EnigLiverbird skrev:Benteke!! KØB!! Manden er genial!
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
-
AllanShore
United har nok angribere?IanRush skrev:EnigLiverbird skrev:Benteke!! KØB!! Manden er genial!
Fan af Manchester United
AllanShore skrev:United har nok angribere?IanRush skrev:EnigLiverbird skrev:Benteke!! KØB!! Manden er genial!
- Kristoffer
Hvad jeg synes kunne være interessant, var en spiller med lignende egenskaber til Downing, bare bedre. Altså en wing som holder bredden og som kan drible, skyde og sætte mål op. Gerne med masser af fart og styrke og i bedste fald venstrebenet. Hvis BR kan finde en sådan spiller, ser vores offensiv virkelig spændende ud. Sturridge på top med Coutinho, Suarez og X bag sig, hvor Suarez og Coutinho løbende skifter pladser. Se det kunne være spændende.
Nogle forslag til spillere? Di Maria bliver nok svær at få væk fra Madrid
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.
Downings opgave er jo netop ikke at holde bredden - ellers ville han ikke som venstrebenet spiller være placeret i højre side. Så jeg kan ikke helt se, hvor du vil hen.Kristoffer skrev:Hvad jeg synes kunne være interessant, var en spiller med lignende egenskaber til Downing, bare bedre. Altså en wing som holder bredden og som kan drible, skyde og sætte mål op. Gerne med masser af fart og styrke og i bedste fald venstrebenet. Hvis BR kan finde en sådan spiller, ser vores offensiv virkelig spændende ud. Sturridge på top med Coutinho, Suarez og X bag sig, hvor Suarez og Coutinho løbende skifter pladser. Se det kunne være spændende.
Jeg tror ikke, at vi skal regne med at se klassiske, bredt placerede wings, så længe Rodgers er manager. Han har generelt haft tendens til at placere højrebenede spillere (Coutinho, Sterling, Assaidi, Henderson og Shelvey) i venstre side og venstrebenede (Downing og Suso) i højre. Eneste undtagelse er Borini (og enkelte gange Suárez), der er blevet brugt i begge sider samt oppe i front.
Bredden tror jeg Rodgers mener skal komme fra backerne, som de eksempelvis gør hos Barcelona og Real Madrid, der også spiller med meget indadsøgende "kanter".
- Kristoffer
Der må jeg så være uenig. Jeg mener at Downings hovedopgave er at holde bredden, mens den modsatte side har mere frihed til at vandre. Jeg mener desuden ikke at ens naturlige ben nødvendigvis dikterer spillerens rolle på holdet. Fordi du er venstrebenet kan det jo godt lade sig gøre at søge mod baglinjen og lave et indlæg med højre - noget Downing også forsøger i stort set hver kamp. Når der er plads, hvilket der især er i omstillingerne, har Downing selvfølgelig friheden til at søge ind i banen og skyde på mål. I vores opbyggende spil, samt i defensiven, synes jeg dog han hovedsageligt løber langs linjen.Aarde skrev:Downings opgave er jo netop ikke at holde bredden - ellers ville han ikke som venstrebenet spiller være placeret i højre side. Så jeg kan ikke helt se, hvor du vil hen.Kristoffer skrev:Hvad jeg synes kunne være interessant, var en spiller med lignende egenskaber til Downing, bare bedre. Altså en wing som holder bredden og som kan drible, skyde og sætte mål op. Gerne med masser af fart og styrke og i bedste fald venstrebenet. Hvis BR kan finde en sådan spiller, ser vores offensiv virkelig spændende ud. Sturridge på top med Coutinho, Suarez og X bag sig, hvor Suarez og Coutinho løbende skifter pladser. Se det kunne være spændende.
Jeg tror ikke, at vi skal regne med at se klassiske, bredt placerede wings, så længe Rodgers er manager. Han har generelt haft tendens til at placere højrebenede spillere (Coutinho, Sterling, Assaidi, Henderson og Shelvey) i venstre side og venstrebenede (Downing og Suso) i højre. Eneste undtagelse er Borini (og enkelte gange Suárez), der er blevet brugt i begge sider samt oppe i front.
Bredden tror jeg Rodgers mener skal komme fra backerne, som de eksempelvis gør hos Barcelona og Real Madrid, der også spiller med meget indadsøgende "kanter".
Diskussionen besværliggøres dog af den naturlige frihed, som BR givetvis arbejder med i sit system.
Jeg kunne godt tænke mig en bedre version af Downing, samt en stærk forsvarsspiller. Især Diego Godin fra Alt. Madrid mener jeg kunne være spændende. Godin har været et bolværk i år, hvilket ligaens bedste forsvar vel også vidner om.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.
Nu hvor QPR er rykket ned, kunne Loïc Remy måske være en mulighed? Jeg har ikke set meget til ham, men han skule have været ret imponerende siden han kom i januar. Jeg mindes at vi over flere år og i flere omgange har været sat i forbindelse med ham. Eneste minus er måske, at han minder en smule for meget om Sturridge.
Ja sådan kan man jo se ting forskelligt. Jeg er godt klar over, at en spillers naturlige ben ikke nødvendigvis dikterer, hvordan han vil agere i en bestemt rolle på banen, men de gange man ser Downing på bolden, så synes jeg langt oftere, at hans aktioner bevæger spillet mod midten af banen, end ud mod sidelinien. Du har ret i, at han til tider også søger baglinien og at han måske generelt har et lidt bredere udgangspunkt end eksempelvis Coutinho, når han spiller til venstre, men at "holde bredden" ser jeg ikke som hans store opgave - den ser jeg i langt højere grad Johnson varetage.Kristoffer skrev:Der må jeg så være uenig. Jeg mener at Downings hovedopgave er at holde bredden, mens den modsatte side har mere frihed til at vandre. Jeg mener desuden ikke at ens naturlige ben nødvendigvis dikterer spillerens rolle på holdet. Fordi du er venstrebenet kan det jo godt lade sig gøre at søge mod baglinjen og lave et indlæg med højre - noget Downing også forsøger i stort set hver kamp. Når der er plads, hvilket der især er i omstillingerne, har Downing selvfølgelig friheden til at søge ind i banen og skyde på mål. I vores opbyggende spil, samt i defensiven, synes jeg dog han hovedsageligt løber langs linjen.Aarde skrev:Downings opgave er jo netop ikke at holde bredden - ellers ville han ikke som venstrebenet spiller være placeret i højre side. Så jeg kan ikke helt se, hvor du vil hen.Kristoffer skrev:Hvad jeg synes kunne være interessant, var en spiller med lignende egenskaber til Downing, bare bedre. Altså en wing som holder bredden og som kan drible, skyde og sætte mål op. Gerne med masser af fart og styrke og i bedste fald venstrebenet. Hvis BR kan finde en sådan spiller, ser vores offensiv virkelig spændende ud. Sturridge på top med Coutinho, Suarez og X bag sig, hvor Suarez og Coutinho løbende skifter pladser. Se det kunne være spændende.
Diskussionen besværliggøres dog af den naturlige frihed, som BR givetvis arbejder med i sit system.
http://sportsnewsireland.com/soccer/soc ... 013-04-30/
vi bliver linket til sporting forsvaren Tiago Ilori. nogen der kender noget til ham? har da set et par yputube klip med ham, og han ser da okay ud. men vil gerne høre fra nogen med lidt kendskab til ham
vi bliver linket til sporting forsvaren Tiago Ilori. nogen der kender noget til ham? har da set et par yputube klip med ham, og han ser da okay ud. men vil gerne høre fra nogen med lidt kendskab til ham
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?
Jeg har læst flere artikler, hvor det beskrives at transfer karrusellen vil kunne starte til sommer ved at nogle af de største og pengestærke klubber for alvor vil investere, hvilket til dels generer mange penge videre i systemet, til dels presser mange klubber til at forstærke sig. Ikke mindst i England grundet tv aftalen. De sidste mange vinduer har det været lidt dødt generelt set.
Jeg kunne godt forestille mig at alle klubber over os minus Everton, vil gå lettere shopamok. Og vi kan ikke undgå andet end at gå med på legen - derfor forventer jeg et vindue hvor nogle klubber vil være ekstremt offensive, andre vil reagere på de andres offensiv, måske mest af nød, fordi de vil føle sig tvunget til det.
