Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » onsdag, 22. apr, 2009 20:44

Grundet den forvandling flere af vores spillere (Arbeloa, Aurelio, Benayoun og vel egentlig også Alonso) har gennemgået i denne sæson er vores hold efterhånden så godt, at vi ikke længere bare skal købe spillere. Vi har Insúa og Aurelio til venstre back plus Dossena, som vi egentlig ikke har brug for.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 23. apr, 2009 10:05

Spørgsmålet sætter sig også i mig. Har vi overhovedet brug for en højre kant mere? Vi har Yossi Benayoun, der spiller som en verdensklasse spiller pt. og Dirk Kuyt, der ligeledes gør et super job på den højre flanke. Har vi så ikke de to spillere der skal til for at have den stabilitet, mobilitet, kreativitet der skal til? Eneste jeg kan se, er at hverken Benayoun eller Kuyt er vanvittige hurtige, men ej heller langsomme.

Har vi ikke mere brug for en venstre kant? Albert Rieras niveau er ikke prangende, og Dossena ikke god nok til at være en kreativ kant. Yossi Benayoun kan spille den venstrekant, men ser ham hellere i højre.

En back er også et must i vores højreside. Jeg ser ikke det er holdbart at anvende Skrtel, Carragher, eller Mascherano som backup til højre back. Stephen Darby anser jeg som værende 'ikke-god-nok' eller 'ikke-klar-til-første-holds-bold-endnu'. Derfor mangler vi alternativer til Alvaro Arbeloa. Philip Degen kan vi jo ikke rigtig regne med.

Vi mangler også alternativer til Fernando Torres, når han enten ikke præsterer - hvilket heldigvis er yderst sjælent - eller har skadespauser.

Som angriber, har jeg endelig taget beslutningen om, at jeg rent faktisk godt kan lide ideen om at hente Michael Owen tilbage. Han er tranferfri til sommer. Er garant for mål, uanset spilletid og modstander. Han er engelsk. Kender klubben. Kender Premier League. Ergo skal ikke brug tid på at indordne sig. De seneste tre sæsoner har han spillet, hvad svarer til en hel sæson, og alligevel scoret imponerende 20 mål. Det skal her tages i betragtning han ofte lige er kommet tilbage fra en skade, og alligevel ikke været for 'rusten' til at score mål. Et problem selv Fernando Torres har. Når Torres kommer tilbage fra en skade, skal han lige bruge et par kampe, til at være oppe i fulde omdrejninger igen.

Eneste er om The Medical staff på Melwood, vil lade sig imponere af Michael Owens fithness og tildenser til skader. Vil Rafael Benitez kunne se ud over, Michael Owen tog chancen og tog til Real Madrid? er også et spørgsmål der sætter sig ved Michael Owen. Et sidste issue er, om Michael Owen vil forlange en al for høj kontakt.

Jeg er dog af den størrelse, jeg mener det er hver at prøve, når nu han er transferfri.

Som kantspiller, ser jeg helst en hurtig kant. En der kan sætte spillere blot ved sin fart. Han skal også kunne placeres i både venstre side og højre side. Alternativt kan han anvendes som angriber, ved siden af Fernando Torres. Helst skal han også være engelsk. Her ser jeg Ashley Young som værende den allerbedste løsning. Eller hvis vi skal se bort fra han ikke behøver være engelsk, ser jeg Franck Ribery som endnu bedre. Henter vi Owen til backup til Torres, så kan vi smide alle transfermidlerne efter Ribery.

Hvad vi får fra spillersalg (Dossena, Babel, Voronin, Leto), kan vi smide efter en højreback. Dette er selvfølgelig et must, at forlænge med Daniel Agger, eller skal der også hentes en kvalitets central forsvar. Det bliver ikke let.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » torsdag, 23. apr, 2009 11:27

Hvis vi går efter klasse spillere (Eto'o, Ribery, Villa etc.), så skal de nok også finde ud af, at spille sammen. Jeg syntes det er tydelig med Yossi i øjeblikket, hvor han er helt forrygende, så er det sgu ligegyldig om han spiller på kanterne, eller lige bag Torres.

