Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
http://touch.liverpool.no/newspg.aspx?id=37617&zone=1
Jeg elsker BR! Jeg kan ikke sige en eneste negativ ting om ham og hans måde at tackle LFC på. Indtil nu har han kun købt spillere til bredden. Det er først nu forstærkningerne til start-11 kommer. På et tidspunkt var jeg nervøs for at alberto og Aspas var forstærkningerne.
Det er spændende at se hvem vi kommer til at gå efter. Midterforsvar og offensiv midt må være vigtigst. Hvis suarez sælges er angreb dog vigtigst.
Jeg elsker BR! Jeg kan ikke sige en eneste negativ ting om ham og hans måde at tackle LFC på. Indtil nu har han kun købt spillere til bredden. Det er først nu forstærkningerne til start-11 kommer. På et tidspunkt var jeg nervøs for at alberto og Aspas var forstærkningerne.
Det er spændende at se hvem vi kommer til at gå efter. Midterforsvar og offensiv midt må være vigtigst. Hvis suarez sælges er angreb dog vigtigst.
Hellere en god trekant end en ond cirkel
-
Jeg synes man skal stille sig skeptisk overfor Rodgers udtalelser. I mine øjne er Rodgers en dygtig retoriker, der ofte evner at vende negative situationer til noget positivt i pressen.LFC-Aaby skrev:http://touch.liverpool.no/newspg.aspx?id=37617&zone=1
De mest pålidelige kilder (Barrett og Pearce) har begge meldt ud, at Papadoupolos og Mkhitaryan var transfervinduets top targets. Vi ser ud til at have misset begge, så vi har altså fra starten af forsøgt at hente spillere til start 11'eren, hvilket ikke er lykkedes. Derudover er jeg ikke så sikker på, at vi ikke vil få Mignolet, Touré og Aspas at se i start 11'eren. Jeg anser Rodgers udtalelse for at være en måde, hvorpå han stryger fans og andre primære interessenter med hårene. Og det er set ud fra et kommunikativt synspunkt også ganske logisk eftersom vi står foran en ny sæson og stadigvæk skal ud og hente forstærkninger ind. Men der lurer nogle sorte tordenskyer i horisonten, og dem vil jeg helst forholde mig til, så jeg ikke bliver skuffet, hvis der opstår skybrud.
At vi ikke har hentet vores top targets skal dog ikke ses som en negativ kritik, for Rodgers, Ayre og co. Har virkelig knoklet røven ud af bukserne i dette vindue. Vores position og tvivlsomme tiltrækningskraft betyder dog, at udfordringerne i forhold til at styrke start 11'eren er store, hvilket vi allerede har set tegn på.
Senest rettet af Robbie_God_Fowler torsdag, 11. jul, 2013 17:58, rettet i alt 1 gang.
Det kan gøre være, jeg er jubeloptimist, men jeg mener nu, at spillere jeg indtil videre har beskæftiget mig med i denne tråd er realistiske for os, og jeg mindes ikke, at vi ofte har hørt, at en spiller, vi ønsker os brændede har valgt os fra som i tilfældet Mkhitaryan, som lige så vel kan være untagelsen som Suarez, du nævner.AJ skrev:@ Niels og Xenne
Jeg tror ikke, at vi bliver enige. Jeg tror desværre, at I lever i en drømmeverden. Købet af Suárez er undtagelsen, der bekræfter reglen om, at vi ikke kan hente de bedste spillere. Senest eksemplificeret ved, at vi ikke fik Mkhitaryan.
Jeg tror ikke, at nogen (udover visse/mange Liverpool-fans) ser os som seriøse kandidater til top 4. Desværre. Vi går endnu en 5.-7. plads i møde, tror jeg.
@ Texy
Fuldstændig enig.
Når folk taler om CL som det store trækplaster, så formoder jeg at de mener i klubber, som minder om os i størrelse, som kan matche vores lønninger og renomé, og som spiller i en tilnærmelsesvis stor liga som PL.
Så er vi nede på et begrænset antal klubber, og så ville jeg personligt vælge en stamplads hos os fremfor at være 4. valg til min plads i en af olieklubberne.
Det er uforståeligt hvis et stort talent vælger en bænkplads fremfor fast spilletid, hvor man har mulighed for at vise sig frem, så man evt. kan sælges videre, hvis vi fortsat ikke opnår CL deltagelse som Suarez, Torres mf.
