Hvem skal ind i januar vinduet 2026

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Re: Hvem skal ind i januar vinduet 2026

Indlæg af Fowler89 » mandag, 19. jan, 2026 22:15

Tom_Jorsal skrev:Guehi til City. Hvorfor har vi ikke været efter ham i dette vindue? Konate er helt væk, Gomez for skadesplaget. Overvej hvis Van Dijk får en skade…
Har du set hvad han får i løn?

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 19. jan, 2026 23:04

Fowler89 skrev:
mandag, 19. jan, 2026 22:15
Tom_Jorsal skrev:Guehi til City. Hvorfor har vi ikke været efter ham i dette vindue? Konate er helt væk, Gomez for skadesplaget. Overvej hvis Van Dijk får en skade…

Som jeg har skrevet i en anden tråd virker løn argumentet som lidt søgt.

Guehi ville vel koste £55-60m hvis han ikke var free-agent til sommer. Han er proven PL og engelsk landsholdspiller.

Efter hvad jeg kan læse er prisen £20m + potentielt £10m add-on, hans løn første år svarer til £15m det giver samlet £45m

Så hvis vi valgte at sælge ham 1-2 år senere var der en meget realistisk chance for han i værste fald gik i nul og måske endda i plus.

Dertil så har vi efterhånden ingen engelske senior landsholdsspillere i truppen og vi har vel også problemer med home-grown reglen. Der ville han også hjælpe.

Måske er lønnen årsagen, men det virker som en meget isoleret undskyldning hvis vi har takket nej til Guehi pga. den - fik vi ham gratis til sommer ville han givetvis også kræve en høj løn.

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 20. jan, 2026 07:13

TG12 skrev:
mandag, 19. jan, 2026 23:04
Fowler89 skrev:

Guehi ville vel koste £55-60m hvis han ikke var free-agent til sommer. Han er proven PL og engelsk landsholdspiller.

Efter hvad jeg kan læse er prisen £20m + potentielt £10m add-on, hans løn første år svarer til £15m det giver samlet £45m

Så hvis vi valgte at sælge ham 1-2 år senere var der en meget realistisk chance for han i værste fald gik i nul og måske endda i plus.

Dertil så har vi efterhånden ingen engelske senior landsholdsspillere i truppen og vi har vel også problemer med home-grown reglen. Der ville han også hjælpe.

Måske er lønnen årsagen, men det virker som en meget isoleret undskyldning hvis vi har takket nej til Guehi pga. den - fik vi ham gratis til sommer ville han givetvis også kræve en høj løn.
Jeg tror såmænd, at han da han hørte at City var interesseret, så var det der han ville hen. Og det har Liverpools folk jo nok fået at vide ad bagveje (svært at tro at sådan noget ville være en dyb hemmelighed), og så var det løb jo ligesom kørt…

Og jeg synes personligt, at det ville have været idiotisk at gå ind i en budkrig, når nu man allerede havde lavet en aftale i sommer. Vi ville ende med at betale mere end hvad vi skulle have givet for et halvt år siden. Men jo, vi kunne godt have brugt ham nu, det er da helt klart…

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 20. jan, 2026 09:14

pingel skrev:
tirsdag, 20. jan, 2026 07:13
TG12 skrev:
mandag, 19. jan, 2026 23:04
Fowler89 skrev:

Jeg tror såmænd, at han da han hørte at City var interesseret, så var det der han ville hen. Og det har Liverpools folk jo nok fået at vide ad bagveje (svært at tro at sådan noget ville være en dyb hemmelighed), og så var det løb jo ligesom kørt…

Og jeg synes personligt, at det ville have været idiotisk at gå ind i en budkrig, når nu man allerede havde lavet en aftale i sommer. Vi ville ende med at betale mere end hvad vi skulle have givet for et halvt år siden. Men jo, vi kunne godt have brugt ham nu, det er da helt klart…
Budkrig kan jo godt være farlig. Men omvendt så er Guehi blevet solgt med en rabat og den situation vi er i - ja så er der vist ingen tvivl om vi har hårdt brug for en CB snart.

Konate har stadig ikke forlænget og gør det nok heller ikke.
Van Dijk er efterhånden godt oppe i årene
Leoni har en ACL og selvom han så godt ud de 80min han fik optil skaden, så ved man aldrig hvordan en spiller kommer tilbage efter en ACL
Gomez viker Slot ikke til at have noget tillid til.

Så senest til sommer må det forventes vi skal have en CB, og skal det være en proven top-CB. Så kommer han til at koste væsentligt mere end det Guehi er blevet solgt for. Medmindre vi skulle have held med at få f.eks. Upamacano som free-agent, eller lave en god handel med Dortmound omkring Slotterbeck der kun har 1 år tilbage af sin kontrakt. En Bastoni, tror jeg vil koste markant mere end Guehi og han er ikke engang PL proven.

Så selvom jeg har respekt for man holder sine principper, så virker det tosset ikke at afvige bare en smule, for det bliver kun dyrere at købe en anden til sommer og højest sandsynligt får vi ikke en PL proven spiller.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 20. jan, 2026 10:37

Der er ingen tvivl om Guehi ville være et fantastisk køb, men han passer ikke ind til vores løn model. Han får det samme som Salah i City - det ville aldrig lade sig gøre i Liverpool.

Er det pisse ærgerligt? Ja.

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 20. jan, 2026 11:46

Guehi er ikke blevet solgt med rabat. Det er stort set samme pris som vi havde forhandlet os til i sommer, og så er der lønnen oveni…

Tom_J
Alder: 37

Indlæg af Tom_J » tirsdag, 20. jan, 2026 15:52

23 mio. euro er altså ingenting for en forsvarsspiller af den kaliber.

Men lønnen kan jeg godt se, kan være en deal breaker.

Håber også på Schlotterbeck.

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 20. jan, 2026 17:40

Tom_J skrev:
tirsdag, 20. jan, 2026 15:52
23 mio. euro er altså ingenting for en forsvarsspiller af den kaliber.
Med 6 måneder tilbage af sin kontrakt, plus 10 millioner i add on… Og jeg tror heller ikke han var set som førstevalg for indkøberne i sommer - men en home grown status tæller selvfølgelig også noget.

Tom_J

Indlæg af Tom_J » tirsdag, 20. jan, 2026 19:32

Synes over en millard for Isak er meget mere skørt.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » tirsdag, 20. jan, 2026 20:59

Tom_J skrev:Synes over en millard for Isak er meget mere skørt.
Fodbold historiens absolut mest tåbelige handel
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 20. jan, 2026 21:09

Emmy skrev:
Tom_J skrev:Synes over en millard for Isak er meget mere skørt.
Fodbold historiens absolut mest tåbelige handel
Ja vi skulle hellere ha købt Mona Lisa og hængt op i vores pokalskab!

Tom_J

Indlæg af Tom_J » onsdag, 21. jan, 2026 06:28

Resultatet ville have været nogenlunde det samme :lol:

Besvar