Jeg tror ikke, vi køber stort ind i januar. Jeg er faktisk ikke sikker på, at vi henter nogen overhovedet.
Hvis vi gør, bliver det naturligvis en defensivt orienteret midtbanemand for at mindske presset på først Spearings og siden både hans og Lucas' skuldre. Her er
Tioté og
Diamé de mest oplagte bud imo; de vil sandsynligvis (i hvert fald Diamé) være fristede af udsigten til at spille for os, og de har begge erfaring i Premier League. To faktorer, der lader til at være tæt på altafgørende for Kenny og co. Endvidere er de begge rigtigt dygtige og intelligente opryddere, der samtidig er både dynamiske og ganske efne i pasningsspillet - og de har stadig godt med år foran sig til at udvikle sig yderligere som spillere.
Mange snakker om
Lass og
Keita (sidstnævnte har jeg selv været varm fortaler for), men de lader desværre til trods alt stadig at spille for store roller i deres nuværende klubber, til at de vil være mulige at hente ind. Jeg kan ikke umiddelbart komme på andre interessante navne i spoiler-kategorien, der vil være til at hente i januar.
Til angrebspositionen er vi mange, der er enige om, at der kræves mere klasse, end hvad vi besidder lige nu. Jeg kan bare virkelig ikke forestille mig Kenny hente nogen ind - et indtryk hans nylige udtalelser underbygger ret godt.
.tv skrev:"Do I feel the need to go out and do something about that[vores mangled skarphed]? Aye, whichever side comes along here next, we'll ask them to come without a keeper. That’s the best way to do it, isn't it?
Irrespective of what I say, it's not going to stop speculation we are going out in January to sign Joe Bloggs up front, or whoever. I don't need to say anything. For us it was a fantastic team performance. We are quite happy. I trust the players implicitly when it comes to scoring, implicitly. I think some of the football we played in the first half was brilliant, and we won't change our beliefs or the way we play.
That's why we brought the players here in the first place, and we will stick to those principles."
Skulle vi mod al forventning være på jagt efter en goalgetter til januar, er Darren Bent, Fernando Llorente og Oscar Cardozo vel de bedste bud. De opfylder de to Kenny-kriterier, jeg omtalte tidligere, og er alle beviseligt skarpe foran mål.
Bent har været rygtet væk fra Villa i et stykke tid nu, og han må efterhånden have rutinen til at klare det pres, der følger med det at tage skridtet videre til en storklub. Endvidere er han langt mere bevægelig og bedre på bolden end Carroll, og passer således bedre end i det dynamiske og tempofyldte koncept, vi praktiserer. Spørgsmålet er, om han er for svag i pasningsspillet.
Llorente har uomtvisteligt klassen, selvom hypen omkring ham er gået lidt i sig selv de sidste års tid. Det kan være til vores fordel, både i forhold til hans prisskilt og fordi presset på ham efter et eventuelt skifte ikke vil være helt så stort. Derudover må han ligesom Bent være gammel og rutineret nok til relativt smertefrit at tage skridtet op, og så besidder han jo (sin størrelse til trods) langt mere bevægelighed og teknisk kunnen end Carroll og ville således passe ganske fint ind i vores system. Spørgsmålet er hvor meget Bilbao satser på succes i Europa League i år (og på at komme med igen næste år).
Cardozo er lidt i samme kategori som Llorente (rutineret, teknisk stærk og beviseligt kølig foran mål), omend det er en noget mere stationær spiller, vi her har med at gøre, hvilket er lidt et minus ift. vores spillestil. Minder måske for meget om Carroll, men har på den anden side en rigtigt flot track record som målscorer. Man er dog naturligvis nødt til at tage med i overvejelserne, at målene er kommet i den ikke alt for stærke portugisiske liga - der er med andre ord en potentiel Suárez-problematik.