Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Hvor ofte har vi ikke spillet kampe hvor vi har manglet bevægelse på den sidste tredjedel? Hvor ofte har vi ikke savnet sene løb ind i boksen til at afslutte angrebene? Hvor ofte har vi ikke savnet fart? Mkhitaryan vil give alle de ting.
Han er en ung og sulten spiller, der samtidig har et godt hoved. Han taler efter sigende armensk, russisk, engelsk, portugisisk og fransk. Han har planer om at læse jura.
Derudover får du en spiller der er meget ambitiøs omkring sin fodbold. Selvom han tjener gode penge (lad os sige det er 15.000 pund om ugen, hvilket altså stadig er over 500.000 kroner om måneden!), så bor han ved klubbens træningsanlæg. Han kunne have købt en lækker lejlighed i Donetsk, men hvorfor det når fodbolden er det vigtigste og der er mulighed for at bo ved træningsanlægget.
Nu er intet bekræftet, hverken af den ene eller den anden, men jeg håber inderligt vi køber ham. God og klog spiller med fødderne plantet solidt på jorden.
Han er en ung og sulten spiller, der samtidig har et godt hoved. Han taler efter sigende armensk, russisk, engelsk, portugisisk og fransk. Han har planer om at læse jura.
Derudover får du en spiller der er meget ambitiøs omkring sin fodbold. Selvom han tjener gode penge (lad os sige det er 15.000 pund om ugen, hvilket altså stadig er over 500.000 kroner om måneden!), så bor han ved klubbens træningsanlæg. Han kunne have købt en lækker lejlighed i Donetsk, men hvorfor det når fodbolden er det vigtigste og der er mulighed for at bo ved træningsanlægget.
Nu er intet bekræftet, hverken af den ene eller den anden, men jeg håber inderligt vi køber ham. God og klog spiller med fødderne plantet solidt på jorden.
Hvordan vil I vurdere den ukrainske liga kontra den hollandske?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Håber virkelig vi køber ham! Forestil jer hvor godt han vil udnytte den plads han med garanti vil få hvis Suarez bliver. Kan skide godt lide Hendo men han scorer bare ikke nok mål på den position.
Svært spørgsmål, og tvivler på at der reelt er nogen der kan vurdere ud fra at have set bold fra ligaen. Baseret på cl bold, så har jeg været ret imponeret af ShaktarSurf skrev:Hvordan vil I vurdere den ukrainske liga kontra den hollandske?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Det er svært at svare på. Ligesom i Holland er der ret stor forskel på top og bund. Men jeg kan i hvert fald sige at den er markant bedre taktisk.Surf skrev:Hvordan vil I vurdere den ukrainske liga kontra den hollandske?
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Flere sites snakker også om at vi er ved at hente Valencias stortalent, 16-årige Pedro Chirivella, angiveligt et kæmpetalent til den lidt mer defensive centrale midtbane
http://www.vavel.com/en/football/premie ... rpool.html
http://www.101greatgoals.com/blog/liver ... el-espana/
http://www.vavel.com/en/football/premie ... rpool.html
http://www.101greatgoals.com/blog/liver ... el-espana/
-
Jeg har nu svært ved at se, hvordan en pris på £ 22 millioner er berettiget. Selv i et marked, hvor nyrige klubber som Monaco, PSG og Manchester City er medvirkende til at overophede priserne. Til sammenligning kostede Mata 20 millioner pund og Cazorla 15 millioner pund. Begge spillere der også leverer et end product i form af masser af mål og assists, men samtidig har/havde et større navn i international fodbold.
Jeg er meget enig i Bondes beskrivelse af armeneren, hvorfor jeg også før refererede til Jon Dahl og Meireles. Vender Rodgers i næste sæson tilbage til sit boldbesiddende og tålmodige koncept, så ser jeg Henrikh have svært ved at passe ind, da han som Bonde er inde på ikke virker til at være playmakeren/10'eren der lirker et forsvar op. Tilsvarende vil han ikke have det samme rum at bevæge sig i, som han har under Shakthars omstillingsspil, da vi ikke flytter bolden hurtigt nok fremad i banen.
Satser Rodgers omvendt på et mere direkte koncept, som vi så i foråret, så vil Henrikhs dybdeløb og bevægelse ind i modstanderens felt komme mere til sin ret.
