Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 03. jul, 2017 06:05

ilusio skrev:Xabi var ikke min kop the, og dermed naturligvis den svageste i MIN ligning, med de 3, men foretrækker ham dog over både Gini og Can, ved ikke om jeg har ham over Hendo, men tror ikke jeg er den eneste der ser de 3 gamle over de nye.

wauw...

I min verden var og er Gerrard noget særligt, men derefter var der ikke den mand i verden jeg hellere ville have på midten end Alonso da han var bedst.
Hvem har udtalt det der?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. jul, 2017 08:45

kloppokoppo skrev:Kan slet ikke forstå hvordan folk kan mene at vi ikke nødvendigvis skal styrke midtbanen og at vi kan vente til næste sommer hvis det bliver nødvendigt. Vi har 4 turneringer, der er rigeligt med spille tid til selv Can, hvis hans kontrakt forlænges. Vi spiller normalt med 3 midtbane spillere, man må gå udfra nuværende start 11'er er Hendo, Gini og Lallana. Mod pakket hold kan det være der bliver byttet rundt så Coutinho tager en position på midten istedet. Så man må gå udfra at de 4 skal dække de 3 positioner 2 gange om ugen (CL & PL). Så har vi ligacuppen og FA, jovist falder de ikke i samme periode, men så har vi en (efter min mening) alt for svingende Can og Grujic som er af ubekendt kvalitet. Med ingen skader, så kan det måske lige gå an, men kigger vi på sidste sæson, så havde vi Hendo på hal gas det meste af efteråret og skadet i foråret. Så havde Lallana ude 2 gange efter landsholdspause grovt estimat 1 1/2 måned. Coutinho var ude 1 måned og det tog ham en måned yderligere at komme sig helt over skaden performance mæssigt. For slet ikke at nævne 2 Brasilianere som kom hjem fra landsholdskampe trætte med mindre end 48 timer til kamp mod Scumchester og Stoke? Grunden til jeg nævner det er, at vores bredde er så smal, at selvom vi har fået Salah, så er det de midtbane spillere jeg tidligere har nævnt som Gini eller Lallana som bliver nødt til at tage en af de forreste 3 pladser, hvilket efterlader os med Can og 3 turneringer på samme tid. Vi kan ikke regne med studge, selvom det er så forfriskende når han endelig spiller.

Vi er i CL nu, det er forfanden nu vi skal købe mens vi kan tilbyde noget! Tre skader på sammetid så havner vi en situation som vi var i januar og start februar. Vi taler point tab til Sunderland, Hull, exit fra FA mod wolverhampton og tab til Swansea. Vores start 11 er konkurrencedygtig med de bedste når vi inden skader har, men falder fuldstændig igennem når vi bliver en lille smule presset.

Jeg håber og tror stadig på Van Djik også håber jeg for guds skyld vi henter en midtbanespiller som forstærker os også for at skabe noget sund konkurrence internt i klubben. Synes det er helt vildt som folk glemmer at vores bænk denne sæson har bestået (med alt respekt) woodburn, trentarnold, moreno, klavan, origi og karius. Kald mig bare naiv, men jeg vil ikke have Liverpool skal være tilfredse med at være med i CL. Jeg vil have vi skal give konkurrenterne kamp til stregen og samtidig forventer jeg mere af det vi så i efteråret i ligaen hvor jeg troede vi var kandidater til mesterskabet. For at de skal ske skal vi have meget mere end "bare" Salah som jeg virkelig håber bliver en succes - men det er en anden snak.
Netop CL og vores forbedrede tiltrækningskraft er hvorfor jeg syntes vi skal gå efter de bedste spillere vi kan få(lidt firkantet sat op, for VB og CB trænger til en kærlig hånd). Jeg tror vores startsopstilling bliver:

---------Firmino-------
Mané------------------Salah
----Coutinho-Wijnaldum*------
---------Henderson---------
Milner--Lovren-Matip-Clyne
--------------Migs-------------

*Wijnaldum er truet af nyindkøb, Lallana(især mod parkerede busser), Can og måske også Grujic.
med første reserver:
----------Sturridge/Solanke/Ings------
Origi-----------------------Markovic(Sturridge, Woodburn, Trent, Ojo?)
------Lallana------Grujic
--------------Can--------------------
Moreno--Klavan-Gomes-Trent
--------------Karius-----------

Jeg syntes midten ser fornuftig ud.
Jeg kunne godt tænke mig at vi hentede to venstre backer, især hvis vi ender med at må hente en lidt yngre model. Det vil frigøre Milner til midten og efter Klopp har "vendt trekanten om" på midtbanen så tror jeg altså at der er meget bedre mulighed for at Milner kan gøre det godt, end før hvor han skulle være halvt playmaker. Playmaker er så den eneste store trussel jeg ser mod vores midtbane, Coutinho og Henderson er de eneste spillere vi har med gode playmakekvaliteter(Lallana er god omkring feltet, men ikke midtercirklen), jeg kunne godt se os hente en Neves eller lign. for at gardere Henderson.

