texy skrev:OBI-WAN skrev:texy skrev:ThunderZtorm skrev:Siger vel en del om Kenny/Comolli perioden at folk som Carroll og Downing nu er blandt de dyreste i truppen sammen med Reina, Stevie og Suarez. For de lønningskroner bør man kunne have en 3-4 spillere på samme niveau.
Jeg medgiver gerne, at Carroll og Downing muligvis har for høj en hyre i LFC. Der var dog en væsentlig besparelse i forhold til Torres og Babel, som de erstattede.
De rapporterede £60.000-80.000 om ugen havde vel været ret billigt, hvis der var tale om "20 mål pr. sæson" angriber, hvilket jeg personligt godt tror Carroll kunne have været uden skader. Og hvis den erstatning, der eventuelt kommer for Carroll skal gå for en mindre løn, så skal vi være enormt heldige/dygtige at finde den helt rette lottokupon. For ingen top-angribere kommer ind til Carroll's nuværende løn.
Vi har jo allerede topangriberne i Suarez og Sturrigde. Tror ikke vi skal bruge (læs: har ikke råd til) en verdensstjerne til 300 mio. og 130k om ugen.
Vi skal bruge noget ala ham Iago Aspas, som er dukket op i dag. Prisen skulle lyde 7 mio. euro og lønnen, læste jeg, skulle være 45k om ugen.
Så hvis vi skal tage dig på ordet, så er vores scouting-hold heldige/dygtige
Iøvrigt så er der intet belæg for, at Carroll ville score 20 mål pr. sæson, og slet ikke for os som indskifter:-)
Nej, hvis det blot handler om at finde en bænkevarmer i tilfælde af at både Suarez og Sturridge går i stykker eller render ind i karantæne, så kan vi sikkert nemt finde et billigere alternativ. Om det er bedre må tiden vise. Men hvis personen alligevel kun er tiltænkt ganske få optrædender, så synes jeg hellere, at vi skal få gang i Yessil og Morgan.
I forhold til Aspas og vores scouting-hold, så må vi vel hellere afvente og se mandens præstationer, før vi erklærer nogen for heldige eller dygtige.
I forhold til om Carroll kunne blive en 20-måls angriber, så var mit eneste belæg for den vurdering, at han var på vej til en 20-måls Premier League sæson hos Newcastle med 11 mål i 19 kampe, da vi købte ham. Siden da har han været plaget af skader og aldrig ramt nogen form for brugbar kontinuitet. Og du har da ganske ret i, at han nok næppe bliver en 20-måls angriber som indskifter. Jeg så ham nu også altid som startende i angrebet med Suarez i den frie rolle bagved, ved siden af, rundt om, eller hvor Suarez nu havde lyst til at løbe hen.
I forhold til Carroll og nogle af de alternativer der nævnes (Aspas eksempelvis), så repræsenterer Carroll også plan B muligheden for os. Samtidig med at en stor stærk angriber ofte også bidrager positivt defensivt ved dødbolde. Begge dele er noget jeg har savnet hos Liverpool i denne sæson.
Nu er alle spillere, man køber jo på en eller anden måde lotto-kuponer. Henry og Zlatan slog ikke rigtig igennem i Barca, selvom de begge var vanvittigt dygtige. Det findes der mange historier på.
Jeg er overbevist om, at man ikke bare køber ind for at placere på bænken, men for at få konkurrence på positionerne og bredde, ti,l som du nævner - skader, karantæne og cups for den sags skyld. Derfor kan man alligevel godt få en spiller til fornuftig pris og løn. Eksemplet kunne være Coutinho. Så skal vi ikke bare, give dem den ros allerede alligevel?
Iago Aspas lyder som en spiller, der ikke har brug for den helt store udvikling(i forhold til Yessil og Morgan), alle kan selvfølgelig bliver bedre, men har er vidst 26, og jeg tillader mig at antage at han er et niveau bedre end Yessil og Morgan, og rent faktisk har mulighed for at spille sig ind i start XI, på baggrund af hans meritter.
Des hårdere konkurrencen er mellem de forreste, og alle andre, des bedre, og ham her Iago skulle have nærmest samme arbejdsraseri som Suarez, ifølge mirrors La liga-ekspert.
Jeg fornemmer, at du stadig virkelig tror på Carroll. Og den med "plan B", den har jeg godt nok hørt mange gange efterhånden.. Der findes vel andre end en til 15 mio. og 80-90k om ugen. Det er i mine øjne den sande lotto-kupon. Før vi har set os om, så er han intet værd pga. kontrakt udløb. Og hvad er chancen for vi forlænger med den løn han får? Jeg er sikker på, at Brendan ville kun skabe en fin plan B med typer som Aspas og Borini.
Jeg tror ikke på, han nogensinde ville kunne blive den samme angriber i Liverpool som han vil Newcastle eller West Ham, hvor jeg ønsker ham alt muligt held og lykke. Det ville jo kræve at vi byggede vores hold op omkring ham, og derved starter forfra igen.
Glem Carroll.
Bredan vil spille på en anden måde.
Edit: Iøvrigt så er Ispas alsidig og har ikke tendens til skader. I stærk kontrast til Carroll