Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alex Brockins

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alex Brockins » søndag, 22. mar, 2009 22:14

Den måske største fejl som vi begik i sommers var at ændre vores spilkoncept fra 4-2-3-1 og gå over til 4-4-2 med Keane og Torres i front. Der er ingen grund til at begå den samme fejl igen, og det tror jeg heller ikke, at Rafa har intentioner om.

4-2-3-1 systemet med Gerrard og Torres er det system der har givet os det flotteste spil og de bedste resultater, så det skal der bare ikke ændres på.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » søndag, 22. mar, 2009 22:38

Alex Brockins skrev:Den måske største fejl som vi begik i sommers var at ændre vores spilkoncept fra 4-2-3-1 og gå over til 4-4-2 med Keane og Torres i front. Der er ingen grund til at begå den samme fejl igen, og det tror jeg heller ikke, at Rafa har intentioner om.

4-2-3-1 systemet med Gerrard og Torres er det system der har givet os det flotteste spil og de bedste resultater, så det skal der bare ikke ændres på.
Så sandt, så sandt.

Med et par fysisk stærke og direkte fløjspillere, så har vi et enormt farligt hold.
Hvis vi kunne hente en spillertype som Ashley Young eller Ribéry, som jeg dog ikke bryder mig om, overhovedet, så ser det rigtig stærkt ud.
Billede

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » søndag, 22. mar, 2009 22:54

aarde skrev:@Nikand

Ville du have noget imod lige at give en kort præsentation af ham Grafite, som du åbenbart ser et stort lys i? Jeg kender absolut intet til ham, udover at han spiller i Wolfsburg og har scoret 29 mål i 40 kampe for dem (tak Wiki). Hvorfor synes du han bør hentes?
Grafite, jamen han er bare målfarlig. Han er skudstærk, hurtig, okay brasserteknik, hovedstødsfarlig, gode vendinger.
Har set tre kampe med ham - og der viser han altså han er medårsagen til Wolfsburg kongesæson.
We need a new Fowler...

Boye

Indlæg af Boye » søndag, 22. mar, 2009 23:02

Vi skal investere i en god højrekant. Spillere som Ribery, Messi og Ronaldo er af gode grunde ikke tilgængelige. Deres klubber vil ikke sælge dem, og vi skal ikke bruge hele budgettet på en enkelt spiller. Her er i stedet et par realistiske muligheder. Det kunne meget vel være en af disse, som Rafa signer til højrekanten:

Ricardo Quaresma: Har ikke haft den store succes siden skiftet til Inter, og derfor er han helt sikkert tilgængelig. De har pt. lejet ham ud til Chelsea, men hvis de ikke signer ham permanent, kan vi sagtens få ham for en overskuelig sum. Det kan vi måske også alligevel, såfremt Chelsea ikke har forkøbsret. Han er en glimrende spiller med et stort talent.

Alexander Hleb: Spiller i Barca, men det ser ikke ud til, at han indgår i deres planer. Han er også et realistisk bud....

David Silva: Valencia er tvunget til at sælge ham snart, da økonomien i klubben er forfærdelig. Han er en fantastisk spiller, og flere medier siger, at han er et af Rafas transfertargets. Han er nok ikke helt billig, men helt bestemt en god investering. Han kender også Torres, Riera, Arbeloa, Alonso og Reina fra landsholdet...

Bastian Schweinsteiger: Ganske god spiller med rigtig gode indlæg. Udover de klassiske kantegenskaber har han også fysikken med sig og et giftigt langskud. Han må også være til at opdrive..

Gareth Barry: Mere alsidig end de andre. Han kan også spille venstre- og central midtbane. Har kontraktudløb i 2010, og hvis Villa ikke ender i top 4, er han garanteret også tilgængelig.

Jeg ville selv foretrække Silva, Quaresma eller Schweinsteiger.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re:

Indlæg af Niels K » mandag, 23. mar, 2009 08:19

Boye skrev:Vi skal investere i en god højrekant. Spillere som Ribery, Messi og Ronaldo er af gode grunde ikke tilgængelige. Deres klubber vil ikke sælge dem, og vi skal ikke bruge hele budgettet på en enkelt spiller. Her er i stedet et par realistiske muligheder. Det kunne meget vel være en af disse, som Rafa signer til højrekanten:

Ricardo Quaresma: Har ikke haft den store succes siden skiftet til Inter, og derfor er han helt sikkert tilgængelig. De har pt. lejet ham ud til Chelsea, men hvis de ikke signer ham permanent, kan vi sagtens få ham for en overskuelig sum. Det kan vi måske også alligevel, såfremt Chelsea ikke har forkøbsret. Han er en glimrende spiller med et stort talent.

