hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jensen » torsdag, 23. maj, 2013 13:41

Oussama Assaidi, Danny Wilson and Dani Pacheco are all set to leave Liverpool this summer as Brendan Rodgers looks to clear out those players he considers to be surplus to requirements.
http://www.theanfieldopinion.com/2013/0 ... rture.html
Ja det kom bare ikke til at fungere med Assaidi.

Det er fantastisk at vi er begyndt at få ryddet godt op i holdet, og så skal vi bare have hentet noget kvalitet ind når vinduet åbner.

Vi går en spændende tid i møde :)

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » torsdag, 23. maj, 2013 13:44

Jensen skrev:
Oussama Assaidi, Danny Wilson and Dani Pacheco are all set to leave Liverpool this summer as Brendan Rodgers looks to clear out those players he considers to be surplus to requirements.

Det er fantastisk at vi er begyndt at få ryddet godt op i holdet, og så skal vi bare have hentet noget kvalitet ind når vinduet åbner.

Bestemt, min produktivitet er allerede faldet med 10%, når vi når til Juli er den helt sikkert faldet med 30% :D
Også bliver jeg nok fyret :army6:
Billede

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » torsdag, 23. maj, 2013 13:56

Xenne skrev:
Jensen skrev:

Bestemt, min produktivitet er allerede faldet med 10%, når vi når til Juli er den helt sikkert faldet med 30% :D
Også bliver jeg nok fyret :army6:
Jeg burde egentligt også læse til eksamen... :shhh:

Bondo

Indlæg af Bondo » torsdag, 23. maj, 2013 13:58

Bojangles skrev:Jeg vil virkelig gerne beholde Downing - Syntes han er kommet rigtig godt efter det, og generelt har været i en kontinuerligt opadgående kurve, siden januar. Samtidigt skal vi huske, at han kan dække begge wings og til nøds venstre back (dog nok helst i en 3-5-2/ 5-3-2) opstilling. Udover at han faktisk har vist flere gange, at han sagtens kan sætte en mand eller to, og både gå ind i banen, eller søge baglinjen, så syntes jeg han har arbejdet drønhårdt.

Og som Obi-Wan lige nævnte - har vi råd til at skille os af med stort set alle vores rutinerede kræfter?

Når det så er sagt, så er det selvfølgelig nu vi skal sælge ham, hvis vi skal have en god pris for ham + han vel repræsenterer en del af dem, der får en meget høj løn, set i forhold til alle de spillere, som er kommet til under Rodgers. Men jeg syntes 10min pund er lige lavt nok, hvis vi sælger ham. Men vi har selvfølgelig selv fået placeret os i en situation, hvor folk ved at vi er desperate efter at rydde ud i truppen og få den forstærket, så ud priser bliver nemt presset lavt, og ind priser presset højt.
problemet med downing er, at han er (når han er aller bedst) en totalt ordinær spiller..

han er voldsomt forudsiglig... han minder rigtig meget om en engelsk version af Rommedahl.. enten trækker han ind i banen og skyder selv med venstre ben, eller også skyder han bolden i dydten og forsøger at løbe fra sin direkte modstander.. han ejer ikke dribletalent.. dertil er han indlæg ikke imponerende.. hans pasningspil er ligeledes meget uimponerende, hvor han især har en tendens til at spille bolden direkte til medspilleren, eller en meter bag, hvilket ofte resulterer i at opspillet stopper op..

Jeg har meget svært ved at se Downings berettigelse til liverpoolholdet.. vi har Coutinho der er klasser over, og vi har en Sterling der ligeledes er en klasse over..

det mest positive jeg kan sige om downing er hans stabilitet.. set over 10 kampe er hans præstation klippe stabil.. desværre bare stabil på et 100% neutralt niveau.. han er ikke en spiller jeg kan se liverpool vinde et mesterskab med fx.. han er en gammel, og middelmådig.. -var han 20 år, havde min mening muligvis været anderledes, men nu er han 28/29 og ligner ikke en spiller der nogensinde får et brugbart niveau til et tophold, så jeg kan ikke se hvorfor vi skal "bygge" videre med ham i truppen? så hellere en "maybe" spiller, der måske har niveauet til toppen - fx assaidi, sterling eller en anden..

