Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 30. jul, 2015 10:22

Man kan vel argumentere for, at Rodgers manglende evner i de defensive facetter af spillet medfører, at vi henter spillere, hvis defensive egenskaber ikke matcher hvad der kræves på et tophold.

Det er efterhånden åbenlyst, at Rodgers har størst præference for aggressive forsvarsspillere, hvis forcer ligger i duelspillet fremfor i forudseenhed og positionering på banen. Skrtel, Lovren, Moreno og til dels Sakho er eksempler herpå.

Dermed ikke sagt, at aggressive spillere ikke samtidig kan besidde den fornødne spilintelligens. Det er John Terry, Puyol, Vidic m.fl i nyere tid ganske gode eksempler herpå. Rodgers ser bare ikke ud til at kunne identificere disse typer - bedst eksemplificeret ved Lovren, der er taktisk inhabil.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 03. aug, 2015 19:56

Okay, vi er eftersigende millimeter fra at hente Adama Troure fra FC Barcelona B. Kender ikke rigtig noget til ham. Og kilderne på Twitter kan ikke rigtig finde ud af om det er lån eller permanent.

Hvis vi virkelig gerne ville have haft en kantspiller, hvorfor gik vi så ikke all in på konoplyanka på fri transfer?
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » mandag, 03. aug, 2015 20:00

.
Senest rettet af Oomph242 mandag, 03. aug, 2015 20:01, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 03. aug, 2015 20:00

Der er vist tale om en permanent overgang, men kontrakten indeholder en tilbagekøbsklausul.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 03. aug, 2015 20:04

Hr. Drejer skrev:Der er vist tale om en permanent overgang, men kontrakten indeholder en tilbagekøbsklausul.
Jeg hader de der tilbagekøbsklausuler med Barcelona... De er garanteret til en latterligt lav pris. Mine Barcelona kammerater siger at han er vanvittig. Måske en af de bedste ungdomsspillere de overhovedet har.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

sjampen
Alder: 35

Indlæg af sjampen » mandag, 03. aug, 2015 20:37

LFC-Aaby skrev:
Hr. Drejer skrev:Der er vist tale om en permanent overgang, men kontrakten indeholder en tilbagekøbsklausul.
Jeg hader de der tilbagekøbsklausuler med Barcelona... De er garanteret til en latterligt lav pris. Mine Barcelona kammerater siger at han er vanvittig. Måske en af de bedste ungdomsspillere de overhovedet har.
Jeg er nogenlunde enig, men vi må på den anden side også bare erkende at det reelt er ligegyldigt for alt andet end prisen. I løbet af hans eventuelle tid hos Liverpool kommer styrkeforholdet imellem Liverpool og Barca nok ikke til at ændre sig væsentligt, ligesom Barca stadig vil have den der underlige tiltrækningskræft på spanske(generelt spansktalende) spillere, som ingen hold på nær Real Madrid kan konkurrere med. Ligeledes vil der være tale om et Barca talent der er opvokset i klubben. Kort fortalt, hvis Barca vil have Adama Traore tilbage, så får de ham tilbage uden at der reelt er specielt meget Liverpool kan gøre.

Derfor er det selvfølgelig surt hvis tilbagekøbsklausulen er på 5 millioner euro og Traore bliver vild, men det er jo så op til Liverpool at fastlægge hvad de mener der er en fair kompensation.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 04. aug, 2015 07:28

Jeg vil godt æde min hat på, at artiklen i Sport er ren clickbait. Der nævnes ingen kildereferencer overhovedet i deres artikel, og medical skulle have foregået igår? .... og intet yderligere kommet ud?
Sport har også deres artikler liggende på engelsk, og den originale historie kan læses her:
http://www.sport-english.com/en/news/ba ... al-4407083
Vi SMADRER det PIShold !

