Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Sikke en utålmodighed, der her hersker. Må jeg minde om, at konkurrenterne altså heller ikke bare har købt derudaf. Her en oversigt over signings for top 6. En enkelt forstærkning (CB, CM eller VB), og vi er vel mindst blandt dem der er mest forstærkede i vinduet. Lige nu vil jeg mene, at der er ca. status quo, om end både Chelsea, City og Arsenal lige nu vel har haft det bedste vindue - og Arsenal kan endnu tabe med afgange.
Arsenal
Ind: Kolasinac, Lacazette.
Chelsea
Ind: Caballero, Rüdiger.
Liverpool
Ind: Salah, Solanke.
Manchester City
Ind: Silva, Ederson.
Manchester United
Ind: Lindelhof, Lukaku
Tottenham
Ind: Ogilvie.
Arsenal
Chelsea
Liverpool
Manchester City
Manchester United
Tottenham
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Det er vel reelt også kun Manchester United og Arsenal, som virkelig mangler forstærkninger til start 11eren. Chelsea, City og Tottenham har vel kun brug for to til tre stærke spillere til truppen.Surf skrev:Sikke en utålmodighed, der her hersker. Må jeg minde om, at konkurrenterne altså heller ikke bare har købt derudaf. Her en oversigt over signings for top 6. En enkelt forstærkning (CB, CM eller VB), og vi er vel mindst blandt dem der er mest forstærkede i vinduet. Lige nu vil jeg mene, at der er ca. status quo, om end både Chelsea, City og Arsenal lige nu vel har haft det bedste vindue - og Arsenal kan endnu tabe med afgange.
Arsenal
Chelsea
Liverpool
Manchester City
Manchester United
Tottenham
Ikke enig. Chelsea skal spille CL i denne sæson og må forventes at skulle konkurrence om at vinde både CL og PL. Det skaber et større behov for topspillere. Desuden mister de vel Costa. Manchester City var 15 (!) point efter Chelsea på førstepladsen, og vil også ønske at gøre det bedre i europæisk sammenhæng. Tottenham var 7 point fra Chelsea, men var fesne i europæisk sammenhæng, og kan måske endda også miste spillere.Oomph242 skrev:Det er vel reelt også kun Manchester United og Arsenal, som virkelig mangler forstærkninger til start 11eren. Chelsea, City og Tottenham har vel kun brug for to til tre stærke spillere til truppen.
Samtidig vil alle tre nævnte hold gå ind til sæsonen med en forventning om, at samtlige konkurrenter bliver stærkere. Liverpool er stærkere, Arsenal er (uden flere salg) stærkere, og man u er vel også stærkere.
Så nej, 2-3 stærke trupspillere mener jeg ikke er tilstrækkeligt, der skal reelle forstærkninger til. Behovet er måske mindre end hos Arsenal og man u og os, men de er nødt til at købe spillere der som minimum udfordrer start-11'erne. Det har de da også gjort med undtagelse af Tottenham.
City vil jeg mene havde den stærkeste trup sidste sæson, men de havde til svært ved Guardiola stillen og knækkede da Gundogan blev skadet. Mon ikke de har vænnet sig til det i kommende sæson.Surf skrev:Ikke enig. Chelsea skal spille CL i denne sæson og må forventes at skulle konkurrence om at vinde både CL og PL. Det skaber et større behov for topspillere. Desuden mister de vel Costa. Manchester City var 15 (!) point efter Chelsea på førstepladsen, og vil også ønske at gøre det bedre i europæisk sammenhæng. Tottenham var 7 point fra Chelsea, men var fesne i europæisk sammenhæng, og kan måske endda også miste spillere.Oomph242 skrev:Det er vel reelt også kun Manchester United og Arsenal, som virkelig mangler forstærkninger til start 11eren. Chelsea, City og Tottenham har vel kun brug for to til tre stærke spillere til truppen.
