Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jan » lørdag, 16. jul, 2011 19:14

Det kan selvfølgelig være fordi han ved at Kenny og Comolli har besluttet sig for at beholde de to nævnte spillere. Hvis ikke, så er han ved at lave et stort selvmål den gode Henry. Han har ansat nogle andre til at klare det sportslige og så bør man nøjes med at give opmuntringer.
Vi vil stadig se en del spillere forsvinde (må vi da stærkt håbe på, lønbudgettet SKAL reduceres væsentligt). Om der kommer flere ind - det er jeg faktisk ved at tro at der ikke gør. Jeg tror man mener vi er godt dækket ind på alle pladser nu.
Up The RedMen... we go again!

nielsen

Indlæg af nielsen » lørdag, 16. jul, 2011 19:51

Der kommer helt sikkert en venstreback ind. Aly Cissokho skulle være et godt bud!

Indlæg af » lørdag, 16. jul, 2011 23:08

nielsen skrev:Der kommer helt sikkert en venstreback ind. Aly Cissokho skulle være et godt bud!
Det håber jeg vireklig også!

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 17. jul, 2011 00:22

Østergaard skrev:
nielsen skrev:Der kommer helt sikkert en venstreback ind. Aly Cissokho skulle være et godt bud!
Gør jeg egentlig ikke. Håber, at Johnson bliver brugt der, så Kelly og/eller Flanagan kan få lov at fortsætte de fine takter på højre back.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » søndag, 17. jul, 2011 06:48

LarsU skrev:
Østergaard skrev:
Gør jeg egentlig ikke. Håber, at Johnson bliver brugt der, så Kelly og/eller Flanagan kan få lov at fortsætte de fine takter på højre back.
Jeg er enig, hvis der ikke er nogle interessante spillere ledige på venstrebacken. Kan vi f.eks. få Baines, mener jeg at vi bør slå til. Men vi skal ikke købe en venstreback fordi vi fortæller os selv, at vi mangler en. Det er jo generelt det der må være idéen: Vær aldrig bange for at købe, hvis der kan opgraderes på positionen. Det er det de gode hold gør.

Jeg tror egentlig også det kunne blive realiteten. Jeg er ikke vild med Johnson på venstreback, da jeg mener han mister 20% af sine offensive kvaliteter der. Men samtidig har vi to unge gutter, der har vist et godt niveau, når de er blevet testet. Kelly vil imø spille fast alle andre steder på alle PL hold udover top4. Flanagan minder meget om Carragher i spillestil og har ligesom ham sine styrker i det defensive - offensivt kan der bygges meget på, hvilket jeg også så han selv efterlyste i et interview.

Jeg synes dog også denne udtalelse fra Comolli kunne tale for, at der ikke er nogen venstreback på vej: "In terms of players coming in, it's difficult to say. I think we are going to sit down, look at the situation, see where we are, see who might leave and then we will reassess later. But we have done most of what we wanted to do."

Jeg er personligt også en af dem, der mener at Insua bør få en sæson til at bevise sit værd. Det virker ikke som om vi kan få noget økonomisk interessant for ham, ligesom det er tilfældet med Aquilani, så klubben har mest ud af at beholde ham, set fra min synsvinkel. Robinson er i øvrigt for ung, mens man ikke kan regne med Aurelio. Vi skal dog lade Fabio blive her kontrakten ud, da han virker som en god fyr at have i omklædningsrummet, ligesom han kan dække flere positioner i tilfælde af skader.

balvenie

Indlæg af balvenie » søndag, 17. jul, 2011 09:46

Jeg hører til en af dem, der bestemt ikke håber, at Johnson bliver brugt på venstre back. Bevares han kan dække positionen men han er da markant bedre på højre back. Synes heller ikke der er meget logik i, at købe Englands bedste højre back for så at bruge ham på venstre.

