Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Huskede dog forkert angående debut kampen, men er dog glad for hukommelsen husker okay af og til, dog mest om det lidt ligegyldige ting, som fodbold i bund og grund er. Men af en eller anden grund klæber fodbold rimeligt.
Verden er smask fuld af hyklere....
Higuain er nævnt, og han er min ynglings angriber blandt alle aktive angribere, men mon dog at det sker. Uanset BR og Mourinho har et godt forhold sælger han nok ikke ham for 30 mill til os, for at sige nej til 55 mill fra city eksempelvis, så stritter RM klub ledelsen dernede nok imod, forståeligt.
LFC er i genopbygningsfase i 3-4 år tror jeg, Ba er min yngling at de realistiske og billige emner, og vil være god i opbygningen af LFC, men vil nok ikke skaffe os 1. pladsen
Men lad os da bare få Higuain, så jubler jeg lige så meget som da Morientes kom til LFC, for da var han min ynglings angriber(pånær Fowler), er dog sikker på Higu ville få mere succes og længere snor
LFC er i genopbygningsfase i 3-4 år tror jeg, Ba er min yngling at de realistiske og billige emner, og vil være god i opbygningen af LFC, men vil nok ikke skaffe os 1. pladsen
Men lad os da bare få Higuain, så jubler jeg lige så meget som da Morientes kom til LFC, for da var han min ynglings angriber(pånær Fowler), er dog sikker på Higu ville få mere succes og længere snor
Verden er smask fuld af hyklere....
- Kristoffer
En spiller som Andre Schürrle tror jeg ville passe rigtig godt ind i et 4-3-3 system. Dog prøvede Chelsea vist at hente ham og fik afvist et bud på omkring de 200 millioner, så han er bestemt ikke billig. Måske vi lige skulle give Hyppia et kald inden vi byder.
Som BR også siger i dagens pre kamp referat, er det tydeligt at vi mangler målscorere og han virker opsat på at få købt nogle ind til truppen. Jeg er spændt på at se hvad han kan finde i januar.
Som BR også siger i dagens pre kamp referat, er det tydeligt at vi mangler målscorere og han virker opsat på at få købt nogle ind til truppen. Jeg er spændt på at se hvad han kan finde i januar.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.
-
Chris R.
Synes Suarez høje niveau i denne sæson gør det oplagt at spørge om vi virkelig har brug for en decideret boksspiller ala Huntelaar som sandsynligvis vil skubbe Suarez ud på kanten. Spørgsmålet er om bare om holdet ikke vil være bedst tjent med Suarez i den falske 9'er position - bare med bedre spillere omkring sig.
Noget tyder i hvertfald på at det er det Rodgers mener, baseret på hans udtalelser efter kampen i dag: "We play him in that false 9 role. He's not a traditional No.9 who's up there, stood, static. That's why when we get a number of players in who can work off his qualities, that's going to make us a real threat.
Kunne godt forestille mig at prioriteten for Rodgers til januar derfor vil være 2 nye målfarlige kanter. Mertens til venstrekanten, og så Walcott/Heung-Min/Remy til højrekanten eksempelvis ville betyde at vi ville have en yderst målfarlig, som lynende hurtig front-trio. Samtidig er Walcott/Heung-Min/Remy alle i stand til at spille den centrale angrebsplads, hvorfor det også vil give lidt bredde der. Kan godt forestille mig, at hvis der endelig bliver købt en central angriber bliver det en billig en af slagsen der ikke vil have noget imod, at være breddespiller. Tomer Hemed fra Mallorca vi tidligere har været linket til for 5M£, virker til at være en plausibel spiller til denne plads, og med 5 mål i 9 la liga kampe har han da også vist at han ved hvor målet står.
Når alt dette så er sagt, så ville jeg absolut ikke have noget imod hvis Huntelaar blev signet, og BR spillede jo med en Danny Graham i Swansea, der som type minder om en del om Huntelaar. Ligegyldig hvad bliver det utrolig spændende at se hvilken retning Rodgers trækker offensiven i til januar, og om Suarez ender som falsk 9'er eller kantspiller.
