Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Balthazar
Geografisk sted: København
Alder: 42

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » lørdag, 18. apr, 2009 20:14

agger skrev: Er enig i det meste;)

Agbonlahor: Ser ham rigtig gerne i klubben. Men så skal det være som fast mand og ikke kun som en aflastning for Torres. Med det jeg har set og hørt med ham, er han en af profilerne i Premier league. Sådan en køber man ikke bare som aflastning. Og hvis A Villa ikke kommer i CHL, tror jeg sagtens vi kan få ham;) - og så er han jo også lige englænder;)

Barry: Vil jeg ikke have. Synes ikke der er plads til flere tilfredse, centrale, midtbanespillere. Alonso, Masch og gerrard er alle verdensklassespillere, og tror ikke på at de gider sidde på bænken. Hvilket ingen jo gør, men sys de er så gode at de nok kræver det. Men hvis han skal komme sys jeg det er ud med Masch. Han virker mest ustabil i mine øjne og med det jeg har set. Og det der med at have en spiller til at møde the big four (three), og så en af de andre til de små hold, det holder jo ikke. Skal de så bare sidde ude indtil vi møder dem de skal spille mod. Så tror jeg det er bedre hvis de bare spiller så mange kampe som muligt og holder den bedst mulige kampform. ;)

Glen Johnson: Vil være en god forstærkning. Mener også at han skal være førstevalg så. Selvom Arbeloa er en af de spillere der har imponeret mig mest i den her sæson.

Silva: Er bare enig der;)

Cardozo: Kender ham ikke??

Rafinha: tvivler på han vil passe ind, og så sys jeg han har et alt for stort temperament.:s

Agger
Jeg så også gerne en Agbonlahor som mere eller mindre fast starter for os. Men i så fald må det blive på højrekanten. Det kan vel efterhånden ikke diskuteres at vi børe holde fast i vores 4-2-3-1 system, 4-4-2 duer simpelthen ikke for os, og Torres er ganske enkelt bedre når han får lov at ligge alene på toppen - Det så vi bl.a. også i sommers ved EM, hvor han først for alvor trådte i karakter da Villa blev skadet. Men Agbonlahor vil bare efter min mening være perfekt som substitut hvis Torres ikke er 100% fit.

Jeg er af fuldstændigt modsatte overbevisning mht, om vi mangler en central midt. Gerrard spiller efterhånden, med rette, kun som hængende angriber og regnes af de fleste vel ikke længere som central midt. Så har vi to verdensklassespillere, Xabi og Masch, til to positioner, hvilket er fint hvis de var fit 50-60 kampe om året - Men det er de ikke! Problemet er Lucas, efter min overbevisning, ikke er god nok som 1. reserve (og hvis vi får 2 skader blandt Xabi, Masch, Lucas er vi da helt væk). Vi falder, som hold, ganske enkelt alt for meget i niveau hvis Xabi eller Masch ikke er med. Jeg synes det skriger efter at vi mangler en rigtig god central midt. Jeg ved godt der er mange der er imod Rotation, men i nogen grad bør det altså finde sted, og jeg tror godt man kan finde en fornuftig løsning hvor Barry, Xabi og Masch alle spiller ca. 2/3 af kampene, måske endda flere da Barry også kan vikariere på venstre back eller venstre kant.