Dvs. olieklubberne kan nok trække de på papiret bedste spillere med kæmpelønninger og CL, men der bliver ret interessante spillere tilovers, hvis de ikke er tilfredse med en bænkplads/ikke passer ind hos en ny manager mm. som en Sturridge f.eks., som en Sakho f.eks.
Jeg tror på Ian Ayre, når han siger, at han aldrig/måske sjældent har oplevet at spillere har takket nej til os grundet manglende CL deltagelse.
verden er ikke så sort/hvid, og naturligvis findes der superspillere, der vil spille for Liverpool. Rodgers skal bare fortsætte det gode arbejde, og det ser ud til at der ledes efter spillere til styrkelse af start 11 de næste uger:
http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=37617&zone=1
Jeg er helt enig. Helt enig. Det er dejligt at tænke på og giver håb og lyse tanker.LFC-Aaby skrev:http://touch.liverpool.no/newspg.aspx?id=37617&zone=1
BR 100 % opbakning herfra. Og det endda fra en kritisk stemme i begyndelsen.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Tvivlsomme tiltrækningskraft. Det lyder som, vi pludselig er faldet helt ned som Leedes eller sådan noget.Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes man skal stille sig skeptisk overfor Rodgers udtalelser. I mine øjne er Rodgers en dygtig retoriker, der ofte evner at vende negative situationer til noget positivt i pressen.LFC-Aaby skrev:http://touch.liverpool.no/newspg.aspx?id=37617&zone=1
De mest pålidelige kilder (Barrett og Pearce) har begge meldt ud, at Papadoupolos og Mkhitaryan var transfervinduets top targets. Vi ser ud til at have misset begge, så vi har altså fra starten af forsøgt at hente spillere til start 11'eren, hvilket ikke er lykkedes. Derudover er jeg ikke så sikker på, at vi ikke vil få Mignolet, Touré og Aspas at se i start 11'eren. Jeg anser Rodgers udtalelse for at være en måde, hvorpå han stryger fans og andre primære interessenter med hårene. Og det er set ud fra et kommunikativt synspunkt også ganske logisk eftersom vi står foran en ny sæson og stadigvæk skal ud og hente forstærkninger ind. Men der lurer nogle sorte tordenskyer i horisonten, og dem vil jeg helst forholde mig til, så jeg ikke bliver skuffet, hvis der opstår skybrud.
At vi ikke har hentet vores top targets skal dog ikke ses som en negativ kritik, for Rodgers, Ayre og co. Har virkelig knoklet røven ud af bukserne i dette vindue. Vores position og tvivlsomme tiltrækningskraft betyder dog, at udfordringerne i forhold til at styrke start 11'eren er store, hvilket vi allerede har set tegn på.
Fordi man ikke vinder 1 sværdkamp mod de tabende CL finalister, som har en plads åben efter tabet af Götze, og fordi man ikke vil betale 25 mio. £ for en ung, relativt uprøvet, knæskadet spiller falder hele verden altså ikke sammen.
Jeg ser i hvert fald stadig lyst på Rodgers muligheder for at gøre nogle særdeles spændende handler de næste uger, for det lader til, at der er forholdsvis godt med penge at handle for, og mon ikke der stadig arbejdes intest med flere spillere/klubber ?
@RGF
Det er en fin tolkning af udtalelsen. Jeg vil sige den køber ham og klubledelsen tid, men uden resultater er der også en regning at betale efter 1. september.
@Niels K
Man behøves ikke kigge længere end Nicklas Bendtner for at finde en fodboldspiller der vælger penge over spilletid. Hænger muligvis sammen med hans ego, der fortæller ham at han hører til i en europæisk topklub.
Det er en fin tolkning af udtalelsen. Jeg vil sige den køber ham og klubledelsen tid, men uden resultater er der også en regning at betale efter 1. september.
@Niels K
Man behøves ikke kigge længere end Nicklas Bendtner for at finde en fodboldspiller der vælger penge over spilletid. Hænger muligvis sammen med hans ego, der fortæller ham at han hører til i en europæisk topklub.
Jeg er ikke den eneste der mener vi skal kigge imod Konoplyanka jubii!thefugle skrev:Burde vi ikke lægge billet ind på Konoplyanka?
Han skulle da ikke være alt for dyr...

- Ellers Dzagoev & Yarmolenko som er nævnt.
- Kunne en darkhorse være Shaqiri fra Bayern?
De er alle spændende spillere
@Number10Role
Jurgen Klopp says that Mkhitaryan has no problem with finess because he was given a plan by Dortmund during his holiday. Interesting.
