Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 04. dec, 2011 22:32

@ Texnymann

Jeg prøver at forklare mig igen så. Lucas er imo vores eneste reelle defensive midt, måske med undtagelse af Spearing som dog aldrig rigtig har fået så ansvarsfuld en rolle på førsteholdet. Det betyder dog ikke at Kenny nødvendigvis vil stille med en defensiv midt på banen. Da Lucas havde karantæne mod Norwich startede Gerrard-Adam på den centrale midt. Jeg tror han vil gøre noget lignende nu, altså med udgangspunkt i Henderson-Adam. At jeg tror Kenny vil benytte Henderson på den centrale midtbane, gør ikke at jeg ser ham som et alternativ til den defensive midt. Jeg håber det var lidt klarere :P

@ Fribytter

Ja, det kan du have ret i. Endnu et argument der taler for Keita, der er ganske ferm rent offensivt (kender ikke vildt meget til M'Vila). Jeg har indtryk af at Keita bliver undervurderet ganske kraftigt herinde. Og så vil jeg da lige slå fast, at jeg ikke ser vi giver Keita en guldrandet tre-årig kontrakt, men måske halvandet år med option på et år mere, og det til en servicerbar hyre.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 04. dec, 2011 22:46

ThomasIversen skrev:Jeg er enig i at vi ikke skal give £30m for m'vila,men kan han fås til omkring £20m synes jeg vi skal slå til. Han er en klasse spiller og en god erstatning for Lucas og hvem ved hvilket niveua Lucas er på når han engang kommer tilbage? 9 måneder er lang tid at side ude.

Mit ønske scenarie er et lån af Real Madrids Lass Diarra. Her får vi virkelig noget fysik og muligheden for at leje burde være forholdsvis realistisk da han får begrænset spille tid, set bort fra de kampe han har fået på højre back i cavalhos fravær. Kan vi arrangere sådan at vi har muligheden for at købe ham efter hans lån, ville det være helt perfekt.
Jeg tror nu, Lass kan være ret vanskelig at låne midt i sæsonen, fordi han er så alsidig. Mourinho vil jo også helst bruge Ramos i midterforsvaret, så jeg tror, Lass anses for at være en vigtig utility player. Men ellers er jeg enig i, at han ville være et rigtig godt lån.

Ellers kan man jo måske lave en Spurs og låne De Jong. Man. City får plads i truppen til at handle i januar og styrker mulighederne for, at LFC tager point fra CItys nærmeste konkurrenter. Men er skulle klubben helst ikke forsøge at tilknytte De Jong permanent...

@ AJ

Enig. Bellamy fik jo to år i en alder af 32 år og med en lidt alarmerende skadeshistorik. Keita er trods alt kun 31 år og var den Barca-spiller med flest optrædener sidste sæson. Det er jo ikke spild af penge at give en fornuftig kontrakt til en spiller, der er gratis eller meget billig, blot fordi han er gammel.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

veffe69

Indlæg af veffe69 » mandag, 05. dec, 2011 11:07

Fribytter skrev:
ThomasIversen skrev:Jeg er enig i at vi ikke skal give £30m for m'vila,men kan han fås til omkring £20m synes jeg vi skal slå til. Han er en klasse spiller og en god erstatning for Lucas og hvem ved hvilket niveua Lucas er på når han engang kommer tilbage? 9 måneder er lang tid at side ude.

Mit ønske scenarie er et lån af Real Madrids Lass Diarra. Her får vi virkelig noget fysik og muligheden for at leje burde være forholdsvis realistisk da han får begrænset spille tid, set bort fra de kampe han har fået på højre back i cavalhos fravær. Kan vi arrangere sådan at vi har muligheden for at købe ham efter hans lån, ville det være helt perfekt.
Jeg tror nu, Lass kan være ret vanskelig at låne midt i sæsonen, fordi han er så alsidig. Mourinho vil jo også helst bruge Ramos i midterforsvaret, så jeg tror, Lass anses for at være en vigtig utility player. Men ellers er jeg enig i, at han ville være et rigtig godt lån.

Ellers kan man jo måske lave en Spurs og låne De Jong. Man. City får plads i truppen til at handle i januar og styrker mulighederne for, at LFC tager point fra CItys nærmeste konkurrenter. Men er skulle klubben helst ikke forsøge at tilknytte De Jong permanent...