Dog tror jeg også, at vi er på jagt efter en venstre back og det at vi var med i spillet om Clichy lige til det sidste, bekræfter vel også dette? Håber og tror på Cissokho.

Flannagan og Robinson efterlod et super indtryk sidste sæson men lad dem spille backup for hhv. Johnson på højre back og en ny venstre back lidt endnu. Kelly kunne bruges som backup på begge backer men måske snarere som backup til midterforsvaret som er hans naturlige position. Jeg havde ikke noget imod, at Soto rejste hjem og Kelly stod som 4. valg til midterforsvaret efter Agger, Skrtel og Carra - det skulle nok give ham en del spilletide!

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 17. jul, 2011 11:27

Jeg forstår ikke den skepsis, der er omkring Cissokho. Han har potentialet til at blive verdens bedste venstreback, også selvom han lige har haft en dårlig sæson. Potentialet er der stadigvæk. Hvis rygterne om et beløb på omkring 80 mio, så er det bare med at slå til. Skulle han fejle i den røde trøje, vil vi ikke miste særlig meget ved et videresalg.

Selvom vi har en fantastisk talentmasse til forsvaret, Flanno, Robinson og Kelly, så mener jeg stadig, at man skal forstærke sig, hvis muligheden byder sig, og det gør den i hvert fald med Cissokho til en fair pris. Er vores egne spillere gode nok, så får de også chancen. Det ved vi, at Kenny også hjertens gerne giver dem. Så hvis Cissokho ikke holder niveau, så er jeg sikker på, at Insua, Robinson eller Aurelio nok skal få et run af kampe.

Jeg håber, vi henter Cissokho. En frisk start i en topklub er måske lige, hvad han mangler for at komme det niveau højere op, hans potentiale berettiger ham til.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 17. jul, 2011 11:33

balvenie skrev:Jeg hører til en af dem, der bestemt ikke håber, at Johnson bliver brugt på venstre back. Bevares han kan dække positionen men han er da markant bedre på højre back. Synes heller ikke der er meget logik i, at købe Englands bedste højre back for så at bruge ham på venstre.

Dog tror jeg også, at vi er på jagt efter en venstre back og det at vi var med i spillet om Clichy lige til det sidste, bekræfter vel også dette? Håber og tror på Cissokho.

Flannagan og Robinson efterlod et super indtryk sidste sæson men lad dem spille backup for hhv. Johnson på højre back og en ny venstre back lidt endnu. Kelly kunne bruges som backup på begge backer men måske snarere som backup til midterforsvaret som er hans naturlige position. Jeg havde ikke noget imod, at Soto rejste hjem og Kelly stod som 4. valg til midterforsvaret efter Agger, Skrtel og Carra - det skulle nok give ham en del spilletide!
Det ku' bestemt også være en mulighed - og det er i hvert fald vigtigt, at de unge talenter, vi har på vej frem, bliver holdt til ilden og ikke ser sig selv placeret efter en eller anden andenrangsspiller. Og hertil regner jeg faktisk Kyrgiakos, som jeg ærlig talt ikke rigtig gider se på længere. Han kan være god nok i en klub som Stoke, Bolton eller Coventry, men han er ikke god nok til os.

Hvis holdet sammenlagt bliver bedre af at benytte Johnson på venstre back, så kan jeg godt leve med, at han selv umiddelbart bliver en smule ringere. Og omvendt tror jeg også, at han er i stand til at spille sig op på sit sædvanlige niveau, også som venstre back.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Indlæg af » søndag, 17. jul, 2011 11:55

balvenie skrev:Jeg hører til en af dem, der bestemt ikke håber, at Johnson bliver brugt på venstre back. Bevares han kan dække positionen men han er da markant bedre på højre back. Synes heller ikke der er meget logik i, at købe Englands bedste højre back for så at bruge ham på venstre.

Det havde jeg faktisk glemt, vi var jo med til det sidste omkring Clichy, hvilket fortæller, at vi går efter en VB. Her håber jeg virkelig også på Cissokho.