Når jeg siger at Masch/Kuyt skal spille mod big four, og Barry/Silva mod de andre, skal det ikke opfattes så firkantet som det lyder. Kigger man på vores sæson indtil nu, er det jo tydeligt at vi gør det rigtige i kampe mod hold af den absolutte verdenselite, men til tider har problemer med at nedbryde de mindre gode hold i PL, når disse pakker sig med 10 mand i eget felt. Derfor mener jeg at man også bør skifte spillere, således at man får spillere med de rigtige attributter til de rigtige modstandere. Kuyt/Masch er med deres arbejdsraseri og attitude på banen meget vigtige spillere mid f.eks. Scum, men den slags fodboldspillere har vi i mindre grad brug for hjemme mod Hull. Mod disse hold her vi derimod brug for spillere med en større opfindsomhed, som finder de kreative løsninger, og samtidigt har teknikken til at udføre disse til perfektion, og her mener jeg Silva/Barry vil være bedre end Kuyt/Masch. Jeg mener også, af samme årsag, at Benayoun burde have spillet en del flere kampe i stedet for Kuyt, mod de lidt svagere modstanderer (og det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod Kuyt - tværtimod). Når det så er sagt er form også en ret væsentlig faktor, men det er lidt svært at spå om hvem der er i form næste sæson når vi skal en tur til Upton Park ;)

Mht. Rafinha er jeg heller ikke sikker på at han er det rette løsning, men nævnte ham blot i mangel på bedre. Jeg synes virkeligt det er svært at finde højre backs som har det niveau som vi efterspørger, og samtidigt er realistiske både prismæssigt, og om de overhovedet har lyst til at skifte til os.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 18. apr, 2009 21:32

Peter From skrev: Jeg syntes ikke vi skal bruge så mange penge på en reserve for Torres, det ville være bedre at sikre sig at de startende kanter har den fornødne kvalitet, der er en del kanter i mindre klubber, der er bedre end vores. Henter man folk Silva, Downing, A. Young, Maxi Rodriguez eller hvad man nu kan finde på, vil Ngog eller Kuyt også have nemmere ved at fylde hullet Torres efterlader ved skader.
Næsten enig, kan virkelig ikke se pointen i og hente alverdens angribere for formuer, Eto til 10-12 mill £ ville dog være genialt, Kuyt er for mig og se, en fuld god erstatning for Torres, Babel er jo endnu en mulighed, Voronin en tredie, tror dog han smutter, N´gog ser jeg dog intet som helst potentiale i. Men 3 spillere om en plads burde være rigeligt, så hellere hente 1-2 super wings. Hvis Maxi R eller Joaquin kom var min sommer redet. Hellere en af de to end Silva ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Peter From

Indlæg af Peter From » lørdag, 18. apr, 2009 23:41

Thommo skrev:
Næsten enig, kan virkelig ikke se pointen i og hente alverdens angribere for formuer, Eto til 10-12 mill £ ville dog være genialt, Kuyt er for mig og se, en fuld god erstatning for Torres, Babel er jo endnu en mulighed, Voronin en tredie, tror dog han smutter, N´gog ser jeg dog intet som helst potentiale i. Men 3 spillere om en plads burde være rigeligt, så hellere hente 1-2 super wings. Hvis Maxi R eller Joaquin kom var min sommer redet. Hellere en af de to end Silva ;)
Det gode ved Kuyt er jo at hans styrke er arbejds insatsen, så han kan bruges på de fire forreste pladser og gøre det ganske godt, det vil aldrig være som om at man mangler en spiller som man nogle gange ser med spillere ude af position. og to klasse kanter ville gøre det så meget nemmere at komme ind og gøre sig gældene for de offensive reserver.

Eto'o er jo for god til ikke at købe ham til den pris når man arbejder med begrænsede midler. sælger de for 10-12 mill. så skal man bare slå til.

Liverbird

Indlæg af Liverbird » søndag, 19. apr, 2009 18:05

Efter min mening bør vi købe én angriber og én venstrefløj, intet andet. Det kunne være Samuel Eto'o/David Villa/Karim Benzema eller lignende og Franck Ribery/David Silva/Arjen Robben eller lignende. Det skal være klasse eller intet! Vi har ikke brug for flere middelmådige spillere. Vi har en god trup, en god kage, men mangler fløden og crémet ovenpå.
YNWA

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » søndag, 19. apr, 2009 19:16

Jeg ser også gerne vi anskaffer os en ny højre fløj hvilket primært er vores største "problem"
Jeg sætter virkelig pris på Kuyt kvaliteter han er virkelig vokset med opgaven i år, og han er en god fangst.
Samtidig mener jeg også at hvis vi nogensinde skulle tjene lidt penge på ham, så er det ved at være nu han skal sælges.
Han ville altså være en stjerne at få for mange "mindre hold" han kunne gå ind og slås om Kaptajn pladsen på næsten alle hold, med hans arbejdspræstationer.