Bare ikke mere midel mådighed til LFC, det har vi set ikke kan betale sig
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 23. apr, 2009 11:35

Hekkem skrev:Spørgsmålet sætter sig også i mig. Har vi overhovedet brug for en højre kant mere? Vi har Yossi Benayoun, der spiller som en verdensklasse spiller pt. og Dirk Kuyt, der ligeledes gør et super job på den højre flanke. Har vi så ikke de to spillere der skal til for at have den stabilitet, mobilitet, kreativitet der skal til? Eneste jeg kan se, er at hverken Benayoun eller Kuyt er vanvittige hurtige, men ej heller langsomme.

Har vi ikke mere brug for en venstre kant? Albert Rieras niveau er ikke prangende, og Dossena ikke god nok til at være en kreativ kant. Yossi Benayoun kan spille den venstrekant, men ser ham hellere i højre.

En back er også et must i vores højreside. Jeg ser ikke det er holdbart at anvende Skrtel, Carragher, eller Mascherano som backup til højre back. Stephen Darby anser jeg som værende 'ikke-god-nok' eller 'ikke-klar-til-første-holds-bold-endnu'. Derfor mangler vi alternativer til Alvaro Arbeloa. Philip Degen kan vi jo ikke rigtig regne med.

Vi mangler også alternativer til Fernando Torres, når han enten ikke præsterer - hvilket heldigvis er yderst sjælent - eller har skadespauser.

Som angriber, har jeg endelig taget beslutningen om, at jeg rent faktisk godt kan lide ideen om at hente Michael Owen tilbage. Han er tranferfri til sommer. Er garant for mål, uanset spilletid og modstander. Han er engelsk. Kender klubben. Kender Premier League. Ergo skal ikke brug tid på at indordne sig. De seneste tre sæsoner har han spillet, hvad svarer til en hel sæson, og alligevel scoret imponerende 20 mål. Det skal her tages i betragtning han ofte lige er kommet tilbage fra en skade, og alligevel ikke været for 'rusten' til at score mål. Et problem selv Fernando Torres har. Når Torres kommer tilbage fra en skade, skal han lige bruge et par kampe, til at være oppe i fulde omdrejninger igen.

Eneste er om The Medical staff på Melwood, vil lade sig imponere af Michael Owens fithness og tildenser til skader. Vil Rafael Benitez kunne se ud over, Michael Owen tog chancen og tog til Real Madrid? er også et spørgsmål der sætter sig ved Michael Owen. Et sidste issue er, om Michael Owen vil forlange en al for høj kontakt.

Jeg er dog af den størrelse, jeg mener det er hver at prøve, når nu han er transferfri.

Som kantspiller, ser jeg helst en hurtig kant. En der kan sætte spillere blot ved sin fart. Han skal også kunne placeres i både venstre side og højre side. Alternativt kan han anvendes som angriber, ved siden af Fernando Torres. Helst skal han også være engelsk. Her ser jeg Ashley Young som værende den allerbedste løsning. Eller hvis vi skal se bort fra han ikke behøver være engelsk, ser jeg Franck Ribery som endnu bedre. Henter vi Owen til backup til Torres, så kan vi smide alle transfermidlerne efter Ribery.

Hvad vi får fra spillersalg (Dossena, Babel, Voronin, Leto), kan vi smide efter en højreback. Dette er selvfølgelig et must, at forlænge med Daniel Agger, eller skal der også hentes en kvalitets central forsvar. Det bliver ikke let.
Hekkem vi er ganske enige, som altid.
Mine ønsker er en højre back, med fuld fart. V. wing med fart og kreativitet. Samt en angriber.