@ AJ

Enig. Bellamy fik jo to år i en alder af 32 år og med en lidt alarmerende skadeshistorik. Keita er trods alt kun 31 år og var den Barca-spiller med flest optrædener sidste sæson. Det er jo ikke spild af penge at give en fornuftig kontrakt til en spiller, der er gratis eller meget billig, blot fordi han er gammel.
Men som Thomas skriver, så er han altså ikke ret meget brugt i denne sæson og derfor burde muligheden vel være der, kontra han havde spillet ganske jævnligt. (har han spillet med i ca ½ af kampene vil jeg skyde på)
Og allerede sidste sæson luftede han tanken om at skifte væk fra Real midt i sæsonen, netop pga manglende spilletid http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... nterskifte, så vel heller ikke utænkeligt han vil gøre det igen, hvis rette tilbud kom på banen og han har den rette alder, da han kun er 26 år.

De Jong ser jeg IKKE ret gerne i LFC, pga hans mange tåbelige ting han render rundt og laver på en fodbold bane. Ting som ofte er karriere truende for hans modstandere, men ting som jeg ikke mener vi skal tage chancer med i en klub som LFC.

Keita vil godt kunne fylde den plads og fysikken bør vi næppe frygte, da han hvis jeg ikke husker helt forkert, spillede ganske fysisk i sin tid i Sevilla, sammen med Poulsen på midtbanen. En ting som dog måske kan være imod, er om han så kan vende sig til det højere tempo, der ligger i PL kontra La Liga, hvor de varmer bolden meget mere i La Liga er det meget direkte og hurtigere i PL.

Et er dog sikkert, hvis vi vil med helt frem og have CL/Uefacup næste år, så kan vi ikke tage chancer med unge spillere, så skal vi have rutine i form af ældre spillere eller spillere med mange internationale kampe i benene.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

veffe69

Indlæg af veffe69 » mandag, 05. dec, 2011 11:20

“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 05. dec, 2011 11:31

Problematikken omkring Lucas skade og en erstatning, er vel om man skal finde en kort sigtet løsning - og måske mere holdbar lige her og nu - eller en lidt længere sigtet løsning.

1) Man kan finde en erfaren spillere, der kan træde direkte ind på holdet, og udfylde Lucas rollen med det samme.
2) Man kan holde sig til strategien og finde en spiller på under 25, der kan indtage positionen, men med modifikationer i spilsystem, kan indtræde på holdet som en del af den centrale midtbane. Ved at hente en spiller på under 25, vil give konkurrence til Lucas, når Lucas kommer tilbage for fuld styrke i næste sæson. Det vil også bremse en udvikling hos Jay Spearing og Jonjo Shelvey, mens Jorden Hendersons position på den centrale midtbane, vil chancerne være mindre end tidligere.
3) Man kan give en af de unge - Jorden Henderson, Jonjo Shelvey eller Jay Spearing - chancen og se om de kan holde niveauet i de næste 5-7 kampe. Se hvad der sker, og derefter tage beslutning om Lucas skal direkte erstattes.

Tror man på Jorden Henderson som central midtbanespiller, kan udvikle sig som en af landets bedste, så skal han også have muligheder for spilletid på positionen. Det vil der være mindre af, såfremt en spiller på under 25 vil komme ind, end hvis der kommer end mere erfaren spiller ind. Jay Spearing vil nok blive i overskud, og forsvinde mere og mere for første holdet og på lidt længere sigt for Liverpool FC. Det samme kan siges om Jonjo Shelvey.

Af ønskede emner, der er fremtrådt på det seneste - Lass Diarre, Seydou Keita, M'Vila, Cambiasso, Martinez, Fellaini, Lee Cattermole, James McCartney, Tom Huddlestone, Sven Bender - ser jeg Lass Diarre eller Seydou Keita som de bedste løsninger. Tror det er svært at hente Martinez, da vi nok ikke sportsligt er attraktive nok. Cambiasso var en af mine yndlingsspillere for et par år siden, og kunne sagtens også være en super kortsigtet løsning. Sven Bender og M'Vila er jeg lidt usikker på.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 05. dec, 2011 11:37

Lad os få en erfaren herre ind på den centrale midtbane - lidt ligesom vi har gjort med Bellamy i angrebet. For som sagt er løsningen jo kortsigtet. Og selv hvis vi fik held til at købe ét af de lovende midtbanetalenter i verden, så er det jo ikke sikkert, at vedkommende ville slå igennem i Premier League lige med det samme. Der er nok større sandsynlighed for hurtig succes, hvis en spiller som Keita eller Lass kommer ind.
Best in the world at everything I do.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 05. dec, 2011 11:49

Jeg tænkte PSG.

veffe69

Indlæg af veffe69 » mandag, 05. dec, 2011 11:50

Hekkem skrev:Problematikken omkring Lucas skade og en erstatning, er vel om man skal finde en kort sigtet løsning - og måske mere holdbar lige her og nu - eller en lidt længere sigtet løsning.

