Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJJ

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » tirsdag, 29. apr, 2025 08:58

Den norske citerer Bascombe/Telegraph for, at der opereres med et af de største transferbudgetter nogensinde til sommer.

https://www.liverpool.no/nyheter/2025/4 ... -sommeren/

De dyreste (realiserede) har ifølge transfermarkt (fremgår af den norske) været:

155 millioner pund - 2018 (Alisson Becker, Naby Keita, Fabinho, Xherdan Shaqiri)

146 millioner pund - 2023 (Dominik Szoboszlai, Alexis Mac Allister, Ryan Gravenberch, Wataru Endo)

Hm... det kan jo lyde jo af meget. Men klart, at vi naturligvis ikke kommer til at smide 150 mio £ efter Isak.

Det bliver FSG's SOP - unge, sultne spillere, der er klar til at tage steppet op.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. apr, 2025 09:16

AJJ skrev:
tirsdag, 29. apr, 2025 08:58
Den norske citerer Bascombe/Telegraph for, at der opereres med et af de største transferbudgetter nogensinde til sommer.

https://www.liverpool.no/nyheter/2025/4 ... -sommeren/

De dyreste (realiserede) har ifølge transfermarkt (fremgår af den norske) været:

155 millioner pund - 2018 (Alisson Becker, Naby Keita, Fabinho, Xherdan Shaqiri)

146 millioner pund - 2023 (Dominik Szoboszlai, Alexis Mac Allister, Ryan Gravenberch, Wataru Endo)

Hm... det kan jo lyde jo af meget. Men klart, at vi naturligvis ikke kommer til at smide 150 mio £ efter Isak.

Det bliver FSG's SOP - unge, sultne spillere, der er klar til at tage steppet op.
Den artikel læste jeg også. De dyreste vinduer er:

129 millioner pund - 2014 (Adam Lallana, Dejan Lovren, Lazar Markovic, Mario Balotelli, Alberto Moreno, Divock Origi, Emre Can, Rickie Lambert, Javier Manquillo)

101 millioner pund - 2016 (Christian Benteke, Roberto Firmino, Nathaniel Clyne, Danny Ings, Joe Gomez, Taiwo Awoniyi)

88 millioner pund - 2022 (Darwin Nunez, Fabio Carvalho, Calvin Ramsay, Arthur Melo)

Hvilke af de vinduer kan betegnes som succeser? Jeg synes helt klart 2023 fremstår som et fantastisk vindue. Ingen helt skæve, som vi ser i de andre vinduer.

Helt enig. Vi lægger ikke £100+ M. for Isak. I 2023 var der også snak om Bellingham til Liverpool, og han ville koste omkring de £100 M., men vi valgte at købe bredt, og det lykkedes vi utroligt fint med.

Vi linkes meget til Kerkez og Huijsen fra Bournemouth. Spørgsmålet er om de har lyst til at sælge to start-11 spillere til én og samme klub. Der har også været snak om Hugo Ekitike fra Frankfurt. Giorgi Mamardashvili kommer jo også til Liverpool, hvis ikke han lejes ud for endnu et år.

Vores salgsvindue: Kelleher, Gomez, Tsimikas, Nunez. Forlænger Diaz, eller sælges han? Det bliver interessant at følge. Hvad med Jota? Dygtig spiller, men ofte skadet. Doak bliver også spændende at følge; skal han til Liverpool eller sælges han eller måske lejes ud for endnu en sæson?

Det bliver også spændende at følge de andre klubber. Jeg tror også Man C, Arsenal, Chelsea (de køber altid vildt ind)og Aston Villa kommer til at købe stort ind. Premier League får fem pladser til næste års CL, og det betyder flere penge til PL og flere penge til transfers, så jeg tror det bliver en sommer, hvor priserne skyder i vejret.

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 29. apr, 2025 12:10

athomsen skrev:
søndag, 27. apr, 2025 21:46
Det er ren football manager - men alligevel

Truppen

GK: Alisson, Mamadashvii, Jaros*
LB: Kerkez, Tsimikas
RB: Bradley*, Aina*
CB: VvD, Konate, Huijsen, Gomez*
MF: Mac Allister, Gravenberch, Szoboszlai, De Bruyne, Endo, Bajcetic*, Elliott*, Jones*
RW: Salah, Chiesa
LW: Gakpo, Rogers*
FW: Isak, David

*er homegrown

Ind:
Kerkez 45
Aina 0
Huijsen 50
De Bruyne 0
Rogers 80 - det er en vild pris, men unge homegrown koster kassen
Isak 150
David 0

I alt: 325

Ud:
Kelleher 40
Robertson 15
Quansah 40
Jota 40
Darwin 40
TAA 0
Diaz 50

I alt 225

Netspend 100
De Bruyne uanset at han er gratis ville jeg ikke tage. Selvom han virker til at være en smule tilbage på det sidste - måske for at slutte godt af i Shitty, så har han været mildevidt fra tidligere storhedstid og ofte skadet.