Owen problemstillingen er ganske svær synes jeg, men kun grundet hans skadeshistorik. Mål det laver han, derfor han snupper en meget høj løn. Synes sagtens LFC kan prøve med Owen, og derfor smide pengene efter en vestre kant af absolut topklasse, for det er her vi er mest sårbare. Riera er for langsom mod de bedste hold, ikke målfarlig nok - husker kun tre mål. Dossena som ellers har gjort det godt på den plads de få gange, er heller ikke løsningen. Gerne en kreativ og hurtig spiller som Young eller Ribery. Er pengene små, vil jeg gerne se Mancini som ikke spiller i Inter.

Vi skal have forlænget med Agger, Aurelio med det samme.

Derudover skal vi nok sælge Babel, Dossena, Leto, Voronin, Itandje, Plessis med flere. Det skal give penge til hovedsageligt den venstre wing vi mangler.

Tror vi får en kanin op hatten i år, måske i form af en brasser der kan drible og lave mål.
We need a new Fowler...

Peter From

Indlæg af Peter From » torsdag, 23. apr, 2009 12:20

Egentlig så jeg helst man forstærker begge kanter som topprioritet, men det kan meget nemt være farligt, dyrt, eller kan resultere i to middelmådige spillere, at skifte dem begge i samme tranfer marked. Og Hekkem har da i høj grad ret i sine betragtninger om højrekanten, jeg så gerne man delte spilletiden mere ligeligt imellem dem, men jeg er jo heller ikke med i træningerne. Jeg mener nu stadig det kunne blive bedre men det er ved at være små justeringer.

På venstre har vi Riera og Babel, hvor det ville være nærliggende at sælge Babel og hente et nyt førstevalg her er Silva, Young og Ribery nok de bedste kandidater vi har en nogenlunde chance for at hente, selvom jeg tvivler på at Young og Barry får lov at gå samme sommer og det er desværre mest sandsynligt at det er Barry, der ryger. Ellers syntes jeg også at det er værd at forsøge at få Downing, der (næsten) utvivlsomt ryger til sommer, det ville være synd hvis han ryger til Tottenham mens vi henter Mcgeady. som last resort så jeg gerne Tranquillo Barnetta han er kun 23 og Leverkusens helt store offensivspiller. Og han har et fedt fornavn.
Hvis vi når ned på Barnetta må der også være penge tilovers så man kan forstærke bredden på den centrale midtbane og en 2'er til Torres, men henter vi en virkelig god spiller så behøver vi ikke være så bekymrede hvis Torres eller Gerrard ikke spiller.

Brugeravatar
Scouzer
Geografisk sted: Skive
Alder: 39

Indlæg af Scouzer » torsdag, 23. apr, 2009 12:39

nogen der kender noget til denne unge tysker. jeg synes i hvert fald han ser spændende ud.

http://www.bold.dk/nyt/Avis-HSV-forhand ... stortalent
http://www.youtube.com/watch?v=gvPZUziD3Go

Boye

Indlæg af Boye » torsdag, 23. apr, 2009 13:51

Scouzer skrev:nogen der kender noget til denne unge tysker. jeg synes i hvert fald han ser spændende ud.

Jep.. Jeg har set ham spille et par kampe, og han er virkelig god! Han har helt sikkert et stort potentiale...

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 23. apr, 2009 14:04

Hekkem skrev:Spørgsmålet sætter sig også i mig. Har vi overhovedet brug for en højre kant mere? Vi har Yossi Benayoun, der spiller som en verdensklasse spiller pt. og Dirk Kuyt, der ligeledes gør et super job på den højre flanke. .
Tjah, har indtil for nylig haft højre kant som 1. prioritet. Men er begyndt at tvivle meget. Der er jo ikke ret mange i verden der reelt kan forstærke os, så vidt jeg kan se. Højre back og venstre kant må være mest trængende som det er nu, selv om jeg ikke så gerne ser Babel smutte kan det godt blive enden på det, men ved ikke hvem der skulle ind i så fald. Silva er jo nævnt 17456 gange, men tror han vil floppe big time, det lader til (næsten)samtlige Valencia spillere har rygrad som kogt spaghetti, de veksler mellem skod og verdensklasse, og det er vel at mærke samme uge de gør det, Joaquin er "my man" og har selvfølgfelig en rigtig rygrad :D
Verden er smask fuld af hyklere....

Rasputin

Indlæg af Rasputin » torsdag, 23. apr, 2009 14:28

Jeg har spekuleret som en gal over ”hvem der skal ind”, og da jeg tror at Rafa overordnet er godt tilfreds med sin start 11, (og dermed også Kuyt og Riera på kanterne), ville mit ønske være en McGeady eller slige som kan sættes ind når der behøv for mere flair end løbevillighed. Derudover vil jeg gerne se Hammil/Anderson sluset ind. Så burde vi være dækket offensivt.

En højreback af en eller anden afart, skal vi også have fingre i.

Brugeravatar
Kristoffer

Indlæg af Kristoffer » torsdag, 23. apr, 2009 14:51

Boye skrev:
Scouzer skrev:nogen der kender noget til denne unge tysker. jeg synes i hvert fald han ser spændende ud.

Jep.. Jeg har set ham spille et par kampe, og han er virkelig god! Han har helt sikkert et stort potentiale...
Er det bare mig, eller minder han meget om A. Young? En højrebenet venstrekant med tempo og gode indlæg!
Alfred Hitchcock - I have a perfect cure for a sore throat: cut it.

Brugeravatar
Alpha-Hans
Geografisk sted: Amager
Alder: 44

Indlæg af Alpha-Hans » torsdag, 23. apr, 2009 15:08

Under alle omstændigheder mangler vi noget bredde i de offensive kræfter.

Jeg krummer efterhånden tær hver gang Babel skal skiftes ind, da det aldrig synes at føre til andet end en mægde mistede bolde.
Spillere som El Zhar og Ngog har heller ikke (endnu) markeret sig som spillere, der kan komme ind og gøre en større forskel.
Så det jeg (bl.a.) savner, er spillere med ægte joker-potentiale. Folk man sætter ind og som kan vende/vinde en kamp på sine gode dage. Yossi er den type, men i de seneste kampe, hvor han har spillet fra start, har der manglet den type spillere på bænken.

Brugeravatar
Alpha-Hans

Indlæg af Alpha-Hans » torsdag, 23. apr, 2009 16:04

Tipsbladet spekulerer (via Daily Mirror) i Joleon Lescott til Villa for omkring £ 10 mio. Hvis han kan erhverves for den pris, så mener jeg han kunne være en ganske spændende spiller til en plads, hvor vi umiddelbart virker ok besat. Men med Hyppia og Aggers uafklarede kontraktforhold hurtigt kan situationen hurtigt være en anden. Og så har midterforsvaret i øvrigt ikke set optimalt ud på det seneste.

Selvfølgelig er det jo langt fra sikkert Everton vil sælge - og vil de så sælge til os?
Så de dog lidt objektivt på det, ville de jo hurtigt kunne se, at Aston Villa da er dem en klart større ligakonkurrent, end vi er.

Kriller

Indlæg af Kriller » torsdag, 23. apr, 2009 18:53

Alpha-Hans skrev:
Jeg krummer efterhånden tær hver gang Babel skal skiftes ind, da det aldrig synes at føre til andet end en mægde mistede bolde.
Jeg har det lige omvendt, jeg krummer tæer hver gang jeg ser Riera i startopstillingen. I mine øjne har Riera ingen spidskompetencer, og da slet ikke dem man skal bruge på en venstrekant. Han er langsom, bremser næsten altid spillet op, søger ikke baglinien. De eneste "finter" der ser ud til at lykkedes for ham, er når han tager bolden rundt om støttebenet midt på banen, for derefter at lave en alibiaflevering. Babel derimod prøver i det mindste på at sætte noget tempo, og jeg vil vove at påstå at havde han fået alt den spilletid som Riera har, så havde han været en større gevinst. Nåja så er Babel også bare generelt mere målfarlig, og har et OK skud fra distancen.

Er lige kommet hjem fra Anfield fra kampen mod arsenal, og her var Riera dræbende for vores offensive spil, han bidrager simpelthen med for lidt.

Med andre ord ser jeg gerne at vi henter en venstrekant, hvis dette ikke bliver tilfældet så ser jeg hellere vi satser på Babel end Riera. Babel er yngre og har større potentiale, han har i det mindste talentet og værktøjerne til at blive en klassevenstrekant. Det har Riera bare ikke.

Brugeravatar
Alpha-Hans

Indlæg af Alpha-Hans » torsdag, 23. apr, 2009 20:26

Kriller skrev:
Alpha-Hans skrev:
Jeg har det lige omvendt, jeg krummer tæer hver gang jeg ser Riera i startopstillingen. I mine øjne har Riera ingen spidskompetencer, og da slet ikke dem man skal bruge på en venstrekant. Han er langsom, bremser næsten altid spillet op, søger ikke baglinien. De eneste "finter" der ser ud til at lykkedes for ham, er når han tager bolden rundt om støttebenet midt på banen, for derefter at lave en alibiaflevering. Babel derimod prøver i det mindste på at sætte noget tempo, og jeg vil vove at påstå at havde han fået alt den spilletid som Riera har, så havde han været en større gevinst. Nåja så er Babel også bare generelt mere målfarlig, og har et OK skud fra distancen.

Er lige kommet hjem fra Anfield fra kampen mod arsenal, og her var Riera dræbende for vores offensive spil, han bidrager simpelthen med for lidt.

Med andre ord ser jeg gerne at vi henter en venstrekant, hvis dette ikke bliver tilfældet så ser jeg hellere vi satser på Babel end Riera. Babel er yngre og har større potentiale, han har i det mindste talentet og værktøjerne til at blive en klassevenstrekant. Det har Riera bare ikke.
Jeg kan nu meget godt lide Riera, men der er da helt sikkert nogle sandheder i dit udsagn. Ingen tvivl om, at venstresiden for tiden er vores største svaghed. Babel har et stort potentiale, men han har jo fået chancerne i sin tid i klubben - masser, og også fra start. Jeg husker ham kun rigtig god i enkelte af vores europæiske kampe. I mine øjne vil han aldrig komme til at slå igennem i Premier League. Han er jo spøgende udråbt til ligaens store kylling, og jeg tror altså, at der er noget om snakken. Tacklingerne sidder stenhårdt, og han kan simpelthen ikke udfolde sit spil, fordi modspillerne er for hurtigt over ham og pladsen til både driblinger og aflevering er knap.
Premier League som liga bærer dog nok ikke skylden alene. Babel passer nok heller rigtigt til Benitez' spil. Måske kunne han blomstre i en klub som Arsenal og passende med Wallcott den anden vej. Men reelt tror jeg bare han skal til en liga, hvor niveauet er en tand lavere. Bundesligaen eksempelvis.

Kriller

Indlæg af Kriller » torsdag, 23. apr, 2009 21:25

@ Alpha-Hans

Vi ser vist vidt forskelligt på situationen. Jeg mener at Babel sidste sæson viste mere end Riera har gjort i år, endda på et dårligere Liverpool hold. Desværre for Babel så hentede Rafa en ny spiller til hans plads, en spiller som slet ikke har spidskompetencerne til at spille den plads, men som alligevel på forunderligste vis har beholdt pladsen gennem hele sæssonen. Dette har sat Babels udvikling i stå og han er blevet mere og mere desillusioneret (staveplade) med livet på Anfield, hvilket også har smittet af på hans præstationer.

Besvar