at ingen af RM, Barca, City og Chelsea holder sig tilbage, selvom prisen vokser og vokser og vokser og... Samtidigt virker det imo til at de mindre klubber ikke har så hårdt brug for pengene. Hvis Sunderland ved at Scum måske kunne være interesserede, så er det klart at de lige presser os lidt mere - det kunne jo ende i budkrig mellem os og dem osv. osv.Fribytter skrev: Jeg håber, at jeg undervurderer Hendersons spillemæssige kvaliteter. Jeg synes dog, at det er mange penge. Hvis man tænker på, at Masch "kun" kostede £3 mio. mere, Alonso £5 mio. mindre, Momo £9 mio. mindre og Lucas £9 mio. mindre, så giver det altså lidt stof til eftertanke. Selv hvis man korrigerer for prisudvikling. Og alle fire passede perfekt på FSGs og Comollis profil på spillere: under 24 år, og de manglede endnu alle gennembruddet på højeste niveau.
Jeg ved dog ikke helt om vi har et maximalt transferbudget - faktisk vil jeg mere sige at der er noget der tyder på, at det ikke hænger sådan sammen. Vi kigger jo på en del forskellige spillere. Mange af dem er til samme position, men hvis der skal købes en til hver position, så får vi altså noget der ligner en FC, en VB, en DM, en CM og 2 wings - og det virker altså som om der kommer nogle ret store signings ind til at dække nogle af de her positioner.
Ergo: Jeg tror ikke vi opererer med en decideret lille (20-30 mio. pund + indkøb) pengekasse, selvom den heller ikke er uendeligt stor.
Jeg ved ikke, hvor meget markedet har udviklet sig. Alonso kom jo kun til LFC, fordi RM fravalgte ham. Momo kendte Rafa fra sin tid i Valencia. Mange afholdt sig fra Masch-bud pga. den noget komplicerede kontraktsituation. Lucas havde tilbud fra store klubber i Spanien og vist nok også Inter, men valgte LFC.
Personligt håber jeg virkelig, at der hold i rygterne om Mata. Det vil sende de helt rigtige signaler, og det lader ikke til, at prisen er voldsom. Og så bør man også relativt tidligt få tilknyttet en centerforsvarer og en venstreback. Imø. kan man så med nogenlunde sindsro afvente og se, hvad de andre store klubber foretager sig. Hvis der så er en spændende spiller, som det pludselig lader til, at ingen af de store klubber er interesseret i, så kan LFC melde sig på banen.
Ilicic fra Palermo kunne iøvrigt være en spændende spiller i PL. Han er vist mest offensiv midt, men han kan måske benyttes lidt mere tilbagetrukket i en 4-3-3, hvor han så kunne skiftes med Gerrard/Meireles til at støde med frem.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Hvis vi henter Mata, kommer Young sikkert ikke.
Jeg har svært ved at vurderer, hvem der passer bedst til holdet. Mata eller Young.
Jeg har svært ved at vurderer, hvem der passer bedst til holdet. Mata eller Young.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Jeg må indrømme jeg helst ser Mata i klubben. Manden teknisk bedre, han er hurtig, og derudover har han et fremragende blik for spillet. Til 18£ ? ser jeg det som en no-brainer. Får vi ham til klubben er det et klart signalværdi om, at vi er på rette spor og på vej fremad!
Du kan nok godt have ret i, at man ikke køber uhæmmet, hvis man ikke reducerer de nuværende lønomkostninger samtidigt. Men mon ikke der nok skal ryge en 4-5 spillere i svinget frem til næste sæson?Fribytter skrev:Nej det kunne tyde på, at der ikke er præcis aftalt transferbudget, men de fleste journalister skriver, at indkøb er afhængig af salg, og sådan plejer det jo også ofte at være - ikke forstået sådan, at der skal sælges en masse spillere, før der kan købes, men mere sådan at man ikke køber seks nye spillere, hvis man kun får solgt Poulsen og Konchesky.Badooo skrev:Jeg vil alligevel påstå, at markedet har ændret sig en smule. Det er jo helt tydeligt at ingen af RM, Barca, City og Chelsea holder sig tilbage, selvom prisen vokser og vokser og vokser og... Samtidigt virker det imo til at de mindre klubber ikke har så hårdt brug for pengene. Hvis Sunderland ved at Scum måske kunne være interesserede, så er det klart at de lige presser os lidt mere - det kunne jo ende i budkrig mellem os og dem osv. osv.Fribytter skrev: Jeg håber, at jeg undervurderer Hendersons spillemæssige kvaliteter. Jeg synes dog, at det er mange penge. Hvis man tænker på, at Masch "kun" kostede £3 mio. mere, Alonso £5 mio. mindre, Momo £9 mio. mindre og Lucas £9 mio. mindre, så giver det altså lidt stof til eftertanke. Selv hvis man korrigerer for prisudvikling. Og alle fire passede perfekt på FSGs og Comollis profil på spillere: under 24 år, og de manglede endnu alle gennembruddet på højeste niveau.
Jeg ved ikke, hvor meget markedet har udviklet sig. Alonso kom jo kun til LFC, fordi RM fravalgte ham. Momo kendte Rafa fra sin tid i Valencia. Mange afholdt sig fra Masch-bud pga. den noget komplicerede kontraktsituation. Lucas havde tilbud fra store klubber i Spanien og vist nok også Inter, men valgte LFC.
Personligt håber jeg virkelig, at der hold i rygterne om Mata. Det vil sende de helt rigtige signaler, og det lader ikke til, at prisen er voldsom. Og så bør man også relativt tidligt få tilknyttet en centerforsvarer og en venstreback. Imø. kan man så med nogenlunde sindsro afvente og se, hvad de andre store klubber foretager sig. Hvis der så er en spændende spiller, som det pludselig lader til, at ingen af de store klubber er interesseret i, så kan LFC melde sig på banen.
Ilicic fra Palermo kunne iøvrigt være en spændende spiller i PL. Han er vist mest offensiv midt, men han kan måske benyttes lidt mere tilbagetrukket i en 4-3-3, hvor han så kunne skiftes med Gerrard/Meireles til at støde med frem.
Med det om at markedet har udviklet sig, mener jeg at prisen kun er gået opad. Fodbold er i højere grad blevet influeret af penge, enten fra den spanske stat eller fra en eller anden fuldstændigt sindssyg pengemand der måske ville gøre alle en større tjeneste ved at donere sine penge til velgørenhed. Med de vanvidsindkøb der bliver og er blevet gjort de sidste par år (Kaka, Ronaldo osv. til RM, Torres til Chelsea, ja selv Carroll til Liverpool og den forventede overgang af Aguero fra Atl. Madrid til whatever for 40 mio. pund) kan det kun forventes, at der bliver skruet længere og længere op for priserne, og derfor vil det være "naturligt" at priserne for de unge engelske talenter havner et sted omkring det vi i sin tid fik Alonso for.
Jeg er enig i dine betragtninger om Mata. Prioritet nummer 1 imo. Hvis det passer at Reina har været med til at overtale, så vidner det igen om at Reina er 100% på Liverpools skib i næste sæson.