1) Man kan finde en erfaren spillere, der kan træde direkte ind på holdet, og udfylde Lucas rollen med det samme.
2) Man kan holde sig til strategien og finde en spiller på under 25, der kan indtage positionen, men med modifikationer i spilsystem, kan indtræde på holdet som en del af den centrale midtbane. Ved at hente en spiller på under 25, vil give konkurrence til Lucas, når Lucas kommer tilbage for fuld styrke i næste sæson. Det vil også bremse en udvikling hos Jay Spearing og Jonjo Shelvey, mens Jorden Hendersons position på den centrale midtbane, vil chancerne være mindre end tidligere.
3) Man kan give en af de unge - Jorden Henderson, Jonjo Shelvey eller Jay Spearing - chancen og se om de kan holde niveauet i de næste 5-7 kampe. Se hvad der sker, og derefter tage beslutning om Lucas skal direkte erstattes.

Tror man på Jorden Henderson som central midtbanespiller, kan udvikle sig som en af landets bedste, så skal han også have muligheder for spilletid på positionen. Det vil der være mindre af, såfremt en spiller på under 25 vil komme ind, end hvis der kommer end mere erfaren spiller ind. Jay Spearing vil nok blive i overskud, og forsvinde mere og mere for første holdet og på lidt længere sigt for Liverpool FC. Det samme kan siges om Jonjo Shelvey.

Af ønskede emner, der er fremtrådt på det seneste - Lass Diarre, Seydou Keita, M'Vila, Cambiasso, Martinez, Fellaini, Lee Cattermole, James McCartney, Tom Huddlestone, Sven Bender - ser jeg Lass Diarre eller Seydou Keita som de bedste løsninger. Tror det er svært at hente Martinez, da vi nok ikke sportsligt er attraktive nok. Cambiasso var en af mine yndlingsspillere for et par år siden, og kunne sagtens også være en super kortsigtet løsning. Sven Bender og M'Vila er jeg lidt usikker på.
Det vil vi jo skulle uanset hvad i December, da vi først kan hente fra 1 Januar af.
Så chancen vil de få, problemet ligger vel her i, at der ikke er nogle "store" kampe, men en masse kampe, hvor man under normale
omstændigheder alligevel ville ha set disse spillere i aktion. Så om de kan levere i større omfang, bliver vel stadig et gætværk.

Jeg er her helt enig med alex, der skal rutine ind og ikke et "sats" (alle spillere er vel sats til de har bevist andet).

Et andet aspekt som der ikke har været diskuteret omkring de nævnte spillere.
Vil de til Liverpool ???? (det er jo desværre ikke nogen garanti længere, at vi kan vælge og vrage efter forgodt befindende)

veffe69

Indlæg af veffe69 » mandag, 05. dec, 2011 11:51

Aarde skrev:
Jeg tænkte PSG.

Meget tænkeligt ja, det var også bare en teaser, da jeg faktisk tror han ville kunne gøre det rigtigt godt
sammen med suarez oppe foran.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 05. dec, 2011 11:58

Jeg kan godt lide Anelka som fodboldspiller, men som person har jeg ingen respekt for ham, efter hvad der skete på det franske landshold. Jeg tvivler på, at hans moral og personlighed er noget, der ville være specielt godt i vores omklædningsrum.
Best in the world at everything I do.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 05. dec, 2011 12:12

De Jong er faktisk en rigtig interessant mulighed, synes jeg. Han står bag Barry, yaya og Milner pt. og jeg synes han er lige så god som Lucas, de er måske de to bedste opryddere i PL. Han er et svin af og til, men jeg tror, det er noget Dalglish ville kunne lave om på. Desuden kender han ligaen og ville kunne gå direkte ind på holdet uden problemer. Lass er også interessant på lån, men kun på lån for at have både ham og Lucas klar er for meget, for dyrt simpelthen. Kan være det bliver for svært ifht. Mourinho er for glad for at have ham at smide ind på flere forskellige pladser som vi ser i øjeblikket.

En anden interessant mand er Marco Reus fra Gladbach, som kan spille flere pladser i offensiven og så er han meget målfarlig. 10 mål i 13 kampe indtil videre i bundesligaen i denne sæson. Desuden er der en frikøbsklausul på 130 mio kr. som det fremgår af denne artikel på bold.dk: http://www.bold.dk/nyt/Bayern-Faar-ikke ... -smaapenge.
130 er meget, men jeg tror han ville kunne slå til hurtigt og så er han kun 22 år og meget inde omkring Tysklands landshold allerede.
Lidt info på ham: http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Reus.
Jeg har set et par kampe med ham og han er meget energisk og pågående, og det går fandeme stærkt fremad, når han har bolden.

Ifht. til Lucas-sagen, så går der minimum en måned før vi evt. henter en erstatning for Lucas. Vi har endnu ikke hørt snak om evt. transferaktivitet fra hverken Comolli og Dalglish indtil videre og sidste år fik vi først handlet de sidste to dage af transfervinduet, altså slutningen af januar, selvom vi dengang havde desperat brug for forstærkninger. Dvs. der måske går to måneder, før vi har en ny defensiv midt, hvis vi overhovedet henter en.

