Og Cou, Sturr, suarez er ikke eller hvad?. Bale er 6 år siden, så torres, Lucas, Johnsson skulle vel også inkluderes, bare for at nævne nogle.khede skrev:Men de har da været gode til at købe spillere i modsætning til LFC. Spillere som Modric og Bale er klassekøb.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Verden er smask fuld af hyklere....
Helt enig Thommo. Men man kan så også sige at priserne for Torres, Johnson og Suarez hver for sig ca. er samme beløb eller overstiger det beløb som Tottenham har brugt på BÅDE Bale og Modric.Thommo skrev:Og Cou, suarez er ikke eller hvad?. Bale er 6 år siden, så torres, Lucas, Johnsson skulle vel også inkluderes, bare for at nævne nogle.khede skrev:Men de har da været gode til at købe spillere i modsætning til LFC. Spillere som Modric og Bale er klassekøb.
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly
@Skøtt, du har da en pointe. tilføjede også Sturr i mit tidligere indlæg, men det er en side note. Når man snakker Bale skal det jo med man var en giga katastrofe i 25 kampe for spurs, sådan cirka, tog det ikke 20-25 kampe at vinde med ham på holdet?
Men at give mange mill for en teenager(bale) og over 100 mill for Modric, bør nu også betyde forventninger, og afkast.
Men at give mange mill for en teenager(bale) og over 100 mill for Modric, bør nu også betyde forventninger, og afkast.
Verden er smask fuld af hyklere....
Jeg er fuldstændig enig Khede. Desuden har Arsenal INTET vundet i 6 sæsoner - det har vi trods alt, og det er noget vel alle spillere går op i. Jeg synes dog ikke, at vi skal se efter nye spillere i PRL, men i Spanien, Portugal, Sydamerika, Holland og lignende steder, da man generelt her kan få mere for pengene end i England.
Eriksen ser jeg meget gerne til LFC, og jo mere jeg tænker over det, desto mere vil jeg have ham. Han er i de sidste to sæsoner blevet kåret til den tredje- og næstbedste spiller i den hollandske liga. Han passer på alle punkter ind i spillestilen. Han har den rette profil aldersmæssigt og prismæssigt, og så er han dansker, hvilket ville gøre det mere attraktivt for Viasplat at vise alle LFC's kampe. Desuden ser jeg gerne, at man forsøger Suarez solgt til RM - evt. bytte med enten Higuain eller hellere Benzema plus Jese Rodriguez, som gerne vil væk for at få spilletid, og som vel er det største angrebstalent i Spanien netop nu.
Eriksen ser jeg meget gerne til LFC, og jo mere jeg tænker over det, desto mere vil jeg have ham. Han er i de sidste to sæsoner blevet kåret til den tredje- og næstbedste spiller i den hollandske liga. Han passer på alle punkter ind i spillestilen. Han har den rette profil aldersmæssigt og prismæssigt, og så er han dansker, hvilket ville gøre det mere attraktivt for Viasplat at vise alle LFC's kampe. Desuden ser jeg gerne, at man forsøger Suarez solgt til RM - evt. bytte med enten Higuain eller hellere Benzema plus Jese Rodriguez, som gerne vil væk for at få spilletid, og som vel er det største angrebstalent i Spanien netop nu.
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Det sjoveste er vel at Bale efter 1 år i Tottenham blev udskreget som et totalt flop og fejlkøb.khede skrev:Nicoen skrev: Spillere som Modric og Bale er klassekøb.
Hvorfor sætter du os i kategori med Tottenham? For slet ikke at tale om Arsenal?
Begge klubber er sluttet over os de sidste fire sæsoner. De sidste tre har stillingen været:
2010-11
Arsenal 68
Tottenham 62
Liverpool 58
2011-12
Arsenal 70
Tottenham 69
Liverpool 52
2012-13
Arsenal 73
Tottenham 72
Liverpool 61
Længere tilbage end det, tænker en neutral spiller ikke. Hvordan kan det sætte os i samme kategori af klubber som dem?
Begge klubber er sluttet over os de sidste fire sæsoner. De sidste tre har stillingen været:
2010-11
Arsenal 68
Tottenham 62
Liverpool 58
2011-12
Arsenal 70
Tottenham 69
Liverpool 52
2012-13
Arsenal 73
Tottenham 72
Liverpool 61
Længere tilbage end det, tænker en neutral spiller ikke. Hvordan kan det sætte os i samme kategori af klubber som dem?
