Sidste år havde vi SÅ få offensive spillere til den sidste trediedel af banen.
Suarez, Sturridge, Sterling, Coutinho.
Moses, aspas og Alberto anser jeg ikke for værende reelle muligheder.
Nu har vi Sturridge, Lambert, Sterling, Markovic, Lallana, Coutinho. Altså 50% flere muligheder! og så regner jeg ikke Borrini og en evt transfer med. Potentielt 75% flere spillere.
Sidste år var vi latterligt sårbare mod skader. På de centrale 3 pladser havde vi kun Gerrard, Henderson, Allen, Lucas. Lucas var endda en del skadet.
Nu har vi Gerrard, Allen, Henderson, Lucas og Can. Igen 20% flere muligheder.
Får vi de 2 backs så er vi måske fri for at benytte 3. Valg på vores backs. Vi kan desuden vælge mellem 6 centerbacks og dermed sælge 2 (eller udleje).
Vi er samlet set meget stærkere som hold, men har mistet en del af vores x-factor. Suarez scorede ikke kun mål, han gav også de andre selvtillid fordi man havde en tyrkertro på at han nok skulle score hvis ikke andre gjorde. Her må vi satse på at de unge kan udvikle sig endnu mere (Coutinho, Sterling, Markovic).
De 2 backs og en god angriber (eller beholde Borrini) vil for mig være et samlet godkendt transfervindue og jeg er spændt på næste sæson.
PS. Vi har også en Ibe jeg er spændt på hvad kan tilbyde samt en Christoffer Peterson.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.