@Number10Role
Sounds like Dortmund had a deal w/ Mkhitaryan a long time ago, perhaps before Liverpool's interest. Obstacle was agreeing a fee w/ Shakhtar.
Skal ikke sige om det passer self, men hvis det gør. Så lukker det jo lidt ned for snakken om at vi "missede" mkhitaryan, da han næsten allerede var afsat før vi kom på banen.
Personligt tror jeg ikke vi nogensinde har været tæt på, og alt den snak om det var nemmere for Dortmund pga 3 parts ejerskab og what not var rigtigt.
Jurgen Klopp says that Mkhitaryan has no problem with finess because he was given a plan by Dortmund during his holiday. Interesting.
@Number10Role
Sounds like Dortmund had a deal w/ Mkhitaryan a long time ago, perhaps before Liverpool's interest. Obstacle was agreeing a fee w/ Shakhtar.
Skal ikke sige om det passer self, men hvis det gør. Så lukker det jo lidt ned for snakken om at vi "missede" mkhitaryan, da han næsten allerede var afsat før vi kom på banen.
Personligt tror jeg ikke vi nogensinde har været tæt på, og alt den snak om det var nemmere for Dortmund pga 3 parts ejerskab og what not var rigtigt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
-
@ Niels K
At du vælger at overfortolke passager i mit indlæg må stå for egen regning. Men jeg kan da forsøge at uddybe, hvad jeg mener med "tvivlsom tiltrækningskraft".
I forbindelse med at skulle tiltrække spillere, der kan forbedre vores nuværende trup markant, så anser jeg dette for at være en stor udfordring. På papiret har vi vel det sjette stærkeste mandskab. Alt andet lige, så skal vi altså være i stand til at kunne tiltrække bedre spillere end Tottenham og Arsenal, hvis vi skal nå første trin i bestræbelserne på at vende tilbage til toppen af engelsk fodbold. Det er ikke umuligt, men det er en stor udfordring. Dertil kommer, at konkurrerende storklubber i andre lande også kan friste med CL fodbold, og således også kan tænkes at stå i køen før LFC.
Når vi ikke kan tilbyde en pakke, der sammenlignet med vores nærmeste konkurrenter er mere lukrativ sportsligt eller økonomisk, så skal vi virkelig ramme rigtigt, når vi henter morgendagens talenter. Det er nok en gang sværere end at købe færdigudviklede spillere, som har vist, at de kan begå sig på den store scene. Så sammenlignet med vores nærmeste konkurrenter, så er vores tiltrækningskraft tvivlsom.
@ Alonso: Tak.
Som du er inde på, så køber Rodgers sig tid. Jeg synes Rodgers udtalelser endnu en gang indikerer, at han er intelligent, eller i hvert fald har de rette rådgivere. Men som du er inde på, så skal hans udtalelser nu bakkes op af resultater, hvilket må være noget af et forventningspres at gå og bære rundt på.
At du vælger at overfortolke passager i mit indlæg må stå for egen regning. Men jeg kan da forsøge at uddybe, hvad jeg mener med "tvivlsom tiltrækningskraft".
I forbindelse med at skulle tiltrække spillere, der kan forbedre vores nuværende trup markant, så anser jeg dette for at være en stor udfordring. På papiret har vi vel det sjette stærkeste mandskab. Alt andet lige, så skal vi altså være i stand til at kunne tiltrække bedre spillere end Tottenham og Arsenal, hvis vi skal nå første trin i bestræbelserne på at vende tilbage til toppen af engelsk fodbold. Det er ikke umuligt, men det er en stor udfordring. Dertil kommer, at konkurrerende storklubber i andre lande også kan friste med CL fodbold, og således også kan tænkes at stå i køen før LFC.
Når vi ikke kan tilbyde en pakke, der sammenlignet med vores nærmeste konkurrenter er mere lukrativ sportsligt eller økonomisk, så skal vi virkelig ramme rigtigt, når vi henter morgendagens talenter. Det er nok en gang sværere end at købe færdigudviklede spillere, som har vist, at de kan begå sig på den store scene. Så sammenlignet med vores nærmeste konkurrenter, så er vores tiltrækningskraft tvivlsom.
Som du er inde på, så køber Rodgers sig tid. Jeg synes Rodgers udtalelser endnu en gang indikerer, at han er intelligent, eller i hvert fald har de rette rådgivere. Men som du er inde på, så skal hans udtalelser nu bakkes op af resultater, hvilket må være noget af et forventningspres at gå og bære rundt på.