Robertson ville jeg heller ikke sælge, jeg ville give ham en Milner rolle, da jeg tror han biddrager med en masse i omklædningen. Så hellere sælge den græske scouser Tsmikas.

Derudover tror jeg ikke vi vil købe SÅ mange spillere i et vinude, vi risikere at lave en Chelsea, som er et godt eksempel på at købe MANGE spillere på én gang sjældent er godt.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » torsdag, 01. maj, 2025 12:20

TG12 skrev:
tirsdag, 29. apr, 2025 12:10
athomsen skrev:
søndag, 27. apr, 2025 21:46
Det er ren football manager - men alligevel

Truppen

GK: Alisson, Mamadashvii, Jaros*
LB: Kerkez, Tsimikas
RB: Bradley*, Aina*
CB: VvD, Konate, Huijsen, Gomez*
MF: Mac Allister, Gravenberch, Szoboszlai, De Bruyne, Endo, Bajcetic*, Elliott*, Jones*
RW: Salah, Chiesa
LW: Gakpo, Rogers*
FW: Isak, David

*er homegrown

Ind:
Kerkez 45
Aina 0
Huijsen 50
De Bruyne 0
Rogers 80 - det er en vild pris, men unge homegrown koster kassen
Isak 150
David 0

I alt: 325

Ud:
Kelleher 40
Robertson 15
Quansah 40
Jota 40
Darwin 40
TAA 0
Diaz 50

I alt 225

Netspend 100
De Bruyne uanset at han er gratis ville jeg ikke tage. Selvom han virker til at være en smule tilbage på det sidste - måske for at slutte godt af i Shitty, så har han været mildevidt fra tidligere storhedstid og ofte skadet.

Robertson ville jeg heller ikke sælge, jeg ville give ham en Milner rolle, da jeg tror han biddrager med en masse i omklædningen. Så hellere sælge den græske scouser Tsmikas.

Derudover tror jeg ikke vi vil købe SÅ mange spillere i et vinude, vi risikere at lave en Chelsea, som er et godt eksempel på at købe MANGE spillere på én gang sjældent er godt.
Nu startede jeg også med, at skrive at der gik manager i det :-). Men hvis du ser på det, så snakker vi ikke mange ny til start 11: Kerkez, Rogers og Isak. Så vil spillere som De Bruyne kæmpe om pladsen, men er ikke selvskreven. Huijsen skal også kæmpe om pladsen med Konate, men er ellers en fremtidens mand. Aina og David er 2 gratis backups

Af de nævnte ud er Robertson 50/50 starter, TAA bliver erstattet af Bradley, Vi SKAL have ny 9'er, da dem vi har ikke leverer nok. Så er det ren udskiftning af Diaz til Rogers, som kan spille begge kanter.

Så set på den måde er det ligeså meget er styrkelse af bænken som af start 11

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » mandag, 05. maj, 2025 22:19

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. maj, 2025 22:47

Frimpong, han spiller vingback, ikk? Leverkusen spiller med 3 nede bagi, og med Frimpong længere fremme. Er det korrekt?

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 05. maj, 2025 22:51

Korrekt, ham og Grimaldo har hver deres wingback
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. maj, 2025 23:23

Tak Emmy.

Ham Lewissteele rammer han ofte bullseye med sine transfer antagelser? Jeg har rigtigt lagt mærke til ham.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » mandag, 05. maj, 2025 23:57

Hr. Drejer skrev:
mandag, 05. maj, 2025 23:23
Tak Emmy.

Ham Lewissteele rammer han ofte bullseye med sine transfer antagelser? Jeg har rigtigt lagt mærke til ham.
Han er en ny journalist i Liverpool. Han er ikke lige så pålidelig som Joyce og Ornstein, men han er niveauet under sammen med Pearce, Lynch, Bascombe og Reddy(Da hun var Liverpool journalist).
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 06. maj, 2025 08:29

Hr. Drejer skrev:Frimpong, han spiller vingback, ikk? Leverkusen spiller med 3 nede bagi, og med Frimpong længere fremme. Er det korrekt?
Han vil bare være meget dyr.

Sent from my iPhone using Tapatalk

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 06. maj, 2025 09:48

Fowler89 skrev:
tirsdag, 06. maj, 2025 08:29
Hr. Drejer skrev:Frimpong, han spiller vingback, ikk? Leverkusen spiller med 3 nede bagi, og med Frimpong længere fremme. Er det korrekt?
Han vil bare være meget dyr.

