Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. maj, 2014 17:10

For mit vedkommende, var det en tanke om, at han kunne omskoles til den rolle, Allen har haft i denne sæson.

Jeg siger ikke, vi nødvendigvis skal ud i sådan et scenarie, men jeg ser det absolut som en mulighed. Og nej, han har aldrig haft sit udgangspunkt så langt tilbage på banen - Tværtimod - Han har ofte betegnet sig selv som "striker" før i tiden, men han er meget løbevillig og arbejder både offensivt og defensivt - Derfor faldt tanken mig ind.

Hvilke specifikke spillere, vil du gerne have, vi prioriterer over Lallana? Af ren nysgerrighed.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 12. maj, 2014 17:22

Jeg har ingen idé om, hvilke spillere, der er realistiske for os, men jeg synes bare, at £20m for Lallana virker dyrt. Der må kunne findes smartere løsninger.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 12. maj, 2014 17:29

Hvorfor er det for dyrt? Engelsk landsholdsspiller, formentlig toneangivende til VM, bedste alder, anfører, passer perfekt til vores system...
Jeg vil hellere betale et par pund ekstra for ham og så rent faktisk få ham, i stedet for alle de her missede muligheder, hvortil vi ender op med Aspas'er, der set i forhold til indflydelse på sæsonen er MEGET dyrere
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. maj, 2014 17:53

@ AJ:

Jeg har min tvivl og jeg tror, at vi må indstille os på, at de reelle priser er højere end dem, vi forestiller os. Jeg har langet rigeligt ud efter City, men vil på en måde gerne igen henvise til klubber som den, for at have hovedparten af "ansvaret" for dette.

Senest Konoplyanka synes jeg lød dyrt og det samme synes jeg, at indkøbene af Mignolet, Aspas og Sakho var, for ikke at nævne stort set alle de andre "større" navne, vi har hentet over de seneste 5 år.

Min vurdering af, hvad spillere koster, kan generelt ikke måle sig med virkeligheden og derfor har jeg ofte svært ved at vurdere, hvem vi kan og bør hente til klubben.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 12. maj, 2014 17:56

@ Jesper

Det er selvfølgelig altid svært at vurdere spilleres priser. Men der er fx kun £1.2m i præmiepenge til forskel for hver placering i Premier League. Det giver £7m at komme i CL-gruppespillet. Det giver £0.8m at vinde en Champions League-kamp, og £0.4m for uafgjort. Derefter giver det £2.9m, £3.2m, £4m, £5.3m og £8.6m for hver gang, man går videre. Jeg tror bare ikke, at Lallana vil flytte os svarende til £20m.

Jeg synes heller ikke, at han passer perfekt ind i "systemet". Han er god med bolden osv., men han mangler fart i forhold til at kunne praktisere de hurtige kontrastød, vi har praktiseret så meget. Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til andre typer i truppen.

Off-topic: Jeg tror heller ikke, at han kommer til at starte inde ved VM. Jeg tror, at det bliver Henderson-Gerrard-Wilshere-Sterling og Rooney-Sturridge som de seks forreste i de tre gruppekampe, og flere kampe kommer England ikke til at spille.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 12. maj, 2014 18:17

AJ skrev:@ Jesper

Det er selvfølgelig altid svært at vurdere spilleres priser. Men der er fx kun £1.2m i præmiepenge til forskel for hver placering i Premier League. Det giver £7m at komme i CL-gruppespillet. Det giver £0.8m at vinde en Champions League-kamp, og £0.4m for uafgjort. Derefter giver det £2.9m, £3.2m, £4m, £5.3m og £8.6m for hver gang, man går videre. Jeg tror bare ikke, at Lallana vil flytte os svarende til £20m.

Jeg synes heller ikke, at han passer perfekt ind i "systemet". Han er god med bolden osv., men han mangler fart i forhold til at kunne praktisere de hurtige kontrastød, vi har praktiseret så meget. Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til andre typer i truppen.

Off-topic: Jeg tror heller ikke, at han kommer til at starte inde ved VM. Jeg tror, at det bliver Henderson-Gerrard-Wilshere-Sterling og Rooney-Sturridge som de seks forreste i de tre gruppekampe, og flere kampe kommer England ikke til at spille.
Fart i fodbold et andet end løbehastighed. Det er evnen til at læse spillet, tage den rigtige beslutning, gøre sine medspillere gode ved at lægge de rette afleveringer og være kreativ.
Zidane og Michael Laudrup (sidst i hans karriere) var langsomme spillere, men kunne tage temperaturen på spillet og gøre det hurtigt, såfremt der var behov for det.
Lallana kan mange af de samme ting. Jo, jeg synes han passer perfekt vores filosofi.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 12. maj, 2014 18:37

Det kommer an på hvilken plads, han spiller. Og så ved jeg ikke helt, hvad du mener med "vores filosofi". Jeg gider ikke at finde alt muligt videomateriale frem, men jeg mener, at vi sætter bolden meget mere på spil nu end i Rodgers' første sæson (vores boldbesiddelse er fx faldet fra 57.2 pct. til 53.8 pct.). Der skal løbes meget efter boldene oppe foran, og i den henseende ser jeg ikke Lallana som det oplagte valg.