Samtidig vil alle tre nævnte hold gå ind til sæsonen med en forventning om, at samtlige konkurrenter bliver stærkere. Liverpool er stærkere, Arsenal er (uden flere salg) stærkere, og man u er vel også stærkere.
Så nej, 2-3 stærke trupspillere mener jeg ikke er tilstrækkeligt, der skal reelle forstærkninger til. Behovet er måske mindre end hos Arsenal og man u og os, men de er nødt til at købe spillere der som minimum udfordrer start-11'erne. Det har de da også gjort med undtagelse af Tottenham.
Chelsea mangler en angriber ellers synes jeg de er stærke over hele linien og i bredden. Men de har pengene, London og navnet så det burde ikke være svært, at få en stærk angriber ind.
Arsenal har købt godt ind, men mangler stadig en oprydder til midtbanen og lidt til bredden. Desværre tror jeg de holder på Sanchez.
Scum er vel meget status quo. Har en bred trup, men mangler lige det sidste. Desværre er Mourinho nok ikke færdig med at købe ind.
Tottenham har en stærk ung trup som endnu ikke har toppet, med en rimelig bredde. Jeg tror ikke de sælger deres bedste spillere. Henter nok et par talenter til truppen plus lidt erfaring.
Os vi har da købt Salah, som jeg tror nok kan gøre os lidt stærkere. Men vores trup er smal og skader kan vi nok ikke se os fri for. Med PL og CL så jeg gerne en 5-6 spillere ind. 3 til start 11eren og 2-3 til bredden. Solanke var en til bredden.
Chelsea var heldige med skader sidste sæson, så jeg tror de skal styrke bredden, når de nu også skal spille Champions League.
Et par kommentarer til holdene der diskuteres:
Manchester City endte altså kun to point foran os. Det kan da godt være, at Guardiolas spillestil er "krævende", men det ændrer ikke ved, at de har langt til toppen. Om det er forstærkninger eller blot tilvænning der skal til ved jeg ikke, men noget skal der ske.
Enig med Mads T. angående Chelsea, men jeg mener ikke kun de har brug for at styrke bredden. Tværtimod synes jeg de står lidt i samme situation som os med en stærk start-11, men følsomhed overfor skader i hvad der bliver en langt hårdere sæson end forrige. Og de kommer til at mangle en topangriber.
Tottenham kan ikke både spille med om CL og PL med nuværende trup. Men jeg vil medgive, at de ser stærke ud. Mener dog de skal forstærke sig hvis de skal følge med Chelsea og måske også City. Samtidig tror jeg, at LFC vil være helt på niveau med Tottenham i kommende sæson - muligvis afhængigt af skadessituation og hvor godt vi forstærker vores hold.
Og som sagt: Man kan ikke lave en alt-andet-lige analyse på holdene fra sidste sæson, fordi både man u, Liverpool og Arsenal vil have ambitioner om at udfordre top 3. Så status quo for Chelsea, Tottenham og City er slet ikke nok.
Manchester City endte altså kun to point foran os. Det kan da godt være, at Guardiolas spillestil er "krævende", men det ændrer ikke ved, at de har langt til toppen. Om det er forstærkninger eller blot tilvænning der skal til ved jeg ikke, men noget skal der ske.
Enig med Mads T. angående Chelsea, men jeg mener ikke kun de har brug for at styrke bredden. Tværtimod synes jeg de står lidt i samme situation som os med en stærk start-11, men følsomhed overfor skader i hvad der bliver en langt hårdere sæson end forrige. Og de kommer til at mangle en topangriber.
Tottenham kan ikke både spille med om CL og PL med nuværende trup. Men jeg vil medgive, at de ser stærke ud. Mener dog de skal forstærke sig hvis de skal følge med Chelsea og måske også City. Samtidig tror jeg, at LFC vil være helt på niveau med Tottenham i kommende sæson - muligvis afhængigt af skadessituation og hvor godt vi forstærker vores hold.
Og som sagt: Man kan ikke lave en alt-andet-lige analyse på holdene fra sidste sæson, fordi både man u, Liverpool og Arsenal vil have ambitioner om at udfordre top 3. Så status quo for Chelsea, Tottenham og City er slet ikke nok.
