Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 17. okt, 2013 20:32

Aly Sissokho 7
Micah Richards 15
Scott Parker 5
Jackson Martinez 35
Hjem med Suso

Finansieret af:

Reina, Skrtel, Coates, Flanagan, Assaidi, Borini, Aspas og 20 mio. £ fra budgettet.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 17. okt, 2013 21:11

Niels K skrev:Aly Sissokho 7
Micah Richards 15
Scott Parker 5
Jackson Martinez 35
Hjem med Suso

Finansieret af:

Reina, Skrtel, Coates, Flanagan, Assaidi, Borini, Aspas og 20 mio. £ fra budgettet.
Den liste forstår jeg ikke.
Hvorfor betale (hypotetiske) 15 mill pund/euro for en højre back, når vi selv har en engelsk landsholdsspiller på den position?
Scott Parker var god, engang, men da ikke værd at putte penge i længere!
Sissokho..Skal vi ikke lige se ham først? Det var vel netop pointen med lejeaftalen!
Martinez, ja, det kan give mening, men kun i det øjeblik man sælger Suarez. Nuvel, man skulle da nok få plads til ham, jeg vurderer ikke det er der vi lige nu har det største behov for den her dyre profil. I mine øjne er det på den centrale midtbane og så en fløjspiller, primært i højre side.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Chris R.

Indlæg af Chris R. » torsdag, 17. okt, 2013 21:21

Niels K skrev:Aly Sissokho 7
Micah Richards 15
Scott Parker 5
Jackson Martinez 35
Hjem med Suso

Finansieret af:

Havde vi ikke en aftale der lød på 4-5M £ for Cissokho?

Micah Richards er et stort nej tak herfra - specielt til den pris. Han er injury prone, der har haft en seriøs knæskade her det sidste år, hvis ikke jeg husker galt. Desuden synes jeg ikke er han er god nok taktisk til at være CB - foretrækker dem vi har nu over ham, og som højreback synes jeg ikke han er god nok teknisk. Han minder mig lidt om en (meget) hurtigere version af Wisdom når han spiller højreback. Hvis vi skal have en ny højreback til januar (hvilket jeg synes vi skal, hvis ikke McLaughlin eller Kelly stepper up), så synes jeg rygterne om Montoya er spændende til gengæld. Specielt fordi hans kontrakt udløber næste sommer, og derfor burde være billig. http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ya-2462500

Scott Parker er et endnu større nej tak end Richards herfra. Han løber forholdsvis meget, men er overhovedet ikke god nok med bolden til at kunne gøre sig på den centrale midt i vores system. Synes desuden han har mistet en del hurtighed over det seneste år. Jeg rater både Allen og Henderson højere som defensiv midt i vores system.

Jackson Martinez er uden tvivl en fantastisk angriber, men er han virkelig nødvendig? I Rodgers optimale system spiller vi kun med en frontangriber, og her har vi allerede 2 verdensklasseangribere i Suarez og Sturridge. Det vil derfor være rimelig svært at inkorperere alle tre i samme trup.

Desuden synes jeg det er for tidligt at afskrive Aspas. Manden lavede trods alt 12 mål og 6 assists (iflg. Transfermarkt.co.uk) i La Liga sidste sæson, og så endda for et bundhold hvor spillet ikke rigtig fungerede. Han var sågar inde i Del Bosque's overvejelser omkring det spanske landshold - http://www.fifa.com/confederationscup/n ... d=2085263/
Derudover skal det også nævnes, at Aspas endnu ikke har spillet sin favoritposition som frontangriber i en kamp af betydning for Liverpool. Jeg nægter derfor at afskrive manden inden har har fået noget tilvænningstid samt spilletid på hans naturlige position.

