Xhaka er lidt den her hybrid imellem en CM og en CDM, altså en spiller der kan beskytte forsvaret og den dybdeliggende playmaker, hvilket naturligvis er lige præcis det der gør ham MEGET interessant for Liverpool. Personligt så jeg ham som udelukkende en CM, men han er tilsyneladende blevet rigtig dygtig til at forsvare. Rent forsvarsmæssigt er han måske på niveau med Lucas allerede, men han er langt dygtigere som playmaker og en bedre sammenligning vil måske være Xabi Alonso. Pirlo kan diskuteres, men umiddelbart er Xhaka bedre defensivt uden at han skal sammenlignes med Matic. Han er utroligt god op bolden, slår utroligt gode afleveringer både kort og langt, og han er rigtig dygtig til at læse spillet, især offensivt. Jeg vil ikke rigtigt sammenligne ham med Can, fordi Can efter min mening virker både stærkere og mere bevægelig og med bedre drive end Xhaka, der selvfølgelig har et langt højere niveau end Can ligenu. Generelt er Can ganske simpelt en bedre atlet, en af Xhakas svagheder er at han er lidt langsom uden at være et fysisk bæst.CVLiverpool skrev:Hvem er Xhaka? Hvad kan han? Bild skriver at Klopp har snakket med hans agent om at hente ham til sommer.
Hvilket selvfølgelig gør ham til en oplagt partner til Hendo, fordi han bidrager med så utroligt meget mere end Lucas offensivt, uden at være væsenligt dårligere defensivt. Det vil måske give os langt mere frihed til at spille den 4-2-3-1 som Klopp ofte har gjort tidligere, også I en lidt mere defensiv opstilling kan han sagtens indgå sammen med både Lucas og Hendo, men for den sags skyld også Can og Milner, i en 4-3-3 som han har gjort meget i LFC.