Hvordan tror I vi vil reagere i vinduet?
Jeg kunne godt forestille mig at alle klubber over os minus Everton, vil gå lettere shopamok. Og vi kan ikke undgå andet end at gå med på legen - derfor forventer jeg et vindue hvor nogle klubber vil være ekstremt offensive, andre vil reagere på de andres offensiv, måske mest af nød, fordi de vil føle sig tvunget til det.
Hvordan tror I vi vil reagere i vinduet?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Jeg tror først og fremmest vi vil have forhandlet de vigtigste aftaler mere eller mindre på plads inden vinduet åbner, så vi undgår al virakken du nævner. Så når vinduet åbner forventer jeg at vi har (mindst) én forsvarsspiller på plads rimelig hurtigt, samt måske en kant/midtbanespiller ala Eriksen eller ham fra Shaktar jeg ikke kan stave tilJesper skrev:Hvordan tror I vi vil reagere i vinduet?
Taler vi flere back-up's til midterforsvaret, tror jeg der bliver tale om mindre talenter, der ikke indgår i hele transfer-amokken blandt de større klubber, hvorfor det er mindre vigtigt at få hurtigt på plads.
Antaget at vi har fået vores midterforsvarer plus evt. talent, samt et andet top-target ret hurtigt, tror jeg vi ser tiden an. Hvis vi så får solgt Carroll, Skrtel el.lign., tror jeg vi vil se os om efter flere forstærkninger, men måske ikke til førstekæden med mindre muligheden pludselig byder sig.
Mit håb for transfervinduet er 2 mand der kan forstærke os direkte i start-11. Det vil naturligvis være en midterforsvarer og måske en kant/off. midt der kan aflaste Downing hhv. Henderson. Derudover en ekstra mand til midterforsvaret hvis Skrtel bliver solgt (måske et talent), samt en ekstra angriber hvis Carroll ryger videre (også et talent; her drømmer jeg lidt om Lukaku). Og så ville back-up til DM eller venstreback også varme, men ser det ikke som top-prioriteter.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
http://www.getreading.co.uk/sport/footb ... _liverpool
Reading defender Alex Pearce is set for a move to Liverpool.
The 24-year-old is out of contract at Madejski Stadium this summer, and is believed to have informed the club prior to Sunday's draw with QPR that he will not be signing a new deal.
Reds boss Brendan Rodgers is a big admirer of the defender and is on the hunt for a new central defender after Jamie Carragher announced that he would retire at the end of the season.
Republic of Ireland international Pearce has made 21 appearances for Royals in league and cup this season.
He joined Reading in 2006 and went on to firmly establish himself in the side, and was voted player-of-the-year in last season's Championship title winning campaign.
Reading defender Alex Pearce is set for a move to Liverpool.
The 24-year-old is out of contract at Madejski Stadium this summer, and is believed to have informed the club prior to Sunday's draw with QPR that he will not be signing a new deal.
Reds boss Brendan Rodgers is a big admirer of the defender and is on the hunt for a new central defender after Jamie Carragher announced that he would retire at the end of the season.
Republic of Ireland international Pearce has made 21 appearances for Royals in league and cup this season.
He joined Reading in 2006 and went on to firmly establish himself in the side, and was voted player-of-the-year in last season's Championship title winning campaign.
-
Robbie_God_Fowler
Jeg er enig med dig i, at TV aftalen formentlig vil forårsage et travlt transfervindue, hvor specielt frekvensen af handler hos bund- og midterklubber vil stige. Potentielt vil det også lede til inflation i de allerede overdrevne priser på engelsk talent.Jesper skrev: Hvordan tror I vi vil reagere i vinduet?
