Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Og med al respekt for vores herlige klub, men hvorfor i alverden skulle Cavani være interesseret i at skifte på nuværende tidspunkt? Han skiftede i sommers til en klub, der foruden at være pissehamrende rige, ligeledes er midt i et ambitiøst projekt... Selvom han er en virkelig god spiller, så synes jeg også, vi skal forsøge at hente andre spillere.
For Cavani, Suarez og Sturridge kan ikke være inde på samme tid?sjampen skrev:Jeg har nu også relativt svært ved at se hvorfor Cavani skulle ønske at skifte en klub hvor han ikke spiller ud med endnu en klub hvor han ikke er sikker på spilletid(Suarez & Sturridge > Zlatan & Menez), specielt taget i betragtning at han ville skulle gå monster meget ned i løn. Mon ikke han så hellere tog til en CL klub hvor han var relativt sikker på at være den bedste angriber, Chelsea eller Dortmund(Hvor Aubameyang spiller kant) ville være mine bedste bud.Redmaniac skrev: Det eneste, der umuliggør et skifte til Liverpool er prisen samt PSG's manglende interesse i at lade ham smutte.
Men det er nok som sagt en lidt omsonst debat, da der ingen chance er for, at han kommer til Liverpool.
Selvom han er verdensklasse, så er han med det prisskilt og den alder ikke det, som FSG kalder "value for money".
At folk så mener, at han kun ville være en breddespiller, er for mig helt ubegribeligt.
Kan det samme ikke siges om dem der skifter fra LFC, Xabi, Masch og Arbeloa er dem med fine succeser, men det er nærmeste også det, set over 8-10 år, resten skifter til fiasko, torres og owen heldigvis de største fiaskoer, idet jeg ønskede dem dette, altså at være fiasko. Jeg er et dårligt menneske, ved at ønske dette, men se bort fra det. Det er et fåtal, der skifter væk fra LFC, og bliver en succes.Cynwal skrev:Jeg har tænkt samme tanke. Dortmund har en ultra-dynamisk spillestil, med ekstremt mange løbe-meter og agressivt oppres af alle mand (pånær keeperenthefugle skrev:Indtil videre har de spillere som er kommet væk fra Dortmund ikke været succeser, Kagawa og Sahin. Jeg begynder efterhånden at tro de faktisk er gode pga at e netop er i den klub. Derfor vil jeg ikke ha Reus, jeg synes heller ikke han er så god som folk gør ham til.) Dette betyder, at de fremadrettede spillere oftere vil få bolden, hvor modstanderens defensive linier er i ubalance, og dermed er der større frirum, som man kan udnytte. Min tese er altså, at det er lettere at være direkte offensivt målsøgende i Dortmund frem for i de fleste andre klubber. Det er måske derfor, at en del Dortmund "HotShots" ikke slår til i andre klubber.
Og tror det er MEGET mere udpræget med BR, som manager, idet han er unik, ikke med spillemåde, men management kort og godt, det tror jeg fuldt og fast på. Har ingen beviser, men fornemmer det i diverse artikler.
Verden er smask fuld af hyklere....
Uden at vide, om der er et reelt behov, så ser det ud som om, at vi godt kunne bruge en bedre reservekeeper end Jones.
På backpositionerne mener jeg, at vi bør satse på vores egne spillere primært, da flere af dem virker meget lovende:
Brad Smith, McLaughlin, Robinson.
Det vil være ok for mig at beholde og evt. forlænge med et år eller to med Johnson, og det vil også være ok, hvis vi sælger ham, hvor vi så nok skal have en etableret spiller ind i stedet. Måske giver det mest mening for kontinuiteten at beholde Johnson og køre vore egne ind.
I central forsvaret er vi godt stillet, og skal beholde Touré, Skrtel, Agger, Sakho, og så har vi folk som Ilori, Wisdom og forhåbentlig Kelly, som løbende kan tage over, og de bør alle udlejes, så længe vi har 4 folk til pladserne.
På den defensive midt har vi nu Stevie, som styrer det dér, og naturligvis kan han og Lucas spilles samtidigt, men ellers er Lucas pludselig blvet back up. CL bold burde heldigvis give dem begge masser af kampe, og mon ikke Stevie skal have begrænset sin spilletid, så vi har ham så længe som muligt ?
Altså er vi godt dækket ind defensivt, og jeg ser ingen grundt til indkøb, medmindre vi sælger bærende spillere, eller vi ønsker en anden reservmålmand.