Jeg er enig i det Alonso, med at Glen Johnson falder ihvertfald 20% i det offensive, som venstre back.

En anden ting er jo, at Baines vel spejder højere end Everton, på et tidspunkt må han vel insistere på, at han vil væk?

Bondo

Indlæg af Bondo » søndag, 17. jul, 2011 12:13

Østergaard skrev:

Det havde jeg faktisk glemt, vi var jo med til det sidste omkring Clichy, hvilket fortæller, at vi går efter en VB. Her håber jeg virkelig også på Cissokho.

Jeg er enig i det Alonso, med at Glen Johnson falder ihvertfald 20% i det offensive, som venstre back.

En anden ting er jo, at Baines vel spejder højere end Everton, på et tidspunkt må han vel insistere på, at han vil væk?
men han forbedre også sit defensive arbejde med mindst 20%..

jeg kan overhoved ikke komme i tanke om en eneste situation, hvor GJ har spillet VB og en direkte modstander har sat ham..

jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft en så god (defensiv) vb, siden GJ.. dog er hans offensive spil skrald, når han spiller på VB-pladsen(klart medgivet)..

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » søndag, 17. jul, 2011 13:49

Niels K skrev:
Flemming skrev:Insua er en ganske fin backup. Han er ingen "stjerne" der kan løfte holdet, men hans bundniveau og arbejdsomfang er fint.

Henter vi en ny klasseback så har vi 2 gode på den post.

Er vi så ikke også ved at være på plads? Det eneste derudover kan vel næsten kun være en backup til Agger?
Jeg tror, at pengene er ved at være brugt med mindre, vi får afskibbet noget af dead wood'et, men skulle der blive penge til et køb mere, så vil jeg heller have en angriber mere.

Jeg synes, Insua var pissegod da han var hos os sidst. Han fik for mange kampe, og derfor lavede han nogle fejl, som alle unge forsvarsspillere ville gøre, men han var den spiller hos os med flest assists i den sæson, så vidt jeg husker, han har god fart, han er en terrier, han slår god hårde, præcise indlæg, han er god med bolden/god teknik, hvilket er vigtigt, når vi skal spille pass and move i alle kampe, og så er han rigtig god i kombinationsspillet.
Jeg tror, at han kan blive ekstrem god med tiden, og vil gerne have ham til at spille de fleste kampe i denne sæson, hvor Aurelio - som også er super god - kan spille resten. Er det ikke muligt, ville det glæde mig at se Robinson få enkelte kampe.
I midterforsvaret har vi: Agger, Carra, Skrtel og Kyrgiakos. Jeg ved ikke, om Ayala bliver i klubben denne sæson, men ellers er jeg interesseret i at prøve Kelly af derinde i en stribe kampe, så vi har rigeligt til det centrale forsvar, som forhåbentligt ikke oplever samme skadesfrekvens som sidste sæson, som var ekstrem.
Skrtel og Kyrgiakos synes jeg ikke er gode nok som førstevalg, og Agger har for let ved at blive skadet.
I angrebet hvor vi typisk spiller med 1 mand centralt har vi Carroll, Suarez, Kuyt og Gerrard/Jonjo kan spille pladsen bagved. (har regnet Ngog ud af dette)

Derfor er jeg mere nervøs for det centrale forsvar.

Reina/Doni
Johnson/Kelly - Carra/Skrtel - Agger/Kyrgiakos - NY/Insua

Adam/Spearing - Gerrard/Jonjo - Henderson/Lucas

Suarez/Kuyt - Caroll/Ngog - Downing/Maxi

Derudover har vi nogle unge drenge der er klar til at få lidt erfaring. Måske vi er bedre besat i forsvaret der, så det er bedre at hente en ny angriber.
Ud:
Cole
Aurelio
Meireles
Degen
Jovanovich
Christian Poulsen
Konchesky
Aquilani

Derudover nogle unge som måske ikke har potentialet.