bofic

Indlæg af bofic » tirsdag, 04. aug, 2015 11:15

Jeg elsker silly season. Ca. 200 marquee spillere linkes med Liverpool. Skuffelsen er så altid stor når vinduet lukker, for så viser det sig at vi ikke fik nogen af dem. Og denne gang ingen undtagelse. Vi har de sidste par måneder hørt om "The usual suspects" som Lacazette, Reus, Higuain og Alonso og så de lidt mere ukendte ligegyldige spillere som Digne og Traore (måske/måske ikke til lægetjek i dag) og Kovacic og nu blev det efterhånden lidt trivielt at læse om silly season. MEN så her til morgen fik jeg morgenkaffen galt i halsen og det var ikke fordi jeg havde puttet for lidt mælk i den. Nej, nu er Liverpool (vi) linket med ikke mindre end TONY KROOS. Ja, DEN Tony Kroos fra Real Madrid. Nu sker der noget igen og endelig er det blevet spændende at følge lidt med igen. Han skulle være lidt ked af at være i Real Madrid og så mener Metro selvfølgelig at han skal linkes til Liverpool. Får vi nogen af dem, neeeeeej slet ikke, men det giver da lidt drømme og håb om et godt Liverpool hold og håbet varer indtil 31.8 hvor vinduet lukker igen. Og hva så, ja vi ender med endnu et middelmådigt Liverpool hold, hvor vi er helt oppe at flyve over Benteke. Ingen syd fra den engelske kanal aner hvem han er (måske Belgien), men han er vores marquee signing i år. Trist. Og så glemte jeg Firmino. En brasilianer...på landsholdet. Han har vi store forventninger til og han spiller fantastisk mener alle os Liverpool fans. Problemet er bare, at ingen af os nogensinde har set ham spille. En detalje :-)

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 39

Indlæg af Jensen » tirsdag, 04. aug, 2015 12:21

bofic skrev:Jeg elsker silly season. Ca. 200 marquee spillere linkes med Liverpool. Skuffelsen er så altid stor når vinduet lukker, for så viser det sig at vi ikke fik nogen af dem. Og denne gang ingen undtagelse. Vi har de sidste par måneder hørt om "The usual suspects" som Lacazette, Reus, Higuain og Alonso og så de lidt mere ukendte ligegyldige spillere som Digne og Traore (måske/måske ikke til lægetjek i dag) og Kovacic og nu blev det efterhånden lidt trivielt at læse om silly season. MEN så her til morgen fik jeg morgenkaffen galt i halsen og det var ikke fordi jeg havde puttet for lidt mælk i den. Nej, nu er Liverpool (vi) linket med ikke mindre end TONY KROOS. Ja, DEN Tony Kroos fra Real Madrid. Nu sker der noget igen og endelig er det blevet spændende at følge lidt med igen. Han skulle være lidt ked af at være i Real Madrid og så mener Metro selvfølgelig at han skal linkes til Liverpool. Får vi nogen af dem, neeeeeej slet ikke, men det giver da lidt drømme og håb om et godt Liverpool hold og håbet varer indtil 31.8 hvor vinduet lukker igen. Og hva så, ja vi ender med endnu et middelmådigt Liverpool hold, hvor vi er helt oppe at flyve over Benteke. Ingen syd fra den engelske kanal aner hvem han er (måske Belgien), men han er vores marquee signing i år. Trist. Og så glemte jeg Firmino. En brasilianer...på landsholdet. Han har vi store forventninger til og han spiller fantastisk mener alle os Liverpool fans. Problemet er bare, at ingen af os nogensinde har set ham spille. En detalje :-)

Altså jeg vil personligt sige hvis Gomez, Benteke, Milner, Firmino, og Clyne fortsætter, som de er startet, så skal i ikke høre mig klage ;)

Hvad skal vi med Reus, vi har allerede Ibe og Phil 8-)

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » tirsdag, 04. aug, 2015 12:35

Når vi er i gang med det usikrere, så lad os byde på Zlatan (inden Milan kommer til)

Mangler han ikke at prøve PL

Det kunne være en vild udvikling inden vinduet lukker

bofic

Indlæg af bofic » tirsdag, 04. aug, 2015 13:28

richs skrev:Når vi er i gang med det usikrere, så lad os byde på Zlatan (inden Milan kommer til)

Mangler han ikke at prøve PL

Det kunne være en vild udvikling inden vinduet lukker
For Zlatan da vi var tæt på at signe ham i juni måned:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/tr ... ic-9405146

Men øv så døde den historie, men den kan jo dukke op igen og måske sammen med Kroos og alle de andre :-)

bofic

Indlæg af bofic » tirsdag, 04. aug, 2015 13:32

Altså jeg vil personligt sige hvis Gomez, Benteke, Milner, Firmino, og Clyne fortsætter, som de er startet, så skal i ikke høre mig klage ;)

Hvad skal vi med Reus, vi har allerede Ibe og Phil 8-)[/quote]

De har klaret sig fint og de skal nok blive gode, men kan vi ikke blive enige om at vi lige mangler dem helt oppe på den øverste hylde. Det svarer jo til at man kun får den lille bamse med hjem på "kæledyret" i Tivoli (den er da nuttet) og drømmer om den 1½ meter store spiril som er på aller øverste hylde og man helst ville have haft med hjem. Benteke og Firmino er de nuttede bamser, men jeg mangler nogle spiriler på det hold ;-)