Vores 2 centrale, box-box spillere: Hendo og Allen er super, så her er vi også godt dækket ind.
Til gengæld kunne vi måske godt bruge et alternativ til Coutinho på den offensive midt.
Vi har Alberto som udviklingsspiller, og her ville jeg også gerne hente Will Hughes ind. En spiller som Delph fra Villa ville jeg gerne have ind som en offensiv mulighed, da han er super dygtig i omstillingsspillet, og da Rodgers helt sikkert kan få endnu mere ud af hans åbenlyse talent.
Altså Delph og Will Hughes til den centrale/offensive midt.
Offensivt synes jeg at spillere som Muriel og Konoplyanka vil passe godt til vores spillestil.
Ny reservekeeper
Will Hughes
Delph
Konoplyanka
Muriel
Altså indkøb til bredde, nutid og fremtid.
På backpositionerne mener jeg, at vi bør satse på vores egne spillere primært, da flere af dem virker meget lovende:
Brad Smith, McLaughlin, Robinson.
Det vil være ok for mig at beholde og evt. forlænge med et år eller to med Johnson, og det vil også være ok, hvis vi sælger ham, hvor vi så nok skal have en etableret spiller ind i stedet. Måske giver det mest mening for kontinuiteten at beholde Johnson og køre vore egne ind.
I central forsvaret er vi godt stillet, og skal beholde Touré, Skrtel, Agger, Sakho, og så har vi folk som Ilori, Wisdom og forhåbentlig Kelly, som løbende kan tage over, og de bør alle udlejes, så længe vi har 4 folk til pladserne.
På den defensive midt har vi nu Stevie, som styrer det dér, og naturligvis kan han og Lucas spilles samtidigt, men ellers er Lucas pludselig blvet back up. CL bold burde heldigvis give dem begge masser af kampe, og mon ikke Stevie skal have begrænset sin spilletid, så vi har ham så længe som muligt ?
Altså er vi godt dækket ind defensivt, og jeg ser ingen grundt til indkøb, medmindre vi sælger bærende spillere, eller vi ønsker en anden reservmålmand.
Vores 2 centrale, box-box spillere: Hendo og Allen er super, så her er vi også godt dækket ind.
Til gengæld kunne vi måske godt bruge et alternativ til Coutinho på den offensive midt.
Vi har Alberto som udviklingsspiller, og her ville jeg også gerne hente Will Hughes ind. En spiller som Delph fra Villa ville jeg gerne have ind som en offensiv mulighed, da han er super dygtig i omstillingsspillet, og da Rodgers helt sikkert kan få endnu mere ud af hans åbenlyse talent.
Altså Delph og Will Hughes til den centrale/offensive midt.
Offensivt synes jeg at spillere som Muriel og Konoplyanka vil passe godt til vores spillestil.
Ny reservekeeper
Will Hughes
Delph
Konoplyanka
Muriel
Altså indkøb til bredde, nutid og fremtid.
Senest rettet af Niels K lørdag, 22. mar, 2014 10:59, rettet i alt 2 gange.
Brannagan spiller offensiv midt.Niels K skrev: På backpositionerne mener jeg, at vi bør satse på vores egne spillere primært, da flere af dem virker meget lovende:
Brad Smith, McLaughlin, Brannagan, Robinson.
Men jeg synes helt sikkert at vi skal have mindst 1 ny venstreback ind.
Jeg går ud fra at Cissokho's ophold ikke bliver permanent, og så står vi med med Johnson/Flanagan/McLaughlin til højrebacken og Enrique/Robinson/Smith til venstrebacken. På højrebacken ser det umiddelbart fint ud, med til venstrebacken er der helt sikkert brug for forstærkning. Ingen ved hvilket niveau Enrique kommer tilbage i efter hans længerevarende skade, og Robinson har primært erfaring fra Championship, imens at Smith kun har spillet ca. 10 minutters førsteholdsbold i sin karriere. Det synes jeg ikke er særlig betryggende muligheder at have til venstrebacken i en sæson hvor vi meget vel kan have 50+ kampe. Flanagan eller Johnson kan selvfølgelig rykkes over på venstre back, men det synes jeg ikke er optimalt.
Så jeg ville købe en ny venstreback til at være 1. valg, have Enrique/Robinson som backup, og leje Brad Smith ud til en bundklub i PL/topklub i championship så han kan få noget mere 1. holdserfaring.