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » torsdag, 23. maj, 2013 14:32

Nu bliver Shelvey og igen, Coates osse rygtet på vej ud.

http://www.adifferentleague.co.uk/p6_0_20264_-.html
Jonjo Shelvey looks set to pay for his difficult second half of the campaign, as he will be made available for transfer. Sebastian Coates will face a similar fate, but not until Rodgers has brought in two central defenders.

On Coates’ future, the boss added: “Seb has been a great support player for the group. Obviously his chances have been very limited. That’s unfortunately how it is sometimes as a defender.

“We will sit down when he comes back for pre-season and take it from there. We have to see what the summer brings.”

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 23. maj, 2013 14:48

Downing er stabil og vores defensivt stærkeste kantspiller, men overvejelserne går nok på løn. Løn er nok også den alt overvejende grund til at Andy Carroll bliver solgt.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » torsdag, 23. maj, 2013 15:53

Alonso skrev:Downing er stabil og vores defensivt stærkeste kantspiller, men overvejelserne går nok på løn. Løn er nok også den alt overvejende grund til at Andy Carroll bliver solgt.
Jeg tror ikke lønnen ville være er et problem, hvis BR mente de var værd at have på holdet, der er vel efterhånden ryddet rigtig godt op. Men de er vel rigtig nok mere bevidste om lønudgifterne generelt. Jeg tror bare hellere Rodgers vil bruge de penge de er værd 15+10 mio. £, som man høre om, på noget der passer ham og holdet bedre. Ung, hurtig, teknisk stærk og passer til de mange hurtige pasninger. Carroll falder i hvert fald noget udenfor der. Men man kan selvfølgelig ikke have en £15 mio. punds-spiller til 90k om ugen til at sidde sin kontrakt ud på bænken.

Vores resultat i år fortæller jo klart, at der skal forbedringer til i blandt de startende 11, og så, synes jeg, det er nærliggende at kigge på Downings plads. Men som skrevet tidligere, så så jeg ham gerne blive i truppen. Hans alder gør dog, at hvis vi skal have nogen af de mange penge, vi gav for ham tilbage, så er det nu han skal videre.
Senest rettet af OBI-WAN torsdag, 23. maj, 2013 16:10, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 23. maj, 2013 15:58

Siger vel en del om Kenny/Comolli perioden at folk som Carroll og Downing nu er blandt de dyreste i truppen sammen med Reina, Stevie og Suarez. For de lønningskroner bør man kunne have en 3-4 spillere på samme niveau.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 23. maj, 2013 16:43

ThunderZtorm skrev:Siger vel en del om Kenny/Comolli perioden at folk som Carroll og Downing nu er blandt de dyreste i truppen sammen med Reina, Stevie og Suarez. For de lønningskroner bør man kunne have en 3-4 spillere på samme niveau.
Jeg medgiver gerne, at Carroll og Downing muligvis har for høj en hyre i LFC. Der var dog en væsentlig besparelse i forhold til Torres og Babel, som de erstattede.

De rapporterede £60.000-80.000 om ugen havde vel været ret billigt, hvis der var tale om "20 mål pr. sæson" angriber, hvilket jeg personligt godt tror Carroll kunne have været uden skader. Og hvis den erstatning, der eventuelt kommer for Carroll skal gå for en mindre løn, så skal vi være enormt heldige/dygtige at finde den helt rette lottokupon. For ingen top-angribere kommer ind til Carroll's nuværende løn.
Kloppite

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » torsdag, 23. maj, 2013 16:52

texy skrev:
ThunderZtorm skrev:Siger vel en del om Kenny/Comolli perioden at folk som Carroll og Downing nu er blandt de dyreste i truppen sammen med Reina, Stevie og Suarez. For de lønningskroner bør man kunne have en 3-4 spillere på samme niveau.
Jeg medgiver gerne, at Carroll og Downing muligvis har for høj en hyre i LFC. Der var dog en væsentlig besparelse i forhold til Torres og Babel, som de erstattede.

