Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
-
And I'm Javert
- Alder: 33
af And I'm Javert » fredag, 10. okt, 2014 12:12
AllanShore skrev:Redtothebone skrev:AllanShore skrev:At påstå at Jamie Carragher har været blandt verdens bedste på sin position er useriøst.
Tja måske, nu er du naturligvis farvet af hvem du holder med og jeg er farvet pga hvem jeg holder med, men hvordan måler man om man har været blandt verdens bedste ?
Hvis du kigger på perioden 2005 til 2009 i de sæsoner der indkasserede Liverpool kun mellem 25 og 28 mål hver sæson i den hjemlige lige, mens man 2 gange var i finalen i CHL 1 gang semi og 1 gang kvart primært pga af en god defensiv, i den periode spillede Carragher stort set alle kampe, så hvis han ikke var blandt verdens bedste i den periode, hvordan vil du så karakterisere ham?
Så kan man jo også sige, at Carrick har været en af verdens bedste på sin position, når han har været med til at vinde 5 mesterskaber, 1 CL, og samtidig været i 2 andre finaler.
Det kan godt være, at jeg er United fan, men jeg synes godt, at jeg kan se objektivt på ham i den her situation. Han har været i samme æra som Ferdinand, Terry, Carvalho, Cannevaro, Nesta, Maldini, Puyol, Vidic og muligvis også Campbell. Der synes jeg slet ikke, at han nærmer sig de nævnte i kvalitet. Og jeg har på fornemmelsen, at jeg også har udeladt et par stykker.
Der bliver jo netop ikke snakket om æra og legacy. L4 postulerer, at kun fire spillere i de sidste 10-12 år af Liverpools historie, på noget tidspunkt, har tilhørt øverste hylde. At påstå at Jamie Carragher ikke på noget tidspunkt i sin karriere har været en del af øverste hylde, synes jeg simpelthen er forkert. Jeg vil absolut smide ham i den kategori efter hans præstationer i 2005, 2007 og 2009.
Eksempel: Vi ser vel alle sammen Falcao og Lewandowski som angribere fra øverste hylde? Men er de så gode som Suarez, Messi og Ronaldo? Nej. Derfor er de stadig fra øverste hylde. Jeg ser eksempelvis Maldini, som en af de bedste forsvarsspillere, der har betrådt planeten. Derfor påstår jeg ikke, at Carragher var på hans niveau. Men øverste hylde? Absolut. Han var konsekvent en fast bestanddel af en af de bedste forsvar i Europa i en fem-årig periode.
Do not forget my name!
-
AllanShore
af AllanShore » fredag, 10. okt, 2014 12:14
Så må du virkelig have nogle store hylder i dit hjem. Jeg tror ikke, at der er nogle i den brede fodboldkreds, der vil tale Carragher så højt op.
Fan af Manchester United
-
FS
- Alder: 36
Jeg giver altså Allan Shore ret. Nu må I sgu af med brillerne. Carragher har været bundsolid, en leder og en kæmpe inspiration, men nogen fodboldspiller fra absolut øverste hylde har han sgu aldrig været.
-
Redtothebone
af Redtothebone » fredag, 10. okt, 2014 13:39
AllanShore skrev:Redtothebone skrev:AllanShore skrev:At påstå at Jamie Carragher har været blandt verdens bedste på sin position er useriøst.
Tja måske, nu er du naturligvis farvet af hvem du holder med og jeg er farvet pga hvem jeg holder med, men hvordan måler man om man har været blandt verdens bedste ?
Hvis du kigger på perioden 2005 til 2009 i de sæsoner der indkasserede Liverpool kun mellem 25 og 28 mål hver sæson i den hjemlige lige, mens man 2 gange var i finalen i CHL 1 gang semi og 1 gang kvart primært pga af en god defensiv, i den periode spillede Carragher stort set alle kampe, så hvis han ikke var blandt verdens bedste i den periode, hvordan vil du så karakterisere ham?
Så kan man jo også sige, at Carrick har været en af verdens bedste på sin position, når han har været med til at vinde 5 mesterskaber, 1 CL, og samtidig været i 2 andre finaler.
Det kan godt være, at jeg er United fan, men jeg synes godt, at jeg kan se objektivt på ham i den her situation. Han har været i samme æra som Ferdinand, Terry, Carvalho, Cannevaro, Nesta, Maldini, Puyol, Vidic og muligvis også Campbell. Der synes jeg slet ikke, at han nærmer sig de nævnte i kvalitet. Og jeg har på fornemmelsen, at jeg også har udeladt et par stykker.
