Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » tirsdag, 28. maj, 2013 08:31

Niels K skrev:@ Fribytter:

Det med køb og salg må tiden jo vise. Altså er det os, der får nogle gode priser og kan lave lidt røverkøb. Jeg synes, niveauet ser realistisk ud.

Papa skal først spille def. midt, når Lucas ikke er klar, og/eller vi møder hold a lá Stoke. Andre spillere kan også varetage pladsen, hvor Allen forhåbentlig er klar til at gøre det en tand bedre. Nogle forventer, at Coady skal have lidt kampe næste sæson.
Ellers tror jeg, at Begovic og Papa vil købes ind som commanding forsvarsspillere, da vi mangler sådanne typer med Agger, Johnson og Enrique og vel egentlig også Lucas på den def. midt.
Dvs. de bør være stærke vindertyper typer, som er klar fra day 1.

Ellers må Touré og Ilori samt Kelly, som ikke er ubekendt med pladsen være rigeligt, og ellers må vi klare os med, hvad vi har, hvis alt går galt.

Udover disse 2, så behøver vi jo strengt taget ikke sætte andre af de indkøbte på banen, da vi i forvejen råder over meget stærke spillere fra midten over frem, men jeg synes vores bænk og de første 25 mand i truppen, bliver noget mere spændede med følgende:

Dignes, Touré, Papa, Ilori og Aspas, Eriksen, Atsu og Begovic og så Reina for Tello.

En anden ting er, at jeg ikke tror på scenariet, da det er voldsomt mange handler, der skal falde på plads den ene vej og den anden vej, men jeg ville stadig gerne bytte over.

Jeg aner ikke hvem disse spillere er ?.

Hvem er ?
Papa
Dignes.
Aspas.
Ilori.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. maj, 2013 09:03

Kyriakos Papadopoulos
Lucas Digne
Iago Aspas
Tiago Ilori

Kelly

Indlæg af Kelly » tirsdag, 28. maj, 2013 09:28

AJ skrev:Kyriakos Papadopoulos
Lucas Digne
Iago Aspas
Tiago Ilori
Super så er jeg med. Jeg kender dog intet til spillerne.

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 28. maj, 2013 09:36

AJ skrev:@ Mawope

Jeg mente nu ikke, at det var nødvendigt at erstatte Torres med det samme. Vi kunne have kørt sæsonen færdig med Kuyt, Suarez og Ngog, og så finde den rigtige mand om sommeren.

Jeg hører Fribytters argument angående nedrykningsstregen, men 1) hvis var SÅ bange for at rykke ned, så burde vi nok slet ikke sælge Torres, og 2) hvordan vi kan have troet, at en skadet Carroll, kunne være forskellen på overlevelse og nedrykning er mig en gåde. Begge punkter har endda intet med priser at gøre.
Jeg er enig, AJ. Men jeg husker også, at stemningen efter Torres' afgang (nok i skuffelse og ærgelse) blandt de fleste var, at nu var vi nødt til at finde en god erstatning. Suarez var endnu et forholdsvist ubeskrevet blad. Kuyt og Ngog så de fleste ikke som værende i samme liga som Torres. Dengang befandt vi os relativt tidligt i nedturen, og vi så vel i højere grad os selv som et tophold, end vi gør her flere år senere. Der var derfor, som Fribytter antyder, et pres på klubben for at handle hurtigt. Vi skulle i bagklogskabens lys selvfølgelig have ventet, men selve håndteringen af handlen var jo også vældig skidt. Og så havde vi desuden nok ikke fået så meget andet end en utilfreds og dyr spiller ud af at tvinge ham til at blive. Han havde jo tabt modet hér og ville væk.

Kelly

Indlæg af Kelly » tirsdag, 28. maj, 2013 11:24

Jeg ved godt dette ikke hører til i denne tråd. Men var der ikke en gang en tråd om stadionplanerne ?.

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » tirsdag, 28. maj, 2013 11:32

Kelly skrev:Jeg ved godt dette ikke hører til i denne tråd. Men var der ikke en gang en tråd om stadionplanerne ?.
Mener at det er under tråden FSG.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » tirsdag, 28. maj, 2013 12:05

Jeg tror godt at man med ro i sindet, kan oprette sådan en tråd. :) Jeg læste for nyligt, at der skulle komme nyt om planerne her i maj eller juni.