I stedet for Jackson Martinez ville jeg gå efter en kantspiller - alternativt en målfarlig offensiv midt, og så skubbe Coutinho ud på venstrekanten, selvom det ikke er optimalt.
Siden Downing er blevet sendt til Wham synes jeg vi mangler en venstrebenet højrekant til at trække ind i banen. Et bud herpå kunne være Volland fra Hoffenheim der er startet sæsonen rigtig stærkt med 5 mål og 3 assists i 8 bundesligakampe. Ud fra de kampe jeg har set med ham, ligger hans forcer ikke i hurtighed eller fancy driblinger (dermed ikke sagt han er langsom eller teknisk dårlig), men han har derimod en høj arbejdsrate, et rigtig godt skud - med begge ben faktisk, men specielt med venstrebenet - og så har han i denne sæson været god til at komme i målfarlige positioner. Han har ifølge transfermarkt.co.uk kontrakt til 2017, og med 9'er trøjen samt 7 mål i 14 u-21 landskampe er han højt rated, så det kan godt være han ikke bliver helt billig. Men håber ihvertfald han er en mand der bliver kigget på.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 17. okt, 2013 21:31

@ Chris R.
Hvorfor skal vi partout have fløje med det "forkerte" ben på hver sin fløj
?
Jeg synes det er relativt sjældent det er bedre end den traditionelle facon. Robben er et eksempel på det. Omvendt er de ikke så leverende i assist som en klassisk fløj som eks Lennon

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 18. okt, 2013 07:14

@ Jesper og Chris R:

:lol: Bang, så blev de lige fejet af banen... Nej, det er helt ok, da vi ikke behøver at være enige, og da det først og fremmest var et forsøg på at nævne spillere på positioner, hvor vi godt kunne bruge en ekstra spiller, hvis der skal være kamp om alle pladser, og så vi ikke risikerer de forholdsvise tynde bænke, vi også har haft denne sæson.
Grunden til at jeg skriver i denne tråd er fordi, jeg ikke lige nu kan pege på en plads, hvor vi virkelig trænger til forstærkning i januar, når alle mand nærmest er friske nu.

Sissokho behøver jeg ikke se så meget an, da jeg har set ham en del gange efterhånden, men jeg er da åben overfor en anden spiller, hvis der skulle dukke noget op. Enrique skal bare have en dygtig konkurrent til pladsen, og Robinson skal så lånes ud et år mere.

Johnson vil efter sigende ikke forlænge, når hans aftale udløber, og jeg har ikke fidus til, at Kelly og/eller Wisdomn har niveauet til at løfte arven, og de skal vel også ind centralt på sigt.
Jeg har altid været begejstret for Micah men igen - Montoya kunne bestemt være et godt bud og en del billigere tilsyneladende.

Parker har jeg også altid godt kunne lide ift hans spillestil dvs., han leverer varen, er til at stole på, og har et godt overblik, og jeg så ham egentlig gerne ind som en rutineret tilførsel til truppen og en 1-1 gardering for Lucas i en sæson måske 2. Det kunne også være en anden rutineret herre, der gerne vil slutte af i Liverpool med CL spil ;)

Som flere gange skrevet så mener jeg personligt, at vi skal have 1 kanon angriber i stedet for Borini og Aspas, og jeg ville være lykkelig for Jackson.
Sterling er også inde over det engelske landshold, men her ser jeg stadig åbenlyse mangler. På samme måde har jeg det med Aspas. Jeg tror ikke, at han har det, der skal til, hvis han skal kunne starte for Suarez eller være en game changer ved indskiftning - desværre.

En super winger ville jeg nu også gerne have, men jeg foretækker 2 angribere, når de nu er så gode, dem vi har, og så skal de have en super sub.
Vores foretrukne backs er også bedst som wing backs.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 18. okt, 2013 09:48

Niels K skrev: Johnson vil efter sigende ikke forlænge, når hans aftale udløber, og jeg har ikke fidus til, at Kelly og/eller Wisdomn har niveauet til at løfte arven, og de skal vel også ind centralt på sigt.
Jeg har altid været begejstret for Micah men igen - Montoya kunne bestemt være et godt bud og en del billigere tilsyneladende.
Kunne jeg godt tænke mig at se noget mere konkret på
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 18. okt, 2013 13:21