De rapporterede £60.000-80.000 om ugen havde vel været ret billigt, hvis der var tale om "20 mål pr. sæson" angriber, hvilket jeg personligt godt tror Carroll kunne have været uden skader. Og hvis den erstatning, der eventuelt kommer for Carroll skal gå for en mindre løn, så skal vi være enormt heldige/dygtige at finde den helt rette lottokupon. For ingen top-angribere kommer ind til Carroll's nuværende løn.
Vi har jo allerede topangriberne i Suarez og Sturrigde. Tror ikke vi skal bruge (læs: har ikke råd til) en verdensstjerne til 300 mio. og 130k om ugen.
Vi skal bruge noget ala ham Iago Aspas, som er dukket op i dag. Prisen skulle lyde 7 mio. euro og lønnen, læste jeg, skulle være 45k om ugen.
Så hvis vi skal tage dig på ordet, så er vores scouting-hold heldige/dygtige :-)

Iøvrigt så er der intet belæg for, at Carroll ville score 20 mål pr. sæson, og slet ikke for os som indskifter:-)

texy

Indlæg af texy » torsdag, 23. maj, 2013 17:16

OBI-WAN skrev:
texy skrev:

Vi har jo allerede topangriberne i Suarez og Sturrigde. Tror ikke vi skal bruge (læs: har ikke råd til) en verdensstjerne til 300 mio. og 130k om ugen.
Vi skal bruge noget ala ham Iago Aspas, som er dukket op i dag. Prisen skulle lyde 7 mio. euro og lønnen, læste jeg, skulle være 45k om ugen.
Så hvis vi skal tage dig på ordet, så er vores scouting-hold heldige/dygtige :-)

Iøvrigt så er der intet belæg for, at Carroll ville score 20 mål pr. sæson, og slet ikke for os som indskifter:-)
Nej, hvis det blot handler om at finde en bænkevarmer i tilfælde af at både Suarez og Sturridge går i stykker eller render ind i karantæne, så kan vi sikkert nemt finde et billigere alternativ. Om det er bedre må tiden vise. Men hvis personen alligevel kun er tiltænkt ganske få optrædender, så synes jeg hellere, at vi skal få gang i Yessil og Morgan.

I forhold til Aspas og vores scouting-hold, så må vi vel hellere afvente og se mandens præstationer, før vi erklærer nogen for heldige eller dygtige.

I forhold til om Carroll kunne blive en 20-måls angriber, så var mit eneste belæg for den vurdering, at han var på vej til en 20-måls Premier League sæson hos Newcastle med 11 mål i 19 kampe, da vi købte ham. Siden da har han været plaget af skader og aldrig ramt nogen form for brugbar kontinuitet. Og du har da ganske ret i, at han nok næppe bliver en 20-måls angriber som indskifter. Jeg så ham nu også altid som startende i angrebet med Suarez i den frie rolle bagved, ved siden af, rundt om, eller hvor Suarez nu havde lyst til at løbe hen.

I forhold til Carroll og nogle af de alternativer der nævnes (Aspas eksempelvis), så repræsenterer Carroll også plan B muligheden for os. Samtidig med at en stor stærk angriber ofte også bidrager positivt defensivt ved dødbolde. Begge dele er noget jeg har savnet hos Liverpool i denne sæson.
Kloppite

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » torsdag, 23. maj, 2013 18:20

texy skrev:
OBI-WAN skrev:
texy skrev:

Nej, hvis det blot handler om at finde en bænkevarmer i tilfælde af at både Suarez og Sturridge går i stykker eller render ind i karantæne, så kan vi sikkert nemt finde et billigere alternativ. Om det er bedre må tiden vise. Men hvis personen alligevel kun er tiltænkt ganske få optrædender, så synes jeg hellere, at vi skal få gang i Yessil og Morgan.