Dog så vil jeg stadig ønske at vi solgte Skrtel og Ngog. Måske mangler vi en nye engelsk angriber og kan bruge egen avl i forsvaret som backup.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » søndag, 17. jul, 2011 22:55

Enig med Balvenie, Flemming m.fl. Vi mangler en midterforsvarer.

Soto er god i hovedspillet, men mangler klasse i stort set alle andre henseender.

Skrtl's hovedspil, placeringsevne, hurtighed, teknik og boldomgang er ikke ringe, men det häver sig bestemt ikke over gennemsnittet for en midterforsvarer i PL. Skrtl er ganske ordinär.

Agger er en klassespiller, men det er desvärre noget tvivlsomt, hvorvidt bentöjet holder til en hel säson uden skader.

Carragher har uovertruffen fightervilje, styrer forsvaret godt, har god placeringsevne og er dygtig til at läse spillet. Men hans hovedspil, teknik, hurtighed og boldomgang er på det jävne. Förstnävnte kvaliteter har i mange år kompenseret fint for manglerne - men hvor länge bliver det ved med at gå?

Defensivt kan forsvaret gå an, men offensivt hänger det hele på at Agger undgår skader.
Er det offensive aspekt vigtigt? I mine öjne, ja. De hold der har vundet PL har alle haft midterforsvarere, der har bidraget i det offensive spil. Enten qua en spillende midterforsvarer, og/eller i form af en reel trussel på egne dödbolde. Vidic, Rio, Terry, Campbell m.fl. har alle bidraget med adskillige vigtige scoringer i löbet af en säson. Det giver lige 3-4-5 point ekstra når regnskabet skal göres op.

Lad os hente en hurtig udgave af Hyypia - hvis han findes er prisen underordnet.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » søndag, 17. jul, 2011 23:17

Jeg synes, at det kunne være spændende at prøve Ayala i næste sæson. Han er en høj fyr, der har god kontrol over bolden og god vinder-mentalitet. Det kan godt være at stilen under King hedder british, men synes det ville være synd hvis alle de gode spanske spillere som Ayala & Pacheco etc. bare bliver solgt videre for en slik nærmest eller måske bare nedprioriteret. De skal have chancen og jeg bed mærke i at Ayala ikke var med i gårsdagens trup, hvilket jeg synes er mærkeligt. Er Wilson og Wisdom mere modne end ham? Det tror jeg sgu' ikke.

Er også træt af at se på en spiller som Soto, der er ok men så sandelig heller ikke mere end det. Han kæmper for det, men vil også hellere have Kelly, Ayala eller Wisdom (måske) som backup til de 3 nuværende bedste CB'er i truppen.

Baines ku' satme være fræk!
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 17. jul, 2011 23:18

Mysjkin skrev:
Lad os hente en hurtig udgave af Hyypia - hvis han findes er prisen underordnet.
Kunne vi få en tro kopi af Hyypia, så købte jeg ham gerne igen, selvom han ikke var den hurtigste.

Corfitzen

Indlæg af Corfitzen » mandag, 18. jul, 2011 01:51

Jeg synes personligt at det vil være meget dumt at investere (mange) penge i en midterforsvarer. Ja, vi har måske ikke de bedste i PL, men det potientale som de unge spillere viser er simpelthen fantastisk. Jeg mener selv at en Martin Kelly er modnet utrolig meget og han virker til at være en spiller som der skal satses på.

Jeg er selv meget spændt på at se hvordan Andre Wisdom klarer sig i fremtiden, anfører på reserveholdet i en alder af 17, han er stærk, forudseende, kommanderende, moden, god i hovedspillet, god i pasningsspillet. Har set ham spille live 2 gange og han har for mig vist sig at være et af klubbens helt store talenter, han kan sagtens nævnes i samme åndedrag som suso, coady, sterling etc. hvis man spørger mig.

Besvar