Grunden til jeg gerne ville af med ham er at jeg mener vi skal have noget fremadrettet, vi laver lige ønsketænkning her hvis vi nu kunne scorer en 10M.£ ville det være en pæn sum, kunne godt tænke mig lidt mere for ham. men så kunne vi anskaffe os en god kant hvis vi selv ligger i puljen. Samtidig kan benitez sætte nogle af de yngre et skridt frem i truppe, jeg kunne godt tænke mig at se Darby på den plads måske? Han har deffensive kvaliteter og kan også hjælpe til fremad med hjælp fra Arbeloa.

Kan i følge mig lidt ?
Billede

Peter From

Indlæg af Peter From » søndag, 19. apr, 2009 19:34

Xenne skrev: Kan i følge mig lidt ?
I Kuyt eller Darby?
har ikke meget fidus til Darby som kant, medmindre vi spiller 4-4-2.
Kuyt skaber ikke helt nok til at være første valg på kanten, og det vil kræve sindsygt meget af venstrekanten hvis det skal fortsætte med ham på højre. Jeg ville gerne se ham på bænken og starte i enkelte kampe, han er dygtig og bliver aldrig på den måde væk i en kamp, fordi han som et minimum altid fylder lidt. Samtiddig kan man jo ikke købe gode spillere og beholde alle de gamle, så at sælge ham ud af ligaen for 10M.£ vil vel ikke være helt dumt afhængende af hvem erstatningen bliver selvfølgelig.

Liverbird

Indlæg af Liverbird » søndag, 19. apr, 2009 19:58

Xenne skrev:Jeg ser også gerne vi anskaffer os en ny højre fløj hvilket primært er vores største "problem"
Kuyt og Benayoun er ganske udmærkede, synes jeg. Jeg er mere skeptisk over for en spiller som Babel, og derfor bør han sælges, således at vi kan mønstre et venstre midtbane med Riera + en anden klassespiller.
YNWA

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:

Indlæg af Xenne » søndag, 19. apr, 2009 21:38

Benna han har virkelig fået mig til at ændre syn på ham, han er altså dygtig :)
Og ham ser jeg også gerne bliver. Han er en god bredde spiller.

Mht. Babel:
http://lfcglobe.com/arsenal-interested- ... ol-winger/

Babel + 10M£ Fra Kuyt = Walcott?

Det kunne være super. Men måske lidt ønsketænkning.
Billede

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » mandag, 20. apr, 2009 01:12

Jeg tvivler på Walcott kan erhverves så "billigt". Men bortset fra det ville han være en helt fantastisk spiller at få.

Nu handler denne tråd jo om hvilke spillere der skal ind, så måske det forkerte sted at diskutere Babels situation. Men bortset fra det, så skal jeg ikke lægge skjul på, at jeg enten ser manden solgt (i tilfælde af at vi får et pænt bud) eller udlejet (til en klub på topniveau, helst PL, hvor han spiller fast hver gang).

Det vi skal blive bedre til er primært at åbne meget kompakte defensiver op. Derfor bør vores offensive trumfkort i det kommende transfervindue være en spiller med hurtig tankegang, spilintelligens, én der mestrer shortpassing, har veludviklede afslutninger og som bevæger sig godt "imellem linjerne". Til alle Silva-kritikere så er jeg ked af at sige, at han netop møder denne profil.
Jeg vedkender mig, at David Silva er en tvivlsom spiller. Det skal forstås i den forstand, at manden som sådan ikke har bevist han kan levere week in-week out. Samtidig bliver han betegnet som en relativt ineffektiv spiller, hvilket i øvrigt også var tilfældet med Torres.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 20. apr, 2009 08:35

Hvor meget ønsker Wenger Babel? Måske, måske, måske vi kan lave en byttehandel + £

http://www.footballfancast.com/blog/ars ... -bid/12334

Men hvis han sælges, så ryger han enten til en klub udenfor top 4 eller til en anden liga.

Edit; ser først nu at Xenne har postet noget lignende.

Peter From

Indlæg af Peter From » mandag, 20. apr, 2009 11:21

En ting er at Wenger håber at kunne få Babel billigt fordi han skal ud, en anden er om han vil have ham så meget at han er villig til at bytte nogle af de gode spillere for ham, det er tvivlsomt.
Men Valencia er måske meget intereserede i at sælge sine spillere for penge og en erstatning så de kan betale store summer af på deres gæld men også har en chance for europæisk fodbold i 2010. Babel og 10-15 mill. Euro for Silva er måske fristende, så vil de også kunne sælge Vicente, Zigic eller Morientes. Og bruger vi Silva i venstre siden har vi Riera som reserve, hvorfor Det ikke nødvendigt at han går hele sæsonner uden skader.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » mandag, 20. apr, 2009 17:06

Er jeg den eneste, der sidder med den følelse af, at hvis Wenger fik Babel, så ville han kunne lave en ret så farlig fodboldspiller ud af ham, hans tidligere takter og Wengers træner talent taget i mente?

Brugeravatar
John Barnes
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » mandag, 20. apr, 2009 18:41

Redmaniac skrev:Er jeg den eneste, der sidder med den følelse af, at hvis Wenger fik Babel, så ville han kunne lave en ret så farlig fodboldspiller ud af ham, hans tidligere takter og Wengers træner talent taget i mente?
Tjaa både og. Vi ved at Wenger er god til at få det optimale ud af sine spillere men jeg tvivler lidt på at han kan gøre det samme ved Babel da jeg ik mener at han passer til den her liga. Han er ik driblestærk og fysisk stærk nok (har det vist sig) og det er de store problemer. Jeg tror ik på at Wenger ville få så meget mere ud af Babel end Rafa kunne, men hvis han vil bytte Walcott for så at få Babel og nogle penge, ja så må han skam gerne for mig. Walcotts talent er større end Babels og derfor ville det være ret dumt af Arsenal at bytte!
Billede

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 20. apr, 2009 18:53

@Superdaniel:

Jeg synes da netop at Babel er fysisk stærk. Bolden pilles næsten aldrig fra ham, det er altid ham selv som smider bolden væk. Hans store problem er hans mentalitet. Det ser ud til at han ret nemt bliver påvirket, hvis han ikke spiller kampe. Han mister også tit gejsten i kampene; han gider ikke løbe og han gider ikke kæmpe for at vinde en tabt bold tilbage osv.

Sidste sommer blev vi linket til Blaszykowski og nu bliver linket til ham igen. Han spiller i Dortmund. Er der nogen som følger den tyske liga og kender lidt til ham?

http://community.footballpools.com/blog ... -close-in/

Brugeravatar
John Barnes
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » mandag, 20. apr, 2009 18:59

Hr. Drejer skrev: Sidste sommer blev vi linket til Blaszykowski og nu bliver linket til ham igen. Han spiller i Dortmund. Er der nogen som følger den tyske liga og kender lidt til ham?

http://community.footballpools.com/blog ... -close-in/
Han er endnu en middelmådig spiller som bare ikke har klassen til at spille i Liverpool. Hvis manden var så skide fantastisk spillede han nok heller ikke i en klub som Dortmund. Er egentlig træt af at vi bliver ved med at blive linket sammen med ham for han er ikke god nok. Han er ikke en forbedring i forhold til de spillere vi i forvejen har i truppen så derfor skal han ikke købes! VI SKAL HAVE KLASSE! :)
Billede

Besvar