Men hvad er dine kriterier for at vurdere om man er blandt verdens bedste ? og hvad tænker du på top 3, top 5, top 10 ? Af dem du nævner der så var Maldini og Canevaro da de var bedst uden tvivl et niveau over aller andre, men for mig så kan jeg sagtens sige jeg synes Carragher da han var bedst var blandt de 10 bedste i verden vurdere ud fra leder egneskaber, betydning for holdet og defensive resultater, fightervilje, konstant højt niveau, mål scoret imod. Vi kan sagtens blive enig om han ikke er i nærheden af den tekniske formåen som en del af de andre, men på langt de fleste punkter spillede han på niveau med de bedste.
Diego Costa, Ibrahimovic, Aguero, Immobile var også blandt verdens bedste angribere sidste år, men Messi, Ronaldo og Suarez var bare bedre.
YNWA
-
Larry Dillman
af Larry Dillman » fredag, 10. okt, 2014 13:51
And I'm Javert skrev:L4 skrev:thefugle skrev:L4 skrev:Redmaniac skrev:L4 skrev:Jeg er træt af vores evindelig køb og link'en sammen med "stortalenter", vi har vel omkring 600 i stalden og det dobbelte i kikkerten, kan vi ikke snart købe noget "her og nu"-kvalitet. Vi bliver/er en udviklingsklub som ikke kan holde på vores klasse spillere, og som ikke kan lokke de dygtigste spillere til, fordi vi kun er et sprængbrædt før højeste niveau. Vi er/bliver en klub der kun lige kan vinde en FA-cup/Liga-cup hvert 10.-år e.l. Synes virkelig at vi har mistet meget mere end bare en god spiller med tabet af Suarez, vi har mistet signalværdi om at vi har hvad der skal til og ambitionen om at være en topklub. Misforstå mig ikke Suarez skulle væk pga VM-episoden, men vi skulle have hentet noget fra samme hylde og ikke nødvendigvis en angriber, men en stjernespiller der giver respekt blandt andre spillere, og som viser at vi VIL...,
Jeg vil 800 gange hellere købe et ung talent fremfor et afdanket evighedstalent som Huntelaar, som du så flot selv foreslog.
Ja, men vi kan ikke blive ved med at købe talenter, der ikke færdigudvikles. Huntelaar var egentlig os bare et realistisk bud i den prisklasse vi handler i, men ikke en drømmespiller(ikke længere). Vi kan jo alle nævne andre større spillere men det lader ikke til at LFC handler færdiglavede spillere af den kaliber. Hellere prøve 6-7 talenter til 100-120 mill som muligvis udvikler sig,end en færdigudviklet til 300-400 mill som med stor garanti slår til. Langsigtet er fint, men der skal snart ske noget inden vi sakker HELT bag ud af dansen.
Vi har været utrolig heldige at udklægge en verdensstjerne som Gerrard, en af de ypperste i spillet i mange år, der har tiltrukket andre dygtige klassespillere til LFC, men jeg ser ikke den nye "Gerrard" med den tiltrækningskraft. Hvem vil ikke spille ved siden af de bedste i verden eller et par stykker af dem om ikke andet?
Vi har ikke solgt en eneste verdensklasse spiller til nogen udover Barcelona og Real Madrid. Men dem er der ingen klubber der kan holde spillere væk fra.
Så dit argument med vi er udviklingsklub og bla bla, den holder ikke. For så er alle klubber udover Madrid og Barca udviklingsklubber.
Jeg forstår fandme godt vi ikke vil betale de penge for
Di Maria som United gjorde, eller give dem løn til Falcao som de gør. Så må de 2 spillere sku hjertens gerne tage til United istedet for os da. Og bare lige for at tilføje noget til Falcao, så ville jeg slet ikke se den pengegriske kælling i vores klub.
Selvfølgelig holder mit argument. De eneste spillere fra øverste skuffe vi har haft i LFC i 10-12 år som os har været på toppen af deres karriere i LiFC(eller næsten) er Suarez, Gerrard, Torres og Xabi Alonso(som jeg kan komme på), så derfor har vi naturligvis ikke have solgt flere af den kaliber, og dem ved vi jo hvordan det er gået.
Vi kan godt blive enige om at vi ikke skal gøre hjernedøde køb ala Di Maria, Falcao, Andy Carroll, osv., men vi må sku ku lave nogle seriøse signings i prisklassen under, det er vi ganske enkelt nødt til for at signalere at vi mener noget seriøst når vi ytre at vi vil spille med om mesterskabet, CL osv. for at tiltrække både talent og aktuel kvalitet.
Hyypiä, Mascherano, Carragher, Owen og Agger? Alle har et tidspunkt i LFC været spillere fra øverste hylde. At påstå andet er ikke seriøst.
