Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. mar, 2009 19:28

jørgen lk skrev:Nu er vedlagte "in-out"-liste jo "kun" Daily Telegraph's.
Jeg er rimeligt enig i deres out-liste (forventer dog en noget højere pris for Voronin), men in-listen er ikke helt ifølge min drejebog.

Glen Johnson (8 mio£), David Wheater (5 mio£), Aaron Lennon (10 mio£), Michael Mancienne (4 mio£) og Gareth Barry (15 mio£).

Barry til 15 mio synes jeg måske er lidt i overkanten - jeg går da stadig ud fra, at han til sommer kan købe sig fri?
5 englændere (positivt), men kun een offensiv spiller (negativt).

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ns-on.html
Jeg ville meget gerne give priserne for Lennon og Mancienne ihvertfald. Voronin og Degen er de eneste, jeg vil af med af de nævnte, og de skulle gerne inbringe tæt på £ 8-10 mio. Voronin's form taget i betragtning.
Det kunne jo så efterlade kassen til køb af en angriber ? Jeg syntes umiddelbart, at prisen for Lennon ligger for lavt, men mon ikke Pennant kunne overtales til at gå den anden vej ?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 19. mar, 2009 20:14

Hvis jeg skulle prioritere, så ville jeg undlade at bruge penge på højreback. Arbeloa spiller fint, mens Darby og Carragher er de umiddelbare alternativer.
Benitez har selv udtalt, at Darby ligeså godt kan spille pladsen som Carra, og derfor ikke er nogen dårlig spiller.
Det kan godt være, at Carra ikke bryder sig om at spille højreback, men bliver han bedt om det skal han bare gøre det.

Det giver en del flere penge til to offensive spillere. £40m (i hvert fald efter spillersalg) er nok meget realistisk. Jeg så gerne Maxi Rodriguez og David Villa, men om de er realistiske at tro på ved jeg ikke.

I det hele taget synes jeg ikke, at der er særlig mange fløjspillere, der ville kunne styrke os. Det kræver en enorm mentalitet, arbejdsmoral og fysik at indgå i Rafas fodboldmaskine, og det forventes altså, specielt mod de større hold, at man støtter op om backen i det defensive aspekt af spillet. Derudover skal man være i stand til at enten holde sig udenfor (trække en mand) kombinationsspillet (typisk mellem Gerrard og Torres centralt) eller være med til at forbedre dette. Sidstnævnte findes der ikke mange spillere der kan. Riera og specielt Kuyt kan overhovedet ikke. Men måske Rafa ville lægge stilen om, hvis vi fik en kant med de rigtige evner, altså en der kan gå til baglinien ved at løbe uden om sin back og smide den fornuftigt indover. Spiller vi ligesom nu, ville det være malplaceret med såkaldt typisk wing, der ikke trækker ind i banen på samme måde, som eksempelvis Kuyt ynder.

SaibotDK
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af SaibotDK » torsdag, 19. mar, 2009 20:40

Niels K skrev:
AJ skrev:uden at være sikker på om Ashley Young fra Villa spiller på højrekant, så er han mit umiddelbare bud.
Umiddelbart spiller han som oftest på venstrekanten, hvor Milner så tager sig af højre side. Dog bytter de side fra tid til anden.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » torsdag, 19. mar, 2009 21:30

3 spillere der alle har kvaliteten til at gå ind på førsteholdet:
Venstre wing, højre wing, angriber

Derudover skal Darby enten vise klassen næste år eller også skal vi have en backup der er bedre end Carra eller Mascherano og lign.

Barry vil være billig som venstre wing. Om han er den rigtige må Rafa se på, men kan han hentes for et par mio £ så er det en overvejelse værd.
Silva som højre wing? Jeg ved det ikke, men det lyder interessant. Det vigtige er at vi finder en klassespiller der kan skubbe Kuyt ned som reserve.
Ngog er ikke god nok som backup til Torres. Vi skal have en som kan holde niveauet selvom Torres sidder over/er skadet. Desuden skal vi kunne spille 4-4-2 som afveksling.

Forhåbenligt køber vi kvalitet og ikke bredde. Bredden kan lige så godt komme fra ungdomsrækkerne. (Insua, Darby, Spearing, Ngog, Zahar)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 19. mar, 2009 22:08

Flemming skrev:Derudover skal Darby enten vise klassen næste år eller også skal vi have en backup der er bedre end Carra eller Mascherano og lign.
Det kræver jo, at Rafa giver ham lov til at spille. Men eftersom både Skrtel og Mascherano har spillet højreback i denne sæson, tvivler jeg på, at han nogensinde får chancen.
Best in the world at everything I do.

Boye

Indlæg af Boye » fredag, 20. mar, 2009 00:49

Interresant artikel om sommerens transfers:
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 941582.ece

Det ser godt ud, men det lader også til, at den er vinklet meget positivt :). Jeg håber dog, det er sandt, at budgettet er i den størrelsesorden.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 20. mar, 2009 07:11

SaibotDK skrev:
Niels K skrev:
AJ skrev:uden at være sikker på om Ashley Young fra Villa spiller på højrekant, så er han mit umiddelbare bud.
Umiddelbart spiller han som oftest på venstrekanten, hvor Milner så tager sig af højre side. Dog bytter de side fra tid til anden.
Ja, jeg ser skam også fodbold. Ved ikke hvad det er du har citeret mig for :?

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 20. mar, 2009 07:39

Boye skrev:Interresant artikel om sommerens transfers:
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 941582.ece

Det ser godt ud, men det lader også til, at den er vinklet meget positivt :). Jeg håber dog, det er sandt, at budgettet er i den størrelsesorden.
Den falder da meget godt i tråd med de andre artikler, der har været. £ 30 mio. + hvad Rafa kan generere ved spillersalg. Det skulle da gerne give et budget på ca. £ 40 mio.

Jeg er glad for, at han kigger på Lennon, specielt hvis han kan fås for i nærheden af £ 10 mio.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 20. mar, 2009 08:26

Niels K skrev: uden at være sikker på om Ashley Young fra Villa spiller på højrekant, så er han mit umiddelbare bud.
Han spiller oftest venstre kant, hvilket han også gjorde i Watford, men er højrebenet. Derfor vel jeg mene han er en type, der kan placeres på begge kanter. Babel spiller også oftest venstre kant, men er ligeledes højrebenet. Babel har optrådt enkelte gange som højrekant, men absolut ikke gjort det overbevisende på den position. Måske det samme med Ashley Young?

Aiden McGeady er også en en spiller, der oftest spiller venstre kant selvom han er højrebenet. Leonel Messi er det modsat.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 20. mar, 2009 09:45

Hekkem skrev:
Niels K skrev: uden at være sikker på om Ashley Young fra Villa spiller på højrekant, så er han mit umiddelbare bud.
Han spiller oftest venstre kant, hvilket han også gjorde i Watford, men er højrebenet. Derfor vel jeg mene han er en type, der kan placeres på begge kanter. Babel spiller også oftest venstre kant, men er ligeledes højrebenet. Babel har optrådt enkelte gange som højrekant, men absolut ikke gjort det overbevisende på den position. Måske det samme med Ashley Young?

Aiden McGeady er også en en spiller, der oftest spiller venstre kant selvom han er højrebenet. Leonel Messi er det modsat.
Det er rigtigt, Hekkem. Jeg kunne ikke lige huske, hvordan det hang sammen. Det lader til, at Rafa mener, at det er højre wing, der er mest presserende, så man skal vel derfor foreslå en, der foretrækker højre side. Mit umiddelbare bud ville være Lennon.

Jeg må også tilstå, at jeg forestiller mig, at vi bliver et fysisk monster at møde, hvis vi får Barry:

------------- Angriber ---- Angriber -------------
-------------------- Stevie ---------------------
------------------- (Pacheco) ------------------

----- Barry -------- Alonso ---------- Kuyt ------
---- (Riera) ------- (Masche) ------- (Yossi) ----
---- (Leto) -------- (Lucas) ------- (Lennon) ---

Det der kan blandes på uendeligt mange måder, uanset formation og modstander.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 20. mar, 2009 10:16

Det lyder også fint med Aaron Lennon og han er også ganske god.

Jeg har det bare lidt sådan med Aaron Lennon, at han ikke helt indeholder de tekniske og kreative kvaliteter jeg gerne se som en wing skal have. Han er hurtig - som bare pokker - og arbejder godt både frem og tilbage, jeg ser ham bare ikke udfører driblinger, hvor han i et tætbefolket område, kan bringe sig fri. Han gøre det når der står en modstander foran ham, med sin acceleration, men ikke via tætte driblinger. Af den grund synes jeg ikke, han passer ind til den beskrivelse, jeg har for hvilken type, vores nye højre wing skal have.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. mar, 2009 10:42

Jeg er lidt usikker med hensyn til Lennon. Har han den rette mentalitet? Kan han klare Rafas stil (Keane kunne ikke). Men jeg tror at Rafa vil gå efter engelske spillere.

Om vi køber Lennon, Barry, Young er afhængig af hvilket system vi skal spille. Hvis vi køber Barry kan jeg forestille mig en 4-3-3, med en offensiv midtbane bestående af Gerrard, Alonso, Barry. Køber vi Lennon kan jeg forestiller mig en traditionel 4-4-2. Eller beholder vi 4-2-3-1 formationen og køber ind til den formation?

Muligt budget:

£30 mio. (inklusiv £10 fra Keane-salget)

Dossena £4-5 mio.
Voronin £ 4-5 mio.
Pennant Free
Degen Free (måske £ 1 mio.)
Tanten Free (måske £1 mio.)

Spørgsmålstegn
David Martin
Jack Hobbs
Poul Anderson
Adam Hammil

Jeg tror at David Martin kan indbringe mest af de ovenstående spillere. Men det bliver også spændende at se hvilke skæbne de udlånte spillere går i møde.

Men alt i alt har vi ca. £35-40 mio. at rutte med og det er kommet frem at vi behøver en back, en ving og en angriber. Jeg vil foreslå en fordelingsnøgle

Back: 20% af transferbudgettet (ca £7-8 mio.)
Ving: 50% af transferbudgettet (ca. £20 mio.)
Angriber: 30% af transferbudgettet (ca. £10-12 mio.)

Jeg synes som alle andre, at den største del af transferbudgettet skal bruges på kreativitet.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 20. mar, 2009 11:05

Hekkem skrev:Det lyder også fint med Aaron Lennon og han er også ganske god.

Jeg har det bare lidt sådan med Aaron Lennon, at han ikke helt indeholder de tekniske og kreative kvaliteter jeg gerne se som en wing skal have. Han er hurtig - som bare pokker - og arbejder godt både frem og tilbage, jeg ser ham bare ikke udfører driblinger, hvor han i et tætbefolket område, kan bringe sig fri. Han gøre det når der står en modstander foran ham, med sin acceleration, men ikke via tætte driblinger. Af den grund synes jeg ikke, han passer ind til den beskrivelse, jeg har for hvilken type, vores nye højre wing skal have.
Der er vi bestemt ikke enige, Hekkem. Torres er hurtig på de første meter, Stevie er hurtig, når han er oppe i fart, Lennon er bare sindsygt hurtig hele tiden. Torres og Stevie kan afdrible 2-3-4 mand, det kan Lennon i den grad også. Han sparker den fint ind med venstre også, han er både ude ved stregen, men søger lige så gerne ind i banen. Han husker returløbene, når de er påkrævet, og han tager ofte turen hele vejen fra eget felt og ned til modstanderens, og han gør det både mod Arsenal, MU og Wigan.
Spurs er dem jeg holder mest af i PL efter Liverpool, og derfor har jeg set nogle kampe i år, og Lennon har altid mange momenter i løbet af en kamp.

Prøv at skrive hans navn i youtube og se på de 5-6 første clip, om det er lige præcis er sådan en spiller, vi står og mangler - det syntes jeg, at det er.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » fredag, 20. mar, 2009 11:31

Niels K skrev:
Hekkem skrev:

Det er rigtigt, Hekkem. Jeg kunne ikke lige huske, hvordan det hang sammen. Det lader til, at Rafa mener, at det er højre wing, der er mest presserende, så man skal vel derfor foreslå en, der foretrækker højre side. Mit umiddelbare bud ville være Lennon.

Jeg må også tilstå, at jeg forestiller mig, at vi bliver et fysisk monster at møde, hvis vi får Barry:

Et fysisk monster, ja, men alt for lidt flair og finesse til at kunne forcere fæstninger.

Barry vil kun være en marginal forstærkning af holdet, da vi allerede har klassespillere på de positioner han spiller. Han vil desuden ikke være billig; at købe ham vil være en fejl i Keane-klassen.

Jeg tror de fleste herinde er enige om, at stort set hele transferbudgettet skal smides efter offensive, kreative spillere.

Hekkem har en fin pointe angående Lennon. På Niels K's opfordring har jeg set klippene af ham på Youtube. Jeg synes han er god, men han er altså ikke verdensklasse. Han minder meget som en spiller af Pennants type, og det er ikke løsningen. Vi søger en spiller som har flair, er driblestærk og kan manøvrere på meget lidt plads. Som Luis Garcia - bare lidt bedre.

Hvis holdet skal løftes det sidste stykke er det verdensklasse vi søger. Hvis en højre wing/fløj så bliver den eneste spiller vi køber, fordi vedkommende koster £30 mio., - so be it.

Hvem den spiller kunne være er imidlertid et vanskeligt spørgsmål. Ronaldo og Ribery kan vi rimeligvis ikke få fat i. Et godt bud kunne være evigt tilbagevendende Silva, men det er et åbent spørgsmål om han har den rette mentalitet.

Højre back mener jeg ikke bør prioriteres særlig højt - relativt set. Hvis vi skal have en back der er bedre end Arbeloa, så kommer han til at koste mere end £7-8 mio.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 20. mar, 2009 12:49

Mysjkin skrev:
Niels K skrev:
Hekkem skrev:

Et fysisk monster, ja, men alt for lidt flair og finesse til at kunne forcere fæstninger.

Barry vil kun være en marginal forstærkning af holdet, da vi allerede har klassespillere på de positioner han spiller. Han vil desuden ikke være billig; at købe ham vil være en fejl i Keane-klassen.

Jeg tror de fleste herinde er enige om, at stort set hele transferbudgettet skal smides efter offensive, kreative spillere.

Hekkem har en fin pointe angående Lennon. På Niels K's opfordring har jeg set klippene af ham på Youtube. Jeg synes han er god, men han er altså ikke verdensklasse. Han minder meget som en spiller af Pennants type, og det er ikke løsningen. Vi søger en spiller som har flair, er driblestærk og kan manøvrere på meget lidt plads. Som Luis Garcia - bare lidt bedre.

Hvis holdet skal løftes det sidste stykke er det verdensklasse vi søger. Hvis en højre wing/fløj så bliver den eneste spiller vi køber, fordi vedkommende koster £30 mio., - so be it.

Hvem den spiller kunne være er imidlertid et vanskeligt spørgsmål. Ronaldo og Ribery kan vi rimeligvis ikke få fat i. Et godt bud kunne være evigt tilbagevendende Silva, men det er et åbent spørgsmål om han har den rette mentalitet.

Højre back mener jeg ikke bør prioriteres særlig højt - relativt set. Hvis vi skal have en back der er bedre end Arbeloa, så kommer han til at koste mere end £7-8 mio.
Nu laver jeg lige een copy mere :D Det undrer mig stort, at man forventer en spiller, der er bedre end Lennon, han er fantastisk. Det lyder som om, han er en Rommedahltype, men det er kun hurtigheden og staturen, de har tilfælles. Det lyder som om, at Lennon intet finterepertoire har, men det er jo ikke sandt. Det er smag og behag, hvilken type, man foretrækker, men som det fastslåes, så er Ronaldo og Ribery med garanti ikke tilgængelige, og så ligger Lennon og sikkert nogle andre lige under. Jeg holder på Lennon.

Ja, midtbanen ser monsteragtig ud, og jeg er sikker på, at vi med alle disse muligheder ret sikkert kan bevare vort overtag mod de bedste hold i verden, for der skal vi OGSÅ være fysisk
overlegne. Med 2 angribere og Stevie bag dem + Lennon og/eller Yossi på fløjen(e) eller en af de 3 andre på venstrekanten, så skal vi jo kunne slå de kompakte hold også. Vi har gjort det andre sæsoner, hvor vi ikke slog de store hold, så mon ikke vi kan slå de små næste sæson også ? Det lyder som om, at vi er helt lost og idéforladte og totalt uden evner i det fremadrettede, og det mener jeg slet, slet ikke er tilfældet.
Lennon og en rigtig god angriber kunne sagtens gøre det for mig, og kunne der blive råd, så ville jeg også gerne have Mancienne.

Besvar