hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 09. maj, 2022 07:44

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
søndag, 08. maj, 2022 08:50
Ben Woodburn har i øvrigt kontraktudløb(transfermarkt.com) så vi får næppe noget for ham.

Jeg er ret spændt på om der er nogle store klubber, der vil byde på Naby. Han gider nok ikke at skifte til Burnley.

Jeg tror ikke Dortmund kan lokkes med at Keita indgår i handlen for Bellingham, de skal sikkert have et stort bud med en hel del cash Up front, for at lokkes til at sælge Bellingham samme sommer som Haaland. Jeg tror først den fugl flyver fra reden i 2023.

Men skadeshistorikken gør rigtig nok at naby bør overveje en af de andre store ligaer. Og jeg tror da også at hold som Inter, Bayern eller Atletico vil kunne gøre sig lidt af et røverkøb, hvis de tør smide 25 millioner på bordet.
Hvis Dortmund ser på spilleres kvalitet nogenlunde som Klopp (og det er der jo en vis sandsynlighed for), så så de måske også, at han var den bedste midtbanespiller i Bundesligaen (sammen med Thiago), da vi købte ham, så det er måske slet ikke så dum en byttehandel for dem ?
Når de engang sælger Bellingham så tror jeg da også at Dortmund vil overveje Naby som erstatning.

Men de vil jo også se på den skadeshistorik og det lønniveau og gå efter en yngre model som kan sælges videre på sigt, hvis Naby er for dyr i deres øjne.

Byttehandler er vel egentlig ret sjældne. Det er vel nærmest begrænset til når Barcelona og Juventus skal fifle med regnskaberne.

Edit: det afhænger selvfølgelig også af hvor vi prissætter Naby og meget af hvad Naby selv ønsker. Lige nu er han bare for tæt på Liverpools start 11’er til at jeg tror at Dortmund virker specielt tillokkende. Omvendt bliver det jo en ledig plads når de engang sælger Bellingham så potentielt kunne han jo blive deres helt store stjerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 10. maj, 2022 07:23

Filos of Isk skrev:
mandag, 09. maj, 2022 07:44
Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
søndag, 08. maj, 2022 08:50
Ben Woodburn har i øvrigt kontraktudløb(transfermarkt.com) så vi får næppe noget for ham.

Jeg er ret spændt på om der er nogle store klubber, der vil byde på Naby. Han gider nok ikke at skifte til Burnley.

Jeg tror ikke Dortmund kan lokkes med at Keita indgår i handlen for Bellingham, de skal sikkert have et stort bud med en hel del cash Up front, for at lokkes til at sælge Bellingham samme sommer som Haaland. Jeg tror først den fugl flyver fra reden i 2023.

Men skadeshistorikken gør rigtig nok at naby bør overveje en af de andre store ligaer. Og jeg tror da også at hold som Inter, Bayern eller Atletico vil kunne gøre sig lidt af et røverkøb, hvis de tør smide 25 millioner på bordet.
Hvis Dortmund ser på spilleres kvalitet nogenlunde som Klopp (og det er der jo en vis sandsynlighed for), så så de måske også, at han var den bedste midtbanespiller i Bundesligaen (sammen med Thiago), da vi købte ham, så det er måske slet ikke så dum en byttehandel for dem ?
Når de engang sælger Bellingham så tror jeg da også at Dortmund vil overveje Naby som erstatning.

Men de vil jo også se på den skadeshistorik og det lønniveau og gå efter en yngre model som kan sælges videre på sigt, hvis Naby er for dyr i deres øjne.

Byttehandler er vel egentlig ret sjældne. Det er vel nærmest begrænset til når Barcelona og Juventus skal fifle med regnskaberne.

Edit: det afhænger selvfølgelig også af hvor vi prissætter Naby og meget af hvad Naby selv ønsker. Lige nu er han bare for tæt på Liverpools start 11’er til at jeg tror at Dortmund virker specielt tillokkende. Omvendt bliver det jo en ledig plads når de engang sælger Bellingham så potentielt kunne han jo blive deres helt store stjerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig, der er meget, der skal gå den rigtige vej, men jeg kan godt få øje på, at det ikke vil være helt tosset for Dortmund heller, og de har også brug for rutinerede spillere centralt på holdet.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » fredag, 20. maj, 2022 15:08

Ser ud til Origi er videre nu. Irriterende at vi ikke lige nåede, at lidt penge for ham.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. maj, 2022 17:49

Oomph242 skrev:
fredag, 20. maj, 2022 15:08
Ser ud til Origi er videre nu. Irriterende at vi ikke lige nåede, at lidt penge for ham.
Det er okay. Han har tjent sin transfer ind mange gange.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » lørdag, 21. maj, 2022 10:03

Har satt prislapp på Minamino

Liverpool skal ha gjort det klart hvor mye de ønsker for Takumi Minamino i sommer.