Noget tyder i hvertfald på at det er det Rodgers mener, baseret på hans udtalelser efter kampen i dag: "We play him in that false 9 role. He's not a traditional No.9 who's up there, stood, static. That's why when we get a number of players in who can work off his qualities, that's going to make us a real threat.
Kunne godt forestille mig at prioriteten for Rodgers til januar derfor vil være 2 nye målfarlige kanter. Mertens til venstrekanten, og så Walcott/Heung-Min/Remy til højrekanten eksempelvis ville betyde at vi ville have en yderst målfarlig, som lynende hurtig front-trio. Samtidig er Walcott/Heung-Min/Remy alle i stand til at spille den centrale angrebsplads, hvorfor det også vil give lidt bredde der. Kan godt forestille mig, at hvis der endelig bliver købt en central angriber bliver det en billig en af slagsen der ikke vil have noget imod, at være breddespiller. Tomer Hemed fra Mallorca vi tidligere har været linket til for 5M£, virker til at være en plausibel spiller til denne plads, og med 5 mål i 9 la liga kampe har han da også vist at han ved hvor målet står.
Når alt dette så er sagt, så ville jeg absolut ikke have noget imod hvis Huntelaar blev signet, og BR spillede jo med en Danny Graham i Swansea, der som type minder om en del om Huntelaar. Ligegyldig hvad bliver det utrolig spændende at se hvilken retning Rodgers trækker offensiven i til januar, og om Suarez ender som falsk 9'er eller kantspiller.
- Kristoffer
Chris R. skrev:Synes Suarez høje niveau i denne sæson gør det oplagt at spørge om vi virkelig har brug for en decideret boksspiller ala Huntelaar som sandsynligvis vil skubbe Suarez ud på kanten. Spørgsmålet er om bare om holdet ikke vil være bedst tjent med Suarez i den falske 9'er position - bare med bedre spillere omkring sig.
Noget tyder i hvertfald på at det er det Rodgers mener, baseret på hans udtalelser efter kampen i dag: "We play him in that false 9 role. He's not a traditional No.9 who's up there, stood, static. That's why when we get a number of players in who can work off his qualities, that's going to make us a real threat.[/b
Når alt dette så er sagt, så ville jeg absolut ikke have noget imod hvis Huntelaar blev signet, tolker bare ikke Br's udtalelse om at han vil finde spillere der kan "work off" Suarez til at det lige er en Huntelaar man kigger på. Men på den anden side spillede BR jo med en Danny Graham i Swansea, der som type minder om en del om Huntelaar. Ligegyldig hvad bliver det utrolig spændende at se hvilken retning Rodgers trækker offensiven i til januar, og om Suarez ender som falsk 9'er eller kantspiller.
Helt enig Chris R.
Jeg tror heller ikke vi skal forvente en decideret Huntelaar-type-angriber, men nærmere mere bevægelige og teknisk stærke støttespillere til Suarez. Derfor foreslog jeg også Schürrle, som jeg virkelig tror kunne gøre en forskel på højresiden i vores angreb. Dine forslag er dog nok mere realistiske.
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.
- Ma Captain
Jeg vil gerne skrive tak til dig Chris, for et meget godt indlæg med realistiske navne, og spillere der vil passe til BR's spillestil. Dog håber jeg stadig på Huntelaar, og jeg tror vi kunne have en rigtig farlig trio med: Suarez KJH Walcott i front..Chris R. skrev:Synes Suarez høje niveau i denne sæson gør det oplagt at spørge om vi virkelig har brug for en decideret boksspiller ala Huntelaar som sandsynligvis vil skubbe Suarez ud på kanten. Spørgsmålet er om bare om holdet ikke vil være bedst tjent med Suarez i den falske 9'er position - bare med bedre spillere omkring sig.
There is only one Captain...... Ma Captain!!
Hvis vi ikke henter en decideret boksspiller, så vil vi fortsat være alt for lette at dæmme op for. Det er fint, at vi kommer godt udover kanterne, men der er ALDRIG nogen i boksen at sigte efter. Så må bolden flyttes baglæns, og vi kan starte forfra.Chris R. skrev:Synes Suarez høje niveau i denne sæson gør det oplagt at spørge om vi virkelig har brug for en decideret boksspiller ala Huntelaar som sandsynligvis vil skubbe Suarez ud på kanten. Spørgsmålet er om bare om holdet ikke vil være bedst tjent med Suarez i den falske 9'er position - bare med bedre spillere omkring sig.
Og så skriver du, at både Remy og Walcott kan spille den centrale angrebsplads. Hvad bygger du det på? Jeg synes, at begge to er fremragende spillere, men jeg har endnu aldrig set nogle af dem spille centralt. Jeg har kun hørt Walcott give udtryk for, at det er der han vil spille.
Jeg håber bestemt, at en rigtig angriber bliver førsteprioritet.
Kloppite
-
Robbie_God_Fowler
Enig med Tex.
Når Suarez har forladt sin position som frontangriber for at falde ned i banen, så har modstanderens felt været lige så tomt som FC Nordsjællands stadion på en vinterkold mandag aften. Denne store mangelvare tror jeg ikke Walcott og Remy vil kunne ændre tilstrækkeligt på.
Kan vi hente en teknisk velfunderet center forward ser jeg dette som værende det bedste scenarie. En spiller som kan indgå i det opbyggende spil, men som også altid vil være at finde i boksen, når indlæg og opspil ender der. En Robin Van Persie type ville være guld værd - måske Huntelaar også kunne indgå i sådan en rolle.
Jeg tror sagtens Suarez kunne være lige så farlig i en fri rolle som yderangriber. Det beviste han i hvert fald i Ajax. Han kunne eksempelvis være placeret i højre side og så trække ind i banen, hvor Glen Johnson så tilbød den fornødne bredde. Lidt alla en Dirk Kuyt rolle, bare uden samme defensive forpligtelser.
Når Suarez har forladt sin position som frontangriber for at falde ned i banen, så har modstanderens felt været lige så tomt som FC Nordsjællands stadion på en vinterkold mandag aften. Denne store mangelvare tror jeg ikke Walcott og Remy vil kunne ændre tilstrækkeligt på.
Kan vi hente en teknisk velfunderet center forward ser jeg dette som værende det bedste scenarie. En spiller som kan indgå i det opbyggende spil, men som også altid vil være at finde i boksen, når indlæg og opspil ender der. En Robin Van Persie type ville være guld værd - måske Huntelaar også kunne indgå i sådan en rolle.
Jeg tror sagtens Suarez kunne være lige så farlig i en fri rolle som yderangriber. Det beviste han i hvert fald i Ajax. Han kunne eksempelvis være placeret i højre side og så trække ind i banen, hvor Glen Johnson så tilbød den fornødne bredde. Lidt alla en Dirk Kuyt rolle, bare uden samme defensive forpligtelser.
Jeg er for så vidt enig i argumenter for at købe en klassisk angribertype. Men jeg tror desværre man mister meget af det Suarez har været virkelig god til i denne sæson, ved at positionere ham i en af siderne. Som han spiller nu, er han OVERALT på banen, deltager i det opbyggende spil, er i højre, venstre, i midten, foretager truende dybdeløb osv. Desuden lægger han altid det første pres på med hans fantastiske fandenivoldskhed. Jeg er bange for, at lidt af hans evner ville gå tabt, hvis man placerede ham på kanten. I øvrigt er han jo ikke ligefrem den spiller, er har bedst blik for sine medspillere. Han sætter dem nogen gange op til chancer, men oftest når han først har afdriblet 2-3 mand i feltet og bare ikke selv kan afslutte pga. vinkel. Det kan selvfølgelig også være, at han ville spille bolden mere, hvis han stolede på sine medspillere, men jeg tvivler.Robbie_God_Fowler skrev:Enig med Tex.
Jeg synes det er en svær problemstilling. BR vil ikke komme til at spille med to angribere. Men måske Suarez ville være god i en Hulk-agtig role som i Villas-Boas' Porto.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
@ksampsonwriter
From lips of Liverpool F.C Dutch Branch president Michael Kennedy just now, Huntelaar is a "done deal" for LFC.
In reply to all those asking about Huntelaar. The source lives in Utrecht and says the move is being widely reported in Holland... he says it's on for January. That's it. it's never done till its done. But Michael knows the Dutch scene and, on balance, thought this was worth telling.
Kop
Hmmmm. Håber!!
From lips of Liverpool F.C Dutch Branch president Michael Kennedy just now, Huntelaar is a "done deal" for LFC.
In reply to all those asking about Huntelaar. The source lives in Utrecht and says the move is being widely reported in Holland... he says it's on for January. That's it. it's never done till its done. But Michael knows the Dutch scene and, on balance, thought this was worth telling.
Kop
Hmmmm. Håber!!
Jeg kan godt forstå bekymringen i forhold til Suarez, men mon ikke der er plads til at give ham en fri rolle i stil med den Gerrard havde, da han spillede sammen med Torres. Tænker på et setup i stil med dette (navnene - udover Suarez - er ikke så relevante):Surf skrev:Jeg er for så vidt enig i argumenter for at købe en klassisk angribertype. Men jeg tror desværre man mister meget af det Suarez har været virkelig god til i denne sæson, ved at positionere ham i en af siderne. Som han spiller nu, er han OVERALT på banen, deltager i det opbyggende spil, er i højre, venstre, i midten, foretager truende dybdeløb osv. Desuden lægger han altid det første pres på med hans fantastiske fandenivoldskhed. Jeg er bange for, at lidt af hans evner ville gå tabt, hvis man placerede ham på kanten. I øvrigt er han jo ikke ligefrem den spiller, er har bedst blik for sine medspillere. Han sætter dem nogen gange op til chancer, men oftest når han først har afdriblet 2-3 mand i feltet og bare ikke selv kan afslutte pga. vinkel. Det kan selvfølgelig også være, at han ville spille bolden mere, hvis han stolede på sine medspillere, men jeg tvivler.Robbie_God_Fowler skrev:Enig med Tex.
Jeg synes det er en svær problemstilling. BR vil ikke komme til at spille med to angribere. Men måske Suarez ville være god i en Hulk-agtig role som i Villas-Boas' Porto.
----------Ny Angriber
Sterling-----Suarez----Gerrard
-------Lucas------Allen
Det vil sikkert få kritikkere til at råbe 4-4-2 og åh nej det ligner Kenny's skodfodbold! Men hvis det kan glæde folk, så kan vi kalde den 4-2-3-1 og sammenligne den med Man City's og Man Utd's skodfodbold....
Kloppite
I mit hoved er Huntelaar en typisk Liverpoolspiller og nok den spiller jeg bedst kan forestille mig trække en Liverpooltrøje over hovedet. Der er bare et eller andet der siger mig, at den er sikker og han er lige det vi mangler. En typisk boksspiller, som ER i boksen.
Jeg ser absolut heller ikke noget problem i, at Suarez sættes ud på den ene fløj i en fri rolle. Han ligger jo i forvejen meget på fløjene, hvor der er mere plads til. Med Suarez på den ene fløj og Huntelaar i midten, bliver der også meget mere plads til f.eks. Sterling i den anden side.
Jeg synes vi skal holde fast i 4-3-3, da det giver os en stærk midtbane og med ovenstående også et stærkt angreb, samtidig med at forsvaret ikke svækkes. Alternativt er 3-5-2 opstillingen med Johnson og Enrique (ny back) også et meget brugbart alternativ, men så er det på bænken med Sterling, som jeg egentlig mener fortjener at spille. Disse to opstillinger, giver dog gode muligheder mod både svage og stærke modstandere.
Jeg ser absolut heller ikke noget problem i, at Suarez sættes ud på den ene fløj i en fri rolle. Han ligger jo i forvejen meget på fløjene, hvor der er mere plads til. Med Suarez på den ene fløj og Huntelaar i midten, bliver der også meget mere plads til f.eks. Sterling i den anden side.
Jeg synes vi skal holde fast i 4-3-3, da det giver os en stærk midtbane og med ovenstående også et stærkt angreb, samtidig med at forsvaret ikke svækkes. Alternativt er 3-5-2 opstillingen med Johnson og Enrique (ny back) også et meget brugbart alternativ, men så er det på bænken med Sterling, som jeg egentlig mener fortjener at spille. Disse to opstillinger, giver dog gode muligheder mod både svage og stærke modstandere.
-
Chris R.
1: Det er jo netop derfor vi skal have nogle mere målsøgende kanter som løber ind i boksen og udnytter den plads som Suarez skaber når han spiller falsk 9'er. Problemet indtil videre har jo ikke været mål fra vores spidsangriber, problemet har været de manglende mål fra alle dem omkring ham, hvorfor jeg synes nye kantspillere skal prioriteres højere end en decideret spidsangriber.texy skrev: Hvis vi ikke henter en decideret boksspiller, så vil vi fortsat være alt for lette at dæmme op for. Det er fint, at vi kommer godt udover kanterne, men der er ALDRIG nogen i boksen at sigte efter. Så må bolden flyttes baglæns, og vi kan starte forfra.
Og så skriver du, at både Remy og Walcott kan spille den centrale angrebsplads. Hvad bygger du det på? Jeg synes, at begge to er fremragende spillere, men jeg har endnu aldrig set nogle af dem spille centralt. Jeg har kun hørt Walcott give udtryk for, at det er der han vil spille.
Jeg håber bestemt, at en rigtig angriber bliver førsteprioritet.
2: Er godt nok overrasket over at du sætter spørgsmålstegn ved Remy's evner som angriber, da han har spillet angriber mindst ligeså meget som højrekant hvis ikke mere over de sidste par sæsoner. Men kender ham ærlig talt ikke så godt, ved bare at han er blevet degraderet til bænken efter Gignac har fundet målformen igen, hvorfor han måske kunne erhverves billigt, og tænkte derfor han kunne være et godt kald - specielt med hans stabile målsnit på en 12-16 ligamål pr. sæson i baghovedet.
Mht. Walcott ved jeg godt at det er lidt af et spørgsmålstegn om han kan spille angriber, da han ikke har spillet det så meget, så bygger det endelig mest på min fornemmelse. Han er over de seneste sæsoner udviklet sig til en rigtig klinisk afslutter, der ikke skal bruge mange chancer på at score, ligesom at han med sin speed kan give de tunge centerforsvarere noget at tænke på. Men hvis han blev signet vil jeg selvfølgelig foretrække han tog højrekanten, og kun spillede spidsangriber i nødstilfælde.
Hvis man som kritiker hænger sig i talkombinationer er ens mening tæt på ingenting værd. Vi ved alle at Suarez som type falder meget ned i banen og ud på kanterne, nogle gange for at få bolden, andre gange for at løbe dybt bagefter. Jeg tvivler på at Huntelaar og Suarez, set ud fra et typemæssigt synspunkt, vil træde hinanden over tæerne. Muligheden er selvfølgelig at hvis vi holder en midtbanekonstellation der indeholder 3 centrale spillere, kommer vi til at mangle bredde i den side hvor Suarez på papiret vil ligge som kantspiller. Det er ikke ligefrem en kompliceret problemstilling, specielt når det er så dybt integreret i Rodgers' opsæt at bredden kommer 1) igennem bevægelse af samtlige offensive spillere og 2) igennem vores backs. Enter Glen Johnson.texy skrev:
Det vil sikkert få kritikkere til at råbe 4-4-2 og åh nej det ligner Kenny's skodfodbold! Men hvis det kan glæde folk, så kan vi kalde den 4-2-3-1 og sammenligne den med Man City's og Man Utd's skodfodbold....
Imod moderne fodbold.