Hekkem skrev:
Niels K skrev: Johnson vil efter sigende ikke forlænge, når hans aftale udløber, og jeg har ikke fidus til, at Kelly og/eller Wisdomn har niveauet til at løfte arven, og de skal vel også ind centralt på sigt.
Mon ikke det blot er gensidig forhandlingsstrategi? Johnson er én af de stadig løntunge spillere i truppen, så spillet er naturligvis i gang, hvor klubben argumenterer for en anden lønstruktur, og Johnson (eller hans forhandlere) argumenterer for, at en lønnedgang ikke kan komme på tale. Da meget tyder på, at klubben i højere grad er skiftet mod præstations-relateret aflønning - som jo både kan laves ud fra individuelle parametre, men også indeholde kollektive parametre, eks. kvalifikation til CL, vinde FA-cuppen, vinde PL, etc. - så kan meget af slagsmålet komme til at handle om, at han sagtens kan få mere i løn fremadrettet, blot hans individuelle og de hold relaterede parametre er i top.
Vi SMADRER det PIShold !

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 18. okt, 2013 16:04

Cynwal skrev:
Hekkem skrev:
Mon ikke det blot er gensidig forhandlingsstrategi? Johnson er én af de stadig løntunge spillere i truppen, så spillet er naturligvis i gang, hvor klubben argumenterer for en anden lønstruktur, og Johnson (eller hans forhandlere) argumenterer for, at en lønnedgang ikke kan komme på tale. Da meget tyder på, at klubben i højere grad er skiftet mod præstations-relateret aflønning - som jo både kan laves ud fra individuelle parametre, men også indeholde kollektive parametre, eks. kvalifikation til CL, vinde FA-cuppen, vinde PL, etc. - så kan meget af slagsmålet komme til at handle om, at han sagtens kan få mere i løn fremadrettet, blot hans individuelle og de hold relaterede parametre er i top.
Her er en meget god opsummering med kilder af de få rygter, der har været i forhold til Johnson. Indtil videre lyder det ikke videre dramatisk, men da manden nærmer sig afslutningen af sin karierre, så er det da ikke utænkeligt, at han ønsker at kunne gå på en fri transfer i sommeren 2015 og derved score et stort sign-on fee på hans sidste kontrakt.

http://www.thisisanfield.com/2013/09/re ... n-johnson/
Kloppite

Chris R.

Indlæg af Chris R. » fredag, 18. okt, 2013 18:35

Jesper skrev:@ Chris R.
?
Jeg synes det er relativt sjældent det er bedre end den traditionelle facon. Robben er et eksempel på det. Omvendt er de ikke så leverende i assist som en klassisk fløj som eks Lennon
Jeg synes indvendte fløje passer bedst til vores spil/angribertyper. Hvis vi taget i udgangspunkt i en 4-3-3 eller 4-2-3-1, hvor vi kun spiller med en angriber, må denne angriber forventes at være enten Suarez eller Sturridge, som begge flakker meget rundt. Når en af disse er trukket ud på kanten eller ned i banen, synes jeg det er vigtigt, at vi har kantspillere som kan/tør trække ind i banen og udnytte pladsen angriberen efterlade samt afslutte. Det stiller selvfølgelig så også store krav til backs'ne, som skal holde bredden. Havde vi haft en Benteke-type på toppen ville snakken selvfølgelig være en anden.

Niels K skrev:@ Chris R:

