Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Rise Of The Kop @RiseOfTheKop 3m
Ian Ayre: “We’ve got other people in our sights and we’ll keep plugging away. But we’ll do some more business, there’s no doubt about that."
altid dejlig nyhed.
Ian Ayre: “We’ve got other people in our sights and we’ll keep plugging away. But we’ll do some more business, there’s no doubt about that."
altid dejlig nyhed.
@henrik1
Jo, manden har hjemve. Jeg synes dog også, at han er en yderst spændende spiller, som jeg gerne så i klubben. Det sker bare ikke.
Jo, manden har hjemve. Jeg synes dog også, at han er en yderst spændende spiller, som jeg gerne så i klubben. Det sker bare ikke.
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
AJ og Niche, tak for opdateringen, det havde jeg faktisk misset. Ærgerligt, for han havde ellers været en god kandidat.
Rise Of The Kop @RiseOfTheKop 26m
#LFC contacted Juventus today for Alessandro Matri. (Sky Italy)
Kender ham kun af navn, nogle der kan sætte lidt flere ord på manden?
De Juventus fans jeg kender er ikke specielt begejstret for ham. Og husker en ChL kamp hvor kommentatorene nærmest grinede af ham, da han ikke havde scoret i mange kampe, og brændte den ene 100% chance efter den anden. Derudover bliver han 29 om ca en måned, og derfor ikke rigtog passer på klubbens holdning til alder. Andet kender jeg ikke til ham.LFC_20 skrev:Rise Of The Kop @RiseOfTheKop 26m
Kæmpe nej tak
Hellere en god trekant end en ond cirkel
Jeg synes en generel tendens herinde er at folk nærmest giver op på potentielle targets med begrundelse om manglende CL, lille pengepung osv. Det er klart at vi stod med bedre muligheder men synes godt nok også det bliver overdrevet en del herinde. Liverpool er stadig en kæmpe institution med en stor fanbase og en gloværdig historie. Dette gør også - sammen med et indtil videre godt opbakkende ejere - at vi altså står glimrende økonomisk, selvom jeg godt ved at vi er et stykke fra City, Chelsea, PSG osv. Hvis man i forvejen er sortseer kan man jo bare kigge på klubber som Dortmund, Atl. Madrid, Porto og Spurs der alle gør det glimrende på trods af værre forudsætninger end os. Det handler om at købe klogt ind og have de lange briller på. Vi står stadig i en glimrende position på transfermarkedet om end vi ikke kan få fingrene i de allerstørste i spillet men man kan jo spørge sig selv: hvornår har vi i virkeligheden kunne det eller i hvert fald benyttet os af det?
Min egentlig hensigt med dette indlæg er ikke at skyde alle jer andre mine holdninger i skoene men derimod at spørge Jer om lidt info. Jeg tænker på klubhold som Napoli og Juventus som for kort tid siden befandt sig i Serie B men nu ligger helt i toppen i bedste italienske række. Blandt alle fodboldnørderne herinde går jeg udfra at nogen følger italiensk fodbold men en vis interesse. Det er i så fald mere end jeg kan prale af og mit spørgsmål går derfor på: hvordan er det lykkedes disse to klubber at opnå en så markant rolle i ligaen på så kort tid?
Nogle vil sikkert sige at den italienske liga er svag sammenlignet med den engelske men dette argument køber jeg ikke. For det første afspejler dette sig i ALLE italienske klubbers økonomiske midler og de må dermed ses som i ligeså stor konkurrence som de engelske. Der er da også mange store klubber i italien som skiftes lidt til at kæmpe med helt i toppen: Milan, Juventus, Inter, Roma, Fiorentina, Lazio, Napoli og de seneste år. De seneste år har Udinese også gjort det flot og samme kan siges om Parma nogle år tilbage. Desuden har Napoli og Juventus også gjort det udemærket i Europa hvilket vidner om at stykeforholdet mellem den italienske og engelske ikke er SÅ stort som det nogle gange gøres til.
Jeg glæder mig og sætter meget pris på Jeres svar - især vedrørende klubbernes transderpolitik og økonomiske muligheder siden de startede opturen.
// Mynsgaard
Min egentlig hensigt med dette indlæg er ikke at skyde alle jer andre mine holdninger i skoene men derimod at spørge Jer om lidt info. Jeg tænker på klubhold som Napoli og Juventus som for kort tid siden befandt sig i Serie B men nu ligger helt i toppen i bedste italienske række. Blandt alle fodboldnørderne herinde går jeg udfra at nogen følger italiensk fodbold men en vis interesse. Det er i så fald mere end jeg kan prale af og mit spørgsmål går derfor på: hvordan er det lykkedes disse to klubber at opnå en så markant rolle i ligaen på så kort tid?
Nogle vil sikkert sige at den italienske liga er svag sammenlignet med den engelske men dette argument køber jeg ikke. For det første afspejler dette sig i ALLE italienske klubbers økonomiske midler og de må dermed ses som i ligeså stor konkurrence som de engelske. Der er da også mange store klubber i italien som skiftes lidt til at kæmpe med helt i toppen: Milan, Juventus, Inter, Roma, Fiorentina, Lazio, Napoli og de seneste år. De seneste år har Udinese også gjort det flot og samme kan siges om Parma nogle år tilbage. Desuden har Napoli og Juventus også gjort det udemærket i Europa hvilket vidner om at stykeforholdet mellem den italienske og engelske ikke er SÅ stort som det nogle gange gøres til.
Jeg glæder mig og sætter meget pris på Jeres svar - især vedrørende klubbernes transderpolitik og økonomiske muligheder siden de startede opturen.
// Mynsgaard
Toppen i den engelske liga er utroligt konsolideret. Man Utd kommer i top 2 hvert år, og har gjort det længe, mens Man City og Chelsea har uanede ressourcer at købe spillere for. Desuden har Arsenal været utroligt stabile siden 1996. Dermed er det svært for andre at bryde ind i top 4. Tottenham har gjort det, som du siger, så selvfølgelig kan det lade sig gøre, men derfor kan man da godt forholde skeptisk over for muligheden.
I Italien er topholdene slet ikke ligeså stabile. Pengene, og forskellene mellem klubberne, er slet ikke ligeså store, og det er derfor nemmere at bryde ind i toppen vha. list og snilde, end det er i PL. I Juventus' tilfælde var det da også et spørgsmål om tid, før de kom ovenpå igen, da de har den status i italiensk fodbold, som de har. I deres første sæson efter oprykningen havde de en trup med bl.a. Buffon, Chiellini, Nedved, Trezeguet og Del Piero, og kunne hurtigt blive et tophold igen.
Napoli rykkede faktisk op samtidig med Juventus i 2007. De er blevet nr 8, 12, 6, 3, 5 og 2, så vejen har været lidt bumlet. De er et eksempel på, at man med nogle gode handler, og lidt stabilitet på trænerposten, kan bryde ind i toppen. De havde Mazzarri på trænerbænken i de sidste fire sæsoner, men han er nu skiftet til Inter.
Hvis man ser på hvilke hold, der er sluttet i top 5 i de to ligaer siden Man City havde en fuld sæson med den nuværende ejer, dvs. 2009-10 sæsonen, så har det været de samme hold alle årene, pånær 2012, hvor Newcastle overraskende fortrængte Chelsea til en 6. plads. Men det er vel ikke Newcastle vi stiler efter.
I Serie A har 10 forskellige hold i samme periode været i top 5, og kun AC Milan har været det hver gang.
I Italien er topholdene slet ikke ligeså stabile. Pengene, og forskellene mellem klubberne, er slet ikke ligeså store, og det er derfor nemmere at bryde ind i toppen vha. list og snilde, end det er i PL. I Juventus' tilfælde var det da også et spørgsmål om tid, før de kom ovenpå igen, da de har den status i italiensk fodbold, som de har. I deres første sæson efter oprykningen havde de en trup med bl.a. Buffon, Chiellini, Nedved, Trezeguet og Del Piero, og kunne hurtigt blive et tophold igen.
Napoli rykkede faktisk op samtidig med Juventus i 2007. De er blevet nr 8, 12, 6, 3, 5 og 2, så vejen har været lidt bumlet. De er et eksempel på, at man med nogle gode handler, og lidt stabilitet på trænerposten, kan bryde ind i toppen. De havde Mazzarri på trænerbænken i de sidste fire sæsoner, men han er nu skiftet til Inter.
Hvis man ser på hvilke hold, der er sluttet i top 5 i de to ligaer siden Man City havde en fuld sæson med den nuværende ejer, dvs. 2009-10 sæsonen, så har det været de samme hold alle årene, pånær 2012, hvor Newcastle overraskende fortrængte Chelsea til en 6. plads. Men det er vel ikke Newcastle vi stiler efter.
I Serie A har 10 forskellige hold i samme periode været i top 5, og kun AC Milan har været det hver gang.
Både i Juventus og i Napoli har man gjort et rigtig fremragende stykke arbejde, helt sikkert, men det har ikke gjort det alene. For det første kan ingen af klubberne sidestilles med så mange andre oprykkere, og selvfølgelig slet ikke Juventus, der jo også røg ned på særlige omstændigheder (et år de blev suveræne mestre). Selvom de mistede en del spillere, gik størstedelen af truppen et år med ned i serie B. I samme forbindelse trak de nogle af de mange unge italienere, som de (ligesom især de to Milano-klubber) altid har på udlån i mindre klubber, hjem, og de fik nu meget mere ansvar (tidligere) end de ellers ville have fået. Det høster man frugterne af nu.
Ligeså vigtigt for de to klubbers succes er også, vil jeg mene, at både Inter og Milan ikke har formået at lave et generationsskifte de seneste sæsoner. Det er næsten imponerende så hurtigt det er gået i opløsning i Inter, mens Berlusconi bare har siddet tungt på pengekassen, mens truppen bare bliver ældre og ældre. Generationsskiftet er godt nok sket nu, men nu er holdet så i stedet for ungt og uprøvet.
Ang. Matri. Det kan kun være en and. Hans eneste spidskompetence er, at han er god i boksen...og det - har det efterhånden vist sig - er han faktisk ikke særlig god til.
Ligeså vigtigt for de to klubbers succes er også, vil jeg mene, at både Inter og Milan ikke har formået at lave et generationsskifte de seneste sæsoner. Det er næsten imponerende så hurtigt det er gået i opløsning i Inter, mens Berlusconi bare har siddet tungt på pengekassen, mens truppen bare bliver ældre og ældre. Generationsskiftet er godt nok sket nu, men nu er holdet så i stedet for ungt og uprøvet.
Ang. Matri. Det kan kun være en and. Hans eneste spidskompetence er, at han er god i boksen...og det - har det efterhånden vist sig - er han faktisk ikke særlig god til.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

1) Lad os byde på Rooney. Måske Moyes' nedladende kommentarer har pisset ham nok af til at skifte til os som hævn?
2) Eller alternativt lad os gå med i kampen om Fabregas.
Begge idéer er affødt af nedenstående artikel samt et ønske/håb om vi melder os alvorligt ind i topkampen - også på transfermarkedet. Jeg ved godt, at det er tåbeligt og klubben er igang med at skabe en sund økonomi - hvilket er fornuftigt og noget jeg bakker op om. Men hold da op en signalværdi eventuelle bud ville have. Måske et signal som Suarez kunne få noget positivt ud af. I øvrigt ville både Rooney og Fabregas være perfekte erstatninger (på hver deres måde) for Suarez, hvis han smuttede. Jeg vil hellere nøjes med en enkelt spiller i den kaliber, end yderligere tre erstatninger på forskellige pladser.
http://www.guardian.co.uk/football/2013 ... ter-united
Nå, men skyd mig bare for at foreslå en Man Utd og tidligere Everton spiller.

Kloppite
På en eller anden måde kunne det være fryd at få Rooney bare for at pisse Man U og deres fans af. Men det er utopi. Han skifter ALDRIG til LFCtexy skrev:Jeg starter lige med en smiley, der nok bedst passer i forhold til realismen i mine nedenstående forslag.
1) Lad os byde på Rooney. Måske Moyes' nedladende kommentarer har pisset ham nok af til at skifte til os som hævn?