Jeg tror, at vi henter to midterforsvarer til sommer, hvor begge er tiltænkt at kunne indgå i start 11'eren. Den ene tror jeg vil være et ungt talent, som da vi i sin tid hentede Agger. Den anden forhåbentlig en garvet spiller, som ikke kræver den store tilvænning. Dette indebærer et salg af Skrtel. Skrtel har større ambitioner end at sidde på bænken, så hvis Rodgers ikke har tiltænkt Skrtel en plads i start 11'eren, så vil han formentlig selv væk. Med tanke på, at Skrtel fylder 29 i næste sæson, så skal vi også sælge ham nu, hvis vi skal kunne hente en fuldgod erstatning uden at spytte ekstra pund efter en erstatning. Rygterne om Agger til Barca er begyndt at spire på ny, men jeg kan simpelthen ikke se, at vi i løbet af et vindue siger farvel til alle tre midterforsvarer - det ville være et selvmål af dimensioner. Af den grund tror jeg Agger bliver.
Jeg tror desuden, at vi henter 1-2 midtbanespillere. Dette afhænger af, hvorvidt vi får solgt Spearing og eventuelt udlejer Shelvey og/eller Suso. Rodgers har tidligere nævnt, at han søger en ACM. Men spørgsmålet er, om han nu prøver Coutinho af derinde for at se, om der alligevel foreligger et behov for at hente en sådan spiller. Jeg håber, at vi henter en spiller til at kunne aflaste Lucas. Pt. spiller vi med fuld risiko, da Allen har vist, at han ikke magter at udfylde rollen som 6'er.
Slutteligt er jeg bange for, at vi kommer til at følge en lang og trættende Carroll saga, hvor Fat Sam og Pardew i kor synger klagesang om, at de ville ønske, at de kunne købe Carroll, men at de ikke har midlerne hertil. Et spil for galleriet, der skal få os til at sælge Carroll på discount i de sidste dage i vinduet, da de to gribbe ved, at Carroll ikke indgår i Rodgers planer. Men forhåbentlig overbyder de hinanden og handlen sluttes d. 5 juni med en stor check på £ 17 millioner.
Den store bombe i dette vindue vurderer jeg bliver Suarez. Jeg tror desværre, at FA's lange karantænestraf var den berømte dråbe, der fik Suarez til at tænke på sig selv og sin families liv udenfor banen. Mon ikke vi ser Suarez tage turen til Bayern til sommer (jinx
Bare det også gælder for Andy CarrollRobbie_God_Fowler skrev:Jeg er enig med dig i, at TV aftalen formentlig vil forårsage et travlt transfervindue, hvor specielt frekvensen af handler hos bund- og midterklubber vil stige. Potentielt vil det også lede til inflation i de allerede overdrevne priser på engelsk talent.Jesper skrev: Hvordan tror I vi vil reagere i vinduet?
-
Larry Dillman
Jeg er også bange for, at Suarez forsvinder i løbet af sommeren.....og hvis bare at vi får et sted mellem 45-50 mio pund (tror stadig, at efterspørgslen vil være stor pta Ivanogate og den medfølgende karantæne), kan jeg leve med det!
Når en Suarez, der fører topscorerlisten/har kæmpe personlig succes/er nomineret som årets spiller/er stoppet med at filme/efterhånden får positiv kritik fra langt de fleste steder i forhold til tidligere/kort sagt: En Suarez i både spillemæssig og mentalt momentum, alligevel kan drives til at bide Ivanovic.....hvad sker der så næste sæson, når al den opsparede/tilspillede goodwill er opbrugt, og han vil være endnu mere jaget vildt end nogensinde? Oddsene er vel små, for at han vil undgå at forløbe sig igen, mens straffen formentlig vil blive maksimeret yderligere (og den absolut rimelige fornemmelse af at være udsat for voldsomme uretfærdigheder fra alle sider, vil næppe nedkøle det uruguyanske gemyt). I det lys er et videresalg potentiel skadesbegrænsning og kan passende 'spinnes' ind i en blød formulering om at skåne den lille 7'er for yderligere overlast!
Men jeg ville da ønske, at Suarez kunne kanalisere alle disse forskellige følelser over i en spillemæssig trodsreaktion (a la Ronaldo, hvis fremtid i det engelske efter VM 2006 var meget tvivlsom ... the rest is (desværre
) history!)....hvad han ret beset formåede fra sidste til denne sæson! Alfa og omega omkring et salg af Suarez er naturligvis, hvordan vi erstatter ham; og her skulle vi gerne have lært noget siden Torres-sagen!