Sådan ser folk da ikke på det. Altså vi tilhører rundt omkring i verden stadig eliten af fodboldklubber, der trækker horder i Asien, sælger enormt med merchandise osv.AJ skrev:Hvorfor sætter du os i kategori med Tottenham? For slet ikke at tale om Arsenal?
2010-11
Arsenal 68
Tottenham 62
Liverpool 58
2011-12
Arsenal 70
Tottenham 69
Liverpool 52
2012-13
Arsenal 73
Tottenham 72
Liverpool 61
Jeg sammenligner da også med nævnte klubber, og jeg ser i de fleste sæsoner ikke os have en væsentlig ringere start 11 i hvert fald end alle de andre, så i min verden mangler der et eller andet udefinérbart, der får det til at rykke for os.
Rafa var lige ved og næsten, jeg håber Rodgers can do the trick.
Summa sumarum: vi kan tiltrække gode nok spillere til at få os opad år for år, men det er klart, at det bliver endnu lettere, hvis der står CL på programmet, så det gør der til næste sæson

Det dér forstod jeg ingenting af. Hvorfor er det du mener, at vi tilhører samme kategori af klubber som Tottenham og Arsenal, når en spiller skal vælge mellem os og dem? Jeg tror ikke, at spilleren går så meget op i vores salg af merchandise i Asien. Jeg tror dog, at han går op i penge og at spille i toppen af rækken.
At Tottenham er sluttet over os kan jeg ikke se det store problem i, Newcastle sluttede over Chelsea for 2 sæsoner siden?AJ skrev:Det dér forstod jeg ingenting af. Hvorfor er det du mener, at vi tilhører samme kategori af klubber som Tottenham og Arsenal, når en spiller skal vælge mellem os og dem? Jeg tror ikke, at spilleren går så meget op i vores salg af merchandise i Asien. Jeg tror dog, at han går op i penge og at spille i toppen af rækken.
Kigger folk på det når de vælger Newcastle idag?
Det er jo en vurderingssag om man tror på Liverpools projekt eller Tottenhams projekt mht. Top4.
Vi har jo også store navne i vores trup der bakker op om at vi tror på Top4, ligesom Tottenham har, neutralt set har vi 2 stjerner Suarez og Gerrard. Tottenham har kun Bale og alle ved han ikke er at finde i Tottenham i mange sæsoner endnu.

@ Xenne
1. Som jeg skrev så sent som i det indlæg, du citerer, så betyder pengene også noget for spillerens valg af klub. Derfor går det ikke særligt hårdt udover Chelseas tiltrækningskraft at slutte på en enkelt 6. plads, og da slet ikke når klubben alligevel kvalificerer sig til CL, som de jo gjorde.
2. Vi er sluttet efter Arsenal og Tottenham fire sæsoner i træk. I år sluttede vi 11 point efter Tottenham, og de kom end ikke i top 4. Hvorfor skulle en spiller tro mere på vores projekt end på deres? Jeg så godt dit argumentet med, at Bale er på vej væk, men samme argument kan vel bruges på Suárez.
1. Som jeg skrev så sent som i det indlæg, du citerer, så betyder pengene også noget for spillerens valg af klub. Derfor går det ikke særligt hårdt udover Chelseas tiltrækningskraft at slutte på en enkelt 6. plads, og da slet ikke når klubben alligevel kvalificerer sig til CL, som de jo gjorde.
2. Vi er sluttet efter Arsenal og Tottenham fire sæsoner i træk. I år sluttede vi 11 point efter Tottenham, og de kom end ikke i top 4. Hvorfor skulle en spiller tro mere på vores projekt end på deres? Jeg så godt dit argumentet med, at Bale er på vej væk, men samme argument kan vel bruges på Suárez.
Senest rettet af AJ torsdag, 11. jul, 2013 09:06, rettet i alt 1 gang.
For det første aner ingen noget som helst om, hvad der vægter mest for den enkelte spiller, eller hvordan den enkelte spiller betragter styrkeforholdet mellem PL klubberne op til sæsonstart.Xenne skrev:At Tottenham er sluttet over os kan jeg ikke se det store problem i, Newcastle sluttede over Chelsea for 2 sæsoner siden?AJ skrev:Det dér forstod jeg ingenting af. Hvorfor er det du mener, at vi tilhører samme kategori af klubber som Tottenham og Arsenal, når en spiller skal vælge mellem os og dem? Jeg tror ikke, at spilleren går så meget op i vores salg af merchandise i Asien. Jeg tror dog, at han går op i penge og at spille i toppen af rækken.