Men som sagt, så skal vi da gerne have forskellige typer, og kunne spiller på flere forskellige måder. Det kommer til at lyde som om, at jeg er modstander af Lallana, men det er blot prisen, jeg er skeptisk over for.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 12. maj, 2014 19:04

Vi blev nummer to i ligaen, og vi er direkte kvalificeret til Champions League. Så kan man virkelig gejle sig selv op til at tro, at vi kan hente de bedste spillere, der virkelig kan rykke os.

- Og så smider vi 20 millioner pund for Lallana....... Same story as every year.

kongrasmus

Indlæg af kongrasmus » mandag, 12. maj, 2014 19:24

Aggerdoo skrev:Vi blev nummer to i ligaen, og vi er direkte kvalificeret til Champions League. Så kan man virkelig gejle sig selv op til at tro, at vi kan hente de bedste spillere, der virkelig kan rykke os.

- Og så smider vi 20 millioner pund for Lallana....... Same story as every year.
:wall:
Don't worry be happy. YNWA!

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » mandag, 12. maj, 2014 19:34

Jeg vil godt igen opfordre til, at de spillere vi bliver linket til lidt mere seriøst, som f.eks. Lallana, at man opretter en separat tråd til dem.
Alt for mange forskellige spillere bliver diskuteret i én tråd, så det kan være godt at skille enkelte spillere ud derfra.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Skovdal » mandag, 12. maj, 2014 20:43

Aggerdoo skrev:Vi blev nummer to i ligaen, og vi er direkte kvalificeret til Champions League. Så kan man virkelig gejle sig selv op til at tro, at vi kan hente de bedste spillere, der virkelig kan rykke os.

Sikke en intelligent kommentar. Jeez..

Ku' egentlig godt tænke mig at vide hvem du så gerne ville være linket til som Liverpool fan, Aggerdoo? For det må da være nogle stjerner!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. maj, 2014 20:48

Det er vanskeligt med priser, mange gange så medregnes andre faktorer. Lallana er englænder, hvilket betyder, at der skal lægges flere penge. Han er anfører, og spillet en god sæson. Spørgsmålet er om kan performe i en stor klub som Liverpool, og om er en one-season-wunder. Det er altid et sats med transfer, men jeg har det ligesom andre, helst få spillere, men dygtige spillere, end flere Aspas'ere.

Selvom £20 M. er mange penge, så stiger spillernes pris. For 10 år siden, fik man verdensklasse for £20 M. Det gør man bare ikke i dag. Der skal du over £30 M. Selvfølgelig kan man lave enkelte gode handler som Coutinho og Sturridge, men hører efterhånden til sjældenhederne. Man U linkes til Shaw, og der tales om en pris på hele £27 M, hvilket er sindssygt mange penge for en 18 årige back.

Apropos back, så tror jeg at Moreno i Sevilla er realistisk. Han kan fås for omkring £15-20 M. og han vil sikkert gerne spille CL næste sæson. Han er kun 21 år, men har allerede erfaring fra La Liga. Sådan en spiller vil jeg gerne give mange penge for, da han er meget talentfuld. Vi skal ikke ud at købe £5-10 M. spillere, vi skal købe til start-11, for at hæve kvaliteten i dybden.

@AJ: Det var mig der foreslog Lallana i en Allen-position, fordi vi mangler mål fra vores midtbane, og fordi Lallana er meget løbestærk - ala Hendo.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 12. maj, 2014 20:52

Skovdal skrev:

Ku' egentlig godt tænke mig at vide hvem du så gerne ville være linket til som Liverpool fan, Aggerdoo? For det må da være nogle stjerner!
Jeg ser bare ikke Lallana som værende én, der virkelig kan tage os til næste skridt. Og så er han for dyr i forhold til kvalitet. Han har vel spillet én rigtig god sæson i PL og han er 26 år. Lallana kan både spille på kanten på på midtbanen, og derfor er der mange andre spillere, man kunne give et skud, før man kigger på denne bløde mellemvej.

Di Maria, Kroos, Rakitic eller Shaqiri kunne være bud, som jeg ser større kvalitet i.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 12. maj, 2014 20:59

Aggerdoo skrev:
Skovdal skrev:

Jeg ser bare ikke Lallana som værende én, der virkelig kan tage os til næste skridt. Og så er han for dyr i forhold til kvalitet. Han har vel spillet én rigtig god sæson i PL og han er 26 år. Lallana kan både spille på kanten på på midtbanen, og derfor er der mange andre spillere, man kunne give et skud, før man kigger på denne bløde mellemvej.

Di Maria, Kroos, Rakitic eller Shaqiri kunne være bud, som jeg ser større kvalitet i.
Kroos og Rakitic spiller ikke samme plads? Og Shaqiri vil da om nogen være en større lottokupon end Lallana. Lallana har bevist hvad han kan i PrL.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 12. maj, 2014 21:02

LFC-Aaby skrev:
Aggerdoo skrev:
Skovdal skrev:

Kroos og Rakitic spiller ikke samme plads? Og Shaqiri vil da om nogen være en større lottokupon end Lallana. Lallana har bevist hvad han kan i PrL.
For det første har jeg ikke nævnt de spillere, fordi de nødvendigvis spiller samme plads. Men som spillere, vi kan købe i stedet for Lallana - der jo kan bruges flere steder. Og i øvrigt spiller Rakitic og Kroos ofte samme plads. Rakitic spiller 8'eren og 10'eren i Sevilla, mens Kroos vel nærmest spiller både 6'eren, 8'eren og 10'eren i Bayern.

Besvar