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » tirsdag, 04. aug, 2015 15:40

bofic skrev:Jeg elsker silly season. Ca. 200 marquee spillere linkes med Liverpool. Skuffelsen er så altid stor når vinduet lukker, for så viser det sig at vi ikke fik nogen af dem. Og denne gang ingen undtagelse. Vi har de sidste par måneder hørt om "The usual suspects" som Lacazette, Reus, Higuain og Alonso og så de lidt mere ukendte ligegyldige spillere som Digne og Traore (måske/måske ikke til lægetjek i dag) og Kovacic og nu blev det efterhånden lidt trivielt at læse om silly season. MEN så her til morgen fik jeg morgenkaffen galt i halsen og det var ikke fordi jeg havde puttet for lidt mælk i den. Nej, nu er Liverpool (vi) linket med ikke mindre end TONY KROOS. Ja, DEN Tony Kroos fra Real Madrid. Nu sker der noget igen og endelig er det blevet spændende at følge lidt med igen. Han skulle være lidt ked af at være i Real Madrid og så mener Metro selvfølgelig at han skal linkes til Liverpool. Får vi nogen af dem, neeeeeej slet ikke, men det giver da lidt drømme og håb om et godt Liverpool hold og håbet varer indtil 31.8 hvor vinduet lukker igen. Og hva så, ja vi ender med endnu et middelmådigt Liverpool hold, hvor vi er helt oppe at flyve over Benteke. Ingen syd fra den engelske kanal aner hvem han er (måske Belgien), men han er vores marquee signing i år. Trist. Og så glemte jeg Firmino. En brasilianer...på landsholdet. Han har vi store forventninger til og han spiller fantastisk mener alle os Liverpool fans. Problemet er bare, at ingen af os nogensinde har set ham spille. En detalje :-)
Du kan godt lægge drømmene på hylden for denne sommer. Vi er nået i mål med alle de planer, som Rodgers havde for transfer-vinduet.

Citat Ayre: “We set out a plan with Brendan at the start of the summer, and the objectives the manager wanted to achieve. We’ve achieved all of them."

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ee-9788001

Jeg trøster mig lidt med, at vi dog fik to af de spillere, som jeg personligt håbede på inden vinduet, nemlig Milner og Clyne. Til gengæld kom der i mine øjne ikke den marquee-signing, som jeg havde håbet på. Benteke falder overhovedet ikke i den kategori i mine øjne.

Så hvis vi skal i top 4, så er der nogle spillere, der skal levere bedre, end mine forventninger til dem. Det gælder nok især Benteke og Lovren/Sakho afhængigt af, hvem der starter. Det er heldigvis heller ikke umuligt. Især Benteke vil jeg knytte et lille håb til, da Rodgers er gået meget markant efter ham hele sommeren. Og så har vi nogle yderst interessante jokere i Firmino, Ibe, en skadesfri Lallana og lidt senere forhåbentlig også en totalt skadesfri Sturridge. Men jeg må blankt erkende, at transfervinduet ikke har gjort mig til super-optimist i forhold til top 4, selvom jeg som altid har lidt tro på det her lige før sæsonstart.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 04. aug, 2015 22:21

Man kan tale om Marquee signings og spillere fra øverste hylde, men hvornår har Liverpool sidst handlet på øverste hylde? Jeg husker det ikke..

Det tætteste vi kommer er vel Torres, som dog stadig var lidt af et gamble. Det samme kan siges om Suarez, som flere af de store klubber fravalgte pga. hans lidt tvivlsomme disciplinære rekord. Benteke og Firmino er begge spillere der nærmer sig "øverste hylde" og det tror jeg egentlig er det bedste vi kan tiltrække i vores nuværende situation.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 04. aug, 2015 23:00

Mads T. skrev:Man kan tale om Marquee signings og spillere fra øverste hylde, men hvornår har Liverpool sidst handlet på øverste hylde? Jeg husker det ikke..

Det tætteste vi kommer er vel Torres, som dog stadig var lidt af et gamble. Det samme kan siges om Suarez, som flere af de store klubber fravalgte pga. hans lidt tvivlsomme disciplinære rekord. Benteke og Firmino er begge spillere der nærmer sig "øverste hylde" og det tror jeg egentlig er det bedste vi kan tiltrække i vores nuværende situation.
Vil vove at påstå at Benteke og Firmino er fra øverste hylde. Nævn 2 spillere på andre engelske hold som er bedre.

Besvar