Vi er svagt besat på kanterne og det er jeg lidt nervøs for, Origi er hurtig nok til kanten og med hans manglende spilforståelse vil det muligvis være bedre for ham at komme derud. Klopp ser også ud til at ville afprøve en del af de unge i preseason på kanten, så det kan være at bredden skal komme derfra.

En boldkyndig midtstopper ville også hjælpe gevaldigt på det, sidste år havde midtbanen det meget svært ved at håndtere at Matip, Lovren og Migs ikke var så gode til at distribuere bolde og derfor var det genialt at Henderson kom ned og hjalp, så længe det varede. Hvis forsvaret havde været bedre med bolden i år, så ville Can, Wijnaldum og Lallana også have fået færre svære afleveringer der fik dem selv til at se ringere ud end de fortjente.

Jeg syntes sagtens vi kan se på en midtbanespiller, men ikke for enhver pris og ikke hvis han ikke er klart at foretrække frem for Can, Wijnaldum og Lallana eller hvis vi kan finde en 24 årig Xabi Alonso.

Det hele hænger jo sammen, eller det skulle det gerne ellers vinder vi jo aldrig nogle titler. Hvis vi får van Dijk, så kan vi bedre tåle at bruge en rigtig defensiv midt, der ikke er lige så god til at binde forsvar og midtbane sammen som Hendo, men som har bedre defensive kvaliteter(og helst fysik). hvis vi henter en hurtig angriber, så behøver vi måske ikke to hurtige kanter og så kan Firminho, Lallana eller Milner komme på kanten og løbe solen sort og give et fantastisk presspil, hvis vi får en ny VB(eller to) kan vi bedre bruge Salah i højre side osv. på samme måde er bredden i truppen også afhængig af holdets styrke som et hele. Hvis holdet fungerer bedre er det også meget nemmere at komme ind på holdet og gøre det godt. Hvis hele spillet bygger på at Coutinho skal have bolden og skabe mål, så kan vi jo aldrig have en god nok back-up på bænken. Og derfor bør strategien i mine øjne være at gå efter spillere der kan optage store roller på holdet. Can, Wijnaldum og Lallana er ikke gode nok til at tage det helt store ansvar på midten, men de er dygtige hårdtarbejdemde spillere, men det er ikke godt hvis vi kommer i en sitaution hvor det er de tre der skal skabe spillet, det ændrer sig ikke stort hvis vi får en til af dem.
Senest rettet af Filos of Isk mandag, 03. jul, 2017 11:37, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. jul, 2017 09:24

Kongegaard skrev:Er jeg den eneste som er begyndt at spekulere lidt om at et evt goddag til Kieta betyder et farvel til Coutinho?
Nej, men jeg har tænkt at hvis Keita kommer ind og spiller godt i første sæson, kan vi meget bedre tåle at Coutinho bliver solgt om et år. Ikke at det skal være planen, men det kan jo desværre ende sådan.

Det er en af grundende til at det kan blive et fedt køb, men mest fordi han kan gøre klubben bedre.

Jeg tror at hvis der var en Coutinho ud transfer på bordet, at vi ville se et stort bud på en angriber.

En af grundende til at satse på Firmino som angriber er at han og Coutinho fra tid til anden har vist en fantastisk evne til at finde hindanden, men fordi Coutinho har være pakket ud på fløjen hele sidste år, så har den del af deres spil manglet lidt. Jeg tror på at Firmino kan komme tæt på 20 ligamål, hvis han får Coutinho bag sig.

Hvis Coutinho manglede så ville chancen for at få Firmino til at score flere mål være ret lille og så tror jeg at det ville være absolut nødvendigt at få en ny angriber ind.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » mandag, 03. jul, 2017 18:04

Emmy skrev:
ilusio skrev:Xabi var ikke min kop the, og dermed naturligvis den svageste i MIN ligning, med de 3, men foretrækker ham dog over både Gini og Can, ved ikke om jeg har ham over Hendo, men tror ikke jeg er den eneste der ser de 3 gamle over de nye.

wauw...

I min verden var og er Gerrard noget særligt, men derefter var der ikke den mand i verden jeg hellere ville have på midten end Alonso da han var bedst.
Hvem har udtalt det der?
Det har jeg, på forrige side.
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 03. jul, 2017 20:29

Renato sanchez fra Bayern og Rafael Alcantara fra Barca skulle begge være til salg - og for beløb der skulle være under 30mio. Ikke dårlige spillere at få til truppen imø. (Ud fra hvad jeg kender til dem)

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 03. jul, 2017 21:07

Bojangles skrev:Renato sanchez fra Bayern og Rafael Alcantara fra Barca skulle begge være til salg - og for beløb der skulle være under 30mio. Ikke dårlige spillere at få til truppen imø. (Ud fra hvad jeg kender til dem)
Du skal komme med nogle meget overbevisende links på det der. Jeg tror simpelthen ikke på Bayern sælger de to. De smider ikke guld væk. Og da slet ikke til så lav en pris.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 03. jul, 2017 21:19

Bojangles skrev:Renato sanchez fra Bayern og Rafael Alcantara fra Barca skulle begge være til salg - og for beløb der skulle være under 30mio. Ikke dårlige spillere at få til truppen imø. (Ud fra hvad jeg kender til dem)
Jeg tvivler på at de er til salg.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » mandag, 03. jul, 2017 23:08

Emmy skrev:
Bojangles skrev:Renato sanchez fra Bayern og Rafael Alcantara fra Barca skulle begge være til salg - og for beløb der skulle være under 30mio. Ikke dårlige spillere at få til truppen imø. (Ud fra hvad jeg kender til dem)
Du skal komme med nogle meget overbevisende links på det der. Jeg tror simpelthen ikke på Bayern sælger de to. De smider ikke guld væk. Og da slet ikke til så lav en pris.
Bayern ejer Thiago som er bror til Rafinha.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 04. jul, 2017 15:19

Andrew Robertson fra Hull City tyder på, at blive Liverpool VB og til at konkurrere med James Milner fra næste sæson.
Pris ligeknap 8mio pund. :)

https://www.google.dk/amp/s/www.thisisa ... rtson/amp/
You'r Never Walk Alone. ///

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 04. jul, 2017 17:49

DAGGER! skrev:Andrew Robertson fra Hull City tyder på, at blive Liverpool VB og til at konkurrere med James Milner fra næste sæson.
Pris ligeknap 8mio pund. :)

https://www.google.dk/amp/s/www.thisisa ... rtson/amp/
Hvorfor tyder det på, at det bliver ham?

Oomph242
Indlæg: 5700
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 04. jul, 2017 17:55

Aggerdoo skrev:
DAGGER! skrev:Andrew Robertson fra Hull City tyder på, at blive Liverpool VB og til at konkurrere med James Milner fra næste sæson.
Pris ligeknap 8mio pund. :)

https://www.google.dk/amp/s/www.thisisa ... rtson/amp/
Hvorfor tyder det på, at det bliver ham?

Det må være et indkøb i mangel af bedre.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 04. jul, 2017 18:22

DAGGER! skrev:Andrew Robertson fra Hull City tyder på, at blive Liverpool VB og til at konkurrere med James Milner fra næste sæson.
Pris ligeknap 8mio pund. :)

https://www.google.dk/amp/s/www.thisisa ... rtson/amp/

8 millioner er faktisk en ret god pris for en forholdsvis ung og PL-proven venstre back. Han kan sagtens gå hen og blive et rigtig godt køb.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 04. jul, 2017 20:00

ThunderZtorm skrev:
DAGGER! skrev:Andrew Robertson fra Hull City tyder på, at blive Liverpool VB og til at konkurrere med James Milner fra næste sæson.
Pris ligeknap 8mio pund. :)

https://www.google.dk/amp/s/www.thisisa ... rtson/amp/

8 millioner er faktisk en ret god pris for en forholdsvis ung og PL-proven venstre back. Han kan sagtens gå hen og blive et rigtig godt køb.
Hmm var der nogen der sagde Steve Finnan?

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 04. jul, 2017 20:12

Jeg synes også det virker ret fornuftigt. Vi kommer til at bruge mange penge på Keita og van Dijk (hvis vi får dem). Og vi har i den grad brug for dækning på backen. Bliver han ikke en succes kan vi sælge ham videre uden tab.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5700
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 04. jul, 2017 20:18

Surf skrev:Jeg synes også det virker ret fornuftigt. Vi kommer til at bruge mange penge på Keita og van Dijk (hvis vi får dem). Og vi har i den grad brug for dækning på backen. Bliver han ikke en succes kan vi sælge ham videre uden tab.
Jeg kan ikke forestille mig, vi går efter både Keita og VvD. FSG's historik viser noget andet.

Salah og en af dem, hvis vi er heldige. Jeg håber det bliver Keita.

Besvar