Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » torsdag, 01. dec, 2011 21:32

@ Hr. Drejer

Af ren interesse har du så et link til Borrells udtalelser?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 01. dec, 2011 21:34

Det bliver faktisk otte når man henter en evt. ny spiller og Coady med.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. dec, 2011 21:34

Fribytter skrev:@ Hr. Drejer

Af ren interesse har du så et link til Borrells udtalelser?
Værs'go
http://liverpool.no/newspg.aspx?id=31093&zone=1

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 01. dec, 2011 21:42

@ Tom_Jorstal

Jeg er enig med Aarde i meget af det, han skriver, men det springende punkt for mig er, at du overdriver problemet i at have Keita på kontrakt udover denne sæson. For det første er det vel det, man ville kalde et "luksusproblem". For det andet er der intet, der tyder på, at Dalglish giver spilletid til ældre spillere, blot fordi de er på kontrakt - nærmere det modsatte.

Egentlig står og falder det vel med, at Keita ikke er en Hamsik, og at du egentlig ikke synes, at Lucas er særlig god sammenholdt med andre store stjerner i andre klubber. Altså at det er spild af penge at hente en reserve for Lucas, når det er Lucas, der bør erstattes, hvis LFC skal blive bedre. Har jeg ret i det?

@ Hr. Drejer

Tanks!
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 01. dec, 2011 21:49

Fribytter skrev:@ Tom_Jorstal

Jeg er enig med Aarde i meget af det, han skriver, men det springende punkt for mig er, at du overdriver problemet i at have Keita på kontrakt udover denne sæson. For det første er det vel det, man ville kalde et "luksusproblem". For det andet er der intet, der tyder på, at Dalglish giver spilletid til ældre spillere, blot fordi de er på kontrakt - nærmere det modsatte.

Egentlig står og falder det vel med, at Keita ikke er en Hamsik, og at du egentlig ikke synes, at Lucas er særlig god sammenholdt med andre store stjerner i andre klubber. Altså at det er spild af penge at hente en reserve for Lucas, når det er Lucas, der bør erstattes, hvis LFC skal blive bedre. Har jeg ret i det?

@ Hr. Drejer

Tanks!
Ja ok, hvis det er det Tom_Jorsal mener, så er det selvfølgelig en helt anden problemstilling. Det gik jeg bare ikke ud fra, at det var, da det ingen mening giver i mit hoved, Lucas klasse taget i betragtning.

Og @Tom
Jeg opfattede "bagved box-box-spilleren" forkert. Min fejl. Vi er helt enige i, at det skal være hans arbejdsområde - men det lader så til gengæld også til at være det eneste, vi to er enige om i denne debat ;)

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 01. dec, 2011 22:03

@ Aarde

Nej det forstår jeg heller ikke.

I øvrigt så var Keita den udebanespiller, der fik flest optrædener for Barca i sidste sæson. Det tyder på en form for professionalisme. Problemet er, at han skal spille Africa Cup of Nations for Mali efter nytår, og det er måske ikke helt ideelt.

Kræ

Indlæg af Kræ » fredag, 02. dec, 2011 01:50

Tom_Jorsal skrev:jeg siger bare, der findes en del bedre midtbanespillere end Lucas og når Adam ikke spiller over niveau, så er central midt altså stadig et svagt punkt hos os - også med Lucas på banen
En del? Dem vil jeg meget gerne have navne på.

Jeg umiddelbart kun komme på Macherano og Huddlestone af Lucas' type, som er set bedre førhen end Lucas de seneste par måneder.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » fredag, 02. dec, 2011 10:57

Har set et par steder, at vi overvejer købe: R. Montolivo fra Fiorentina.

18.01.85 - Det vil sige, at han bliver snart 27, (her i Januar) ;)
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » fredag, 02. dec, 2011 11:07

Aarde skrev:Sidste år var han fast mand sammen med Lucas - det er meget vigtigt at huske på. Jeg gruer mildt sagt ved tanken om ham med Adam ved sin side; så frygter jeg for alvor, at vi ender tilbage hvor vi var i begyndelsen af sæsonen, hvor midtbanen konstant blev overløbet. Spearing har slet ikke samme disciplin i sit spil, som Lucas har, og en 100% disciplineret balancespiller som Lucas lader til at være altafgørende for, at vores ofte noget satsede midtbanekonstellationer kan fungere. Denne rolle har jeg uendeligt meget større tro på, at Keita kan udfylde, end at Spearing kan det. Hvor meget jeg end holder af lille Wee-Jay.
Det kan måske lade sig gøre ikke at blive overløbet, hvis vi stiller med en 3 mands midtbane bestående af Adam, Spearing og Henderson. Her er man så nødt til at sige, at Spearing skal være den defensive, mens Adam og Henderson må skiftens til at gå med frem, så den ene altid er lidt længere tilbage på banen for at lukke af for modangreb.

Selvfølgelig ville det hjælpe, hvis vi kunne få en aftale med Barca omkring Keita. Hvad enten det er en leje aftale eller en købsaftale, så ville det være perfekt.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 02. dec, 2011 11:14

Soren123 skrev:Har set et par steder, at vi overvejer købe: R. Montolivo fra Fiorentina.

18.01.85 - Det vil sige, at han bliver snart 27, (her i Januar) ;)
Ja, den 18. tilmed
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Kirk

Indlæg af Kirk » fredag, 02. dec, 2011 11:42

Kræ skrev:
Tom_Jorsal skrev:jeg siger bare, der findes en del bedre midtbanespillere end Lucas og når Adam ikke spiller over niveau, så er central midt altså stadig et svagt punkt hos os - også med Lucas på banen

Jeg umiddelbart kun komme på Macherano og Huddlestone af Lucas' type, som er set bedre førhen end Lucas de seneste par måneder.

syntes også scott parker er i den gruppe....

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 02. dec, 2011 11:50

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Tr ... 29225.html

Nu er tiden inde til at hente ham her.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » fredag, 02. dec, 2011 12:15

Kelly skrev:http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Tr ... 29225.html

Nu er tiden inde til at hente ham her.
Spændende spiller ham har jeg hele tiden håbet på, :)
Men kampene her i December bliver altså virkelig en test af vores styrke, jeg tror godt vi kan klare os uden Lucas, hvis vi falder hen i 4-2-3-1 opstillingen.

Spearing, Hendo, Shelvey, Adam må virkelig træde i karakter og selvfølgelig også Gerrard når han engang bliver klar.
Billede

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 02. dec, 2011 12:56

Jeg er på fuld bølgelængde med Aarde og AJ vedrørerende deres skepsis om Spearing kan erstatte Lucas. Spearing er en dygtig spiller, men det ser ud til at nogen herinde glemmer følgende: 1) Spearing har indtil videre ikke spillet den defensive midtbane for Liverpool -da han i sidste sæson spillede sammen med Lucas var det ham, som skubbede med frem(boks til boks). Vi ved derfor endnu ikke, om han evner at udfylde en mere defensiv rolle. 2) Hvad hvis Spearing bliver skadet? I mener vel ikke, at Shelvey, Adam eller Henderson i nogen grad besidder de defensive kvaliteter, som en defensiv midtbane på et top fire hold bør besidde. Vi er med Lucas skade endnu tyndere besat på den defensive midtbane, hvorfor muligheden for køb eller leje af en klassespiller bør søges. 3) Der bliver snakket om Coady. Knægten er 18 og han har ikke spillet en eneste betydende PL kamp for Liverpool. Det vil være selvmord at lægge så meget ansvar på ham, som backup til Spearing. Sammenligningen med ham og Wilshere er dybt godnat, da Wilshere var lejet ud til Bolton og fik en hel sæsons erfaring i PL før Arsenal hentede ham hjem og valgte at benytte ham. Dertil er der formentlig (håber da Coady udvikler sig i samme grad) en verden til forskel på Wilshere og Coadys evner - Wilshere er kun et år ældre og er allerede nu en af PLs bedste centrale midtbanespillere overhovedet!

Som Thommo tidligere i tråden er inde på tror jeg, at det kunne være fornuftigt at forhøre sig om, hvilke muligheder der foreligger for at leje Lassana Diarra. Lass har en vindermentalitet, er fleksibel og kan bruges på de to midtbanepladser (i en juletræsformation), og kender PL fra sin tid i Chelsea, Arsenal og Portsmouth. Keita er en god boldsikker spiller, og kan han erhverves til en billig pris er dette også en mulighed. Han har dog i mine øjne ikke helt de samme defensive kvaliteter, men er bedre i det fremadrettede spil end Lucas.

Kræ

Indlæg af Kræ » fredag, 02. dec, 2011 15:35

Kirk skrev:
Kræ skrev:

syntes også scott parker er i den gruppe....
Jo, jeg ville nu nok kunne give dig Parker baseret på denne sæsons præstationer i hvert fald. Naturligvis også Essien, men den tid er efterhånden historie.

Besvar