Til de beløb der nævnes så jeg dog hellere, at vi investerede i en klasseforvarsspiller og en stærk yderangriber. Så kan man lade Coutinho spille 10'er positionen i kampe, hvor det forventes vi dominere, og lade Henderson spille positionen imod topholdene, hvis det forventes, at vi kommer under pres på udebane.
Man kunne tilsvarende forsøge at smide selvsamme beløb efter Jovetic. Det er min klare drømmesigning, om end han er noget mere ombejlet, og derfor mere urealistisk. Jeg mener dog Jovetic er 22 millioner pund værd, det mener jeg ikke Henrikh er.
Jeg er meget enig i Bondes beskrivelse af armeneren, hvorfor jeg også før refererede til Jon Dahl og Meireles. Vender Rodgers i næste sæson tilbage til sit boldbesiddende og tålmodige koncept, så ser jeg Henrikh have svært ved at passe ind, da han som Bonde er inde på ikke virker til at være playmakeren/10'eren der lirker et forsvar op. Tilsvarende vil han ikke have det samme rum at bevæge sig i, som han har under Shakthars omstillingsspil, da vi ikke flytter bolden hurtigt nok fremad i banen.
Satser Rodgers omvendt på et mere direkte koncept, som vi så i foråret, så vil Henrikhs dybdeløb og bevægelse ind i modstanderens felt komme mere til sin ret.
Til de beløb der nævnes så jeg dog hellere, at vi investerede i en klasseforvarsspiller og en stærk yderangriber. Så kan man lade Coutinho spille 10'er positionen i kampe, hvor det forventes vi dominere, og lade Henderson spille positionen imod topholdene, hvis det forventes, at vi kommer under pres på udebane.
Man kunne tilsvarende forsøge at smide selvsamme beløb efter Jovetic. Det er min klare drømmesigning, om end han er noget mere ombejlet, og derfor mere urealistisk. Jeg mener dog Jovetic er 22 millioner pund værd, det mener jeg ikke Henrikh er.
Det er godt nok lidt suspekt, at der pludselig kommer en komplet ukendt side fyldt med ildestavende skribenter ind fra højre og eksklusivt annoncerer to Liverpool signings. Jeg tillader mig at være skeptisk, men håber da, at de har ret. Begge spillere lyder ganske spændende.
Det kommer vel an på den samlede pakke?
Lad os sige Jovetic skal have 80.000 pund om ugen på en 4-årskontrakt = 16.640.000 pund.
Lad os sige Mkhitaryan skal have 45.000 pund (det vil tre gange det jeg har læst mig til han får nu i Shakhtar) om ugen på en 4-årskontrakt = 9.360.000 pund.
Altså 7.280.000 pund dyrere.
Derudover kommer sign on fee, præstationsorienterede bonusser og lignende, hvor jeg igen må formode at Jovetic vil være dyrere.
Som jeg har forstået FSG's økonomiske fokus, så er transfersum og løn lige vigtig. Hvis Mkhitaryan nu spiller fænomenalt godt og derfor skal stige yderligere i løn, så vil han jo allerede der være de 22 mio. pund værd. Dermed er regnestykket ligegyldigt.
Jeg mener han er god nok. Også til shortpassing. Ikke med spansk elegance og overskud, men nok til at det fungerer.
Lad os sige Jovetic skal have 80.000 pund om ugen på en 4-årskontrakt = 16.640.000 pund.
Lad os sige Mkhitaryan skal have 45.000 pund (det vil tre gange det jeg har læst mig til han får nu i Shakhtar) om ugen på en 4-årskontrakt = 9.360.000 pund.
Altså 7.280.000 pund dyrere.
Derudover kommer sign on fee, præstationsorienterede bonusser og lignende, hvor jeg igen må formode at Jovetic vil være dyrere.
Som jeg har forstået FSG's økonomiske fokus, så er transfersum og løn lige vigtig. Hvis Mkhitaryan nu spiller fænomenalt godt og derfor skal stige yderligere i løn, så vil han jo allerede der være de 22 mio. pund værd. Dermed er regnestykket ligegyldigt.
Jeg mener han er god nok. Også til shortpassing. Ikke med spansk elegance og overskud, men nok til at det fungerer.
-
Det er rigtigt. Man skal selvfølgelig kigge på den fulde investering for hele kontraktperioden. Her vil jeg så igen pege på, at Jovetic niveau og potentiale er højere, hvilket retfærdiggør et højt beløb og en høj løn.
Man kan også vende den om og spørge, hvorvidt en spiller, der hypotetisk tjener en løn på 40.000 ugentlig i en ny klub i første omgang skal koste 200 millioner kroner. Løn og kostpris følges som oftest ad. Carroll og Henderson fik jo også betragtelige lønstigninger, da de skiftede til os.
Man kan også vende den om og spørge, hvorvidt en spiller, der hypotetisk tjener en løn på 40.000 ugentlig i en ny klub i første omgang skal koste 200 millioner kroner. Løn og kostpris følges som oftest ad. Carroll og Henderson fik jo også betragtelige lønstigninger, da de skiftede til os.
Som Fribytter nævnte tidligere, så har Coutinho for det meste haft sit udgangspunkt til venstre, men fungerer alligevel som en slags playmaker. Derfor behøver den hængende angriber ikke også at være en playmaker.
Jeg har ikke været så meget oppe at køre over en potentiel transfer siden Suarez. Spændende at følge med i!
Jeg har ikke været så meget oppe at køre over en potentiel transfer siden Suarez. Spændende at følge med i!
Suarez tjente jo efter sigende ikke mere end 40.000 pund om ugen i hans første kontrakt hos os, så der har du et eksempel på en spiller der kostede det samme som Mkhitaryan og alligevel var på det lønniveau.Robbie_God_Fowler skrev:Det er rigtigt. Man skal selvfølgelig kigge på den fulde investering for hele kontraktperioden. Her vil jeg så igen pege på, at Jovetic niveau og potentiale er højere, hvilket retfærdiggør et højt beløb og en høj løn.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ct-1233335
-
Coutinho bliver dog begrænset, når han flyttes ud til venstre, hvilket specielt var iøjnefaldende i sæsonens kampe mod Chelsea og Tottenham, hvor det var for let at læse, at han ville trække ind i banen.
Men jeg er enig i, at han kan agere playmaker fra denne position, som Mata og Silva til tider gør det for henholdsvis Chelsea og City. Indtil videre har Coutinho dog været bedst, når han har været placeret centralt på banen.
Men måske jeg er sortseer, hvad angår denne transfer. Jeg ser bare ikke et rationale bagved at betale så meget for en så relativt uprøvet spiller.
Men jeg er enig i, at han kan agere playmaker fra denne position, som Mata og Silva til tider gør det for henholdsvis Chelsea og City. Indtil videre har Coutinho dog været bedst, når han har været placeret centralt på banen.
Men måske jeg er sortseer, hvad angår denne transfer. Jeg ser bare ikke et rationale bagved at betale så meget for en så relativt uprøvet spiller.
-
Man kan altid finde undtagelser. Mata er en anden, der angiveligt "kun" skulle have tjent 65.000 pund, hvilket er i den lave ende i Chelsea regi.Alonso skrev:Suarez tjente jo efter sigende ikke mere end 40.000 pund om ugen i hans første kontrakt hos os, så der har du et eksempel på en spiller der kostede det samme som Mkhitaryan og alligevel var på det lønniveau.Robbie_God_Fowler skrev:Det er rigtigt. Man skal selvfølgelig kigge på den fulde investering for hele kontraktperioden. Her vil jeg så igen pege på, at Jovetic niveau og potentiale er højere, hvilket retfærdiggør et højt beløb og en høj løn.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ct-1233335
Men man vil højst sandsynligt finde en høj korrelation mellem kostpris og spillernes lønniveau, hvilket såmænd bare var min indskydelse til, at det ikke kan garanteres, at Henrikh ikke vil kræve en høj hyre.
Svært at vurdere når man kun sjældent ser hollandsk, og aldrig ukrainsk fodbold. Hvis man ser på navnene i truppen og resultaterne, vil jeg dog sige:Surf skrev:Hvordan vil I vurdere den ukrainske liga kontra den hollandske?
Shakhtar > Ajax
Metalist > PSV
D. Kiev > Feyenoord
Dnipro > Vitesse
M. Donetsk = Utrecht
Chorno < Twente
Kryvbas = Groningen
A. Kiev < Heerenveen
Illichivets > ADO
Zorya < AZ
Tavrya > Zwolle
Vorskla = Heracles
Volyn = NAC
Karpaty > RKC
Hoverla = Nijmegen
Så 7-3 til Ukraine i denne mini-sammenligning. De stærkere ukrainske tophold gør udslaget.