Brugeravatar
Drezz
Geografisk sted: København

Indlæg af Drezz » tirsdag, 28. maj, 2013 12:14

Det kan være at Kyrgiakos d. 2 (papa) rykker tættere på nu, hvor F. Santana fra Dortmund officielt er skiftet til S04

http://www.schalke04.de/de/aktuell/news ... -213-.html

Det vil stort set være min ønskesigning dette vindue, da han besidder et enormt potentiale, og han har virkeligt imponeret mig i de Schalke-kampe jeg har set i CL. Derudover kan han agere back-up for Lucas såfremt denne kommer ude af form eller i tilfælde af skader - dette kræver dog endnu en midterforsvar (såfremt man antager, at Skrtl ikke er god nok)

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » tirsdag, 28. maj, 2013 16:45

Er der nogen der kender til Flaminis nuværende niveau? Han er fri på markedet her til sommer og klarede sig godt sidst han var i England. Må dog indrømme at jeg ikke har fulgt ham i Italien, men hørt om nogle skader siden skiftet fra Arsenal. Hvis han stadig har niveau kunne han være en erfaren(29 år) herre at få ind til backup/konkurrence på den defensive midt.

Kelly

Indlæg af Kelly » tirsdag, 28. maj, 2013 16:52

Drezz skrev:Det kan være at Kyrgiakos d. 2 (papa) rykker tættere på nu, hvor F. Santana fra Dortmund officielt er skiftet til S04

Det vil stort set være min ønskesigning dette vindue, da han besidder et enormt potentiale, og han har virkeligt imponeret mig i de Schalke-kampe jeg har set i CL. Derudover kan han agere back-up for Lucas såfremt denne kommer ude af form eller i tilfælde af skader - dette kræver dog endnu en midterforsvar (såfremt man antager, at Skrtl ikke er god nok)

Jeg kender ham overhovedet ikke. Hvorfor er han så hot ?. Hvor ligger hans styrker, og vil han passe ind i spillekonceptet. Jeg har lidt fordomme med spillere fra Grækenland, men sikkert mit problem.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 28. maj, 2013 17:18

@ mawope og AJ

NUFC solgte Ba i januar, og de havde ikke reddet sig før næstsidste spillerunde. Hvem havde troet, at det ville gå så dårligt for NUFC, før sæsonen gik igang? Pardew var blevet kåret til årets træner, og mange argumenterede for, at LFC sagtens kunne gøre det meget bedre på transfermarkedet, fordi NUFC havde samlet, hvad der på det tidspunkt var tæt på at være et klassehold i manges øjne. Men uden en god angriber er holdet åbenbart skrøbeligt.

Jeg ved så ikke, hvorfor en skadet Carroll blev set som erstatningen, da han jo netop var skadet. Men ideen om at betale overpris for en angriber for at beskytte holdet imod nedrykningsfaren, kan jeg nu godt følge, og så vidt jeg har læst mig til, aktiverede CFC da Torres' frikøbsklausul - ligesom CFC gjorde med Ba.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 380389.stm
http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... ndo-torres
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -deal.html

I den situation vil klubben altid have dårlige kort på hånden. Carroll var et dårligt kompromis mellem det kortsigtede behov og FSG's ambitioner om at købe potentiale, fordi han var skadet, men han var tilsyneladende heller ikke førstevalget.

@ Kelly

Spillerne er nævnt ved fulde navn i den artikel, som diskussionen med Niels K udspringer af.

@ Niels K

Jeg er sådan set enig i, at Rodgers har gode kort på hånden. Jeg tror ikke, det bliver et problem at få solgt spillere som Spearing, Pacheco og Assaidi, og hvis Carroll også bliver solgt, så er alle spillere i truppen egentlig brugbare i forhold til konceptet - nogle selvfølgelig mere brugbare end andre. Jeg kan ikke huske, hvornår truppen sidst har set så trimmet ud. Rodgers har på rekordtid med usædvanlig god opbakning fra ejerne fået lov til at designe sin egen trup. Et nettoforbrug på over £60 mio. i tre vinduer er vel rekord for en LFC-træner? Samtidig har ejerne også indvilget i at give løntunge spillere som Aquilani og Cole lidt økonomisk støtte, så de kunne klare overgangen til fattigere klubber og givet mulighed for at forlænge med samtlige profiler og talenter. Og hentet en masse personale til fra Man. City på Rodgers' opfordring. Selvfølgelig er det også noget sværere for LFC at bide skeer med topfireklubberne økonomisk, men af holdene udenfor topfire er LFC klart den klub med de bedste forudsætninger til at tage en topfireplads.