David Lynch skriver i en artikkel for Anfield Watch at det er ventet Takumi Minamino kommer til å forsøke å finne seg en ny klubb i sommer. Japaneren startet sin første Premier League-kamp for sesongen i serierunde nummer 37 på tirsdag, og selv om han er den mest effektive spilleren i ligaen denne sesongen, er veien til fast førstelagsfotball lang i Liverpool.

Liverpool skal ha satt en prislapp på 17 millioner pund på Minamino, ifølge Lynch, og et par klubber har allerede meldt sin interesse.

Leeds og Inter viser interesse

Ifølge Lynch var Leeds på røret til Liverpool allerede i januar med ønske om å hente Minamino, men angrepsspilleren ønsket å bli på Merseyside for å kjempe om plassen. Han er de rødes toppscorer både i ligacupen og FA-cupen denne sesongen og står med ti mål i alle turneringer.

Minamino skal ikke være fremmed for en overgang til Leeds dersom Yorkshire-klubben skulle holde plassen i Premier League, men han kan også havne hos regjerende seriemester i Italia, Inter, som Liverpool slo ut av åttedelsfinalen i Champions League denne sesongen.

Dersom Liverpool får det de ber om i sommer vil de ha tjent godt på 27-åringen, som ble hentet for drøye 7 millioner pund for to og et halvt år siden.

Tidligere i dag ble det for øvrig kjent at Divock Origi skal ha kommet til enighet med AC Milan om en kontrakt. Han går gratis etter sesongen.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 21. maj, 2022 14:27

Hr. Drejer skrev:
fredag, 20. maj, 2022 17:49
Oomph242 skrev:
fredag, 20. maj, 2022 15:08
Ser ud til Origi er videre nu. Irriterende at vi ikke lige nåede, at lidt penge for ham.
Det er okay. Han har tjent sin transfer ind mange gange.
Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i. I forhold til hvor lidt han har spillet og ca. 60.000 om ugen og 10m i indkøb.
Ja han har scoret nogle afgørende mål. Men overall synes jeg ikke han har været value for money.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 21. maj, 2022 15:33

Oomph242 skrev:
lørdag, 21. maj, 2022 14:27
Hr. Drejer skrev:
fredag, 20. maj, 2022 17:49
Oomph242 skrev:
fredag, 20. maj, 2022 15:08
Ser ud til Origi er videre nu. Irriterende at vi ikke lige nåede, at lidt penge for ham.
Det er okay. Han har tjent sin transfer ind mange gange.
Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i. I forhold til hvor lidt han har spillet og ca. 60.000 om ugen og 10m i indkøb.
Ja han har scoret nogle afgørende mål. Men overall synes jeg ikke han har været value for money.
Du glemmer at han var lejet ud til Wolfsburg, og vi modtog £6 M, og de betalte også hans løn. Han sendte os i en CL finale, og det gav sikkert også en del flere millioner pund på bankkontoen. Han har spillet 175 kampe, de fleste som indbytter, og alligevel har han scoret 41 mål og lavet 18 assists. Så alt i alt, vil jeg mene, at han har været value for money.


https://www.independent.ie/sport/soccer ... 88052.html

https://www.hitc.com/en-gb/2018/03/15/l ... of-genius/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » lørdag, 21. maj, 2022 19:42

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 21. maj, 2022 15:33
Oomph242 skrev:
lørdag, 21. maj, 2022 14:27
Hr. Drejer skrev:
fredag, 20. maj, 2022 17:49
Oomph242 skrev:
fredag, 20. maj, 2022 15:08
Ser ud til Origi er videre nu. Irriterende at vi ikke lige nåede, at lidt penge for ham.
Det er okay. Han har tjent sin transfer ind mange gange.
Det ved jeg ikke helt om jeg er enig i. I forhold til hvor lidt han har spillet og ca. 60.000 om ugen og 10m i indkøb.
Ja han har scoret nogle afgørende mål. Men overall synes jeg ikke han har været value for money.
Du glemmer at han var lejet ud til Wolfsburg, og vi modtog £6 M, og de betalte også hans løn. Han sendte os i en CL finale, og det gav sikkert også en del flere millioner pund på bankkontoen. Han har spillet 175 kampe, de fleste som indbytter, og alligevel har han scoret 41 mål og lavet 18 assists. Så alt i alt, vil jeg mene, at han har været value for money.


https://www.independent.ie/sport/soccer ... 88052.html

https://www.hitc.com/en-gb/2018/03/15/l ... of-genius/
Og så har Origi jo ikke selv bestemt, hvor meget spilletid han har fået. Spilletiden har været begrænset, og nogen reel spillemæssig kontinuitet har været umulig at opbygge. Men han har altid repræsenteret klubben loyalt, og har endda leveret når det gjaldt allermest.

