Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Der er også forskel på, om spilleren tidligere har vist noget i sin klub eller ej. Adebayor har vist noget, uanset hvor manden har været. Tevez ligeså. A. Johnson har vel også vist sig pænt frem i Shitty, men han har desværre ikke det dér spansk-klingende navn, som man skal have, for at være fast på holdet. Spillere af Johnsons kaliber har jeg intet problem med, at vi går efter, da jeg ikke har den opfattelse, at han er smidt af pga. hans eget niveau, men simpelthen fordi der blev hentet dyrere og flottere navne end ham.
Generelt synes jeg vi bør gå efter dén slags spillere + holdene unders os' (ikke placeringsmæssigt, men omdømme-mæssigt) bedste spillere. Det må være den mest stabile måde, at bygge et hold op på.
Generelt synes jeg vi bør gå efter dén slags spillere + holdene unders os' (ikke placeringsmæssigt, men omdømme-mæssigt) bedste spillere. Det må være den mest stabile måde, at bygge et hold op på.
Badooo siger, hvad han mener!
Jeg korrigerer lige. Hvis Maxi (og Kuyt) forlader os skal førsteprioriteten selvfølgelig være erstastning(er). Og der skulle gerne være tale om spillere, der er mere naturlige wings end Henderson, mere fit end Bellamy og bedre end Downing. Hvis sådanne er mulige at finde. Hoilett er et bud, selvom han nok vil kræve en høj løn resp. sign-on-fee, da han er transferfri.AJ skrev:En midterforsvarer.
Senest rettet af AJ tirsdag, 10. apr, 2012 08:46, rettet i alt 1 gang.
Jeg er enig AJ. Jeg ser gerne, vi henter Jan Vertonghen ind fra Ajax, som har været ganske stabil. Han har også alderen med sig, hvis vi engang skal sælge ham videre. Jeg tror også, han kan spille på den defensive midtbane, hvilket må bevise, at han har en form for fodbolintelligens og forståelse for spillet, som vi kan bruge.
Jeg gætter på, han kan erhverves for mellem 100-150 mio kr til sommer.
Jeg gætter på, han kan erhverves for mellem 100-150 mio kr til sommer.
@ AJ
Uenig af to årsager.
Hvis der virkelig er et problem i midterforsvaret (hvilket jeg ikke mener der er i en sådan grad, at det skal have højeste prioritet), så mener jeg, at Kelly ER svaret. Og jeg HAR set ham spille derinde. Flere gange endda. Bare ikke på førsteholdet.
Den anden årsag er, at vores offensive spil og især afslutningerne har haltet så meget, at det ikke giver mening at lægge fokus et andet sted. En meget god angriber/offensivspiller MÅ være førsteprioritet efter min mening.
Andre end dig og mig vil sikkert mene, at en klasse midtbanespiller til at binde spillet sammen igen, bør være førsteprioritet, men her mener jeg, at Lucas kommer tilbage og løser problemet for os.
Så min prioriteringsliste vil se således ud:
1. prioritet - angriber
2. prioritet - offensiv/kant spiller
3. prioritet - central midtbanespiller
4. prioritet - endnu en offensiv/kant spiller
Med Agger, Skrtel, Cóates, Carra, Kelly, Wisdom og Wilson i klubben prioriterer jeg ikke midterforsvaret særligt højt. Salg af spillere kan naturlivis ændre på dette.
Uenig af to årsager.
Hvis der virkelig er et problem i midterforsvaret (hvilket jeg ikke mener der er i en sådan grad, at det skal have højeste prioritet), så mener jeg, at Kelly ER svaret. Og jeg HAR set ham spille derinde. Flere gange endda. Bare ikke på førsteholdet.
Den anden årsag er, at vores offensive spil og især afslutningerne har haltet så meget, at det ikke giver mening at lægge fokus et andet sted. En meget god angriber/offensivspiller MÅ være førsteprioritet efter min mening.
Andre end dig og mig vil sikkert mene, at en klasse midtbanespiller til at binde spillet sammen igen, bør være førsteprioritet, men her mener jeg, at Lucas kommer tilbage og løser problemet for os.
Så min prioriteringsliste vil se således ud:
1. prioritet - angriber
2. prioritet - offensiv/kant spiller
3. prioritet - central midtbanespiller
4. prioritet - endnu en offensiv/kant spiller
Med Agger, Skrtel, Cóates, Carra, Kelly, Wisdom og Wilson i klubben prioriterer jeg ikke midterforsvaret særligt højt. Salg af spillere kan naturlivis ændre på dette.
Kloppite
Den første årsag svarer du selv på. Han har ikke spillet derinde for førsteholdet. Og hvis han virkelig er så god derinde, så er det da en brøler af de helt store hvis vores trænerteam ikke har set det. Desuden virker Kelly ikke væsentligt mindre injury prone end Agger.texnymann skrev:@ AJ
Uenig af to årsager.
1. Hvis der virkelig er et problem i midterforsvaret (hvilket jeg ikke mener der er i en sådan grad, at det skal have højeste prioritet), så mener jeg, at Kelly ER svaret. Og jeg HAR set ham spille derinde. Flere gange endda. Bare ikke på førsteholdet.
2. Den anden årsag er, at vores offensive spil og især afslutningerne har haltet så meget, at det ikke giver mening at lægge fokus et andet sted. En meget god angriber/offensivspiller MÅ være førsteprioritet efter min mening.
Men mener du virkelig at et midterforsvar der hedder Kelly-Skrtel ville være godt nok over store perioder af sæsonen? I så fald er vi bare uenige.
Den anden årsag må jeg selv svare på. Ja, vores afslutninger har været elendigt, men for det første er det dyrt at hente en giftig angriber, for det andet har jeg endnu ikke mistet troet på Kuyt (og jeg er heller ikke helt overbevist om at vi sælger ham) og for det tredje kan Suárez og Carroll næsten kun blive bedre til at afslutte, så allerede der ligger et potentiale for forbedring.
Derudover vil en boldsikker midterforsvarer mere i truppen (altså udover Agger [sådan en er Kelly i hvert fald ikke]) gøre at vi hurtigere og mere effektivt kan få bolden op til vores forreste spillere, hvorved vi kan skabe flere chancer. Kvaliteten af de bolde de får at arbejde med vil også blive bedre, hvilket øger sandsynligheden for at de scorer. Endelig vil et hurtigt midterforsvar tillade os at spille mere offensivt ved at stå højt, og så er der kortere vej til modstanderens mål for folk som Suárez mfl.
Angående de spillere du nævner: Agger, Skrtel, Cóates, Carra, Kelly, Wisdom og Wilson. Jo, antalsmæssigt er det jo fint, men hvis man ser nærmere på det synes det jo ikke imponerende: Agger kan man ikke regne med, Skrtel spiller ustabilt uden Agger, Coates er uerfaren, Carra er langsom, Kelly og Wisdom har slet ikke spillet pladsen for førsteholdet og mht. Wilson er det vel tvivlsomt om han overhovedet har en fremtid i klubben.
- JudgeArdaStudge
Interessen for Hernanes i Lazio er angiveligt vagt ifølge hans agent:
Angående Vertonghen så har De Boer udtalt, at han kan blive ligeså god som Jaap Stam:Lazio ace Hernanes is wanted by Liverpool.
His agent has confirmed interest is arriving from England for the midfield schemer.
“It’s too early to talk about what Hernanes will do,” representative Joseph Lee told TMW.
“There is interest in Italy and above all the Premier League, but no written or official proposal yet.”
When asked if the Brazilian is 100 per cent sure he wants to stay at Lazio, the response was cryptic.
“We will evaluate what to do in June. I don’t know if Lazio have spoken to Italian or English clubs, such as Liverpool, but all I can say for certain is that we have not received concrete proposals.”
http://tribalfootball.com/articles/agen ... es-3064521
Ajax coach Ronald De Boer has told want-away defender Jan Vertonghen not to sell himself short.
The Belgium is ready to quit the Eredivisie this summer and has Newcastle United, Arsenal, Tottenham and Liverpool among clubs chasing his signature.
"Look at Thomas Vermaelen , everyone saw him in his time as an Ajax player, now he is seen in England as one of the best defenders in the Premier League," De Boer said.
"And Vertonghen is better than Vermaelen.
"He has the potential to be as good as Jaap Stam ever was."
http://tribalfootball.com/articles/ajax ... am-3061491
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 04. apr, 2012 15:31, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Jeg kan godt støtte op om en prioritering af Verthongen - ikke mindst fordi han kan bruges på midtbanen skulle Lucas løbe ind i en grim skade igen. Det har vel nærmest været det største hul i truppen i længere tid. Vi har i den grad savnet organiseringen og det defensive arbejde Lucas står for. Selv ikke Gerrards eller Torres skadepauser har resulteret i en så udtalt formnedgang, som den der har stået på siden Lucas skade. Der er selvfølgelig andre faktorer inde i billedet, men jeg mener bestemt at hans tilstedeværelse ville have betydet en anden udvikling. Optimalt hentede vi en spiller som M'vila eller de Jong som backup, men med Verthongen ville vi kunne slå to fluer med et smæk.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Jeg har ikke selv set Vertonghen spille defensiv midt, men hvis han også mestrer dette på et højt niveau er det selvfølgelig kun et plus. Det er altid godt med 'possibilities'. Vi kan i så fald måske, når Agger rent faktisk er klar, lave noget ala:
xxx....Skrtel...Agger...xxx
.......Lucas...Vertonghen
xxx...........xxx..........xxx
Det ser ikke helt tosset ud i mine øjne rent midterakse-mæssigt.
Du skulle vel ikke tilfældigvis være tilflytter fra det jyske?AJ skrev:Jeg har ikke selv set Vertonghen spille defensiv midt, men hvis han også mestrer dette på et højt niveau er det selvfølgelig kun et plus. Det er altid godt med 'possibilities'. Vi kan i så fald måske, når Agger rent faktisk er klar, lave noget ala:
Hvis vi endvidere over noget nær en hel sæson kan udfylde resten af pladserne med Johnson, Enrique, Kuyt, Gerrard og Suárez og så får en goalgetter ind på toppen, så står der top fire skrevet med store, fede blokbogstaver hele vejen henover det hold.
Spørgsmål er så bare om vi er interessante nok for Vertonghen - og hvor målene skal komme fra.
Nej, men min mor er da fra Jylland.Aarde skrev: Ikke helt tosset?! Er du tilflytter fra det jyske?
Hvis vi endvidere udfylder resten af pladserne med Johnson, Enrique, Kuyt, Gerrard og Suárez og så får en goalgetter ind på toppen, så står der top fire skrevet med store, fede blokbogstaver hele vejen henover det hold.
Spørgsmål er så bare om vi er interessante nok for Vertonghen - og hvor målene skal komme fra.
Jeg tænkte også, at vi (desværre) nok ikke er interessante for ham. Så skal det da være fordi vi vil hælde godt med penge på hans lønkonto.
Målene? Ja, Kuyt kan med den rette tillid lave en 10 stk., det samme med Gerrard skulle han lige pludselig finde formen. Suárez kan jeg ikke forestille mig afslutte ringere i næste sæson og din ukendte goalgetter - ligger vel lidt i ordet - laver nok også et par stykker. Derudover kan Bellamy og Carroll bidrage hist og her, mens vel også Downing dårligt kan præstere en ringere tally end i denne sæson.
- JudgeArdaStudge
Vertonghen har udtalt, at han gerne vil til Arsenal og Arsenal er i flere omgange rygter med ham, ligeledes er Man City.
Jeg tror, han ender i Arsenal, men interessant bliver det om Arsenal vil betale, hvad Ajax vil forlange.
Personligt synes jeg, vi skal gå efter Mauricio Isla, der kan spille stort set alle pladser på banen, og som tilmed arbejder stenhårdt og har en indstilling om at ville spille hver gang, hvis han kan komme til det. Han er kort og godt en hurtig, fysisk stærk, teknisk god all-round spiller, der arbejder stenhårdt for holdet.
Han gør sig mest på højreflanken som enten back eller wing, men der synes jeg virkelig også vi mangler fire-power, især på sidstnævnte.
Vi har også været linket med Raul Albiol. Ham kender de fleste.
Jeg tror, han ender i Arsenal, men interessant bliver det om Arsenal vil betale, hvad Ajax vil forlange.
Personligt synes jeg, vi skal gå efter Mauricio Isla, der kan spille stort set alle pladser på banen, og som tilmed arbejder stenhårdt og har en indstilling om at ville spille hver gang, hvis han kan komme til det. Han er kort og godt en hurtig, fysisk stærk, teknisk god all-round spiller, der arbejder stenhårdt for holdet.
Han gør sig mest på højreflanken som enten back eller wing, men der synes jeg virkelig også vi mangler fire-power, især på sidstnævnte.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
@AJ
Med mit "hvor målene skal komme fra" hentydede jeg netop til den goalgetter, vi forhåbentligt er på jagt efter til sommer. Hvem han kommer til at blive (hvis han da overhovedet kommer), er jeg meget spændt på at se.
@Arda
Jeg har ikke set meget til Isla, men han virker utroligt spændende, og de få kampe, jeg nåede at se ham i, inden jeg frasagde mit Canal+ abbonement var da også ganske positive oplevelser. Jeg havde den samme fornemmelse af, at han simpelthen var over det hele, som jeg har det, når Kuyt (og til dels Suárez og Bellamy) spiller. Skulle Kuyt - gud forbyde det - være fortid i Liverpool, når den nye sæson starter, så ville en ny hårdtarbejdende, allestedsnærverende type være guld værd for vores presspil. Især hvis vi begynder at fokusere lidt mere på det aspekt af spillet, end vi har gjort i år - jeg synes godt nok, at vores presspil har været sløvt so far.
Med mit "hvor målene skal komme fra" hentydede jeg netop til den goalgetter, vi forhåbentligt er på jagt efter til sommer. Hvem han kommer til at blive (hvis han da overhovedet kommer), er jeg meget spændt på at se.
@Arda
Jeg har ikke set meget til Isla, men han virker utroligt spændende, og de få kampe, jeg nåede at se ham i, inden jeg frasagde mit Canal+ abbonement var da også ganske positive oplevelser. Jeg havde den samme fornemmelse af, at han simpelthen var over det hele, som jeg har det, når Kuyt (og til dels Suárez og Bellamy) spiller. Skulle Kuyt - gud forbyde det - være fortid i Liverpool, når den nye sæson starter, så ville en ny hårdtarbejdende, allestedsnærverende type være guld værd for vores presspil. Især hvis vi begynder at fokusere lidt mere på det aspekt af spillet, end vi har gjort i år - jeg synes godt nok, at vores presspil har været sløvt so far.
raul albiol har jeg ikke set så meget men ved at han spiller i real og det kan du altså ikke hvis du ikke kan noget.Arda skrev:Vertonghen har udtalt, at han gerne vil til Arsenal og Arsenal er i flere omgange rygter med ham, ligeledes er Man City.
som der stod længere oppe så mangler vi en forsvarspiller til når agger er skadet så mon ikke vi skulle snuppe ham til sommer sammen med en topscorer og en fløj?
Man kan ikke være lige heldig hver gang
-
Meget enig. Det er typer som Isla vi skal erhverve, hvis vi skal tilbage på sporet igen. Spillere fra næstøverste hylde, som er realistiske og tilgængelige, og som er ydmyge i deres tilgang til spillet og arbejder røven ud af bukserne når de spiller, uanset om det er bund eller tophold som står på den anden side af midterlinjen. Jeg havde gerne set, at vi i sin tid havde hentet Valencia - sådanne typer er guld værd for hold, da de ikke er stjernen, men leverer kontinuerligt på et højt niveau.Arda skrev:Vertonghen har udtalt, at han gerne vil til Arsenal og Arsenal er i flere omgange rygter med ham, ligeledes er Man City.
Kort og godt
UD!
Adam
Aurelio
Kuyt
Aquilani
Joe Cole
Gulasci
Spearing
(Henderson, dog lidt usikkerhed omkring ham)
Kenny Dalglish
Damien Comolli
IND! NU!
Ny manager, Ind med en manager der har vist noget før! (Der ikke er af den gamle skole som KD hvor INTET må ændres, udover start 11'eren hver kamp!)
Erstatning for Comolli, for han aner da ikke hvad han laver så er jeg ligeglad om han har købt nogle få gode for tottenham, der er for langt mellem snapsene. Bare min mening
De marcos
Munain
Javi Martinez
Burak Yilmaz
Lewandowski
Hvis Napoli ikke kommer i CL.
Cavani!
Reina
Johnson-Agger-Skrtel-Enrique
Downing-Gerrard-Lucas-Munain
Suarez
Yilmaz/Cavani
Bænken giver vel en smule sig selv så.

UD!
Adam
Aurelio
Kuyt
Aquilani
Joe Cole
Gulasci
Spearing
(Henderson, dog lidt usikkerhed omkring ham)
Kenny Dalglish
Damien Comolli
IND! NU!
Ny manager, Ind med en manager der har vist noget før! (Der ikke er af den gamle skole som KD hvor INTET må ændres, udover start 11'eren hver kamp!)
Erstatning for Comolli, for han aner da ikke hvad han laver så er jeg ligeglad om han har købt nogle få gode for tottenham, der er for langt mellem snapsene. Bare min mening
De marcos
Munain
Javi Martinez
Burak Yilmaz
Lewandowski
Hvis Napoli ikke kommer i CL.
Cavani!
Reina
Johnson-Agger-Skrtel-Enrique
Downing-Gerrard-Lucas-Munain
Suarez
Yilmaz/Cavani
Bænken giver vel en smule sig selv så.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.