På venstrebacken står vi vel med Enrique/Johnson/Flanagan/Robinson/Smith - mens vi på højrebacken står med Johnson/Flanagan/Wisdom/Kelly/Kolo/McLaughlinChris-LFC skrev:Brannagan spiller offensiv midt.Niels K skrev: På backpositionerne mener jeg, at vi bør satse på vores egne spillere primært, da flere af dem virker meget lovende:
Brad Smith, McLaughlin, Brannagan, Robinson.
Men jeg synes helt sikkert at vi skal have mindst 1 ny venstreback ind.
Jeg går ud fra at Cissokho's ophold ikke bliver permanent, og så står vi med med Johnson/Flanagan/McLaughlin til højrebacken og Enrique/Robinson/Smith til venstrebacken. På højrebacken ser det umiddelbart fint ud, med til venstrebacken er der helt sikkert brug for forstærkning. Ingen ved hvilket niveau Enrique kommer tilbage i efter hans længerevarende skade, og Robinson har primært erfaring fra Championship, imens at Smith kun har spillet ca. 10 minutters førsteholdsbold i sin karriere. Det synes jeg ikke er særlig betryggende muligheder at have til venstrebacken i en sæson hvor vi meget vel kan have 50+ kampe. Flanagan eller Johnson kan selvfølgelig rykkes over på venstre back, men det synes jeg ikke er optimalt.
Så jeg ville købe en ny venstreback til at være 1. valg, have Enrique/Robinson som backup, og leje Brad Smith ud til en bundklub i PL/topklub i championship så han kan få noget mere 1. holdserfaring.
Det er mange spillere, og der skal bestemt ryddes op, hvis der skal flere ind. Selvfølgelig kan man sige at det vel reelt kun er Johnson/Flanagan/Enrique der har kvalitet nok til at være i en trup, der ønsker at være den absolut top.
Men tror vi på at flere af vores unge kan blive en fast del af truppen i fremtiden, så vil en spiller som Andriano Correia fra Barcelona imø være et fantastisk køb (hvis han altså kan fås billigt?) Han er meget alsidig og dækker begge backpladser lige godt og han er rigtig god offensivt også, og kan reelt også spille wing. Med ham i truppen har vi 4 gode spillere til venstre back og tre gode til højre (godt nok er det stort set de samme 4 spillere) Men ellers kan man også bare sige at man har Johnson/Flanagan til højre og Enrique/Adriano til venstre. Og to gode spillere til hver plads + talenter er imø fornuftigt - og endnu mere, når der er flere andre der dækker pladsen også
Sorry med Brannagan, den havde jeg misforstået.
Naturligvis kan man hente en spiller, og Rodgers ved jo godt hvem han tør sætte sin lid til balndt de unge ift. en position tæt på 1. holdet, lige som han gjorde med Flanagan.
Han mener åbenbart også, at Smith har det, der skal til, da han har været på bænken nogle gange, og fik sin indskiftning sådan lidt á la Ibe.
Personligt håber jeg bare meget, at vi i den nærmeste fremtid vil se disse unge "lokale" gutter udgøre vores 4 x backs, da det betyder meget at have folk fra ungdomsrækkerne, der bryder igennem, da det er smukt med en engelsk/lokal stamme på holdet, da vi sparer penge på transferbudgettet, og da de alle vitterligt ser ud til at besidde det fornødne talent - særligt offensivt.
Lige præcis på back positionerne er der måske også råd til at bruge lidt ekstra tid på indkøringen, og så er første valgene altså gode nok i Johnson og Enrique - nu med et stærkt alternativ i begge sider i Flanagan.
Naturligvis kan man hente en spiller, og Rodgers ved jo godt hvem han tør sætte sin lid til balndt de unge ift. en position tæt på 1. holdet, lige som han gjorde med Flanagan.
Han mener åbenbart også, at Smith har det, der skal til, da han har været på bænken nogle gange, og fik sin indskiftning sådan lidt á la Ibe.
Personligt håber jeg bare meget, at vi i den nærmeste fremtid vil se disse unge "lokale" gutter udgøre vores 4 x backs, da det betyder meget at have folk fra ungdomsrækkerne, der bryder igennem, da det er smukt med en engelsk/lokal stamme på holdet, da vi sparer penge på transferbudgettet, og da de alle vitterligt ser ud til at besidde det fornødne talent - særligt offensivt.
Lige præcis på back positionerne er der måske også råd til at bruge lidt ekstra tid på indkøringen, og så er første valgene altså gode nok i Johnson og Enrique - nu med et stærkt alternativ i begge sider i Flanagan.
http://www.bold.dk/nyt/Barca-forlaenger ... arsspiller
Montoya bliver det så givetvis ikke til sommer, men højreback er heller ikke der vi står svagest selvom en back af en hvis kaliber ville have pyntet.
Montoya bliver det så givetvis ikke til sommer, men højreback er heller ikke der vi står svagest selvom en back af en hvis kaliber ville have pyntet.
Jeg synes dagens kamp viser hvorfor, at der ikke skal sættes for stor lid til vores ungdomsspillere - særligt ikke i en evt. CL kamp hvor der kommer til at være væsentlig mere pres fra modstanderen.Niels K skrev:Sorry med Brannagan, den havde jeg misforstået.
Derudover forstår jeg ikke, hvordan du kan sige, at Enrique er god nok som 1. valg - manden kommer sandsynligvis ikke til at spille i denne her sæson, og ingen aner hvordan hans niveau kommer til at være i næste sæson efter den lange skadesperiode.
Du kan da ikke dømme nogle spillere på en enkelt kamp - særligt ikke ungdomsspillere, så skal du jo skifte spillere hele tiden. Hvem spiller godt i hver kamp ? Hvis du ikke kan se noget godt i 21 årige Flanagan, så kommer vi ikke videre. Jeg ser en strålende fremtid. I dag så jeg, at stort set al Cardiff's spil skulle gå igennem vores venstre side, hvilket var udemærket set, da Johnson, Hendo og Skrtel alt andet lige er sværere at trænge igennem end Flanagan på sin "dårlige" plads, Allen uden vildt meget kampform og Agger, som ikke er på Skrtel niveau i denne sæson.Chris-LFC skrev:Jeg synes dagens kamp viser hvorfor, at der ikke skal sættes for stor lid til vores ungdomsspillere - særligt ikke i en evt. CL kamp hvor der kommer til at være væsentlig mere pres fra modstanderen.Niels K skrev:Sorry med Brannagan, den havde jeg misforstået.
Derudover forstår jeg ikke, hvordan du kan sige, at Enrique er god nok som 1. valg - manden kommer sandsynligvis ikke til at spille i denne her sæson, og ingen aner hvordan hans niveau kommer til at være i næste sæson efter den lange skadesperiode.
Flanagan havde placeringsvanskelligheder i 1. halvleg, men der manglede bestemt også støtte fra hans kollegaer i venstre side.
Når jeg udtaler mig om Enrique, så er det ud fra hans præstationer før hans skade, hvor jeg er meget glad for ham overordnet set, selvom jeg godt kan se hans mangler, og jeg gider ikke lege spåkone ift. hans fremtidige formåen. Hvis lægestaben erklærer ham helt eller delvist fodboldinvalid i sommerpausen, så skal vi nok handle ind, ellers så mener jeg det, jeg skrev.
-
Der skal handles venner.. Vi kan ikke nøjes med det vi har nu. Vi skal spille chl, og selvom gerrard klare sig ok på def. midt, så er han ikke fremtiden, det samme gælder begge backs.
- Der skal 3-4 nye ind, som der vil kunne tage kampen op med de nuværende spillere inkl. målmand!
- Vi mistede point i julen pga. manglede bredde af kvalitet. Det må ikke ske igen, samtidig har vi som sagt chl.
- Jeg er 100% bevidst om vores talenter, men i det kommende transfervindue handler det sgu om at få bredde af kval.
- Jeg vil have en bænk magen til barces !
Det var min mening
- Der skal 3-4 nye ind, som der vil kunne tage kampen op med de nuværende spillere inkl. målmand!
- Vi mistede point i julen pga. manglede bredde af kvalitet. Det må ikke ske igen, samtidig har vi som sagt chl.
- Jeg er 100% bevidst om vores talenter, men i det kommende transfervindue handler det sgu om at få bredde af kval.
- Jeg vil have en bænk magen til barces !

Det var min mening

Don't worry be happy. YNWA!