Jeg ved ikke om Rodgers bevidst følger en bestemt mediestrategi eller hvad, for der er næsten en altid en rød tråd igennem hans udtalelser. Her er der dog ingen tvivl om at hvert et ord er vejet og nøje udvalgt. Jeg har lidt svært ved at se jubeloptimismen ud fra de udtalelser. Der er indlagt en del forsikringer imellem de optimistiske toner.
Hvad jeg slet ikke forstår, det er hyldningen af Rodgers på baggrund af denne udtalelse? Han kan måles på hvem han været ansvarlig for at have købt. Men dét at han køber er vel bare det præmis han arbejder ud fra. Og ønsker om at købe flere er intet andet end billige points. Det kan enhver sige.
Hvad jeg slet ikke forstår, det er hyldningen af Rodgers på baggrund af denne udtalelse? Han kan måles på hvem han været ansvarlig for at have købt. Men dét at han køber er vel bare det præmis han arbejder ud fra. Og ønsker om at købe flere er intet andet end billige points. Det kan enhver sige.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Jeg synes ikke, at jeg overfortolker. Vi søger givetvis en midterforsvarer og en off. midt. Hvem siger, at Spurs, Everton og Arsenal søger folk til disse pladser, og som skal forstærke deres start 11, og som som skal være samme type, som Rodgers ønsker.Robbie_God_Fowler skrev:@ Niels K
Bevar bare pessimismen, hos mig er glasset som oftest halvt fyldt til jeg har tømt det.
Nej, og du kan sikkert nævne 1000 andre - uden tvivl. Dén type - særligt Bentner - tror jeg til gengæld overhovedet ikke, vi kunne drømme om at skrive med.Alonso skrev:@RGF
@Niels K
Alle de verdensstjerner Monaco og før dem man city, chelsea mv. skriver med, kan/kunne de jo kun lokke til med en kæmpe løncheck, da de ikke havde CL at tilbyde, og da de ikke havde/har tilnærmelsesvist Liverpool's store historie/renommé/fanskare/stadion/pokalskab mv. at vise frem.
Dvs. egentlig ER det jo for mange et spørgsmål om kroner og øre, før de ville skrive med os, men den leg hopper vi heldigvis ikke med på, og jeg tror på, at Rodgers og vores øvrige folk er smarte nok til at hente de rette spillere til det set up, vi nu engang kan tilbyde, og så har vi altså noget fornuftigt kørene på 2. holdet og Akademiet sideløbende, så det skal nok blive godt altsammen.
Senest rettet af Niels K torsdag, 11. jul, 2013 20:02, rettet i alt 1 gang.
Niels K skrev:Nej, og du kan sikkert nævne 1000 andre - uden tvivl. Dén type - særligt Bentner - tror jeg til gengæld overhovedet ikke, vi kunne drømme om at skrive med.Alonso skrev:@RGF
@Niels K
Alle de verdensstjerner Monaco og før dem man city, chelsea mv. skriver med, kan/kunne de jo kun lokke til med en kæmpe løncheck, da de ikke havde CL at tilbyde, og da de ikke havde/har tilnærmelsesvist Liverpool's store historie/renommé/fanskare/stadion mv. at vise frem.
Dvs. egentlig ER det jo for mange et spørgsmål om kroner og øre, før de ville skrive med os, men den leg hopper vi heldigvis ikke med på, og jeg tror på, at Rodgers og vores øvrige folk er smarte nok til at hente de rette spillere til det set up, vi nu engang kan tilbyde, og så har vi altså noget fornuftigt kørene på 2. holdet og Akademiet sideløbende, så det skal nok blive godt altsammen.
Hva er din definition af godt?
-
@ Niels K
Det er vel en overfortolkning at referere til Leeds. Men lad det nu ligge.
Som jeg nævnte ovenfor, så er Tottenham og Arsenal jo ikke de eneste klubber, der er på udkig efter spillere. Vi konkurrerer jo også med klubber som Manchester City, Chelsea, Manchester United, og klubber på tværs af landegrænserne - klubber som PSG, Monaco, Juventus, Milan, Napoli, Dortmund, Bayern, Real, Barca, Atletico etc. Disse klubber kan alle tilbyde sportslige og/eller økonomiske attraktive pakkeløsninger, hvor vi i størstedelen af tilfældene ikke kan tilbyde samme muligheder. Vi er dermed tvunget til at sælge et projekt, der sigter langsigtet - ikke altid noget der virker indbydende for en professionel fodboldspiller, der er klar over, at karrieren er relativ kort.