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Vi skal være meget heldige for at bevare status quo. At spille i CL er ekstremt krævende, og virkelig opslidende for truppen. Vi havde mange skader i sidste sæson, med relativ få kampe. Antallet af skader må logisk set forventes at stige i næste sæson.
Og med den trup vi har nu, kan vi slet ikke spille med i CL og i ligaen. Langtfra! Der skal klasseforstærkninger ind, og gerne VVD og Keita + et par stykker mere.
For nuværende ser jeg at Spurs, Man C og Chelsea har en bedre trup end vores. Mens Man U, Arsenal og Liverpool ligger på samme niveau.
Klopp må meget gerne udvikle et par lavenergi koncepter, som kan anvendes en gang i mellem i det pressede program vi får. Men det fede er jo at vi kan se Liverpool to gange om ugen, og det er fandme vigtigt!
Og med den trup vi har nu, kan vi slet ikke spille med i CL og i ligaen. Langtfra! Der skal klasseforstærkninger ind, og gerne VVD og Keita + et par stykker mere.
For nuværende ser jeg at Spurs, Man C og Chelsea har en bedre trup end vores. Mens Man U, Arsenal og Liverpool ligger på samme niveau.
Klopp må meget gerne udvikle et par lavenergi koncepter, som kan anvendes en gang i mellem i det pressede program vi får. Men det fede er jo at vi kan se Liverpool to gange om ugen, og det er fandme vigtigt!
Det var da en kedelig attitude. Vi skal da arbejde hårdt for at bryde status quo og rykke opad i tabellen. Men pointen med status quo var jo netop, at særligt Chelsea og Tottenham ikke bare kan hvile på lauerbærerne fordi de sidste sæson var stærkest.Hr. Drejer skrev:Vi skal være meget heldige for at bevare status quo. At spille i CL er ekstremt krævende, og virkelig opslidende for truppen. Vi havde mange skader i sidste sæson, med relativ få kampe. Antallet af skader må logisk set forventes at stige i næste sæson.
Vi skal nok få forstærkninger. Vi fortsætter forsøget på VvD og Keita hvilket må betyde, at man tror det kan lykkes - man har ikke opgivet endnu. Sidste sommer hentede vi forstærkninger længere nede på listen, så snart vores topprioriteter var ude af billedet (Götze mislykkedes, og straks efter købte vi Mané; Zielinski mislykkedes og straks efter købte vi Wijnaldum). Vi skal nok få forstærkninger, men om det bliver på VvD's og Keitas niveau er nok mere tvivlsomt. Det ville dog være mere trist, hvis vi ikke gjorde forsøget. Det spændende bliver, hvor længe man tør vente. Det skaber utålmodighed i fanbasen, men mon ikke de har en lidt bedre fornemmelse på de høje herrers kontorer i LFC.
Jeg har også været frustreret over skader, men det forekommer mig naivt at tro, at Klopp og staben ikke har en del mere viden på området end os.
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
Nej, det er ikke en kedelig attitude. Det hedder realisme. Sidste sommers transfervindue var super. Det er helt klart det bedste Klopp har lavet i sin tid i Liverpool.Surf skrev:Det var da en kedelig attitude. Vi skal da arbejde hårdt for at bryde status quo og rykke opad i tabellen. Men pointen med status quo var jo netop, at særligt Chelsea og Tottenham ikke bare kan hvile på lauerbærerne fordi de sidste sæson var stærkest.Hr. Drejer skrev:Vi skal være meget heldige for at bevare status quo. At spille i CL er ekstremt krævende, og virkelig opslidende for truppen. Vi havde mange skader i sidste sæson, med relativ få kampe. Antallet af skader må logisk set forventes at stige i næste sæson.
