Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jensen » mandag, 10. dec, 2012 17:36

Helt sikkert ja tak, til Sanchez!

http://www.express.co.uk/posts/view/363829?
LIVERPOOL are set to launch a bid for Alexis Sanchez by scoping out the player on his home turf.
Manager Brendan Rodgers has sent scouts to Barcelona to check out the Chilean midfielder in action.

Though Liverpool are understood to be in the market for a forward, midfield is one department they need to strengthen especially as the likes of Steven Gerrard and Jonjo Shelvey need support in terms of supplying service to main talisman Luis Suarez.

Sanchez has become a bit part player at Camp Nou this season, with the majority of his La Liga appearances coming from the subs bench.

Spanish football site Mundo Deportivo understands that Barcelona may be reluctant to sell Sanchez.

But this isn’t the first time Liverpool have attempted to do business with the Catalan giants. They tried to court highly-rated winger Cristian Tello before he ended up snubbing a move to Anfield.

Sanchez has scored only one this season for Barcelona and that was in the Champions League group stages during their 2-0 win away against Benfica

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » mandag, 10. dec, 2012 18:52

Sanchez er sikkert også bare ønsketænkning, ligesom mange af de andre store navne, som bliver kædet sammen med Liverpool. MEN det ville da være helt fantastisk hvis vi kunne overtale ham. Han er en vidunderlig spiller, som ikke burde sidde og rådne på bænken. :-)

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 10. dec, 2012 20:31

Nu bliver der talt om Alonso som var og er fantastisk, og vi kunne måske godt bruge mere rutine på holdet. HVIS nu der er noget i det, og Alonso selv ønsker at komme tilbage, mon så ikke valget for os står mellem at kunne købe Sahin eller Alonso ? Jeg er/var meget for et køb af Sahin, men står valget mellem disse 2, så vælger jeg Alonso, som sikkert er billigere, og som uden tvivl ville kunne sætte sit aftryk på holdet og få os et niveau op, noget jeg ikke har set Sahin gøre endnu, selvom han er spillet out of position, og selvom han uden tvivl er rigtig dygtig.

Nu tales der så om Alexis Sanchez, og ham bytter jeg gerne med ift. ønsket om Sturridge.

Før hed ønskelisten:

Huntelaar
Walcott
Sturridge
Sahin

Nu hedder den nok:

Huntelaar
Walcott
Alonso
Alexis Sanchez

Hvis Barca altså vil sælge og Sanchez vil til os, så burde det være realistisk, at alle spillerne virkelig vil os og også økonomisk realiserbart.

Kriller8

Indlæg af Kriller8 » mandag, 10. dec, 2012 20:39

Niels K skrev:Nu bliver der talt om Alonso som var og er fantastisk, og vi kunne måske godt bruge mere rutine på holdet. HVIS nu der er noget i det, og Alonso selv ønsker at komme tilbage, mon så ikke valget for os står mellem at kunne købe Sahin eller Alonso ? Jeg er/var meget for et køb af Sahin, men står valget mellem disse 2, så vælger jeg Alonso, som sikkert er billigere, og som uden tvivl ville kunne sætte sit aftryk på holdet og få os et niveau op, noget jeg ikke har set Sahin gøre endnu, selvom han er spillet out of position, og selvom han uden tvivl er rigtig dygtig.

Nu tales der så om Alexis Sanchez, og ham bytter jeg gerne med ift. ønsket om Sturridge.

Før hed ønskelisten:

Huntelaar
Walcott
Sturridge
Sahin

Nu hedder den nok:

Huntelaar
Walcott
Alonso
Alexis Sanchez

Hvis Barca altså vil sælge og Sanchez vil til os, så burde det være realistisk, at alle spillerne virkelig vil os og også økonomisk realiserbart.
Det kunne være fedt hvis vi kunne hente 4spillere fra øverste hylde, som du der lister op Niels. Persoligt tror jeg dog det er at være lidt for optimistisk, kan vi få en eller to af de spillere du nævner så tror jeg vi skal være glade. Jeg kunne selv godt leve med Sturridge og et par mindre kendte navne fra en europæisk liga - men hvis din ønskeliste holder, så går jeg amok :D

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 10. dec, 2012 21:10

Kriller8 skrev:
Niels K skrev:Nu bliver der talt om Alonso som var og er fantastisk, og vi kunne måske godt bruge mere rutine på holdet. HVIS nu der er noget i det, og Alonso selv ønsker at komme tilbage, mon så ikke valget for os står mellem at kunne købe Sahin eller Alonso ? Jeg er/var meget for et køb af Sahin, men står valget mellem disse 2, så vælger jeg Alonso, som sikkert er billigere, og som uden tvivl ville kunne sætte sit aftryk på holdet og få os et niveau op, noget jeg ikke har set Sahin gøre endnu, selvom han er spillet out of position, og selvom han uden tvivl er rigtig dygtig.

Før hed ønskelisten:

Huntelaar
Walcott
Sturridge
Sahin

Nu hedder den nok:

Huntelaar
Walcott
Alonso
Alexis Sanchez

Det kunne være fedt hvis vi kunne hente 4spillere fra øverste hylde, som du der lister op Niels. Persoligt tror jeg dog det er at være lidt for optimistisk, kan vi få en eller to af de spillere du nævner så tror jeg vi skal være glade. Jeg kunne selv godt leve med Sturridge og et par mindre kendte navne fra en europæisk liga - men hvis din ønskeliste holder, så går jeg amok :D
Det er jo noget med, at Walcott vist er LFC fan og gerne vil hertil ligesom Sturridge ser ud til at have ytret ønske om, og nu Alonso. Altså hvis spillerne vil, så er vi da kommet langt. Huntelaar er jeg ret sikker på gerne vil til en klub som vores, og så er den mere åben med Sanchez, men hvis vi taler personligt med ham nu, så er den vel ikke helt i skoven.

Disse 6 spillere vil i hvert fald løfte os og give os bredde, hvor vi mangler spillere, og de ligger ikke i den dyre ende - igen er Sanchez her en ubekendt.

kristiank
Alder: 28
Kontakt:

Indlæg af kristiank » mandag, 10. dec, 2012 21:45

Er det bare mig eller er der andre der også tror på, at hvis vi ligger på 4. pladsen 1. Januar så kan vi hente rigtig gode spillere?

Personligt har jeg da nogle favoritter blandt rygterne, men jeg synes til gengæld også der er mange gode spillere vi ikke er blevet rygtet til (endnu.)

Fra tyskland kan jeg da nævne et par stykker som kunne være rigtig interessante
Thomas Müller: Topscorer under VM 2010 og har gjort det godt i Bayern. Eneste problem er at han tidligere har udtalt at han ikke vil væk, og så tror jeg Bayern vil kræve en del for ham, selvom de har mange angribere i deres trup.
Marco Reus: Har scoret 6 mål i Bundesligaen i denne sæson, og senest i weekenden scorede han et fremragene mål på frispark, fra en skarp vinkel. Han skiftede til Dortmund i sommers og kan derfor godt være svær at købe fri. Yderligere ser Dortmund ud til at have gang i et spændende projekt, hvor de indtil videre kan lokke med Chapions League. Disse ting kan gøre at vi ikke kan tiltrække ham, men jeg håber.
Marc-Andre Tér Stegen: Ungt talent med et stort potentiale. Han har spillet alle Borussia Mönchengladbachs kampe i Bundesligaen i denne sæson. Vi er blevet linket til ham før(mest i perioden omkring Reinas skade) og jeg synes han kunne være spændende og få ind som en direkte udfordre til Reina, og hvem ved om han kan erstatte ham om et år eller to?
Af andre spillere som kunne være interessante kan nævnes:
Mario Götze, Klaas Jan Huntelaar, Toni Kroos, Andre Schürrle, Mats Hummels osv.
Hvad synes i andre om det? Er det i jeres øjne muligt at hente en eller flere af disse spillere, og kan de klare sig lige så godt i Liverpool som de har gjort i deres respektive klubber?
Man kan ikke være lige heldig hver gang

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 10. dec, 2012 21:48

AJ skrev:Lad os sige vi afskriver £2m om året de næste fire år.

Hvis vi sælger ham for £0 vil vi få et minus på £8m herved.

Hvis vi ikke sælger ham vil vi stadig have et minus på £8m over de fire år.

Så hvad er forskellen?

P.S. I Liverpools regnskab står amortisationen under non cash flow expenses.
Det indlæg må jeg desværre erkende, at jeg ikke kan finde hoved eller hale i?

Påstår du, at vi har givet x antal millioner for ingenting eller misforstår jeg? For mig ser det ud som om, at du konkluderer, at Borini intet kan bidrage til det sportslige/omsætningen. Hvis han er indkøbt med det formål aldrig at blive brugt, så har du ret.

Hvorfor nævner du amortisationen?
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » mandag, 10. dec, 2012 21:52

kristiank skrev:Er det bare mig eller er der andre der også tror på, at hvis vi ligger på 4. pladsen 1. Januar så kan vi hente rigtig gode spillere?

Personligt har jeg da nogle favoritter blandt rygterne, men jeg synes til gengæld også der er mange gode spillere vi ikke er blevet rygtet til (endnu.)

Thomas Müller: Topscorer under VM 2010 og har gjort det godt i Bayern. Eneste problem er at han tidligere har udtalt at han ikke vil væk, og så tror jeg Bayern vil kræve en del for ham, selvom de har mange angribere i deres trup.
Marco Reus: Har scoret 6 mål i Bundesligaen i denne sæson, og senest i weekenden scorede han et fremragene mål på frispark, fra en skarp vinkel. Han skiftede til Dortmund i sommers og kan derfor godt være svær at købe fri. Yderligere ser Dortmund ud til at have gang i et spændende projekt, hvor de indtil videre kan lokke med Chapions League. Disse ting kan gøre at vi ikke kan tiltrække ham, men jeg håber.
Marc-Andre Tér Stegen: Ungt talent med et stort potentiale. Han har spillet alle Borussia Mönchengladbachs kampe i Bundesligaen i denne sæson. Vi er blevet linket til ham før(mest i perioden omkring Reinas skade) og jeg synes han kunne være spændende og få ind som en direkte udfordre til Reina, og hvem ved om han kan erstatte ham om et år eller to?
Hvad synes i andre om det? Er det i jeres øjne muligt at hente en eller flere af disse spillere, og kan de klare sig lige så godt i Liverpool som de har gjort i deres respektive klubber?
Stort set alle de spillere du nævner er komplet urealistiske. Bundesligaen er så stærk at de tyske spillere ikke har nogen interesse i at forlade den. Og specielt ikke dem fra Dortmund og Bayern München.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 10. dec, 2012 21:55

kristiank skrev:Er det bare mig eller er der andre der også tror på, at hvis vi ligger på 4. pladsen 1. Januar så kan vi hente rigtig gode spillere?

Det har du nok ret i. Jeg tror dog, at vi maksimalt når femtepladsen, da Arsenal har et endnu mere overkommeligt juleprogram end os.

Vi bliver ganske rigtigt kædet sammen med mange spændende spillere. Men det bliver vi konstant. Ikke siden Suarez har det haft noget som helst på sig. Derfor tror jeg, at Sturridge er det største vi kan forvente at hente. Desværre har jeg - uden at kunne forklare det eller argumentere for det - en forfærdelig fornemmelse af, at han vil være et katastrofekøb.
Kloppite

Kriller8

Indlæg af Kriller8 » mandag, 10. dec, 2012 22:06

texy skrev: Derfor tror jeg, at Sturridge er det største vi kan forvente at hente. Desværre har jeg - uden at kunne forklare det eller argumentere for det - en forfærdelig fornemmelse af, at han vil være et katastrofekøb.
Jeg har det lige omvendt - men ligesom dig kan jeg heller ikke forklare eller argumentere for det - jeg kunne dog godt prøve alligevel ved at sige han er hurtig, udfordrende og målsøgende. Hans periode i Bolton var helt formiddabel, med 12kampe og 8mål, sidste sæson i Chelsea 30kampe med 11mål og 5assist som jeg husker det primært fra kanten af (hvor mange starter ved jeg ikke). Hans personlighed kan vise sig at være hans svaghed eller hans styrke.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 11. dec, 2012 11:42

Det er uden tvivl super gode spillere, som jeg ikke aner hvor realistiske er som transfermål.
Nogle gange kommer der en spiller ind ud af det blå, men mange gange er det spillere, der har været skrevet meget om, som dukker op hos os.
Som udgangspunkt vælger jeg at fokusere på spillere, vi jævnligt og kontinuerligt sættes i forbindelse med, da jeg tror, at sandsynligheden for at få indfriet sine forventninger er størst i dette segment, og da listen af gode spillere er tæt på uudtømmelig, hvis der ingen grænser er for ens ønsker.

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 11. dec, 2012 13:56

texy skrev: Derfor tror jeg, at Sturridge er det største vi kan forvente at hente. Desværre har jeg - uden at kunne forklare det eller argumentere for det - en forfærdelig fornemmelse af, at han vil være et katastrofekøb.
Fuldstændig enig. Kan ikke se nogen fremtid for ham i LFC. Hvorfor er det os altid vi skal hente det andre klubber ikke kan bruge. Kan simpelthen ikke forstå det. Kan vi ikke please hente Ba ? Han er jo lige så varm som Luis
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 11. dec, 2012 14:08

Kan det ikke tænkes, at Sturridge er så "selvisk" i sit spil i Chelsea, fordi hver optræden er en mulighed for at bevise, at han skal spille i stedet for Torres? Da han fik noget mere regelmæssig spilletid ude på kanten viste han rigtig gode takter, og det kunne han da sikkert også finde frem igen i Liverpool, hvor konkurrencen, alt ære og respekt, ikke er noget nær det samme som i Chelsea.

Jeg synes han er en rigtig god spiller, der har mere en bare en enkelt spidskompetence. Han er hurtig, stærk, god teknisk, et godt spark, og så er han relativt kynisk foran mål.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » tirsdag, 11. dec, 2012 15:02

texy skrev:

Det har du nok ret i. Jeg tror dog, at vi maksimalt når femtepladsen, da Arsenal har et endnu mere overkommeligt juleprogram end os.

Vi bliver ganske rigtigt kædet sammen med mange spændende spillere. Men det bliver vi konstant. Ikke siden Suarez har det haft noget som helst på sig. Derfor tror jeg, at Sturridge er det største vi kan forvente at hente. Desværre har jeg - uden at kunne forklare det eller argumentere for det - en forfærdelig fornemmelse af, at han vil være et katastrofekøb.
Som jeg lige husker det, så har Tottenham også et 'rimeligt' program den næste måneds tid.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Chris R.

Indlæg af Chris R. » tirsdag, 11. dec, 2012 16:52

AllanShore skrev:Kan det ikke tænkes, at Sturridge er så "selvisk" i sit spil i Chelsea, fordi hver optræden er en mulighed for at bevise, at han skal spille i stedet for Torres? Da han fik noget mere regelmæssig spilletid ude på kanten viste han rigtig gode takter, og det kunne han da sikkert også finde frem igen i Liverpool, hvor konkurrencen, alt ære og respekt, ikke er noget nær det samme som i Chelsea.

Jeg synes han er en rigtig god spiller, der har mere en bare en enkelt spidskompetence. Han er hurtig, stærk, god teknisk, et godt spark, og så er han relativt kynisk foran mål.
Tænker præcis det samme. Sturridge var altså utrolig giftig under AVB i en rolle der minder meget om den plads man må formode Rodgers har i tankerne til ham.
Ved godt at Sturridge og Ince (som vi også har været ret seriøst linket til) lyder undervældende af forstærkninger til vores kanter, men de er altså begge fyldt med speed og er begge utrolig målsøgende - noget der virkelig har været mangel på i denne her sæson fra spillerne rundt om Suarez. Og som jeg tidligere har argumenteret for i denne tråd, så formåede Rodgers virkelig at få det bedste ud af spillere som Sinclair og Dyer - noget jeg også forventer han vil kunne med Sturridge/Ince, som har endnu større potentialer.

Besvar