Sterling er også inde over det engelske landshold, men her ser jeg stadig åbenlyse mangler. På samme måde har jeg det med Aspas. Jeg tror ikke, at han har det, der skal til, hvis han skal kunne starte for Suarez eller være en game changer ved indskiftning - desværre.
Nu er forskellen på det engelske og spanske landshold så også ret massiv. I seneste udtagelse havde England Welbeck og Townsend som startende wingere, med James Milner som første sub. Det siger alt om den kvalitet England har på kanterne, og som Sterling er oppe imod.
I Spanien er der derimod spillere som Villa, Torres, Negredo, Soldado og Michu at konkurrere imod, plus at Spanien tit spiller uden en reel angriber.
Lidt off topic, men hvad er det forresten for nogle åbenlyse mangler Sterling har, hvis man tager hans alder i mente?
Synes der er begyndt at komme mere og mere kritik af Raheem her på forum, hvilket jeg intet fatter af. Selvfølgelig er han ikke en komplet spiller endnu, men jeg kan virkelig ikke komme i tanke om mange 18-årige der har noget i nærheden af hans niveau. Han er jo fire niveauer bedre end resten, når han en gang i mellem spiller på u-21 holdet mod folk på hans egen alder. Derudover er det ikke let at præstere når man kommer ind som indskiftningsspiller i hektiske kampe - specielt ikke for en 18-årig.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 19. okt, 2013 08:48

Chris R. skrev:
?
Jeg synes indvendte fløje passer bedst til vores spil/angribertyper. Hvis vi taget i udgangspunkt i en 4-3-3 eller 4-2-3-1, hvor vi kun spiller med en angriber, må denne angriber forventes at være enten Suarez eller Sturridge, som begge flakker meget rundt. Når en af disse er trukket ud på kanten eller ned i banen, synes jeg det er vigtigt, at vi har kantspillere som kan/tør trække ind i banen og udnytte pladsen angriberen efterlade samt afslutte. Det stiller selvfølgelig så også store krav til backs'ne, som skal holde bredden. Havde vi haft en Benteke-type på toppen ville snakken selvfølgelig være en anden.

Niels K skrev:@ Chris R:

Nu er forskellen på det engelske og spanske landshold så også ret massiv. I seneste udtagelse havde England Welbeck og Townsend som startende wingere, med James Milner som første sub. Det siger alt om den kvalitet England har på kanterne, og som Sterling er oppe imod.
I Spanien er der derimod spillere som Villa, Torres, Negredo, Soldado og Michu at konkurrere imod, plus at Spanien tit spiller uden en reel angriber.
Lidt off topic, men hvad er det forresten for nogle åbenlyse mangler Sterling har, hvis man tager hans alder i mente?
Synes der er begyndt at komme mere og mere kritik af Raheem her på forum, hvilket jeg intet fatter af. Selvfølgelig er han ikke en komplet spiller endnu, men jeg kan virkelig ikke komme i tanke om mange 18-årige der har noget i nærheden af hans niveau. Han er jo fire niveauer bedre end resten, når han en gang i mellem spiller på u-21 holdet mod folk på hans egen alder. Derudover er det ikke let at præstere når man kommer ind som indskiftningsspiller i hektiske kampe - specielt ikke for en 18-årig.
Jeg mener, at vi er kommet på et niveau rent stillingsmæssigt og spillermaterialemæssigt, hvor nye og unge spillere skal bevise, at de vil det her, og at de kan det her. Vi skal ikke være meget utålmodige som andre klubber, men vi har heller ikke "råd" til at give dem kamp efter kamp, sæson efter sæson. Her er vi nød til at være mere konsekvente, hvis vi skal bevæge os fremad konstant, og det synes jeg faktisk, at Rodgers gør glimrende.

Sterling har sine spidskompetencer i sin hurtighed og rimelige driblefærdigheder. Han mangler blot meget ift sit defensive spil, luftspillet af naturlige årsager, og så ser jeg ikke et end product på seniorniveau - endnu.

Jeg er absolut tålmodig med Sterling, da man ser potentialet og grundet hans alder, men jeg har endnu ikke set, hvad det er Aspas skal give os som starter eller indsifter i Prl, hvis vi forventer mål og assist, vellykkede og udfordrende driblinger af en angriber, og jeg ser ikke hans åbenlyse spidskompetencer.

Man er nød til hurtigt at erkende, hvis man tog fejl, og at spilleren f.eks. bare ikke kan steppe det sidste op i en storklub, eller at en spiller bare ikke kan få sit spil til at køre i Prl af forskellige årsager, og så man prøve med en ny - også selvom det koster penge på kort sigt.