Sent from my iPhone using Tapatalk
35 mill Euro - står der i overskriften…

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 06. maj, 2025 11:30

Det kommer ikke til at ske, men drømmescenariet ville være:

IND:
VB: kerkez £50m
HB: Frimpong £40m
CB: Huijsen £50m
CF: Isak £100m
CM: Baleba eller Stiller £40m
Total: £280m

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 06. maj, 2025 11:53

Vi har ikke råd til at blive ved med at give spillere væk gratis. Vi skal også forlænge med Konate eller Diaz denne sommer. Hvis ikke de vil forlænge, og vi ikke kan give en bedre kontrakt, end den de afviste, så skal de sælges. Vi har ikke råd til at de sidder kontrakten ud, og går på en fri transfer!

Jeg er træt af at, vi give vores spillere væk kvit og frit. Nu har vi set Emre Can, Gini og nu Trent forsvinde helt gratis. Det er spillere for over £150 M. tilsammen. Det er rigtig mange penge for Liverpool FC, og vi vil gerne være en økonomisk bæredygtig klub, så er det jo den helt forkerte vej vi går.

Jeg ser gerne at vi bliver lidt hårdere, og at det har en konsekvens for spilleren at han afviser det ene kontrakttilbud efter det andet fra os. Vores transfermanagement skal ses alvorligt efter i sømmene. Det skal evalueres godt og grundigt. Det handler ikke kun om at skrive kontrakt med nye spillere, det handler i lige så høj grad om at beskytte vores værdier (læs: spillere). Og den disciplin er vi elendige til.

Det er på tide at vi er proaktive!

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 06. maj, 2025 12:35

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 06. maj, 2025 11:53
Vi har ikke råd til at blive ved med at give spillere væk gratis. Vi skal også forlænge med Konate eller Diaz denne sommer. Hvis ikke de vil forlænge, og vi ikke kan give en bedre kontrakt, end den de afviste, så skal de sælges. Vi har ikke råd til at de sidder kontrakten ud, og går på en fri transfer!

Jeg er træt af at, vi give vores spillere væk kvit og frit. Nu har vi set Emre Can, Gini og nu Trent forsvinde helt gratis. Det er spillere for over £150 M. tilsammen. Det er rigtig mange penge for Liverpool FC, og vi vil gerne være en økonomisk bæredygtig klub, så er det jo den helt forkerte vej vi går.

Jeg ser gerne at vi bliver lidt hårdere, og at det har en konsekvens for spilleren at han afviser det ene kontrakttilbud efter det andet fra os. Vores transfermanagement skal ses alvorligt efter i sømmene. Det skal evalueres godt og grundigt. Det handler ikke kun om at skrive kontrakt med nye spillere, det handler i lige så høj grad om at beskytte vores værdier (læs: spillere). Og den disciplin er vi elendige til.

Det er på tide at vi er proaktive!
Jeg ved ikke om vi er decideret elendige til diciplinen.

Vi fik set i bagklogskabens lys pæne priser for Mane, Fabinho og Henderson. Den forfatning de var i og deres præstationer siden de har forladt os, har ikke givet anledning til at savne dem. VI savner naturligvis det de kunne da de var på deres absolutte top niveau.

Vi har også fået utroligt gode priser for visse unge spillere vi har solgt - Van Der Berg, Brewster med flere.

Det er naturligvis svært at være god til det hele - men vi skal uden tvivl være mere proaktive i forhandlinger med nøglespillere - særligt de yngre TAA, hvor man ved han er i sin bedste alder og højst sandsynligt kan præstere på højeste niveau 5-6 år endnu. Salah og VDD er sværere og jeg kan bedre forstå man skubber forlængelserne mest muligt da det hurtigt kan gå ned af bakke - Fabinho fik fra at være ligaens bedste eller næstbedste CDM, til at ligne en gammel slidt mand på en sommerferie.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 06. maj, 2025 15:38

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 06. maj, 2025 11:53
Vi har ikke råd til at blive ved med at give spillere væk gratis. Vi har ikke råd til at de sidder kontrakten ud, og går på en fri transfer!

Jeg er træt af at, vi give vores spillere væk kvit og frit. Nu har vi set Emre Can, Gini og nu Trent forsvinde helt gratis. Det er spillere for over £150 M. tilsammen.
Teknisk set har vi ikke tabt penge på Trent, da han er gratis akademidreng. Så der er ikke lidt et økonomisk tab. At vi ikke forlænger med ham frigør omvendt flere penge som ikke skal bruges på lønforhøjelse til ham.

Hvor fra ved du, at klubben ikke har råd til at lade spillere sidde deres kontrakt ud?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar