Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Janse

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Janse » onsdag, 14. jan, 2009 21:49

Styf skrev: Selvfølgelig vil Rafa gerne have alle typer spillere til de forskellige positioner men i mine øjne er Riera faktisk et meget godt eksempel på hvordan vores system hænger sammen. Rafa går meget op i at han har spillere som kan spille begge veje og derfor tror jeg blandt andet at Babel får så lidt spilletid da han ikke er særligt god i det defensive arbejde. Riera arbejder knaldhårdt defensivt af en fløj at være men samtidig er han rimeligt kreativ.

Han er generelt ikke en absolut topspiller men netop fordi han spiller i vores system kan han yde sit allerbedste det han får lov til at blomstre alt hvad han kan fordi han er den type spiller som han er der også har fokus på det defensive. Det gar Babel eksempelvis ikke.

Jeg forstår så stadig ikke hvorfor Rafa ville have ham i sin tid men jeg er ret sikker på at det også var derfor Rafa eksempelvis endte med ikke at hente Quaresma på trods af at de havde snakket sammen. Jeg tror desværre det er det samme Gourcuff. Han er fremragende offensivt men arbejder slet ikke hårdt nok defensivt til Rafas mentalitet.

Han vil hellere få det maksimale ud af en middelspiller som Riera end have en klassespiller med halvkraft og på en måde kan jeg godt forstå ham selvom det er furstrerende at han aldrig går efter at få klassespilleren op på fuld damp. Når jeg siger klassespillere taler jeg selvfølgelig ikke om spillere på Torres niveau da så høj klasse simpelthen ikke kan holdes nede men om spillere der har et kæmpe potentiale men som der stadig skal udvikles en del på før de er komplette som eksempelvis Quaresma, Babel og Gourcuff. I øvrigt er mit indlæg på ingen måde ment som en kritik af Riera som har overrasket mig meget positivt men derfor har jeg netop gjort mig en del overvejelser om hvorfor han netop passer så godt ind hos os.
Helt grundlæggende tror jeg, at du skal finde årsagen til, at Babel ikke spiller i, at han ikke er god nok, eller ihvertfald har leveret shit næsten hver gang i år. At han så har en arbejdsmoral, der får Cissé til at ligne Sissoko (sat lidt på spidsen) hjælper ham nok ikke det store.

Jeg kender ikke Gourcuff specielt godt, så jeg ved ikke noget om hans arbejdsmoral. Men måske han kan lære at fungere i Rafas system? Det afviste Quaresma såvidt jeg husker, også er det jo klart, at han måtte fravælges. Det er helt sikkert en afgørende faktor for Rafa, at spillerne vil følge hans filosofi og arbejde for holdet.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Styf
Alder: 34

Indlæg af Styf » onsdag, 14. jan, 2009 21:49

Hekkem skrev:
Styf skrev: Bestemt en interessant tanke men tvivler desværre på at han er en spiller vi er interesseret i. Han er vidst lidt for kreativ til Rafas filosofi. :(
Ja, Rafael Benitez hader alle kreative spillere, og vil hellere dræbe fodbolden med beton fodbold og klumpemikler der intet kan med en bold. Hvor er det dog et skidt anlagt postulat at komme med at Rafael Benitez mener alle spillere med kreativitet er imod hans filosofi.

Kom nu ind i kampen og se hvad der egentlig foregår. Skal jeg skitsere det igen? at vi faktisk ikke spiller dårligt fodbold. Vi har spillet to skidte kampe i de seneste 2 måneder. Denne mod Stoke, og den mod Bolton. Vi har spillere der kan åbne op for modstandernes forsvar. Steven Gerrard, Fernando Torres, Albert Riera, Yossi Benayoun, Robbie Keane, Xabi Alonso, Ryan Babel, Nabil El Zhar og endda Daniel Agger. Vi har offensivt indstillede backs i Aurelio, Dossena (også selvom han endnu ikke har gjort det godt defensivt) Insua og Arbeloa.

Det er jo ikke fordi Rafael Benitez taktik er at stille bussen foran eget felt. Det er yderst sjælent det sker. Det er ikke sket i denne sæson. Selv ikke mod Arsenal, Aston Villa, Chelsea og man utd. har vi stillet bussen foran eget felt. Det er noget fis, at Rafael Benitez ikke bryder sig om kreativitet.
Har du læst mit uddybende indlæg ovenover?
Janse skrev:
Styf skrev: Selvfølgelig vil Rafa gerne have alle typer spillere til de forskellige positioner men i mine øjne er Riera faktisk et meget godt eksempel på hvordan vores system hænger sammen. Rafa går meget op i at han har spillere som kan spille begge veje og derfor tror jeg blandt andet at Babel får så lidt spilletid da han ikke er særligt god i det defensive arbejde. Riera arbejder knaldhårdt defensivt af en fløj at være men samtidig er han rimeligt kreativ.

Han er generelt ikke en absolut topspiller men netop fordi han spiller i vores system kan han yde sit allerbedste det han får lov til at blomstre alt hvad han kan fordi han er den type spiller som han er der også har fokus på det defensive. Det gar Babel eksempelvis ikke.

Jeg forstår så stadig ikke hvorfor Rafa ville have ham i sin tid men jeg er ret sikker på at det også var derfor Rafa eksempelvis endte med ikke at hente Quaresma på trods af at de havde snakket sammen. Jeg tror desværre det er det samme Gourcuff. Han er fremragende offensivt men arbejder slet ikke hårdt nok defensivt til Rafas mentalitet.

Han vil hellere få det maksimale ud af en middelspiller som Riera end have en klassespiller med halvkraft og på en måde kan jeg godt forstå ham selvom det er furstrerende at han aldrig går efter at få klassespilleren op på fuld damp. Når jeg siger klassespillere taler jeg selvfølgelig ikke om spillere på Torres niveau da så høj klasse simpelthen ikke kan holdes nede men om spillere der har et kæmpe potentiale men som der stadig skal udvikles en del på før de er komplette som eksempelvis Quaresma, Babel og Gourcuff. I øvrigt er mit indlæg på ingen måde ment som en kritik af Riera som har overrasket mig meget positivt men derfor har jeg netop gjort mig en del overvejelser om hvorfor han netop passer så godt ind hos os.
Helt grundlæggende tror jeg, at du skal finde årsagen til, at Babel ikke spiller i, at han ikke er god nok, eller ihvertfald har leveret shit næsten hver gang i år. At han så har en arbejdsmoral, der får Cissé til at ligne Sissoko (sat lidt på spidsen) hjælper ham nok ikke det store.

Jeg kender ikke Gourcuff specielt godt, så jeg ved ikke noget om hans arbejdsmoral. Men måske han kan lære at fungere i Rafas system? Det afviste Quaresma såvidt jeg husker, også er det jo klart, at han måtte fravælges. Det er helt sikkert en afgørende faktor for Rafa, at spillerne vil følge hans filosofi og arbejde for holdet.
Jamen vi er sådan set helt enige og Babel har heller ikke fortjent at spille mere udfra hvad han har leveret. Jeg prøver bare at give nogle bud på hvordan Rafa tænker. Det med Quaresma er helt rigtigt og jeg mener jo det samme som dig altså at vi burde kunne lære spillerne at arbejde defensivt men tror Rafa ser lidt anderledes på det hele. Vi har i mine øjne haft ey par fløje igennem Rafas tid som åbenlyst har været større talenter end Riera men Riera passer bare så godt på holdet hvilket er grunden til at han er blevet sådan en succes men det er bare tankevækkende at en spiller som ikke er topklasse lige pludselig topper helt vildt hvorimod andre store talenter lige omvendt falder meget sammen og går i stå. Gonzalez er et andet eksempel men han er dog heller ikke blevet til noget senere. Jeg tror dog stadig at vi kunne have fået meget mere ud af ham hvis vi havde beholdt ham lidt længere.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 52

Indlæg af Hekkem » onsdag, 14. jan, 2009 21:57

Styf skrev: Har du læst mit uddybende indlæg ovenover?
Hvor står der noget om, hvordan Rafael Benitez filosofi er, om hvorvidt han ikke vil have kreative spillere?
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Styf

Indlæg af Styf » onsdag, 14. jan, 2009 22:02

Hekkem skrev:
Styf skrev: Har du læst mit uddybende indlæg ovenover?
Hvor står der noget om, hvordan Rafael Benitez filosofi er, om hvorvidt han ikke vil have kreative spillere?
Du ville forstå min første kommentar hvis du havde læst det. Jeg siger ikke at Rafa ikke vil have kreative spillere men den type kreativitet han værdsætter er ikke helt den samme som den mange af os fans drømmer om i mine øjne. En Riera er en god kreativ spiller men han sprudler ikke på samme måde som de mere prominente navne som vi ønsker os men omvendt giver han en bedre balance på holdet. Derfor vil jeg som udgangspunkt sige at hvis spilleren er så kreativ offensivt at han ikke bidrager med det store defensivt tror jeg ikke det er en spiller for Rafa.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » onsdag, 14. jan, 2009 22:14

Styf skrev: Jamen vi er sådan set helt enige og Babel har heller ikke fortjent at spille mere udfra hvad han har leveret. Jeg prøver bare at give nogle bud på hvordan Rafa tænker. Det med Quaresma er helt rigtigt og jeg mener jo det samme som dig altså at vi burde kunne lære spillerne at arbejde defensivt men tror Rafa ser lidt anderledes på det hele. Vi har i mine øjne haft ey par fløje igennem Rafas tid som åbenlyst har været større talenter end Riera men Riera passer bare så godt på holdet hvilket er grunden til at han er blevet sådan en succes men det er bare tankevækkende at en spiller som ikke er topklasse lige pludselig topper helt vildt hvorimod andre store talenter lige omvendt falder meget sammen og går i stå. Gonzalez er et andet eksempel men han er dog heller ikke blevet til noget senere. Jeg tror dog stadig at vi kunne have fået meget mere ud af ham hvis vi havde beholdt ham lidt længere.
Du har helt ret, vi er ikke voldsomt uenige. Dog vil jeg sige, at når du giver dig ud i at fortolke hvad Rafa tænker kan jeg ikke følge med. Det mener jeg helt grundlæggende man skal passe på med. Jeg er ihvertfald ikke helt enig i forhold til det med at lære spillerne defensive pligter. Det tror jeg netop også Rafa mener, men når en spiller som Quaresma takkede nej til at lære det, så er det vel tydeligt at det er et no go for en træner.

Iøvrigt mener jeg at du undervuderer Reiras talent. Hvem er det du mener har haft åbentlyst større talent en Reira? Jeg kan ihvertald ikke komme på mange spillere med bedre teknik og boldkontrol...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Styf

Indlæg af Styf » onsdag, 14. jan, 2009 22:23

Janse skrev:
Styf skrev: Jamen vi er sådan set helt enige og Babel har heller ikke fortjent at spille mere udfra hvad han har leveret. Jeg prøver bare at give nogle bud på hvordan Rafa tænker. Det med Quaresma er helt rigtigt og jeg mener jo det samme som dig altså at vi burde kunne lære spillerne at arbejde defensivt men tror Rafa ser lidt anderledes på det hele. Vi har i mine øjne haft ey par fløje igennem Rafas tid som åbenlyst har været større talenter end Riera men Riera passer bare så godt på holdet hvilket er grunden til at han er blevet sådan en succes men det er bare tankevækkende at en spiller som ikke er topklasse lige pludselig topper helt vildt hvorimod andre store talenter lige omvendt falder meget sammen og går i stå. Gonzalez er et andet eksempel men han er dog heller ikke blevet til noget senere. Jeg tror dog stadig at vi kunne have fået meget mere ud af ham hvis vi havde beholdt ham lidt længere.
Du har helt ret, vi er ikke voldsomt uenige. Dog vil jeg sige, at når du giver dig ud i at fortolke hvad Rafa tænker kan jeg ikke følge med. Det mener jeg helt grundlæggende man skal passe på med. Jeg er ihvertfald ikke helt enig i forhold til det med at lære spillerne defensive pligter. Det tror jeg netop også Rafa mener, men når en spiller som Quaresma takkede nej til at lære det, så er det vel tydeligt at det er et no go for en træner.

Iøvrigt mener jeg at du undervuderer Reiras talent. Hvem er det du mener har haft åbentlyst større talent en Reira? Jeg kan ihvertald ikke komme på mange spillere med bedre teknik og boldkontrol...
Riera var mere færdig som spiller da vi købte ham og har derfor været rigtig god. De to spillere jeg primært tænker på er Gonzalez og Babel. Ingen af dem var bedre end Riera men i mine øjne havde de begge potentialet til at opnå et højere niveau end Riera har opnået. Jeg er dog rigtig glad for Riera som spiller. Vi er helt enige om at Rafa skulle droppe Quaresma for spillerne skal rette ind efter hvad træneren mener men siger bare at Rafa ikke kan forvente at få maksimal offensiv kreativitet samtidig med at han samtidig får hårdt defensivt arbejde. Riera er jo også en fin kreativ spiller men han er stadig ikke blandt de bedste og mest udfordrende hvilket jeg synes underbygger min påstand fint men ingen grund til at diskutere det nærmere for bortset fra nogle enkelte detaljer tror jeg som sagt vi er meget enige. ;)

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » onsdag, 14. jan, 2009 22:28

Styf skrev: Riera var mere færdig som spiller da vi købte ham og har derfor været rigtig god. De to spillere jeg primært tænker på er Gonzalez og Babel. Ingen af dem var bedre end Riera men i mine øjne havde de begge potentialet til at opnå et højere niveau end Riera har opnået. Jeg er dog rigtig glad for Riera som spiller. Vi er helt enige om at Rafa skulle droppe Quaresma for spillerne skal rette ind efter hvad træneren mener men siger bare at Rafa ikke kan forvente at få maksimal offensiv kreativitet samtidig med at han samtidig får hårdt defensivt arbejde. Riera er jo også en fin kreativ spiller men han er stadig ikke blandt de bedste og mest udfordrende hvilket jeg synes underbygger min påstand fint men ingen grund til at diskutere det nærmere for bortset fra nogle enkelte detaljer tror jeg som sagt vi er meget enige. ;)
Du får mig altså ikke til at sige, at Gonzalez havde mere talent end Riera, som jeg iøvrigt mener er meget udfordrende ;)

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 14. jan, 2009 22:33

Janse skrev:

Du skriver det meget godt her Janse.
Jeg vil ej heller have en Quaresma, der ikke vil arbejde for holdet, og åbenlyst fortæller han ikke har i sinde og lære det. Rieras har store tekniske udfoldelser, men jeg ser også han har taktisk snilde, og forstår at omsætte den taktik der bliver lagt for dagen. Han er for mig en drømmespiller at have.

Gonzalez ville aldrig nogensinde blive god nok til Liverpool. Gonzalez var hurtig, og arbejde godt, men det var også det. Teknisk, fysisk og taktisk er han langt under, hvad vi ellers har set af kanter de senere år i Liverpool
Senest rettet af Hekkem onsdag, 14. jan, 2009 22:43, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Styf

Indlæg af Styf » onsdag, 14. jan, 2009 22:41

Forstår godt i ikke er enig med mig om Gonzalez. Det havde jeg heller ikke forventet. Tror bare vi kunne have fået mere ud af ham men han er jo heller ikke rigtigt blevet noget til efterfølgende så den er svær at argumentere for. Det er udelukkende min egen fornemmelse. Riera er et godt køb og ikke mindst på grund af som der så rigtigt bliver skrevet at han er en utrolig klog spiller taktisk. Han udfordrer det han skal og leverer en masse gode kreative ting men jeg savner bare sådan en rigtig fløj med en masse speed som er konstant udfordrende i sit spil på en lidt anden måde end Riera. Riera skal vi dog beholde for han er bestemt også god. Mine to drømmespillere til fløjene altså af de realistiske er Capel og Cazorla.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 14. jan, 2009 22:44

Fair nok
Styf skrev:Mine to drømmespillere til fløjene altså af de realistiske er Capel og Cazorla.
Min ene er stadig Joaquin ;)

Brugeravatar
Styf

Indlæg af Styf » onsdag, 14. jan, 2009 22:46

Hekkem skrev:Fair nok
Styf skrev:Mine to drømmespillere til fløjene altså af de realistiske er Capel og Cazorla.
Min ene er stadig Joaquin ;)
Ham ville jeg skam også sagtens kunne leve med. 8-)

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 37

Indlæg af Xenne » onsdag, 14. jan, 2009 23:12

Jeg drømmer kun om en Ben Arfa.

Men tilbage til virekligheden,
Læste et eller andet sted vi skulle være Interesseret i Fernanda Navaro fra Sevilla.
Han skiftede i denne sæson fra Mallorca til Sevilla og skulle ha gjordt det godt.
Det står også de er interesseret i 3 af vores spillere: Xabi, Pennant og Kuyt.
Billede

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 53

Indlæg af Stephan C » torsdag, 15. jan, 2009 00:24

Xenne skrev:Jeg drømmer kun om en Ben Arfa.

Læste et eller andet sted vi skulle være Interesseret i Fernanda Navaro fra Sevilla.
Han skiftede i denne sæson fra Mallorca til Sevilla og skulle ha gjordt det godt.
Sælg Pennant og Kuyt og køb en defensiv stærk, hårdt arbejde, teknisk god, udfordrende, hurtig, offensiv stærk højre fløj...

/Stephan

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Indlæg af DaBonks » torsdag, 15. jan, 2009 17:10

Stephan C skrev:

Sælg Pennant og Kuyt og køb en defensiv stærk, hårdt arbejde, teknisk god, udfordrende, hurtig, offensiv stærk højre fløj...

/Stephan
:? Øhm, hvor mange er der lige af dem ?
Billede

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 35

Indlæg af AJ » torsdag, 15. jan, 2009 17:29

DaBonks skrev:
Stephan C skrev:

/Stephan
:? Øhm, hvor mange er der lige af dem ?
Søgte på det i manager og kom frem til følgende:

Dejan Stankovic
Mauro Camoranesi
Fabio Quagliarella
Giourkas Seitaridis
:S

Nåh, men hvis der findes en sådan spiller må det være Steven Gerrard.

Besvar