Jeg har ændret holdning i den retning, da jeg tidligere var meget tålmodig med nærmest alle spillere, men nu har vi et set up, som gør, at vi skal bygge på med kvalitet ikke dead wood, og folk vi ikke ønsker på banen.

2 super spillere på hver plads og dermed en bænk, hvor man nærmest glæder sig til, hvad indskifterne vil bringe.

Hazebaze

Indlæg af Hazebaze » lørdag, 19. okt, 2013 15:48

?
Fordelen er, at de kan trække ind og backen kan komme i overlappet og der har de det rigtige ben til et indlæg.

Jeg synes det er ret ofte, at de er bedre end de klassike fløje: Messi, Ribery, Robben, Ronaldo, Neymar etc.

Hvem er bedre omvendt?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 19. okt, 2013 16:25

Hazebaze skrev:
?
Fordelen er, at de kan trække ind og backen kan komme i overlappet og der har de det rigtige ben til et indlæg.

Jeg synes det er ret ofte, at de er bedre end de klassike fløje: Messi, Ribery, Robben, Ronaldo, Neymar etc.

Hvem er bedre omvendt?
Af dem du nævner synes jeg egentlig kun Robben er en fløj. Så kan man jo altid diskutere hvilken side de gør det bedst i. Men synes de fleste hold får et bedre spil med den klassiske opstilling. Dog har du da ret i, at har man gode backer, så åbner det op for nogle muligheder

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 22. okt, 2013 17:32

texy skrev: Her er en meget god opsummering med kilder af de få rygter, der har været i forhold til Johnson. Indtil videre lyder det ikke videre dramatisk, men da manden nærmer sig afslutningen af sin karierre, så er det da ikke utænkeligt, at han ønsker at kunne gå på en fri transfer i sommeren 2015 og derved score et stort sign-on fee på hans sidste kontrakt.

http://www.thisisanfield.com/2013/09/re ... n-johnson/
Måske der også er noget strategi fra Brendan Rodgers side om konstant omtale Glen Johnson som en af de bedste højre backs i verden. Tror jeg har hørt Interviews med Brendan Rodgers 3-4 gange de seneste halve år, hvor han netop udtaler at Glen Johnson er en af de bedste backs i verden.

Jeg er meget enig, men jeg mener han er langt bedre back, end den wing-back der pt. praktiseres i 3-5-2'eren.

Personligt mener jeg Brendan Rodgers overdriver lidt, men samtidigt vil jeg ikke bytte Glen Johnson for nogen anden højre back i ligaen. Han besidder lige det en moderne back skal. Samt har tilført større påpasselighed i defensiven de senere år. Han er en af de ældre i truppen, men nu skal vi også huske at truppen generelt er meget ung og ikke mange er over 30. Så ældre i vores trup, men ikke ældre generelt set over hele Premier League.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Kongegaard
Alder: 37

Indlæg af Kongegaard » søndag, 27. okt, 2013 21:46

Jeg tror på det bliver et stort navn. Noget ala det vi var efter i sommers med Costa, Mkhitaryan og Willian.

Jeg har bare svært ved at se hvem det skal være. Og når vores midtbane spiller som de gjorde i seneste kamp mod WBA, så vil jeg rigtig gerne forsætte med dem. Lucas spillede den defensive rigtig godt, og Henderson og Gerrard lavede et fantastisk indsats. Lige nu bliver det sgu svært for selv Coutinho at træde direkte tilbage på holdet.
Gerrard og Agger er Liverpool

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » torsdag, 31. okt, 2013 09:50

http://soccerlens.com/liverpool-eye-mov ... rd/119655/

Liverpool are showing an interest in young Argentine forward Juan Iturbe. Italian media outlet Calciomercato reported that the Reds are showing an interest in the youngster and it has been published in Portugal’s newspaper O Jogo as well, the country where the player’s registration is held

Coutinho 2.0 ? ;)

Nu har vi self. osse Suso i Almeira, så jeg ved ikke hvor realistisk rygtet med Iturbe er, men bestemt en spændende spiller, som sikkert godt kunne bruges på vores hold.

Besvar