Jeg synes som sådan ikke jeg er pessimistisk. Jeg har bare erkendt, at vi hverken sportsligt eller økonomisk er øverst i fødekæden længere. Skal vi vende tilbage til toppen, så vil jeg mene, at vi skal lave en "Tottenham", hvor vi formår at handle yderst fornuftigt ind og langsomt får opbygget en trup som indeholder en håndfuld spillere, der kan udvikle sig til internationale klassespillere og som passer ind i konceptet og dermed udgøre stammen på holdet de næste 5-6 år.
@ Jesper
Jeg kan godt følge dig, men man må vel rose Rodgers og Ayre for at få en del handler i hus inden preseason starter. Det må alt andet lige være en fordel at få foretaget handlerne tidligt i vinduet, da det højner chancerne for, at de nyindkøbte spillere kan falde hurtigt ind på holdet. Endvidere vil prisen på spilleren i teorien være billigere, hvis man henter spilleren tidligt, da det giver den sælgende klub tid til at få hentet en erstatning ind.
Det havde været skidt, hvis Ayre havde jernet jorden rundt på sin Harley i stedet for at sætte sig ned med komiteen og få hentet de fire spillere ind.
Det er vel en overfortolkning at referere til Leeds. Men lad det nu ligge.
Som jeg nævnte ovenfor, så er Tottenham og Arsenal jo ikke de eneste klubber, der er på udkig efter spillere. Vi konkurrerer jo også med klubber som Manchester City, Chelsea, Manchester United, og klubber på tværs af landegrænserne - klubber som PSG, Monaco, Juventus, Milan, Napoli, Dortmund, Bayern, Real, Barca, Atletico etc. Disse klubber kan alle tilbyde sportslige og/eller økonomiske attraktive pakkeløsninger, hvor vi i størstedelen af tilfældene ikke kan tilbyde samme muligheder. Vi er dermed tvunget til at sælge et projekt, der sigter langsigtet - ikke altid noget der virker indbydende for en professionel fodboldspiller, der er klar over, at karrieren er relativ kort.
Jeg synes som sådan ikke jeg er pessimistisk. Jeg har bare erkendt, at vi hverken sportsligt eller økonomisk er øverst i fødekæden længere. Skal vi vende tilbage til toppen, så vil jeg mene, at vi skal lave en "Tottenham", hvor vi formår at handle yderst fornuftigt ind og langsomt får opbygget en trup som indeholder en håndfuld spillere, der kan udvikle sig til internationale klassespillere og som passer ind i konceptet og dermed udgøre stammen på holdet de næste 5-6 år.
@ Jesper
Jeg kan godt følge dig, men man må vel rose Rodgers og Ayre for at få en del handler i hus inden preseason starter. Det må alt andet lige være en fordel at få foretaget handlerne tidligt i vinduet, da det højner chancerne for, at de nyindkøbte spillere kan falde hurtigt ind på holdet. Endvidere vil prisen på spilleren i teorien være billigere, hvis man henter spilleren tidligt, da det giver den sælgende klub tid til at få hentet en erstatning ind.
Det havde været skidt, hvis Ayre havde jernet jorden rundt på sin Harley i stedet for at sætte sig ned med komiteen og få hentet de fire spillere ind.
Det er jeg ret enig i. Iøvrigt styrkes truppen vel endnu mere ved at købe ind til startelveren, så hvorfor ikke starte med at fokusere på den del, hvis det er muligt?Jesper skrev:Jeg ved ikke om Rodgers bevidst følger en bestemt mediestrategi eller hvad, for der er næsten en altid en rød tråd igennem hans udtalelser. Her er der dog ingen tvivl om at hvert et ord er vejet og nøje udvalgt. Jeg har lidt svært ved at se jubeloptimismen ud fra de udtalelser. Der er indlagt en del forsikringer imellem de optimistiske toner.
Jeg tolker det nærmest som om, at for hver spiller, der skal hentes til startelveren, så skal en spiller fra den nuværende startelver sælges. Ellers er de nye breddespillere, som Rodgers lige har købt, vel nærmest at betragte som perifære spillere i forhold til startelveren?
Vel egentlig ikke en ret behagelig udtalelse at støde på for de nyankomne spillere. Forhåbentlig er de allerede klar over deres rolle som breddespillere.
Kloppite