Jeg håber vi stiller således indtil, Comolli får hentet noget:

Reina

Johnson/Kelly Carra/Skrtel Agger Enrique

Spearing

Henderson Adam

Suarez Downing/Bellamy

Carroll

Med Lucas' fravær står vi i en ny situation. Han har været fremragende for os, bedst eksemplificeret i CIty-kampen, hvor han var klart den bedste spiller på banen. Derfor tror jeg også, vi bliver nødt til at omlægge vores spillestil en lille smule og fokusere på en mere direkte spillestil, hvor en kompakt midtbane skal sørge for, vores modstandere ikke får lov at etablere et offensivt pres. Jeg tror, at Spearing kan gå ind på holdet og gøre jobbet, efter Lucas nu er uaktuel. Men kun hvis han har to boks-ti-boks spillere som Adam og Henderson foran ham. Henderson er begyndt at vise, hvorfor vi brugte de der knap 20 mio pund på ham og håber virkelig, han kan blomstre i Lucas' fravær. Med en mere defensivt fokuseret opstilling, kunne jeg godt tænke mig at se to hurtige og udfordrende kanter, som skal fodre Carroll med bolde til han fjæs. Bellamy, Downing og Suarez er de tre spillere, vi skal kigge på til den rolle. Kuyt, uanset hvor meget jeg kan lide ham, kommer til at lide, hvis det bliver, som jeg håber og også spår. Henderson håber jeg heller ikke vil blive brugt som kant, han er ikke hurtig nok, han er mere en arbejdsom spiller med en forfinet teknik - det kan han bruge centralt. Maxi er en rigtig dygtig spiller, men har ikke samme eksplosivitet som Bellars, Suarez og Downing, så han kunne få nogle indhop senere i kampen jævnføre hans koldblodighed foran kassen. Suarez kunne være interessant at se på kanten - han er desværre ikke den store målscorer, vi håbede på, men alle de gode ting han tilfører vores spil, hvor han gør sine medspillere dobbelt så gode, kan han også bruge på en højre kant, hvor han kun skal tænke offensivt.

Enough said, ved godt det blev lidt langt, men jeg tror sagtens vi kan klare fraværet af Lucas, selvom han har været den bedste for os i denne sæson. Det er nu Comollis transferstrategi i sommers kommer til sin ret: Vores startellever er ikke blevet meget bedre, men truppen er nu dobbelt så bred og det kommer til at gavne os det næste halve år, hvor hold som Newcastle, Arsenal og Spurs nok kommer til at lide mere end os på det punkt.

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 05. dec, 2011 12:20

Jeg er enig med Hekkem: Lad os vente og se om nogle af de unge, altså Spearo, Shelvey eller Henderson kan gøre det henover juleprogrammet. Måske bliver det slet ikke relevant at hente nogen ind.
Ifht. Keita, så ser jeg ham altså ikke som udpræget defensiv midt. Han er ok - jeg er ikke fan af at hente ham, da han ikke er af høj nok kvalitet. Og især at han ikke er decideret oprydder, gør at han ikke er relevant i mine øjne. De Jong eller Lass er mine bud, hvis de unge ikke kan gøre det. Håber jeg fandeme de kan, for vi har nogle fede unge spillere.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. dec, 2011 14:41

Var det De Jong som slagtede Alonso i finalen sidste år?

Tom_Jorsal

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 05. dec, 2011 14:55

Ja, hvis du mener stemplingen i brystet. Hehe. Men du vil vel ikke undlade at købe/leje De Jong af den grund? Så er der godt nok mange, vi ikke kan hente. Det der er vigtigt er jo at få erstattet Lucas i en fart, hvis ikke de unge klarer udfordringen indtil transfervinduet åbner. Jeg kan godt lide De Jong, men han laver nogle vanvittige ting, men det kan man vel godt få pillet af ham?

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 05. dec, 2011 14:57

Jeg kan slet ikke forstå, at Henderson og Shelvey nævnes som mulige erstatninger for Lucas. De er langt fra defensive midtbanespillere, men har i stedet deres forcer i positionen som central/offensiv midtbane. Den eneste spiller, som jeg ser kan løse rollen som 6'er er Spearing. Adam, Shelvey, Henderson og Gerrard har ikke de defensive kvaliteter til at udføre den rolle.

Af den grund anser jeg det også for essentielt, at vi henter en erstatning for Lucas, eller en backup til Spearing. Om det så bliver en permanent signing, eller en låneaftale afhænger af så meget - underforstået hvilken spiller vi taler om.

Besvar