For mig en slag kult-legende, og alle pengene værd. Ønsker ham al mulig succes fremadrettet.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » tirsdag, 24. maj, 2022 14:58

Origi skifter til Milan. Den del ligger fast.

Men vi har mange andre spillere, der er transferfrie nu eller næste sommer. Hvor stor ønskes udskiftningen herinde at være? Og hvad skal prisen i givet fald være? Hvis vi tager dem i min prioriterede rækkefølge for vigtighed.

Salah. Jeg tvivler stærkt på, at vi bliver enige om en forlængelse. Så skal vi lade kontrakten løbe ud og nyde godt af hans kvalitet i et sidste år, hvor han ovenikøbet ikke skal til VM og dermed måske er friskere end konkurrenternes bedste spillere sidst på sæsonen. Eller forsøger vi at sælge ham så dyrt som muligt nu, så der kommer midler i kassen, hvis den gode erstatning skulle dukke op?

Mané. Jeg tror, at sandsynligheden for, at vi kan blive enige om en forlængelse er større end tilfældet er med Salah. Og hvis det er tilfældet, skal vi have den lukket hurtigst muligt, så vi sikrer noget kontinuitet. Men hvis vi ikke er i stand til at forlænge med nogen af dem, så bør vi i min optik sælge Mané denne sommer og lade Salahs kontrakt løbe ud. Den holdning har jeg ud fra en betragtning af, at vi har Diaz til at spille Manés primære position, og at Mané skal til VM.

Firmino. Svært helt at vurdere, hvor han er, ovenpå en meget skadesplaget sæson. Nok bedst at beholde ham for kontinuitet. Ellers står vi i en lidt mere desperat situation i forhold til at finde en ekstra angriber denne sommer.

Keita. Det indkøb, som jeg har haft størst forventninger til under Klopp. Og måske derfor også en af de største skuffelser for mig. Det har bestemt ikke hjulpet ham, at han har haft mange skader, men jeg ser personligt ikke længere Keita, som spilleren vi former en fremtidig midtbane omkring. Derfor vil jeg foretrække at sælge ham, hvis det er muligt, bringe et alternativ ind. I de næste to år har vi Thiago til at udfylde præcis den rolle, som Keita har. Og jeg synes, at Thiago gør det bedre.

Milner. Personligt synes jeg stadig, at han bidrager fornuftigt på banen, når han kaldes på. Og udenfor banen er jeg ikke i tvivl om, at han er uvurderlig. Thomas Frank forklarede i et interview her i weekenden, at de sidste 10% af et holds præstationer kommer fra sammenholdet i omklædningsrummet. Det er en højst uvidenskabelig udtalelse, men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at der er noget at hente ved at have en god gruppe. Derfor håber jeg, at Milner bliver et år mere.

Ox. Han er røget så langt ud i perifirien, at det kun giver mening, at han sælges.

Adrian. Et godt tredjevalg. I min optik lidt op til ham selv, om han vil have rollen en sidste sæson.

Karius. En mand jeg har ret ondt af. Men det får han ikke mere tid i Liverpool af. Faktisk er jeg så overtroisk, at jeg tøver med overhovedet at invitere ham med til CL finalen i Paris...

Så....

Salah - Lad kontrakten løbe ud.
Mané - Forlæng.
Firmino - Forlæng.
Keita - Sælg
Milner - Forlæng med 1 år.
Ox - Sælg
Adrian - Forlæng med 1 år.
Karius - Tak for denne gang

Derudover kommer vi nok til at sige farvel til nogle spillere, der trænger til at komme videre for deres egen skyld og ikke fordi, de snart har kontraktudløb.

Minamino
Neco
Phillips
Williams

Hvordan forholder I andre jer, til de spillere som har et år eller mindre tilbage af kontrakten?
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 24. maj, 2022 20:20

Mon ikke Real Madrid har en storportion Mbappe penge, de gerne vil brænde af for at please fans'ne. Jeg tænker de kan presses til en høj pris for Salah.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 24. maj, 2022 20:28

Cynwal skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:20
Mon ikke Real Madrid har en storportion Mbappe penge, de gerne vil brænde af for at please fans'ne. Jeg tænker de kan presses til en høj pris for Salah.
Jeg ser nu helst vi beholder Salah. Sæsonens bedste og vores bedste spiller.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » tirsdag, 24. maj, 2022 21:50

Oomph242 skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:28
Cynwal skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:20
Mon ikke Real Madrid har en storportion Mbappe penge, de gerne vil brænde af for at please fans'ne. Jeg tænker de kan presses til en høj pris for Salah.
Jeg ser nu helst vi beholder Salah. Sæsonens bedste og vores bedste spiller.
Før AFCON ville jeg uden tøven give dig HELT ret i overstående. Men siden AFCON var han ikke på sit topniveau og slet ikke god nok til prædikatet som "verdens bedste". Heldigvis steppede Mane op og dækkede tabet fra Salah.