Alexander Hleb: Spiller i Barca, men det ser ikke ud til, at han indgår i deres planer. Han er også et realistisk bud....

David Silva: Valencia er tvunget til at sælge ham snart, da økonomien i klubben er forfærdelig. Han er en fantastisk spiller, og flere medier siger, at han er et af Rafas transfertargets. Han er nok ikke helt billig, men helt bestemt en god investering. Han kender også Torres, Riera, Arbeloa, Alonso og Reina fra landsholdet...

Bastian Schweinsteiger: Ganske god spiller med rigtig gode indlæg. Udover de klassiske kantegenskaber har han også fysikken med sig og et giftigt langskud. Han må også være til at opdrive..

Gareth Barry: Mere alsidig end de andre. Han kan også spille venstre- og central midtbane. Har kontraktudløb i 2010, og hvis Villa ikke ender i top 4, er han garanteret også tilgængelig.

Jeg går nu og syntes, at tanker om flere englændere på holdet er ganske fornuftig, specielt set i lyset af den tilsyneladende kommende 6+5 regel, eller noget der minder om den og specielt, hvis man kan få spillere som Johnson, Barry, Lennon og eller Owen til fornuftige priser. Man skal selvfølgelig ikke lade en god handel gå forbi sin næse, hvis spillere som Hleb og Villa også er til at erhverve til fornuftige priser.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 23. mar, 2009 11:20

Alex Brockins skrev:Vi scorede fire mål på dødbolde i dag - så mon ikke det går? :)
Nu var det sammenligningen mellem Xabi Alonso og Gareth Barry det omhandlede, og ikke hvad vi har gjort i en enkelt kamp.

Når det er sagt, så har et af de store kritikpunkter været vores ineffektive hjørnespark og dødbolde generelt. Her vil Gareth Barry kunne frembringe noget mere, eller i hvertfald kunne varierer og skabe muligheder (possibilities)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » mandag, 23. mar, 2009 12:03

Hekkem skrev:
VivaLFC skrev:
Alex Brockins skrev:Barry er da klart meget bedre end vores unge brasilianer, men han er dårligere end Alonso og Mascherano
Jeg synes dog at Barry har mere at tilbyde offensivt end Mascherano men ingen tvivl om at han er en klasse under Alonso. Eneste disciplin hvor Barry overgår Alonso er hans drive lige op i banen. Hvis der er råd til ham efter en klassewing og en angriber er blevet købt vil det efter min mening være en mærkbar forbedring af bredden hans fleksibilitet taget i betragtning. Det vil i hvert fald være en solid gardering hvis to af ovennævnte løber ind i langtidsskader.
Jeg vil nu til enhver tid hævde at Gareth Barry og mestrer disciplinen dødbolde, langt bedre end Xabi Alonso.
Det kommer vel an på hvor på banen bold ligger død - ved en død bold midt på banen vil jeg anse Alonso for at være mere målfarlig ;) Spøg til side, Barry er i hvert fald mere målfarlig men hvad angår indlæg på frispark og hjørne synes jeg deres sparketeknik er ret så forskellig. Barrys hjørnespark minder i virkeligheden lidt om Gerrards måde at sparke på altså hårdt men højt nok til at den ikke bliver taget af den første forsvarspiller. Alonso derimod skyder et mere buet mindre hårdt spark hvilket til tider giver pote ved bagerste stolpe men non the less så er Barry nok bedre overall selvom Alonsos frispark og hjørnespark udgør en anden variant.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. mar, 2009 12:04

Hvor er du, Styf?

Trio tracked as Benitez plots long-term success

Author: Andrew Allen
Posted on: 23 March 2009 - 10:37
Category: Football
Comments: Be the first to comment

Rafael Benitez is ready to cement Liverpool’s status as Europe’s top side by adding three top quality recruits to his squad in the summer. The Daily Mirror claims that the Anfield outfit will spend big in the summer to sign Valencia duo David Silva and David Villa and former target Gareth Barry.

The combined price of the three players is expected to surpass the £100m mark although it is thought Benitez will attempt to put his contact book to good use in his negotiations with cash-strapped former side Valencia to secure a more appropriate fee.

Spanish duo Silva and Villa have been heavily tipped to leave the Mestalla in the summer, with Los Che rumoured to owe debts in the region of £400m while Gareth Barry’s chances of staying at Villa Park look likely to hang on whether Martin O’Neill leads his side to the Champions League places.

http://www.sport.co.uk/news/Football/16 ... cess_.aspx

Rafa's transferbudget vokser med £10 mio. om dagen ;)

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Re:

Indlæg af JTN » mandag, 23. mar, 2009 12:16

Boye skrev:Vi skal investere i en god højrekant. Spillere som Ribery, Messi og Ronaldo er af gode grunde ikke tilgængelige. Deres klubber vil ikke sælge dem, og vi skal ikke bruge hele budgettet på en enkelt spiller. Her er i stedet et par realistiske muligheder. Det kunne meget vel være en af disse, som Rafa signer til højrekanten:

Når vi kigger på navne som disse så vil jeg hellere signe en spiller til venstresiden. Det giver ikke mening at spendere så mange penge på en spiller som ikke skal bruges i de store kampe hvor Kuyt med al sandsynlighed vil blive foretrukket. Med det sagt så synes jeg at Hleb ville være super interessant. Han kunne virkelig løfte vores pasningsspil i de kampe hvor vi har tendens til at køre fast samtidig med at han med hans snævre driblinger kan noget på egen hånd. Han har både pl og cl erfaring en masse. Hans indstilling til at fungere i presspillet og deltagelse i det defensive arbejde(primært samarbejdet med backen) fejler heller ikke noget. Eneste meget store minus er at mandens målfarlighed er nær nulpunktet. Men hvis han bliver signet sammen med en spiller som Lennon, Young eller Downing hvis målfarlighed er markant bedre vil vi virkelig have dækket fløjene godt ind. Hleb kan strengt taget også spille hængende angriber udover begge fløjene.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Boye

Re: Re:

Indlæg af Boye » mandag, 23. mar, 2009 12:47

Niels K skrev:

Jeg går nu og syntes, at tanker om flere englændere på holdet er ganske fornuftig, specielt set i lyset af den tilsyneladende kommende 6+5 regel, eller noget der minder om den og specielt, hvis man kan få spillere som Johnson, Barry, Lennon og eller Owen til fornuftige priser. Man skal selvfølgelig ikke lade en god handel gå forbi sin næse, hvis spillere som Hleb og Villa også er til at erhverve til fornuftige priser.
Det gør jeg også, men problemet er bare, at man ofte ikke får nok kvalitet for pengene.
Johnson? Michael Johnson, Glen Johnson, Andy Johnson?
Lennon er noget overvurderet herinde, og jeg mener slet ikke, at han er på ovenstående spilleres niveau. Til gengæld vil han koste nogenlunde det samme, da han har kontrakt til 2014.
Owen er ikke højrekant..... Men ja, han kunne være okay som backup til Torres. Det tror jeg bare ikke, at han er interesseret i. Han er dog kronisk skadet, og så får han med stor sandsynlighed ca. 1 million om ugen pt.
Barry kunne være interessant, og han er nok heller ikke ALT for dyr. Har allerede nævnt ham i mit indlæg ;). Han er bare ikke typen, der er perfekt mod de mindre hold. Ikke lige så hurtig og driblestærk som de andre på listen, men ham så jeg gerne i klubben. Han er dog 28 år, og derfor vil jeg hellere have en Silva fx

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 23. mar, 2009 15:49

Boye skrev:
Niels K skrev:

Det gør jeg også, men problemet er bare, at man ofte ikke får nok kvalitet for pengene.
Lennon er noget overvurderet herinde, og jeg mener slet ikke, at han er på ovenstående spilleres niveau. Til gengæld vil han koste nogenlunde det samme, da han har kontrakt til 2014.
Owen er ikke højrekant..... Men ja, han kunne være okay som backup til Torres. Det tror jeg bare ikke, at han er interesseret i. Han er dog kronisk skadet, og så får han med stor sandsynlighed ca. 1 million om ugen pt.
Barry kunne være interessant, og han er nok heller ikke ALT for dyr. Har allerede nævnt ham i mit indlæg ;). Han er bare ikke typen, der er perfekt mod de mindre hold. Ikke lige så hurtig og driblestærk som de andre på listen, men ham så jeg gerne i klubben. Han er dog 28 år, og derfor vil jeg hellere have en Silva fx
Det var Glen Johnson, da vi sandsynligvis søger en erstatter for eller et alternativ til Arbeloa, som rygtes at have hjemlængsel, og hvis han bliver kunne vi godt bruge en god spiller mere på højrebacken. Jeg fornemmer ikke, at der bliver meget spilletid til hverken Degen eller Parry.
Om Lennon er overvurderet eller ej, må være en smagssag, jeg ville ikke have noget imod, at vi fik ham, men der er bestemt andre rigtig gode muligheder, bare ikke så mange engelske.

Måske Owen ville gå ned i løn for at spille for Liverpool de sidste år af karrieren, hvor han kunne vinde nogle medaljer.
Det kunne netop hjælpe på hans skadesfrekvens, hvis han som hos os skulle spille færre kampe, men der burde blive kampe nok til at tilfredsstille Owen. Ham ville jeg heller ikke være nervøs for sammen med eller i stedet for Torres.

Barry er ikke en spiller, vi absolut behøver, men jeg tror, at han kan købes meget billigt nu, og så dygtig en spiller, kan man altid bruge. Han har måske 4-5 år i sig endnu, og er vel på toppen af karrieren, men vi kan sikkert ikke forvente penge på et salg, det er rigtigt.

Brugeravatar
Merseyside Boys
Alder: 52

Indlæg af Merseyside Boys » mandag, 23. mar, 2009 16:01

Det er sikkert bare mig. Men nu har jeg nogle Aston Villa kampe. Hvad er det, som Barry kan bidrage med, som vi ikke har i forvejen (udover fleksibilitet mht at kunne spille flere pladser)? Hvem er det som han i så falad skal slå af i vores startopstilling (da jeg ikke forventer at han skifter til os uden at være rimelig sikker på en startplads)?

Han er en god spiller - men hvem er han bedre end? Han vil kunne slå Lucas af, men ellers?
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 23. mar, 2009 16:30

Niels K skrev:
Boye skrev:
Niels K skrev:

Det var Glen Johnson, da vi sandsynligvis søger en erstatter for eller et alternativ til Arbeloa, som rygtes at have hjemlængsel, og hvis han bliver kunne vi godt bruge en god spiller mere på højrebacken. Jeg fornemmer ikke, at der bliver meget spilletid til hverken Degen eller Parry.
Det er rigtigt. Parry forlader jo klubben til sommer, så vi må finde en erstatning.

Peter From

Indlæg af Peter From » mandag, 23. mar, 2009 16:33

Barrys venstreben på midten kunne være tiltrængt, nu har vi både Gerrard, Alonso og Mascherano, der skyder med højre fra midten. Så lidt offensiv alsiddighed kunne han vel give hvis man brugte ham istedet for Alonso eller Mascherano.
Men jeg kan heller ikke se at han er bedre end nogen af de to til at spille på midten, og aldrig så meget bedre at det ville være det værd at erstatte en af dem, der vel altid en chance for at et indkøb slet ikke slår til, selvom den vil være lille med Barry, så er den der. Når det er sagt så kunne man måske overtale Barry til at kæmpe for pladsen på lige fod med de to andre, men det bliver hurtigt noget underligt noget, fordi man er nødt til at give en Barry spilletid for at spille ham ind på holdet, men Alonso og MAscherano skal også holdes tilfredse, hvilket kan være svært hvis Barry komme før dem i køen uden bedre grund end at han er ny.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 23. mar, 2009 16:59

Peter From skrev:Barrys venstreben på midten kunne være tiltrængt, nu har vi både Gerrard, Alonso og Mascherano, der skyder med højre fra midten. Så lidt offensiv alsiddighed kunne han vel give hvis man brugte ham istedet for Alonso eller Mascherano.
Men jeg kan heller ikke se at han er bedre end nogen af de to til at spille på midten, og aldrig så meget bedre at det ville være det værd at erstatte en af dem, der vel altid en chance for at et indkøb slet ikke slår til, selvom den vil være lille med Barry, så er den der. Når det er sagt så kunne man måske overtale Barry til at kæmpe for pladsen på lige fod med de to andre, men det bliver hurtigt noget underligt noget, fordi man er nødt til at give en Barry spilletid for at spille ham ind på holdet, men Alonso og MAscherano skal også holdes tilfredse, hvilket kan være svært hvis Barry komme før dem i køen uden bedre grund end at han er ny.

Barry er meget velkommen, kan spille centralt, v. midt og v. back. En god alsidighed hos en glimrende spiller, der oven i hatten har engelsk pas og har megen erfaring fra PL.
We need a new Fowler...

Besvar