Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » fredag, 27. jan, 2012 14:13

ScouserTommy skrev:
Hekkem skrev:
ScouserTommy skrev:Hmmm, hvad siger I til ham her?

http://www.givemefootball.com/premier-l ... ool-sights

Umiddelbart er jeg skeptisk. Wolfsburg returnerede ham uden at have gjort brug af ham "due to form and fitness", og Barca har åbenbart ikke tænkt sig at bruge ham. Efter mine begreber er der lidt for meget tryk på ex i overskriften. Det er heller midtbanen vi har mest behov for at forstærke.
Hvem?
Prøv at trykke på linket ;)

Men kan da godt afsløre at det handler om Alexander Hleb.
Det vill gøre læsbarheden og overskueligheden af din post meget bedre, hvis du som indledning eks. skrev: "Hmmm, hvad siger I til Alexander Hleb?" i stedet for "....ham her?" Så kan læsere af din dit indlæg vurdere: "Hmmm - Hleb? er det noget jeg har lyst til at læse et link om?" eller tænke: "Hleb!? - Det lyder sgu spændende - det vil jeg godt læse noget mere om"
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 27. jan, 2012 14:58

texnymann skrev:
Aarde skrev:
Alonso skrev:Ja, man skal ikke bare købe for at købe. Kvalitet fremfor kvantitet, men det er stadig frustrerende som fan, når det er tydeligt at holdet har flere fejl og mangler.

Men baseret på de manglende rygter, så kunne det godt tyde på at vi skal kæmpe videre med de spillere vi har resten af sæsonen. Man kunne håbe Suarez tager os med storm mod Wolves og holder det kørende resten af sæsonen, men med nuværende trup bliver det svært at nå top4.

På den anden side bør der være flere offensive kvaliteter at hente i Downing, Henderson, Kuyt og Carroll, end de har vist indtil videre i denne sæson. Det er måske det man kalkulerer med.
Jeg er bestemt heller ikke uenig med dig i, at vi har brug for at styrke truppen på visse punkter - den pointe har jeg intet problem med. Det jeg anfægter er din "Actions speak louder than words"-vending - for ejerne har da netop vist, at der er hold bag ordene, når eksempelvis Ayre siger, at det ikke er et spørgsmål om penge, når vi kigger på spillere. Det synes jeg som sagt, at Henderson, Downing, Suárez og Carroll (£16m, £18m, £22m og £35m), er gode beviser på.
Med i den kontekst hoerer vel, at Torres, Babel, Meireles, Ngog, Konchesky og til dels Aquilani alle er blevet flokket, hvilket sagtens kan efterlade os I uvished om, hvorvidt klubben/ejerne virkelig har eksempelvis de 35m pund, som en rigtig kvalitetsspiller koster.
Enig, men det serm ud til at de gerne vil hoste op først, og så sælge bagefter. Er der ikke også noget om, at vores lønninger erdalet betragteligt, og så har vi landet nogle meget flotte langtidsaftaler på det seneste.

Skulle vi give eks. 30-40 mio. euro for Cavani nu her i januar, så tror jeg, at særligt den sparede løn + kontanterne ved salg af spillere som Kuyt, Maxi, Cole og Aquilani til sommer ender ud med omkring et 0,- for Cavani, og den byttehandel laver jeg gerne (nu når Aquilani SKAL sælges).

Kunne vi så leje Krasic frem til sommer med forkøbsret, så vil det være et super vindue, og vi vil stå rigtig godt ift. at få vores 4. plads.

Til sommer må vi så se, hvem der ellers skal sælges/lejes ud, og om vi skal købe Krasic eller måske en Shaqiri ?

Iøvrigt er jeg helt enig med Cynwal i, at vi bestemt ikke er en uattraktiv klub for særlig mange spillere, da en spiller som Cavani må kunne se, at scorer han sine +20 mål for i ligaen, så er vi med, hvor det er rigtig sjovt, og så er vi bare på næsten alle måder blandt de største i verden.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 27. jan, 2012 15:05

Cynwal skrev:
ScouserTommy skrev:
Hekkem skrev:

Umiddelbart er jeg skeptisk. Wolfsburg returnerede ham uden at have gjort brug af ham "due to form and fitness", og Barca har åbenbart ikke tænkt sig at bruge ham. Efter mine begreber er der lidt for meget tryk på ex i overskriften. Det er heller midtbanen vi har mest behov for at forstærke.
Hvem?

Det vill gøre læsbarheden og overskueligheden af din post meget bedre, hvis du som indledning eks. skrev: "Hmmm, hvad siger I til Alexander Hleb?" i stedet for "....ham her?" Så kan læsere af din dit indlæg vurdere: "Hmmm - Hleb? er det noget jeg har lyst til at læse et link om?" eller tænke: "Hleb!? - Det lyder sgu spændende - det vil jeg godt læse noget mere om"
Point taken, skal nok huske det en anden gang ... ;)

Hvis du læser tidspunktet jeg skrev det på forstår du sikkert, at jeg måske ikke var HELT vågen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » fredag, 27. jan, 2012 15:13

Man kan selvfølgelig håbe på, at Henry og Werner ikke kun er i Liverpool for at se fodbold.

Måske sker der noget bag de lukkede døre i disse sidste dage af transfervinduet. Man kan kun krydse fingre for Cavani. Hvilken supersigning, han ville være for os.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 27. jan, 2012 15:35

texnymann skrev:
Aarde skrev:
Alonso skrev:Ja, man skal ikke bare købe for at købe. Kvalitet fremfor kvantitet, men det er stadig frustrerende som fan, når det er tydeligt at holdet har flere fejl og mangler.

Men baseret på de manglende rygter, så kunne det godt tyde på at vi skal kæmpe videre med de spillere vi har resten af sæsonen. Man kunne håbe Suarez tager os med storm mod Wolves og holder det kørende resten af sæsonen, men med nuværende trup bliver det svært at nå top4.

På den anden side bør der være flere offensive kvaliteter at hente i Downing, Henderson, Kuyt og Carroll, end de har vist indtil videre i denne sæson. Det er måske det man kalkulerer med.
Jeg er bestemt heller ikke uenig med dig i, at vi har brug for at styrke truppen på visse punkter - den pointe har jeg intet problem med. Det jeg anfægter er din "Actions speak louder than words"-vending - for ejerne har da netop vist, at der er hold bag ordene, når eksempelvis Ayre siger, at det ikke er et spørgsmål om penge, når vi kigger på spillere. Det synes jeg som sagt, at Henderson, Downing, Suárez og Carroll (£16m, £18m, £22m og £35m), er gode beviser på.
Med i den kontekst hoerer vel, at Torres, Babel, Meireles, Ngog, Konchesky og til dels Aquilani alle er blevet flokket, hvilket sagtens kan efterlade os I uvished om, hvorvidt klubben/ejerne virkelig har eksempelvis de 35m pund, som en rigtig kvalitetsspiller koster.
Bevares, det har da muligvis haft en rolle at spille, i hvert fald ift. Carroll- og Suárez-handlerne - men det ændrer stadig ikke på, at vi smed store summer efter to spillere, da der blev fundet behov for det. Endvidere tror jeg ikke, at vi i sommer fik noget nævneværdigt ind på spillersalg, som der var kalkuleret med fra bestyrelsens side (det lod ikke til, at man regnede med en Meireles-exit før til sidst i transfervinduet), og alligevel smed vi £35-40m efter to spillere (og yderligere £10-15m efter to andre - just for the record).

Jeg tror ikke, vi skal være bekymrede på transferfronten længere - i hvert fald ikke mht. finansiering. Hvis Kenny og Comolli kan overbevise dem, der sidder på skatkisten, om at en spiller er pengene værd, så tror jeg ikke de vil tøve med at smide det, der skal til for at hente ham - dog naturligvis først efter en solid omgang prutteri, som vi så det ifm. Suárez-handlen.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 27. jan, 2012 21:04

Niels K skrev: Skulle vi give eks. 30-40 mio. euro for Cavani nu her i januar, så tror jeg, at særligt den sparede løn + kontanterne ved salg af spillere som Kuyt, Maxi, Cole og Aquilani til sommer ender ud med omkring et 0,- for Cavani, og den byttehandel laver jeg gerne (nu når Aquilani SKAL sælges).

Kunne vi så leje Krasic frem til sommer med forkøbsret, så vil det være et super vindue, og vi vil stå rigtig godt ift. at få vores 4. plads.

Til sommer må vi så se, hvem der ellers skal sælges/lejes ud, og om vi skal købe Krasic eller måske en Shaqiri ?

Iøvrigt er jeg helt enig med Cynwal i, at vi bestemt ikke er en uattraktiv klub for særlig mange spillere, da en spiller som Cavani må kunne se, at scorer han sine +20 mål for i ligaen, så er vi med, hvor det er rigtig sjovt, og så er vi bare på næsten alle måder blandt de største i verden.
Den er jeg også helt med på, men tror der er diverse pro Kuyt der ikke er helt enig. Og til det kan jeg sige, at selv om Kuyt har et større LFC hjerte end mange, er deringen plads til ret meget hjerte i fodbold idag, spillerne viser ofte intet, og klubberne bør vise endnu mindre, da de er en forretning.

Dernæst tvivler jeg også på Cavani ville skifte, hvorfor skulle han? Og holder til stadighed på en midtbane af kvalitet er mere nødvendig. Og dog min tro på Carroll slår igennem, svinder desværre minut for minut, hvis Toons ville give 15-18( :dontknow: ) ville det jo mere end betale Cavani med Niels´ forslag.

Langt mærkeligere ting er sket i fodboldhistorien, end Cavani skifter til LFC.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » fredag, 27. jan, 2012 21:10

Jeg er sådan set enig med dig, Aarde. Min kommentar var heller ikke ment som at jeg troede, at der var manglende velvillighed fra ejere og ledelsen til at investere, hvis den rigtige spiller dukker op. Min pointe var nærmere, at jeg ikke rigtig kan bruge udtalelser om at vi har penge til noget som helst. Nu er Ian Ayre højst sandsynligt spurgt ud af kontekst, så der har sikkert ikke været noget strategisk overhoved i hans udtalelse.

Det var mere en konstatering af, at vi ikke kan bruge de udtalelser til noget, når det kommer til at vurdere om vi réelt set investerer i januar vinduet.

Som fans må vi nok bare erkende, at stilstanden her i januar skyldes, at markedet ikke er til mere. Topspillerne er enten involveret med deres klubber i kampen om forskellige titler, eller tør ikke skifte grundet den usikkerhed det vil skabe omkring deres plads til det forestående EM.

Her og nu er de mest oplagte kandidater vel marginalspillere fra top, top klubberne, der ønsker spilletid for at komme tættere på en eventuel EM trup eller bare søger at relancere deres karriere sådan generelt. Men så er spørgsmålet om der findes nogle interessante emner i de to kategorier - åbenbart ikke.

Jeg ved godt at der findes mange andre spillere end dem, der hører under de ovenstående kategorier. Men det er nok her vi primært finder spillere, der kan løfte vores start 11'er. Så skal vi kigge på spillere fra andre kontinenter, der ikke har gang i noget interessant med deres klubber. Men i den kategori findes der ikke mange, der kan løfte vores start 11'er.

Man kan jo også håbe, at Comolli har lavet forhåndsaftaler med nogle af sommerens interessante emner. Her tænker jeg på spillere som Podolski og Hazard.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Thommo » fredag, 27. jan, 2012 21:18

Alonso skrev: eller tør ikke skifte grundet den usikkerhed det vil skabe omkring deres plads til det forestående EM.
Så må vi jo bare se mod Sydamerika, der ser jeg gerne snart en offensiv forstærkning. Det kan ikke passe der ikke render en kreativ offensiv spiller rundt, der kan forstærke os, og som er villig til at prøve lykken i regnende England.

Jeg er villig til hvad som helst, på der er et gran af kreativitet, og han er offensiv ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » fredag, 27. jan, 2012 21:43

Jeg har lidt svært ved at se at Cavani skifte til os. Han spiller i Napoli som har et rigtig godt hold og som godt kan spille med om mesterskabet. De er med om Champions League pladserne og han har selv udtalt, at han virkelig nyder, at være i Napoli og sagtens kunne se sig selv spille for klubben i mange år frem. Hvorfor skulle han så skifte til os? En klub som har det svært med at finde sin fodfæste i Premier League og som slet ikke har holdet til at vinde et mesterskab. Desuden har Napolis vanvittige ejer De Laurentiis nok heller ikke den helt store lyst til at skippe sin darling til England.

Jeg kan slet ikke se det ske, desværre, for han er virkelig klasse.
Billede

texy

Indlæg af texy » lørdag, 28. jan, 2012 01:52

Aarde skrev: Bevares, det har da muligvis haft en rolle at spille, i hvert fald ift. Carroll- og Suárez-handlerne - men det ændrer stadig ikke på, at vi smed store summer efter to spillere, da der blev fundet behov for det. Endvidere tror jeg ikke, at vi i sommer fik noget nævneværdigt ind på spillersalg, som der var kalkuleret med fra bestyrelsens side (det lod ikke til, at man regnede med en Meireles-exit før til sidst i transfervinduet), og alligevel smed vi £35-40m efter to spillere (og yderligere £10-15m efter to andre - just for the record).

Jeg tror ikke, vi skal være bekymrede på transferfronten længere - i hvert fald ikke mht. finansiering. Hvis Kenny og Comolli kan overbevise dem, der sidder på skatkisten, om at en spiller er pengene værd, så tror jeg ikke de vil tøve med at smide det, der skal til for at hente ham - dog naturligvis først efter en solid omgang prutteri, som vi så det ifm. Suárez-handlen.
Jeg mener at have laest en artikel (sikkert Tomkins, Anfield Wrap eller Anfield Index), der paapegede at vores nettoforbrug paa udskiftning I spillertruppen er nogenlunde lig nul. Her var loenninger inkluderet i beregningerne. Det har jeg som saadan ikke noget problem med. Oekonomisk ansvarlighed vil jeg aldrig anfaegte.

Men klubbens oekonomiske ansvarlighed taget I betragtning, saa klinger det for mig lidt hult, naar man melder ud, at penge ikke er et problem, hvis den rigtige spiller skulle vaere till raadighed. Vi kan vel alle vaere enige om at Aguero og Mata var til raadighed I sommerens transfervindue. Det maa saa betyde, at den slags spillere ikke er de rette.

Det er I det lys min skepsis (ikke overfor ejerne, men overfor klubbens oekonomiske formaaen) bestaar. Og det er ud fra de betragtninger, at jeg anser det som komplet urealistisk at vi henter eksempelvis Cavani.
Kloppite

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 28. jan, 2012 02:00

texnymann skrev:
Aarde skrev: Bevares, det har da muligvis haft en rolle at spille, i hvert fald ift. Carroll- og Suárez-handlerne - men det ændrer stadig ikke på, at vi smed store summer efter to spillere, da der blev fundet behov for det. Endvidere tror jeg ikke, at vi i sommer fik noget nævneværdigt ind på spillersalg, som der var kalkuleret med fra bestyrelsens side (det lod ikke til, at man regnede med en Meireles-exit før til sidst i transfervinduet), og alligevel smed vi £35-40m efter to spillere (og yderligere £10-15m efter to andre - just for the record).

Jeg mener at have laest en artikel (sikkert Tomkins, Anfield Wrap eller Anfield Index), der paapegede at vores nettoforbrug paa udskiftning I spillertruppen er nogenlunde lig nul. Her var loenninger inkluderet i beregningerne. Det har jeg som saadan ikke noget problem med. Oekonomisk ansvarlighed vil jeg aldrig anfaegte.

Men klubbens oekonomiske ansvarlighed taget I betragtning, saa klinger det for mig lidt hult, naar man melder ud, at penge ikke er et problem, hvis den rigtige spiller skulle vaere till raadighed. Vi kan vel alle vaere enige om at Aguero og Mata var til raadighed I sommerens transfervindue. Det maa saa betyde, at den slags spillere ikke er de rette.

Det er I det lys min skepsis (ikke overfor ejerne, men overfor klubbens oekonomiske formaaen) bestaar. Og det er ud fra de betragtninger, at jeg anser det som komplet urealistisk at vi henter eksempelvis Cavani.
Fordi de var til rådighed for Chelsea og Manchester City (to etablerede tophold, der kunne tilbyde Champions League) betyder det ikke nødvendigvis, at de var det for Liverpool.

texy

Indlæg af texy » lørdag, 28. jan, 2012 08:50

Aarde skrev: Fordi de var til rådighed for Chelsea og Manchester City (to etablerede tophold, der kunne tilbyde Champions League) betyder det ikke nødvendigvis, at de var det for Liverpool.
Fair nok, men hvorfor skulle Cavani eller andre dygtige spillere saa vaere en mulighed for os?

Synes egentlig at cynwal have nogle udmaerkede pointer I forhold till, hvorfor vi godt kan vaere en interessant klub for dygtige spillere. Og vil I oevrigt lige paapege, at Mata's agent (og far) decideret var fremme og sige at Liverpool var en mulighed allerede under u21 EM. Enten boed vi ikke nok eller ogsaa (hvilket jeg gaetter paa er tilfaeldet) prioriterede vi Young, Downing og eventuelt andre hoejere. Begge beslutninger vidner I mine skeptiske oejne om, at man ikke har den oekonomiske styrke, som de lettere bombastiske udtalelser i medierne ellers giver udtryk for. Det samme synes jeg, at beslutningen om at gaa tilbage til stadionplanerne fra 2003 goer.

Naturligvis spekulerer jeg. Men det goer vi alle. Ogsaa dig, naar du paastaar, at Aguero og Mata kun var til raadighed for CL klubber. Vi ved jo ret beset meget lidt, hvilket passer mig fint I forhold til Liverpool. Ingen grund til at spille med aabne kort.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 28. jan, 2012 09:31

texnymann skrev:
Aarde skrev: Fordi de var til rådighed for Chelsea og Manchester City (to etablerede tophold, der kunne tilbyde Champions League) betyder det ikke nødvendigvis, at de var det for Liverpool.
Fair nok, men hvorfor skulle Cavani eller andre dygtige spillere saa vaere en mulighed for os?

Synes egentlig at cynwal have nogle udmaerkede pointer I forhold till, hvorfor vi godt kan vaere en interessant klub for dygtige spillere. Og vil I oevrigt lige paapege, at Mata's agent (og far) decideret var fremme og sige at Liverpool var en mulighed allerede under u21 EM. Enten boed vi ikke nok eller ogsaa (hvilket jeg gaetter paa er tilfaeldet) prioriterede vi Young, Downing og eventuelt andre hoejere. Begge beslutninger vidner I mine skeptiske oejne om, at man ikke har den oekonomiske styrke, som de lettere bombastiske udtalelser i medierne ellers giver udtryk for. Det samme synes jeg, at beslutningen om at gaa tilbage til stadionplanerne fra 2003 goer.

Naturligvis spekulerer jeg. Men det goer vi alle. Ogsaa dig, naar du paastaar, at Aguero og Mata kun var til raadighed for CL klubber. Vi ved jo ret beset meget lidt, hvilket passer mig fint I forhold til Liverpool. Ingen grund til at spille med aabne kort.
Det jeg prøvede at formulere var, at vi sagtens kan være en god klub for talentfuld yngre spiller, som ved at spille for os, kan bryde igennem til at blive én af de absolutte top-top spillere i verden.

Torres er udmærket eksempel. Han var en god spiller i AM, men efter han kom til Liverpool brød han igennem på verdensplan, og blev i en periode regnet blandt verdens bedste angribere. Dette har så givet ham en guldrandet pensionsordning i Che£$ea.

Suarez er på vej til at lave det samme gennembrud, hvis han kan holde kadencen og finpudse sine afslutninger, når han kommer tilbage fra karantænen.

Xabi Alonso startede også som yngre og ikke alment kendt spiller i LFC, og brugte klubben til at blive anerkendt som en af verdens bedste midtbanespillere, og også her endte det med en guldrandet pensionsordning (tror dog nok det personlige forhold mellem Xabi og Rafa var det, som trickede at han kom væk).

Mascherano er måske knap så godt et eksempel, da han havde etableret sig rimelig godt, inden han kom til LFC, men det var immervæk på Merseyside, at han tog det sidste nøk op i den absolutte verdenselite.

Så for ambitiøse spillere, som ønsker et godt udstillingsvindue for at bryde igennem worldwide som verdensklassespiller, er LFC slet ikke noget dårligt valg. Det kan også vise sig at være en økonomisk god forretning for LFC, hvis man formår at "sælge" ovenstående til spillernes agenter. Forstået på den måde, at vi køber måske en Cavani for eks. £ 30 mill. Han er nu 24 år (25 til februar) og står dermed overfor den typisk bedste periode i en fodboldspillers karriere. Han spiller derefter 3-4 sæsoner i LFC og brænder igennem i den absolutte verdenselite, hvorefter han bliver solgt som 28 årig til en af "vi har penge som græs"-klubberne for eks £ 50 mill. Så har LFC fået de absolut bedste år i hans karriere, og han har tjent sin guldrandede pension ind.
Vi SMADRER det PIShold !

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » lørdag, 28. jan, 2012 09:56

Men om 3-4 år er der vel ingen europæiske klubber som giver £50mio for en spiller pga. FPP

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » lørdag, 28. jan, 2012 10:14

ScouserTommy skrev:
Hekkem skrev:

Hvem?

Hvorfor så ikke skrive hans navn i dit indlæg. Så er jeg fri for at trykke på alle mulige og umulige links. Nu er GivmeFootball ikke just den site i det ganske internetbaserede univers jeg ynder at bruge mest tid på, da de lever på sentationsoverskrifter og ikke på konkrete rygter hvad angår spillerhandler klubber imellem.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar