Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » mandag, 21. jan, 2013 21:20

Klubben skal beslutte om den vil satse helhjertet på at nå top4 og CL, for så kan der uden tvivl laves handler. De vil være dyre, men de vil kunne gøre meget på kort sigt.

Ellers kan vi lige så godt stoppe helt op og tage endnu et transfervindue, hvor der er flere spillere der forlader end der kommer ind. I så fald investerer vi i fremtiden (satser på egen avl) og må tage de kritiske pointtab der følger med. Klubben skal bare huske at kommunikere dette overfor os fans og især bærende spillere som Suarez.

mawope

Indlæg af mawope » mandag, 21. jan, 2013 22:12

Alonso skrev:Klubben skal beslutte om den vil satse helhjertet på at nå top4 og CL, for så kan der uden tvivl laves handler. De vil være dyre, men de vil kunne gøre meget på kort sigt.
Hvem så du os gerne gå efter?

Alonso skrev:Ellers kan vi lige så godt stoppe helt op og tage endnu et transfervindue, hvor der er flere spillere der forlader end der kommer ind. I så fald investerer vi i fremtiden (satser på egen avl) og må tage de kritiske pointtab der følger med. Klubben skal bare huske at kommunikere dette overfor os fans og især bærende spillere som Suarez.
Det vil de formentlig påstå, de allerede har gjort.
Henry's åbne brev skrev:“We will build and grow from within, buy prudently and cleverly and never again waste resources on inflated transfer fees and unrealistic wages. We have no fear of spending and competing with the very best but we will not overpay for players. We will never place this club in the precarious position that we found it in when we took over at Anfield. This club should never again run up debts that threaten its existence. Most of all, we want to win. That ambition drives every decision. It is the Liverpool way.”
Men ja, som jeg skrev i et andet indlæg, så åbner Sneijder-sagen op for disse overvejelser. Selvfølgelig giver det mening ikke at betale overpris, men at forvente en masse Suarez-handler er nok en kende naivt. Der er ikke mange topklubber, som ikke på et tidspunkt køber etablerede verdensklassespillere på toppen af deres karriere. Det koster. Bare vores ejere ikke er blevet så skræmt af Dalglish/Comolli-indkøbene, at de er blevet overforsigtige. Jeg ved ikke, hvor meget vi kan stole på ejernes egne vurderinger af evt. transfermål, og meget kan skubbes ind under prudently, cleverly og not overpay.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 50

Indlæg af Thommo » mandag, 21. jan, 2013 22:44

Oomph242 skrev:
Kristoffer skrev:I stedet for Coutinho synes jeg vi skulle dreje blikket mod Belhanda.

Hvis denne historie er sand, synes jeg bare vi skal få læderet op af lommen og sendt et bud afsted!

http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... ID=HP_BN_5
Jeg er lidt bange for, at han bliver den nye Chamakh....
Jeg tror på BR og FSG, laver så meget research, at det ikke sker, i noget nær 5% af tilfældende. Kan huske den "sorg" der var over chamakh ikke skrev med LFC, men wiki gav svaret, en lorte mål statisk. Var dengang lykkelig for at vi ikke signede, og glæden er vokset.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » mandag, 21. jan, 2013 22:53

Det er svært for mig at vurdere hvem vi skulle gå efter, når jeg ikke aner hvordan klubberne værdisætter deres spillere. Men Chelsea kunne da få Torres i sin tid? Vi kunne få Carroll? Forstår du min pointe?

Jeg siger ikke det er den rigtige strategi, men jeg mener bare vi skal være ærlige omkring hvad vi gør. Under alle omstændigheder vil jeg finde det yderst kritisabelt, hvis klubben inden transfervinduet udtaler man vil styrke bredden og ikke får gjort det. Kig på alle de penge der er sparet på lønbudgettet over de sidste to transfervinduer. Måske er jeg naiv, men jeg forventer at se investeringer i truppen. Ikke nødvendigvis i januar, men så skal kaninerne godt nok også findes frem til sommer.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 21. jan, 2013 23:03