I forhold til Aspas og vores scouting-hold, så må vi vel hellere afvente og se mandens præstationer, før vi erklærer nogen for heldige eller dygtige.

I forhold til om Carroll kunne blive en 20-måls angriber, så var mit eneste belæg for den vurdering, at han var på vej til en 20-måls Premier League sæson hos Newcastle med 11 mål i 19 kampe, da vi købte ham. Siden da har han været plaget af skader og aldrig ramt nogen form for brugbar kontinuitet. Og du har da ganske ret i, at han nok næppe bliver en 20-måls angriber som indskifter. Jeg så ham nu også altid som startende i angrebet med Suarez i den frie rolle bagved, ved siden af, rundt om, eller hvor Suarez nu havde lyst til at løbe hen.

I forhold til Carroll og nogle af de alternativer der nævnes (Aspas eksempelvis), så repræsenterer Carroll også plan B muligheden for os. Samtidig med at en stor stærk angriber ofte også bidrager positivt defensivt ved dødbolde. Begge dele er noget jeg har savnet hos Liverpool i denne sæson.
Nu er alle spillere, man køber jo på en eller anden måde lotto-kuponer. Henry og Zlatan slog ikke rigtig igennem i Barca, selvom de begge var vanvittigt dygtige. Det findes der mange historier på.
Jeg er overbevist om, at man ikke bare køber ind for at placere på bænken, men for at få konkurrence på positionerne og bredde, ti,l som du nævner - skader, karantæne og cups for den sags skyld. Derfor kan man alligevel godt få en spiller til fornuftig pris og løn. Eksemplet kunne være Coutinho. Så skal vi ikke bare, give dem den ros allerede alligevel?
Iago Aspas lyder som en spiller, der ikke har brug for den helt store udvikling(i forhold til Yessil og Morgan), alle kan selvfølgelig bliver bedre, men har er vidst 26, og jeg tillader mig at antage at han er et niveau bedre end Yessil og Morgan, og rent faktisk har mulighed for at spille sig ind i start XI, på baggrund af hans meritter.
Des hårdere konkurrencen er mellem de forreste, og alle andre, des bedre, og ham her Iago skulle have nærmest samme arbejdsraseri som Suarez, ifølge mirrors La liga-ekspert.

Jeg fornemmer, at du stadig virkelig tror på Carroll. Og den med "plan B", den har jeg godt nok hørt mange gange efterhånden.. Der findes vel andre end en til 15 mio. og 80-90k om ugen. Det er i mine øjne den sande lotto-kupon. Før vi har set os om, så er han intet værd pga. kontrakt udløb. Og hvad er chancen for vi forlænger med den løn han får? Jeg er sikker på, at Brendan ville kun skabe en fin plan B med typer som Aspas og Borini.
Jeg tror ikke på, han nogensinde ville kunne blive den samme angriber i Liverpool som han vil Newcastle eller West Ham, hvor jeg ønsker ham alt muligt held og lykke. Det ville jo kræve at vi byggede vores hold op omkring ham, og derved starter forfra igen.
Glem Carroll.
Bredan vil spille på en anden måde.

Edit: Iøvrigt så er Ispas alsidig og har ikke tendens til skader. I stærk kontrast til Carroll

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 23. maj, 2013 22:51

Skal man endelig have en stor og stærk "plan B", så har vi også en Ngoo rendende rundt..

texy

Indlæg af texy » fredag, 24. maj, 2013 13:30

OBI-WAN skrev:Glem Carroll.
Det kunne jeg aldrig finde på, så længe han er Liverpool spiller og ikke er skadelig at have i truppen.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 24. maj, 2013 18:04

West Ham ser ud til at være rigtig glade for vores marginalspillere:
LFC Transfer Speculations
West Ham are lining up a summer move for Liverpool midfielder Jonjo Shelvey. [via Liverpool Echo]
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar