Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » tirsdag, 28. aug, 2012 09:31

Står valget mellem Sturridge og Dempsey så vil jeg helst have Dempsey. En målfarlig, arbejdsom og kreativ midtbanespiller/2. angriber som prismæssigt burde kunne købes uden at sprænge boksen.
Sturridge vil center angriber og det tvivler jeg stærkt på han kommer til. BR skal nok få den rette indstillling banket ind i ham så det er jeg ikke bekymret over. Et køb af Sturridge må også betyde salg af Carroll og det vil pine mig enormt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 28. aug, 2012 09:34

Vi mangler en venstre back af rette kvalitet. Jose Enrique er ok, men mener ikke han har det der skal til at få os helt frem. Glen Johnson gør det ok på venstre back, og faktisk bedre end Jose Enrique. Men så mangler han bare på højre backen i stedet. Har ikke stor fidus til Martin Kelly som back længere. Så hellere John Flanagan, der kan bidrage til endnu mere offensivt spil end Martin Kelly.

Derudover mangler vi måske en angriber med målnæse. Måske vi allerede har det i Andy Carroll, men det viser ikke ud fra de første kampe, at Brendan Rodgers har stor tiltro til at Big Andy er den rette mand.

Synes ikke det lige er Dempsey eller Sturridge vi mangler.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. aug, 2012 10:10

Ifølge Echo kan Adam, Spearing og Cole være på vej væk. Det bliver vanskelig at komme af med Cole, grundet hans løn og skade. Spearing ryger sikkert til Bolton på lån. Salget af Adam skal finansiere købet af Dempsey.

Carroll bliver højst sandsynlig på Anfield.

Bondo

Indlæg af Bondo » tirsdag, 28. aug, 2012 10:22

Hr. Drejer skrev:Ifølge Echo kan Adam, Spearing og Cole være på vej væk. Det bliver vanskelig at komme af med Cole, grundet hans løn og skade. Spearing ryger sikkert til Bolton på lån. Salget af Adam skal finansiere købet af Dempsey.

fedt.. det kan da ikke blive bedre.. så skulle det da lige være, hvis en klub ville aflaste os ved at købe downing!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. aug, 2012 10:39

Jeg håber hverken vi henter Dempsey eller Sturridge. Derimod håber jeg Spearing bliver (nu hvor Lucas er skadet) da han kan være god at have i Liga Cup'en og EL. Så kan vi leje ham ud til januar eller sådan noget. Adam håber jeg bliver solgt mens vi stadig kan få noget for ham. Derudover mener jeg heller ikke vi har brug for Cole. Det efterlader følgende spillere til midtbanen og frem:

1. hold:

.............Lucas
........Allen.....Sahin
Suarez...Gerrard...Borini

2. hold:

............Spearing
...Henderson......Shelvey
Downing....Carroll.....Sterling/Assaidi

Carroll kan vi sælge hvis vi får et kanon godt bud på ham. Når vi nu alligevel har Gerrard (som jeg håber vi vil bruge som falsk 9'er), Borini og Suárez der kan spiller angriberpladsen, så synes jeg det er værd at satse på Morgan som ny reserve.

Lige nu har vi brug for bare lidt kontinuitet, og ikke at skulle spille endnu flere folk ind på holdet imø. Så må vi se hvor langt det rækker.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 28. aug, 2012 10:41

Hr. Drejer skrev:Ifølge Echo kan Adam, Spearing og Cole være på vej væk. Det bliver vanskelig at komme af med Cole, grundet hans løn og skade. Spearing ryger sikkert til Bolton på lån. Salget af Adam skal finansiere købet af Dempsey.

Er det dine egne spekulationer, eller har du læst det nogle steder? Har ikke hørt så meget om Spearing og Cole de seneste dage, og Adam har selv sagt han bliver. Men det ville være perfekt, hvis det kommer til at ske. Adam er lige pludselig blevet meget overflødig. Synes faktisk, han var et godt køb til prisen, men han har kun spillet to gode kampe for os eller lignende og Joe Cole er slet ikke sin løn værd, og nu hvor Sterling mere eller mindre har bevist, han har niveauet, er han heller ikke nødvendig som backup længere.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 28. aug, 2012 10:43

Echo: LFC will listen to offers for Charlie Adam. Spearing is expected to complete a season-long loan move to Bolton. Cole could also leave.

Echo: LFC remain keen on agreeing a deal for Fulham’s Clint Dempsey £8m.

Echo: Andy Carroll appears increasingly likely to remain at Anfield with no improved bids.

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 28. aug, 2012 11:40

Sterling har gjort at vi ikke behøvere flere kantspillere - tilbagekomsten af Lucas, samt tilgangen af Sahin og Allen har gjort Spearing overflødig, og Adam er vel næsten nødvendig som bænkevarmer...så har vi 6 centrale midtbanespillere til tre pladser, hvilket må være det man skal gå efter (Gerrard, Shelvey og Henderson udover de tre nævnte).

Så det er vel boksspilleren vi mangler, og desværre ser det ikke ud til at vi får en decideret goalgetter...i hvert fald ikke hvis man skal tro rygterne...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 28. aug, 2012 11:41

Vi mangler klart en klasseangriber, der kan score mål (det er Suarez ikke). Sturridge er nok det tætteste, vi kommer der. Han har scoret mål tidligere og har potentiale til at blive endnu bedre.
Best in the world at everything I do.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. aug, 2012 12:11

Er Sturridge nødvendigvis en bedre målscorer end Suárez? Sturridge har i sin karriere scoret 36 mål i 125 kampe, hvoraf 68 har været fra start. Suárez har scoret 21 mål i 54 kampe for os. I hele sin klubkarriere har han scoret 159 mål i 284 kampe, og på landsholdet 28 mål i 54 kampe.

Sturridge har de bedste stats, men jeg ser ham ikke som en garant for mål. Og det kan jo være Suárez udvikler sin evne til at afslutte. Det er før set at angribere bliver væsentligt bedre afsluttere i en forholdsvis høj alder (og så er Suárez kun to år ældre end Sturridge).

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 28. aug, 2012 12:21

Det er en lidt skæv sammenligning, er det ikke? Sturridge slog først igennem for to sæsoner siden, hvor han scorede en masse mål for Bolton som spydspids. Han kom så tilbage til Chelsea i sidste sæson, hvor han scorede 10 mål i 30 ligakampe som kantspiller.

Og selv hvis vi undlader at kigge på statistikkerne, så mener jeg at kvaliteten af Sturridges afslutninger og løb i feltet er langt bedre end Suarez', der nu engang er bedst til at snyde sin direkte modstander.

Moderne angribere, som kan spille på kanten og samtidig score mål, er i øvrigt ikke noget, der hænger på træerne. Og det er tydeligt at se, at det er en del af BR's filosofi (ligesom det også var en del af Benitez' filosofi). Hvis Suarez skal blive på holdet, bliver han nok i midten, så på den måde, ville det da være smart at få målfarlighed ind på kanterne i form af Sturridge (Downing, Borini, Sterling, Cole virker ikke til at være svaret, hvad netop det angår). At Sturridge også kan erstatte Suarez direkte som ene frontmand, hvis Suarez har karantæne eller bliver skadet, er ydermere kun et plus. Så slipper ændre for meget, i modsætning til hvis Carroll bruges.
Best in the world at everything I do.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 28. aug, 2012 12:30

Sturridge slog igennem i foråret 2011, dvs. samtidig med at vi købte Suárez. Så perioden synes jeg er fin at sammenligne. Men du har ret i, at Sturridge spillede kant sidste år, hvilket gør sammenligning vanskelig. Det er dog ikke til at vide om Sturridge ville have gjort de ligeså godt for Chelsea hvis han havde spillet i angrebet.
Umiddelbart vil jeg dog give dig ret i, at Sturridge ser ud til at have en bedre afslutningsteknik. Suárez kan til tider ramme den meget skævt. Omvendt har vi jo set, at han - når det tager ham - også kan ramme den rent, som fx sidste år mod Stoke i både Liga- og FA Cup'en, mod Norwich, eller i søndags. Som en anden skrev kunne man pille nogle af tidslerne ud hvis han i højere grad begyndte at gøre det simple.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 28. aug, 2012 12:49

Kunne man forsøge at snige et lavt bud ind på Afellay i de sene transfertimer. Ifølge rapporter fra Spanien skulle han ikke indgå i planerne for denne sæson.

Jeg synes at Afellay er dygtig og alsidig når det kommer til hans offensive kvaliteter. Jeg er lidt mere i tvivl omkring, hvordan han vil kunne klare sig i det høje genpres, som vi ønsker at implementere. Jeg ved Barca praktiserer det, men i de kampe jeg har set med ham virker han en smule doven og nærmest sky, når han skal arbejde den anden vej i banen.

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 28. aug, 2012 13:03

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ds-newsxml

Spearing set for Bolton move as Liverpool agree £3m deal

Jay Spearing is set to join Bolton after Liverpool accepted a £3million fee for the midfielder.
Bolton boss Owen Coyle has been tracking Spearing for most of the summer and the 23-year-old will sign a permanent deal with the Championship club after initially being touted for a loan move.

Spearing came through the ranks at Anfield but slipped down the pecking order following the arrival of Joe Allen and the signing of Nuri Sahin also hastened his departure.
Reds boss Brendan Rodgers is also willing to let Charlie Adam leave for around £5m but the Scotland midfielder insists he wants to stay and fight for his place.
Liverpool's neighbours Everton are interested in Adam but they will face a fight from Stoke and Fulham.
Lyder fornuftifgt...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Chris R.

Indlæg af Chris R. » tirsdag, 28. aug, 2012 13:27

Billede

Hvis vi kan få 8-10 M £ for Adam, Spearing og Cole ville det være fantastisk - specielt hvis West Ham også selv formår at finansiere Cole's løn uden tilskud fra os af. Hvis de 3 spillere så åbner for et køb af Sturridge ville de bare være endnu bedre. Sturridge har et giftigt venstre ben, samt den selvtillid og målfarlighed vores højrekant virkelig savner med Downing. Hvis Suarez er omgivet af ham, Borini og Gerrard burde en stor del af scoringspresset være taget af Suarez, ligesom han ville få friheden til at vandre, da Gerrard, Sturridge og Borini alle er gode til at komme ind i boksen.

En offensiv der ser således ud burde være bred nok til at klare sig godt i både Premier League og Europa League.

--------------------Allen/Lucas
------------Sahin/Hendo - Gerrard/Shelvey
Sturridge/Downing --------------- Borini/Assaidi/Sterling
-------------------- Suarez/Carroll

Spørgsmålet er så bare om Sturridge gider at spille den position hvor jeg synes han er bedst - nemlig højrekant.
Ved også godt det er lidt kontroversielt at udelade Lucas fra startopstillingen, men indtil han kommer sig helt over sin skade tror jeg Allen og Sahin er et lille nøk foran.

Besvar