Det er jo en vurderingssag om man tror på Liverpools projekt eller Tottenhams projekt mht. Top4.
Vi har jo også store navne i vores trup der bakker op om at vi tror på Top4, ligesom Tottenham har, neutralt set har vi 2 stjerner Suarez og Gerrard. Tottenham har kun Bale og alle ved han ikke er at finde i Tottenham i mange sæsoner endnu.
Fik vi Messi i år, så er temmelig sikker på, at vi spillede i CL næste sæson, og så har han jo personligt ved sit skifte til os været medvirkende til det.
Suarez har sikkert haft de samme tanker om sig selv, om den forskel han kunne gøre, og det er den mentalitet, vi skal have.
Aly Cissokho udtrykte det meget præcist og rammende, da han hørte om vores tilsyneladende interesse: "Valencia is a big club in a very nice city, but Liverpool is legendary", og sådan tror jeg bare, at rigtig mange stadig betragter Liverpool. Det er ikke en klub, man har givet op på, der bruges stadig seriøse summer på lønninger og transfers, vi har stadion, fans og historien, vi har også stjernespillere på mange positioner, og vi kan seriøst mene det, når vi sigter efter top 4.
Tottenham er i de sidste 4 sæsoner sluttet over os, det gør dem altså noget mere atraktive vil jeg mene.Xenne skrev:At Tottenham er sluttet over os kan jeg ikke se det store problem i, Newcastle sluttede over Chelsea for 2 sæsoner siden?AJ skrev:Det dér forstod jeg ingenting af. Hvorfor er det du mener, at vi tilhører samme kategori af klubber som Tottenham og Arsenal, når en spiller skal vælge mellem os og dem? Jeg tror ikke, at spilleren går så meget op i vores salg af merchandise i Asien. Jeg tror dog, at han går op i penge og at spille i toppen af rækken.
Selv under Bale, vil jeg tro de har et bedre hold end vores. Samt har de the " The London factor" og den tæller også.
Newcastle gode sæson sidste år var en enelig svale, det vidste alle vel. Så den synes jeg ikke rigtigt man tælle med når man snakker stor hold. PS. Chelsea vandt CL og det vil jeg mene tæller højere, end 5 pladsen...
Jeg tror desværre, at det overvejende er en holdning der kun gælder Liverpool-fans, når det påstås, at vi skulle være lige så attraktive som Arsenal og Spurs. Som jeg også er inde på i en anden tråd, så behøver det ikke at være uambitiøst, hvis man som spiller vælger en mindre klub, end dem der er succesfulde lige nu. Jeg synes i høj grad, at det vidner om selvtillid og ambition, hvis spilleren mener, at han har kvaliteterne til at løfte en mindre succesfuld klub det sidste stykker (som Maradona gjorde i Napoli).
Men jeg er desværre også realistisk nok til at indse, at med mindre der er tale om spillerens lokale barndomshold, så vægter løn, og CL-bold højest, når spillere skal skifte til en ny klub. Og herefter kommer et mix af EL-bold, muligheder for spilletid, de nye holdkammerater (sydamerikanere vil sikkert gerne have, at der er andre spansktalende spillere, andre vil sikkert kigge på om de nye holdkammerater har kvalitet nok til at de sammen kan opnå sportslig succes), geografisk placering (London er mere attraktiv end Manchester, Manchester er mere attraktiv end Liverpool) og måske klima.
Vi er desværre efter min overbevisning OVERHOVEDET ikke lige så attraktive som Arsenal. De har deltaget i samtlige CL-sæsoner og været i toppen af PL siden formatet blev introduceret. Det argumenteres på den ene side at vores historie skulle gøre os mere attraktive end Spurs og Arsenal. Men hvis det skulle være tilfældet, så forstår jeg ikke, hvorfor Arsenal ikke betragtes som mere attraktive end Man City og Chelsea. Især Man City har jo kun været med i toppen i en ganske kort årrække. Og hvis man accepterer, at denne korte tid foran Arsenal i PL (ikke CL) er nok til at Man City hører til den urørlige top 3 i forhold til tiltrækningskraft (og Arsenal ikke gør), så forstår jeg ikke, at man ikke kan acceptere, at Spurs (der i samme korte årrække været foran os) er over os i forhold til at virke tiltrækkende på nye spillere.
Arsenal og Spurs kan matche os på lønninger. De kan tilbyde større sportslige udfordringer (i hvert fald vurderet på nylige resultater og i form af CL og EL). I Spurs' tilfælde kan de lokke med deres eksisterende stjerner (Paulinho har selv nævnt det som en faktor, at han fik at vide, at Bale ville blive). Og de ligger begge i London.