Vise ord synes jeg, og vurderet på en enkelt kamp, skal man lede LÆNGE for at se retfærdigheden i at Glen er foran Scouseren. Idag var en af disse kampe, men set over sæsonen byttede jeg gerne Glen med Flanno hvis han spillede i en anden klub. Specielt når løn og det at han er scouser medregnes. Hvis en højre back hentes skal han være bedre end Flanno, kort og godt. Når man er bedre end Flanno, er manden bedste i truppen, og det ville være guf at hente en bedre.Niels K skrev:
Du kan da ikke dømme nogle spillere på en enkelt kamp - særligt ikke ungdomsspillere, så skal du jo skifte spillere hele tiden. Hvem spiller godt i hver kamp ? Hvis du ikke kan se noget godt i 21 årige Flanagan, så kommer vi ikke videre.
Jeg tror dog ikke det sker, vi "hænger" på Glen en sæson mere idet ingen vil betale hans mega hyre forståeligt nok.
Verden er smask fuld af hyklere....
Rodgers talte meget positivt om Caulker både op til kampen og i det ene interview efter kampen. Et tilfælde eller? Han er suveræn i luften, men der er absolut også nogle spørgsmålstegn, fx ved Sturridges mål, hvor han først header bolden perfekt ned i Suárez løbebane for derefter at tillade det flade indlæg til Sturridge efter en noget svag markering. På den anden side skal man nok heller ikke bedømme en forsvarer på en kamp mod SAS 

A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Tror ikke et sekund på, at i ender med at give i omegnen af £30m for en venstre back (i dette tilfælde Luke Shaw). Men jeg skal da love for, at medierne nu mener, at vi kan konkurrere med de helt store - også på transfermarkedet.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -back.html
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -back.html
Kloppite
Jeg har på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke ser noget godt i Flanagan - der lægger du ord i munden på mig.Niels K skrev:
Du kan da ikke dømme nogle spillere på en enkelt kamp - særligt ikke ungdomsspillere, så skal du jo skifte spillere hele tiden. Hvem spiller godt i hver kamp ? Hvis du ikke kan se noget godt i 21 årige Flanagan, så kommer vi ikke videre. Jeg ser en strålende fremtid. I dag så jeg, at stort set al Cardiff's spil skulle gå igennem vores venstre side, hvilket var udemærket set, da Johnson, Hendo og Skrtel alt andet lige er sværere at trænge igennem end Flanagan på sin "dårlige" plads, Allen uden vildt meget kampform og Agger, som ikke er på Skrtel niveau i denne sæson.
Flanagan havde placeringsvanskelligheder i 1. halvleg, men der manglede bestemt også støtte fra hans kollegaer i venstre side.
Når jeg udtaler mig om Enrique, så er det ud fra hans præstationer før hans skade, hvor jeg er meget glad for ham overordnet set, selvom jeg godt kan se hans mangler, og jeg gider ikke lege spåkone ift. hans fremtidige formåen. Hvis lægestaben erklærer ham helt eller delvist fodboldinvalid i sommerpausen, så skal vi nok handle ind, ellers så mener jeg det, jeg skrev.
Jeg har til gengæld sagt, at det er farligt at sætte for stor lid til de unge spillere - med dagens kamp som et eksempel. De unge spillere skal hellere indspilles af lyst end af nød imo.
Jeg ser Flanagan som en fin reserve til Johnson på højreback - men som 1. valg på venstreback - afhængig af hvordan Enrique kommer sig - i en voldsom vigtig sæson, sandsynligvis med Champions League? Nej tak.
Mht. Enrique, så er det ret naivt at tro, at han med det samme kommer op på sit gamle niveau efter sådan en seriøs knæskade. Se Lucas, Kelly mfl.....
Slutteligt, så er det jo ikke fordi jeg har foreslået at vi skal købe 10 backspillere og aldrig nogensinde spille de unge. Jeg har udelukkende foreslået, at der bliver købt 1 venstreback af international kvalitet til at erstatte Cissokho, hvilket stadig giver de unge muligheder.
I næste sæson kan vi sagtens komme op og spille 50+ kampe, hvorfor vores bredde vil blive testet på helt nye måde. At gå ind i den sæson med 2 så skadesplagede førstevalg som Enrique og Johnson er ikke optimalt, så selvom jeg er vild med Wisdom og Flanagan (og Smith og Robinson og McLaughlin), så synes jeg ikke, at man kommer udenom at der mangler et erfarent alternativ til Enrique.