Desuden så står tre af de fire topfireklubber overfor trænerskift, så næste sæson kan sagtens vise sig at være en oplagt mulighed for at overraske. Spørgsmålet er så bare, om muligheden kommer for tidligt i forhold til Rodgers' projekt, og det er i den forbindelse, jeg ikke er sikker på, at en kæmpe udskiftning nødvendigvis er til det bedre i forhold til topfireplaceringer.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Drezz
Geografisk sted: København

Indlæg af Drezz » tirsdag, 28. maj, 2013 18:00

Kelly skrev:
Drezz skrev:Det kan være at Kyrgiakos d. 2 (papa) rykker tættere på nu, hvor F. Santana fra Dortmund officielt er skiftet til S04

Jeg kender ham overhovedet ikke. Hvorfor er han så hot ?. Hvor ligger hans styrker, og vil han passe ind i spillekonceptet. Jeg har lidt fordomme med spillere fra Grækenland, men sikkert mit problem.
Han er en forholdsvis lav forsvarsspiller (1.83 ifl. Wiki), men fysisk stærk og hopper højt. Han har sågar scoret 4 mål i 16 kampe for Grækenland og ser, til trods for hans højde, stærk ud med hovedet. Derudover er han meget hurtig af en midterforsvar at være (langt hurtigere end Skrtl og Agger) og han er komfortabel med bolden. Så jeg siger KØB.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 28. maj, 2013 18:12

Med fare for at trække denne tråd endnu mere offtopic, så hopper jeg lige ind i diskussionen omkring købet af Andy Carroll.

Jeg forstår ikke helt referencen til Newcastle, da vi jo slet ikke var i samme situation på daværende tidspunkt.

Hvis man kigger på resultaterne i første halvdel af indeværende sæson, så var Newcastle jo også utrolig dårlige med Demba Ba på holdet. Da Ba røg til Chelsea lå Newcastle kun 2 point over stregen som nummer 15. Til sammenligning lå Liverpool ved salget af Torres nummer 7 med 32 point, hvor de havde 9 point ned til stregen. Altså noget af en forskel på de to situationer. Newcastles skrøbelighed skyldes i mine øjne mere uheld med skader, hvilket en smal trup ikke kunne magte. I forsøget på at adressere problemet købte man en håndfuld spillere, som man så søgte omgående at integrere på holdet. Dette er altid risikabelt, hvilket vi jo selv har oplevet i tiden under Dalglish.

http://www.statto.com/football/stats/en ... 2011-01-26

Jeg mener derfor ikke, at man kan "undskylde" en overpris på købet af Carroll, eller en anden angriber for den sags skyld, med afsæt i frygt for at rykke ned. Prisen og købet af Andy Carroll tror jeg i langt højere grad skyldes, at FSG stort set lige havde overtaget klubben og derfor ikke ønskede at sende et signal der indikerede, at de ville profitere på et salg af Torres. De var derfor presset til at finde en afløser, og dummede sig så gevaldigt, ved at godkende en handel på Carroll til det astronomiske beløb.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » tirsdag, 28. maj, 2013 18:33

Ifølge det franske medie le10sport har vi budt 15 mio. euro på Clement Grenier. Han er endnu en spiller med kontraktudløb om et år, hvilket kan tvinge Lyon til et salg.

Jeg har ikke personligt det store kendskab til spilleren, men han beskrives som en playmakertype med meget højt teknisk niveau. Nogle steder sammenlignes han med Samir Nasri. Han er 22 år (født 7. januar 1991) og har først fået sit gennembrud i denne sæson (startet 24 kampe, skiftet ind i 9, scoret 7 mål og leveret 8 assist).

Her en video af hans aktioner i en kamp mod Marseille:

http://www.le10sport.com/football/merca ... ier-106697

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 28. maj, 2013 18:50

LFC Transfer Speculations
Liverpool to sign Kolo Toure from Manchester City in 24 hours. [via MailOnline]
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... -liverpool

Hmmm. En god spiller, uden tvivl, men næppe de helt store fremtidsperspektiver. Kan vi få ham til en fair pris er det vel OK med et par år i den røde trøje til ham.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Besvar