Alonso skrev:jeg mener bare vi skal være ærlige omkring hvad vi gør. Under alle omstændigheder vil jeg finde det yderst kritisabelt, hvis klubben inden transfervinduet udtaler man vil styrke bredden og ikke får gjort det.
Det er også noget af det, der bekymrer mig omkring januar-vinduets udvikling. Ayre og Rodgers har lige siden Dempsey-affæren udtalt, at bredden haltede, og at man ville gå efter at mindske dette problem i januar-vinduet. Jeg går derfor ud fra, at der er mange, der med længsel har set frem til denne måned i den tro, at bredden ville blive styrket (jeg har i hvert fald); ikke at der nødvendigvis ville komme superstjerner til, for på den front er der som bekendt ikke meget value for money at komme efter i januar, men at der da i det mindste ville komme mere ind, end der blev sendt afsted.

Indtil videre har vi sendt Sahin og Cole afsted og hentet Sturridge ind - det giver ikke umiddelbart indtryk af, at bredden er blevet stærkere. Og så begynder det at se lidt bekymrende ud, hvad angår det med ærlighed omkring hvad vi gør.

Men lad os nu se. Der er stadig ti dage tilbage.

mrwhiskey

Indlæg af mrwhiskey » mandag, 21. jan, 2013 23:18

Personligt tror jeg at vi hiver både Ince og Coutinho ind i dette vindue, måske endnu én? Så på den måde går det vel i 0 med Cole og Sahin ud, men nej du har ret Aarde, vi får jo ikke mere bredde end før vinduet, nej.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » mandag, 21. jan, 2013 23:30

Ikke fordi han har været meget inde over førsteholdet, men Wilson er blevet sendt på et lejeophold.

mawope

Indlæg af mawope » mandag, 21. jan, 2013 23:34

Ja, lad os se tiden an frem til deadline. Bare alt ikke kommer til at ske den sidste dag, for dén disciplin er bestemt ikke vores force med tanke på flere af de sidste transfervinduer. Af samme årsag begynder jeg allerede at blive nervøs for en ny omgang panikkøb/åbent brev/Ayre-udtalelser om besparelser ved at vente på trods af alarmerende tynd besætning på visse områder.

@mrwhiskey
Mere bredde, nej, mere erfaring, bestemt ikke.

Brugeravatar
Ehlert
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af Ehlert » mandag, 21. jan, 2013 23:52

Sturridge har styrket bredden i angrebet, hvor en forstærkning var mest tiltrængt. Det hjælper selvfølgelig også, at Borini er kommet tilbage fra sin skade. Sahin var vel en overflødig midtbanespiller, hvor der vel er rigeligt med bredde, omend kvaliteten af spillerne nok ikke er høj, men Sahin bidrog, som jeg ser det, alligevel ikke hertil. Cole var bare ikke god nok og havde vel reelt ikke nogen nævneværdig værdi for holdet.

Jeg mener godt, man kan sige vi har styrket holdets bredde - i hvert fald ligner det indtil videre, at vi kommer styrket ud af vinduet.
I Frue Kirke kan ingen begribe, hvem der sidder og ryger på orgelpibe.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » tirsdag, 22. jan, 2013 08:06

Som Ehlert siger, behøver bredde jo ikke kun dække over antallet af spillere i truppen. Det er selvfølgelig en del af det, men hvis man havde 10 midtbanespillere og 1 angriber, ville bredden blive forbedret ved at sælge 1 midtbanespiller og hente 1 angriber. Så på den måde synes jeg nu godt man kan sige, at vi har forbedret bredden. Den der dog stadig noget tynd.

Og ganske rigtigt har BR og andre været ude og sige, at truppen er meget bred, og at vi gerne vil styrkes. Men samtidig har de også sagt, at de kun vil agere, hvis det er den rigtige spiller til den rigtige pris. Mener at have læst at en (BR eller Ayre) har udtalt, at januar var et vanskeligt vindue, hvorfor man aldrig kunne vide sig sikker på, hvad det var muligt at hente.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » tirsdag, 22. jan, 2013 08:09

Jeg mener at vi mangler en 10er og det ærger mig grænseløst at Sneijder er så penge fikseret. Øv øv.
Men hvem skal vi hente som 10er. ??? og jeg mener en med erfaring ikke en 20-24 årig knægt. ???

Derudover mener godt at vi kan skille os af med Sebastian coates da vi har både Jamie Carragher,Kelly og hvis jeg ikke husker helt galt Danny Wilson der kan dække ind på pladsen.
Det ville igen gi lidt $$$ til en ny mand.

Brugeravatar
Skøtt
Geografisk sted: København Ø
Alder: 32

Indlæg af Skøtt » tirsdag, 22. jan, 2013 08:35

rnh skrev:Jeg mener at vi mangler en 10er og det ærger mig grænseløst at Sneijder er så penge fikseret. Øv øv.
Men hvem skal vi hente som 10er. ??? og jeg mener en med erfaring ikke en 20-24 årig knægt. ???

Derudover mener godt at vi kan skille os af med Sebastian coates da vi har både Jamie Carragher,Kelly og hvis jeg ikke husker helt galt Danny Wilson der kan dække ind på pladsen.
Det ville igen gi lidt $$$ til en ny mand.
Carragher er gammel og han bliver ikke ligefrem stærkere eller hurtigere som tiden skrider frem af.
Kelly er langt fra tilfredsstillende i centerforsvaret.
Wilson, ret mig hvis jeg tager fejl, har kontraktudløb til sommer.

DET er ikke prangende....slet ikke
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 22. jan, 2013 08:57

Danny Wilson er også lejet ud resten af sæsonen, så han er ikke aktuel. I øvrigt har han heller ikke niveauet.

Selvfølgelig handler bredde ikke om antallet af spillere, men om antallet af kvalitetsspillere, man føler sig komfortabel ved at bruge i alle slags kampe og situationer.

Man kan da godt snakke om at Joe Cole og Nuri Sahin på fratrædelsestidspunktet havde minimal værdi, men de har været et aktiv i mere end en kamp i denne sæson og for begges vedkommende også i Premier League.

Det er også vigtigt at have periferi spillere der arbejder for at komme på holdet til hver eneste træning, så de presser det bedste ud af de 11-14 spillere der primært er i trænerens tanker op til de vigtigere kampe.

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 22. jan, 2013 09:08

Bredde er selvfølgelig ikke kun et spørgsmål om at kigge på summen. At Rodgers foretrækker fleksible spillere er godt. Men jeg mener ikke, vi kvalitetsmæssigt har en bred trup. Vi har mange unge spillere. Jeg synes, vi i sæsonen har set, at det er godt med friske pust fra unge kræfter, men at man bør forvente meget svingende præstationer samtidigt, hvis de skal gøres til bærende kræfter. Sturridge har helt sikkert afhjulpet os i angrebet. Det virker ganske rigtigt måske også som en dobbeltforstærkning lige nu, da Borini er tilbage fra skade. Dem man meget nødigt ser får skader lige nu er selvfølgelig stadig Suarez men ellers Gerrard og Johnson. To spillere vi ofte ser med taktstokken i det fremadrettede, og samtidigt to spillere der har en del langvarige skader bag sig. Vores midtbane er bred i mængde men ikke i modige, dygtige og kreative playmakers. Wisdom kan måske arbejde sig ind i rollen, men ellers er det kun Johnson og Enrique i vores trup, som formår at spille denne højtliggende back, vi benytter os af lige nu.

Edit: Alonso kom mig lidt i forkøbet med nogle af mine pointer, kan jeg se.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 35

Indlæg af AJ » tirsdag, 22. jan, 2013 09:20

Efter min mening er bredden styrket væsentligt. Sahin og Cole var ligegyldige, mens Sturridge forstærker angrebet, som Surf er inde på. Så som jeg ser det har vi fået 1 spiller ind - som endda dækker pladser hvor vi var/er svage - og vi har mistet ingen (effektivt set).

Jeg havde ikke håbet på mere i januar. Jeg havde måske troet, at vi også ville hente Ince, men med ham har jeg det som med Coutinho, nemlig hvorfor skal vi have ham, når vi allerede har Sterling, Suso, Downing og Assaidi. Skal vi have en spiller til de pladser, skal det da være en med noget klasse. Ellers kan vi ligeså godt satse på egne talenter.

Besvar