Vi har en kæmpe historie, et godt setup og er efter sigende en rar og familievenlig klub at være i, men jeg kan bare på ingen måde se, at vi skulle være mere interessante for spillere uden noget følelsesmæssigt investeret i klubben i dette transfervindue med mindre vi tilbyder en højere grundløn.
Men jeg er desværre også realistisk nok til at indse, at med mindre der er tale om spillerens lokale barndomshold, så vægter løn, og CL-bold højest, når spillere skal skifte til en ny klub. Og herefter kommer et mix af EL-bold, muligheder for spilletid, de nye holdkammerater (sydamerikanere vil sikkert gerne have, at der er andre spansktalende spillere, andre vil sikkert kigge på om de nye holdkammerater har kvalitet nok til at de sammen kan opnå sportslig succes), geografisk placering (London er mere attraktiv end Manchester, Manchester er mere attraktiv end Liverpool) og måske klima.
Vi er desværre efter min overbevisning OVERHOVEDET ikke lige så attraktive som Arsenal. De har deltaget i samtlige CL-sæsoner og været i toppen af PL siden formatet blev introduceret. Det argumenteres på den ene side at vores historie skulle gøre os mere attraktive end Spurs og Arsenal. Men hvis det skulle være tilfældet, så forstår jeg ikke, hvorfor Arsenal ikke betragtes som mere attraktive end Man City og Chelsea. Især Man City har jo kun været med i toppen i en ganske kort årrække. Og hvis man accepterer, at denne korte tid foran Arsenal i PL (ikke CL) er nok til at Man City hører til den urørlige top 3 i forhold til tiltrækningskraft (og Arsenal ikke gør), så forstår jeg ikke, at man ikke kan acceptere, at Spurs (der i samme korte årrække været foran os) er over os i forhold til at virke tiltrækkende på nye spillere.
Arsenal og Spurs kan matche os på lønninger. De kan tilbyde større sportslige udfordringer (i hvert fald vurderet på nylige resultater og i form af CL og EL). I Spurs' tilfælde kan de lokke med deres eksisterende stjerner (Paulinho har selv nævnt det som en faktor, at han fik at vide, at Bale ville blive). Og de ligger begge i London.
Vi har en kæmpe historie, et godt setup og er efter sigende en rar og familievenlig klub at være i, men jeg kan bare på ingen måde se, at vi skulle være mere interessante for spillere uden noget følelsesmæssigt investeret i klubben i dette transfervindue med mindre vi tilbyder en højere grundløn.
Kloppite
[quote="Niche"]Jeg er fuldstændig enig Khede. Desuden har Arsenal INTET vundet i 6 sæsoner - det har vi trods alt, og det er noget vel alle spillere går op i.
Fordi vi har vundet andet end en Mickey Mouse pokal?
I givet fald er Swansea også mere attraktiv end Arsenal, fordi de vandt den samme Mickey Mouse pokal..
Kom tilbage til virkeligheden, CL er der hvor det sker.
Fordi vi har vundet andet end en Mickey Mouse pokal?
I givet fald er Swansea også mere attraktiv end Arsenal, fordi de vandt den samme Mickey Mouse pokal..
Kom tilbage til virkeligheden, CL er der hvor det sker.
@ Niels og Xenne
Jeg tror ikke, at vi bliver enige. Jeg tror desværre, at I lever i en drømmeverden. Købet af Suárez er undtagelsen, der bekræfter reglen om, at vi ikke kan hente de bedste spillere. Senest eksemplificeret ved, at vi ikke fik Mkhitaryan.
Jeg tror ikke, at nogen (udover visse/mange Liverpool-fans) ser os som seriøse kandidater til top 4. Desværre. Vi går endnu en 5.-7. plads i møde, tror jeg.
@ Texy
Fuldstændig enig.
Jeg tror ikke, at vi bliver enige. Jeg tror desværre, at I lever i en drømmeverden. Købet af Suárez er undtagelsen, der bekræfter reglen om, at vi ikke kan hente de bedste spillere. Senest eksemplificeret ved, at vi ikke fik Mkhitaryan.
Jeg tror ikke, at nogen (udover visse/mange Liverpool-fans) ser os som seriøse kandidater til top 4. Desværre. Vi går endnu en 5.-7. plads i møde, tror jeg.
@ Texy
Fuldstændig enig.