af Fribytter » lørdag, 01. sep, 2012 14:27
Sidste sæson blev midtbanen ramt af nogle ret alvorlige skader. Lucas og Gerrard spillede meget få kampe, og til sidst blev Adam endda skadet. Adam var gået fra svingende til dårlig efter Lucas' skade. Under normale omstændigheder ville de fleste begræde fraværet af Gerrard mere end fraværet af Lucas, men han viste før skaden et højt niveau, og skaden gjorde det åbenlyst, hvad han faktisk bidrog med defensivt. Der er dog ingen tvivl, at en Gerrard som den under EM og den imod Man. City også var stærkt savnet i sidste sæson. I Rodgers' koncept ser Lucas ud til at få en mindre afgørende rolle defensivt, samtidig med at Allen er en bedre erstatning end Spearing, så Lucas' skader er ikke et problem i samme omfang som sidste sæson imø. - dog stadig problematiske - især i en overgangsfase. Samtidig er Sahin en virkelig god playmaker, der sagtens kan træde ind i stedet for Gerrard.
Diskussionerne om Agger har også floreret her på forum. Der er folk, der mener, at han er uerstattelig, og så er der andre, der forholder sig til, at træneren flere gange i løbet af en sæson må erstatte en uerstattelig spiller i startopstillingen pga. skader. De fleste er dog tilfredse med Skrtel og Agger, når de spiller, ligesom de fleste er tilfredse med Lucas og Gerrard, når de spiller.
Folk er mere delte, når det kommer til Suarez. Han er simpelthen for uskarp. Han har mange klare kvaliteter, og jeg mener personligt, at han skal spilles centralt, da han nærmest er unik, når det kommer til at rive et forsvar fra hinanden. Han kan vende med en mand i ryggen, han kan løbe i dybden. Han kan gå begge veje, og oftest går han den direkte vej. Forsvarsspillere kan ikke håndtere ham. Men opfattelsen var, at der skulle bygges ovenpå dette. I offensiven manglede holdet afsluttere. Hvor der i Gerrards, Lucas' og Aggers tilfælde var tale om garderinger, er der i Suarez' tilfælde ikke bare tale om gardering, men en videreudvikling af holdet i forhold til Suarez' kvaliteter.
Det er ikke sket. Der er snarere sket det, at man har svært ved at få øje på det offensive bid, hvis Suarez ikke spiller. Plan A er muligvis ikke blevet styrket, som jeg ser det, og der er ikke længere en plan B. LFC er nu mere afhængige af Suarez end før vinduet.
Dempsey var langt fra min drømmespiller, men det stod rimelig klart relativt tidligt, at han var et emne. Jeg vurderer ikke den glippede handel ud fra, at det var spilleren Dempsey. Jeg vurderer den ud fra, at det var Rodgers bud på en offensiv forstærkning. Rodgers har understreget, at det var vigtigt at hente en målscorer, og han har understreget vigtigheden af, at flere spillere deles om målscoringen, fremfor at eks. en Torres scorer hovedparten. Og jeg har set, at mål var en mangelvarer i sidste sæson.
Hvorfor handlen glippede er journalisterne ikke enige om, selvom de er enige om, at LFC først bød på Dempsey på sidstedagen:
1. Nogle hævder, at Fulham var blevet fornærmet og straffede LFC.
2. Andre hævder, at LFC simpelthen ikke havde råd.
3. Og så er der også folk som Ben Smith, der hævder, at FSG havde sat et lavt loft på handlen for Dempsey pga. Dempseys alder, men var villige til at acceptere et højere bud på en yngre spiller.
1. I det tilfælde har LFC bare dummet sig gevaldigt.
2. I det tilfælde kan det undre, at LFC sendte Carroll på udlån.
3. I det tilfælde kan det undre, at LFC ikke havde nogle alternativer til Dempsey, og at man ventede så sent.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."