De eneste 4 klubber, der vel er sandsynlige aftagere af Suarez (for de vurderede 45-50 mio pund) - og i mere eller mindre omfang har været nævnt tidligere - er flg: (og i parentes er de spillere, som jeg gerne ville have i bytte)
Bayern München (Gomez + Shaquiri + Luiz Gustavo)
PSG (Sakho + Menez + Gameiro // Sakho + Pastore.....begge scenarier plus 10 mio pund)
Real (Xabi + Higuain + 15-20 mio pund)
Barca (Alexis/Thiago + Masche + 10 mio pund)
--> Ud fra ren prismæssig logik burde ovenstående kunne lade sig gøre, selvom sådanne byttehandler er sjældent sete.....og på papiret ser de brugbare ud!
Men 45-50 mio pund + de annoncerede årlige 20 mio pund + eventuelle salg af Skrtel+Carroll+Assaidi+Coates+Spearing+det løse (var det kun de obligatoriske presserygter op til chelski-opgøret, at de stadig skulle skylde os 15 mio pund fra Torres-købet?) burde også kunne frigøre omkring 100 mio pund til at købe: To centerforsvarere + 1 defensiv midt + 3 offensive midt/angribere som supplement til en stærk og talentfuld trup
Selvfølgelig er name-droppingen ret puslespils- og manageragtig, men deet er vist også det, tråden er her for
Men de indledende tanker omkring Suarez frygter jeg dog er rimelige nok, så ovenstående scenarier er blot 'worst case'.......det optimale er stadig at beholde vores super-striker!
Når en Suarez, der fører topscorerlisten/har kæmpe personlig succes/er nomineret som årets spiller/er stoppet med at filme/efterhånden får positiv kritik fra langt de fleste steder i forhold til tidligere/kort sagt: En Suarez i både spillemæssig og mentalt momentum, alligevel kan drives til at bide Ivanovic.....hvad sker der så næste sæson, når al den opsparede/tilspillede goodwill er opbrugt, og han vil være endnu mere jaget vildt end nogensinde? Oddsene er vel små, for at han vil undgå at forløbe sig igen, mens straffen formentlig vil blive maksimeret yderligere (og den absolut rimelige fornemmelse af at være udsat for voldsomme uretfærdigheder fra alle sider, vil næppe nedkøle det uruguyanske gemyt). I det lys er et videresalg potentiel skadesbegrænsning og kan passende 'spinnes' ind i en blød formulering om at skåne den lille 7'er for yderligere overlast!
Men jeg ville da ønske, at Suarez kunne kanalisere alle disse forskellige følelser over i en spillemæssig trodsreaktion (a la Ronaldo, hvis fremtid i det engelske efter VM 2006 var meget tvivlsom ... the rest is (desværre
De eneste 4 klubber, der vel er sandsynlige aftagere af Suarez (for de vurderede 45-50 mio pund) - og i mere eller mindre omfang har været nævnt tidligere - er flg: (og i parentes er de spillere, som jeg gerne ville have i bytte)
Bayern München (Gomez + Shaquiri + Luiz Gustavo)
PSG (Sakho + Menez + Gameiro // Sakho + Pastore.....begge scenarier plus 10 mio pund)
Real (Xabi + Higuain + 15-20 mio pund)
Barca (Alexis/Thiago + Masche + 10 mio pund)
--> Ud fra ren prismæssig logik burde ovenstående kunne lade sig gøre, selvom sådanne byttehandler er sjældent sete.....og på papiret ser de brugbare ud!
Men 45-50 mio pund + de annoncerede årlige 20 mio pund + eventuelle salg af Skrtel+Carroll+Assaidi+Coates+Spearing+det løse (var det kun de obligatoriske presserygter op til chelski-opgøret, at de stadig skulle skylde os 15 mio pund fra Torres-købet?) burde også kunne frigøre omkring 100 mio pund til at købe: To centerforsvarere + 1 defensiv midt + 3 offensive midt/angribere som supplement til en stærk og talentfuld trup
Selvfølgelig er name-droppingen ret puslespils- og manageragtig, men deet er vist også det, tråden er her for
Men de indledende tanker omkring Suarez frygter jeg dog er rimelige nok, så ovenstående scenarier er blot 'worst case'.......det optimale er stadig at beholde vores super-striker!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!