Men derfor understøtter de nævnte vel netop L4's egentlige pointe, uanset hvilken hylde han pacerer dem i: Owen og Masche røg jo til de store spanske, og det var vel kun Aggers tattoo-loyalitet der forhindrede selvsamme?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
af Hr. Drejer » fredag, 10. okt, 2014 14:48
Carra er en legende. Men en verdensklasse forsvarsspiller var han ikke.
-
ilusio
- Geografisk sted: Midtjylland
- Alder: 46
My two cent:
Carra er en legende men tager vi vores briller af, så ville han aldrig være verdensklasse i andre klubber end vores dejlige klub.
Mascherano var bestemt verdensklasse da han smuttede til Barcelona.
Jeg vil påstå at da vi havde Alonso, Mascherano og Gerrard på midten i 09, så havde vi verdens bedste midtbane.
På 5 år har vi solgt 4 spillere der hver for sig var i top 5-10 på deres pladser da de blev solgt.
Alonso, Mascherano, Torres, Suarez. Da de blev solgt fandtes der ikke en klub i verden de ikke kunne spille sig på.
PS. Lad os nu holde på Sterling!
Pss. Carra havde langt mere klasse end tøsen neville. Så deres evner var måske på samme niveau på banen, men som forbilleder var neville scum.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
-
L4
ilusio skrev:My two cent:
Carra er en legende men tager vi vores briller af, så ville han aldrig være verdensklasse i andre klubber end vores dejlige klub.
Jeg vil påstå at da vi havde Alonso, Mascherano og Gerrard på midten i 09, så havde vi verdens bedste midtbane.
På 5 år har vi solgt 4 spillere der hver for sig var i top 5-10 på deres pladser da de blev solgt.
Alonso, Mascherano, Torres, Suarez. Da de blev solgt fandtes der ikke en klub i verden de ikke kunne spille sig på.
Pss. Carra havde langt mere klasse end tøsen neville. Så deres evner var måske på samme niveau på banen, men som forbilleder var neville scum.
Stadig uenig med dig angående Mascherano, han har et stort fighterhjerte men er/var i mine øjne ikke en ret stor fodboldspiller. En typisk destruktiv argentinsk defensiv midt og havde Guardiola ikke opfundet ham som midterforsvar havde han aldrig nogensinde spillet en hel kamp i La Liga for Barcelona(mm. Skader hjalp ham i startopstilling).. Som spiller er han bedst på egen banehalvdel og skal helst kun operere der og ikke deltage i opspil(akkurat som hos Barcas og Argentina), som man siger: "erobre bolden og spil den videre til en der kan noget med den". Imø en marginalspiller med et fighter-instinkt af en anden verden, som end ikke bringer ham i LFC's historiebøger.
-
rnh
- Geografisk sted: Fredericia
L4.
Efter min mening var Mascherano klart blandt de bedste i verden i sin sidste sæson i den røde trøje og der spillede han jo netop på den defensive midt.
Ps. Hvor har jeg dog ønsket ham tilbage mange gange til den plads.
-
L4
ilusio skrev:My two cent:
Der siger jeg så istedet at i 10år har vi kun solgt eller ejet 4 spillere fra verdenstoppen, Gerrard, Suarez, Torres og Xabi Alonso. Problemet er så videre, at når vi endelig har den type spillere, så kan vi ikke holde på dem(Gerrard er lidt speciel), hvilket vore PL-konkurrenter kan, og derfor er/ender vi som udviklingsklub.
-
Mads T.
- Geografisk sted: Nørrebro
- Alder: 40
I glemmer godt nok en. Reina. Da han var på sit højeste, i Liverpool, var han efter min mening klart i top 10.
-
rnh
- Geografisk sted: Fredericia
Mads T. skrev:I glemmer godt nok en. Reina. Da han var på sit højeste, i Liverpool, var han efter min mening klart i top 10.
Helt enig.
-
Niche
- Geografisk sted: Frederikssund
- Alder: 52
Ja, du glemte Per Nielsen...

-
ilusio
- Geografisk sted: Midtjylland
- Alder: 46
Med en Alonso som efter Xavi nok var verdens bedste "fordelingsspiller", så var Mascherano blandt de bedste i verden. Det var ikke for sjov at det var Barcelona der hentede ham til verdens bedste klubhold. At han også stadig var suveræn til vm viser klassen.
Men vi bliver nok ikke enige her L4.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
-
DAGGER!
- Geografisk sted: Herning
- Alder: 30
Valdes skifte er faldet til jorden efter han ikke vil bevise han er fit i en prøve træning. Så må vi se at kigge efter Petr Cech til januar salget til at konkurrere Simon Mignolet.

You'r Never Walk Alone. ///