AJ, ja vi diskuterede vist Mkhitaryan tidligere, og ligesom dengang har jeg ikke set ham i aktion særlig meget. Men jeg har noteret mig, at han er meget hurtig, og at de dybe løb både tages centralt i banen og på kanterne - især højrekanten. Derudover var vi vist også inde på, at han spillede central midt i sin første sæson, hvilket ifølge Mircea Lucescu har været med til at gøre Mkhitaryan taktisk klogere. Lucescu har beskrevet Mkhitaryan som en komplet spiller og fremhævet hans evne til at holde tempoet og også vinde bolden tilbage, men frem for alt er det fodboldintelligensen, som Lucescu hæfter sig ved. Det er rigtigt, at Mkhitaryan ikke er et fysisk monster som eks. Fellaini, men i spillestil synes jeg, at han har lidt af den kraftfuldhed og råstyrke, som Gerrard havde, da han var yngre. Han er i hvert fald mere direkte og pågående end spillere som Eriksen, Kagawa, Silva osv., og for en offensiv midt synes jeg, at hans fysik er ganske god.
http://www.guardian.co.uk/football/blog ... ar-donetsk
Nu er det selvfølgelig Lucescu, som Wilson citerer i artiklen, og han kommer ikke med sin egen vurdering af Mkhitaryan, men jeg tror ikke, at han ville have citeret Lucescu, hvis citaterne var helt ude i skoven, og der er en god chance for, at Wilson har set tilpas mange kampe med Mkhitaryan til at vurdere, om Lucescu har ret.
Henderson er ganske hurtig og har gode lunger. Og så har han også en fin fysik, og jeg synes, det har fungeret fint, at han har ligget som en presspiller foran Gerrard og Lucas, selvom Rodgers optimalt set helst havde haft presspilleren længere tilbage i banen. Jeg tror, Mkhitaryan vil kunne bidrage med mere af den slags end spillere som Cazorla, Eriksen, Coutinho osv.. Måske er Henderson stadig en bedre balanceskabende spiller end Mkhitaryan, men i forhold til de typer, som normalt ligger som off. midt, slår Mkhitaryan mig som, ja, en mere komplet spiller, og han har imø. både farten, fysikken og intelligensen til at presse modstanderen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."