Jeg mener Ali, eller VvD fortjener titlen som bedste i sæsonen mere - fordi de har holdt niveau over HELE sæsonen. Det gjorde Salah ikke.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 24. maj, 2022 22:32

TG12 skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 21:50
Oomph242 skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:28
Cynwal skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:20
Mon ikke Real Madrid har en storportion Mbappe penge, de gerne vil brænde af for at please fans'ne. Jeg tænker de kan presses til en høj pris for Salah.
Jeg ser nu helst vi beholder Salah. Sæsonens bedste og vores bedste spiller.
Før AFCON ville jeg uden tøven give dig HELT ret i overstående. Men siden AFCON var han ikke på sit topniveau og slet ikke god nok til prædikatet som "verdens bedste". Heldigvis steppede Mane op og dækkede tabet fra Salah.

Jeg mener Ali, eller VvD fortjener titlen som bedste i sæsonen mere - fordi de har holdt niveau over HELE sæsonen. Det gjorde Salah ikke.
Thiago har kun været rigtig god i anden halvdel af sæsonen (11 ud af 23 kampe var han fraværende i start/midt) og har kun spillet 2.309 minutter mod Salahs 3.924 minutter. VvD kunne godt være på højde med Salah imo.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » tirsdag, 24. maj, 2022 22:55

Oomph242 skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 22:32
TG12 skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 21:50
Oomph242 skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:28
Cynwal skrev:
tirsdag, 24. maj, 2022 20:20
Mon ikke Real Madrid har en storportion Mbappe penge, de gerne vil brænde af for at please fans'ne. Jeg tænker de kan presses til en høj pris for Salah.
Jeg ser nu helst vi beholder Salah. Sæsonens bedste og vores bedste spiller.
Før AFCON ville jeg uden tøven give dig HELT ret i overstående. Men siden AFCON var han ikke på sit topniveau og slet ikke god nok til prædikatet som "verdens bedste". Heldigvis steppede Mane op og dækkede tabet fra Salah.

Jeg mener Ali, eller VvD fortjener titlen som bedste i sæsonen mere - fordi de har holdt niveau over HELE sæsonen. Det gjorde Salah ikke.
Thiago har kun været rigtig god i anden halvdel af sæsonen (11 ud af 23 kampe var han fraværende i start/midt) og har kun spillet 2.309 minutter mod Salahs 3.924 minutter. VvD kunne godt være på højde med Salah imo.
Jeg nævnte nu ikke Thiago ;) Men Alison becker. Der har været mange kampe denne sæson, hvor han har gjort forskellen ved at holde bolden ude.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » onsdag, 25. maj, 2022 16:06

Jeg tror følgende er potentielle exit kandidater til sommer:


Sandsynlige exit:
- Ox
- Minamino
- Phillips
- Origi
- Karius
- Adrian
- Ben Davis
- Ben Woodburn
- Neco Williams
- Rhys Williams

Boblere:
- Gomez
- Keheller
- Jones

Boblerne vil nogle nok være uenige i, men jeg ser dem alligevel ikke som værende usandsynlige. Dog af forskellige grunde.

Keheller er for god til at være anden violin og det er tvivlsomt han slår Ali af de næste 2-5år. Jeg ser ham helst ikke gå, men kan klubben sige nej til potentielt at få £25-35m for ham? Kan han selv sige nej til potentiel udsigt til at blive første målmand? Vi har også de fleste vinduer lavet et salg af talenter til høje priser, og han er det mest oplagte bud. Der bør ihvertfald være interesserede klubber.

Jones, måske den mest overraskende, men hans udvikling virker til at være gået lidt i stå. Han har også svært ved at få spille tid. Det vil naturligvis gøre ondt at sælge en "local lad", men ligesom Keheller er han en spiller vi formentligt kan få en høj pris for, som kan bruges til mere færdige produkter. Gerrard var også stor fortaler for ham - måske et skifte til VIlla er oplagt?

Gomez, er gledet langt ned i hierakiet og hans begrænsede spilletid er vel egentligt primært kommet på højreback som ikke er hans farvorit position. SKader har også gjort han ikke har fået udviklet sig nok. Tror næppe Gomez kan se sig tilfreds med at være fjerde valg, og klubben bør kunne få en fornuftig pris for ham. Det vil dog kræve vi kan replace ham med en anden, især hvis Phillips ellers Williams også sælges..

Besvar