Vi skal nok få forstærkninger. Vi fortsætter forsøget på VvD og Keita hvilket må betyde, at man tror det kan lykkes - man har ikke opgivet endnu. Sidste sommer hentede vi forstærkninger længere nede på listen, så snart vores topprioriteter var ude af billedet (Götze mislykkedes, og straks efter købte vi Mané; Zielinski mislykkedes og straks efter købte vi Wijnaldum). Vi skal nok få forstærkninger, men om det bliver på VvD's og Keitas niveau er nok mere tvivlsomt. Det ville dog være mere trist, hvis vi ikke gjorde forsøget. Det spændende bliver, hvor længe man tør vente. Det skaber utålmodighed i fanbasen, men mon ikke de har en lidt bedre fornemmelse på de høje herrers kontorer i LFC.
Jeg har også været frustreret over skader, men det forekommer mig naivt at tro, at Klopp og staben ikke har en del mere viden på området end os.
Jeg synes vi skal gå benhårdt efter Keita. Jeg tror virkelig han kan rykke os fremad. Om vi så skal betale £10-15 M. for meget for ham, så synes jeg vi skal gøre det. Vi skal gå all in!
Jeg har aldrig påstået at jeg har mere viden om skader end Klopp og staben. Jeg siger blot at vi får flere kampe næste sæson, og alt andet lige, må det betyde flere skader. Hvordan de vil holde skadesfrekvensen nede, ved jeg ikke, men forhåbentlig ved Liverpools medicinske apparat det.
I forhold til de andre hold, så har Arsenal og Man U vel forstærket sig mest markant. Men de sluttede også uden for top 4, så det er forventet at de ville det. Spurs har endnu ikke lettet numsen. Måske spiller de også waiting game som os.
Kald du os bare heldige, hvis vi bevarer status quo. Jeg tror, at vi får en bedre kommende sæson, end vi havde i forrige. Det handler om forskellige vurderinger, og ikke om hvem der er "realistisk".
Resten er jeg såmænd enig i.
Resten er jeg såmænd enig i.
Realisme, njah det er vel som man tager det. Jeg tvivler på det hjælper, at være pessimist, hvis spådommen går i opfyldelse(Altså det der åbenbart kaldes realisme). Jeg forventer mindst 12 point mere næste sæson, det er naturligvis realistisk, og satser på det kan skrabe en 2-3. plads hjem. Det er realistisk at skaffe 12 point mere, det eneste krav er at man ikke blow´er 2 måneder af sæsonen, så det bør reelt skaffe mere end 12 point, men en enkelt eller to svipsere mod top 7 bliver det muligvis til i den nye sæson(lidt pessimisme herfra alligevel
)
Verden er smask fuld af hyklere....
-
kloppokoppo
"Status Quo" -lol. Der må være nogle herinde som har spillet for meget manager.
Det er vigtigt, at vi får fat i Kieta og/eller Van Djik, men det vigtigste som Klopp også har været ude at sige er "tactical changes" som forhåbentligt kan forbedre nogen af problematikkerne fra sidste sæson. Helt væk på nuværende tidspunkt at vurdere vinduet.
Status quo... haha, lol.
Det er vigtigt, at vi får fat i Kieta og/eller Van Djik, men det vigtigste som Klopp også har været ude at sige er "tactical changes" som forhåbentligt kan forbedre nogen af problematikkerne fra sidste sæson. Helt væk på nuværende tidspunkt at vurdere vinduet.
Status quo... haha, lol.
Lolkloppokoppo skrev:"Status Quo" -lol. Der må være nogle herinde som har spillet for meget manager.
Status quo... haha, lol.
Vi skal nok bruge andre ord. Så vi ikke støder herren. Jeg beder om forladelse...kloppokoppo skrev:"Status Quo" -lol. Der må være nogle herinde som har spillet for meget manager.
Status quo... haha, lol.
PS. spiller ikke Manager. så ved ikke hvilke ord, som bruges i spillene..
Hvis det er rigtigt at Chelsea er blevet tilbudt Aubameyang, så synes jeg at vi skal prøve se, om vi kan få fat i ham.