Begge idéer er affødt af nedenstående artikel samt et ønske/håb om vi melder os alvorligt ind i topkampen - også på transfermarkedet. Jeg ved godt, at det er tåbeligt og klubben er igang med at skabe en sund økonomi - hvilket er fornuftigt og noget jeg bakker op om. Men hold da op en signalværdi eventuelle bud ville have. Måske et signal som Suarez kunne få noget positivt ud af. I øvrigt ville både Rooney og Fabregas være perfekte erstatninger (på hver deres måde) for Suarez, hvis han smuttede. Jeg vil hellere nøjes med en enkelt spiller i den kaliber, end yderligere tre erstatninger på forskellige pladser.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Måske mit indlæg var skrevet ligeså meget i irritation over, at Arsenal og Chelsea kan udvise interesse i eller byde på vores bedste spillere, og så forventes det, at vi ikke kan holde på dem. Arsenal og Chelsea?thefugle skrev:På en eller anden måde kunne det være fryd at få Rooney bare for at pisse Man U og deres fans af. Men det er utopi. Han skifter ALDRIG til LFCtexy skrev:Jeg starter lige med en smiley, der nok bedst passer i forhold til realismen i mine nedenstående forslag.
Kan ikke se, hvorfor vi ikke i det mindste på samme måde kan lægge følere eller fornærmelser (afhængigt af hvordan klubberne tolker det) ud i forhold til vores top 4 konkurrenters gode spillere.
Arsenal kan sgu' få Suarez for £25m og Wilshere. Eller de kan bare sælge Wilshere til os for £25m. Chelsea kan få ham for £25m og Mata. Eller de kan bare sælge Mata til os. Bevæger vi os uden for PL, så kan Real Madrid få Suarez for £25m og Özil. Eller de kan bare sælge Özil til os. Bayern kan få ham for £25m + Schweinsteiger + Robben.
Jeg er træt af at se Liverpool FC blive mødt af den slags nedladenhed som man fornemmer både på Suarez' udtalelser og på mediernes skriverier om, hvordan vi ikke kan forvente at beholde så dygtig en spiller. Gud fanden kan vi det. For vi er en af verdens 10 største og mest populære klubber (STADIG!!). Vil I have fingre i en af vores stjerner, så skal det sgu' være jer der betaler den pris der skal til, for at vi efterfølgende står endnu bedre.
Jeg må hellere hoppe i seng, så mit blodtryk kan komme tilbage i normaltilstand. Det føles sgu' som om en stemme i mit hoved skriger "We are Liverpool" på den der "We are Sparta"-måde. I morgen accepterer jeg sikkert vores ydmyge position igen.
Kloppite
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 52
texy skrev:
<.. snip ..>
Jeg må hellere hoppe i seng, så mit blodtryk kan komme tilbage i normaltilstand. Det føles sgu' som om en stemme i mit hoved skriger "We are Liverpool" på den der "We are Sparta"-måde. I morgen accepterer jeg sikkert vores ydmyge position igen.

Jeg er 100% enig. Vi bør ikke ligge under for NOGEN!texy skrev:Måske mit indlæg var skrevet ligeså meget i irritation over, at Arsenal og Chelsea kan udvise interesse i eller byde på vores bedste spillere, og så forventes det, at vi ikke kan holde på dem. Arsenal og Chelsea?thefugle skrev:På en eller anden måde kunne det være fryd at få Rooney bare for at pisse Man U og deres fans af. Men det er utopi. Han skifter ALDRIG til LFCtexy skrev:Jeg starter lige med en smiley, der nok bedst passer i forhold til realismen i mine nedenstående forslag.
Kan ikke se, hvorfor vi ikke i det mindste på samme måde kan lægge følere eller fornærmelser (afhængigt af hvordan klubberne tolker det) ud i forhold til vores top 4 konkurrenters gode spillere.
Arsenal kan sgu' få Suarez for £25m og Wilshere. Eller de kan bare sælge Wilshere til os for £25m. Chelsea kan få ham for £25m og Mata. Eller de kan bare sælge Mata til os. Bevæger vi os uden for PL, så kan Real Madrid få Suarez for £25m og Özil. Eller de kan bare sælge Özil til os. Bayern kan få ham for £25m + Schweinsteiger + Robben.
Jeg er træt af at se Liverpool FC blive mødt af den slags nedladenhed som man fornemmer både på Suarez' udtalelser og på mediernes skriverier om, hvordan vi ikke kan forvente at beholde så dygtig en spiller. Gud fanden kan vi det. For vi er en af verdens 10 største og mest populære klubber (STADIG!!). Vil I have fingre i en af vores stjerner, så skal det sgu' være jer der betaler den pris der skal til, for at vi efterfølgende står endnu bedre.

-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Jeg synes at Suarez pt er en klart bedre spiller end Rooney. Men skulle ulykken være ude, og vi sælger Suarez, så ville jeg bestemt ikke have noget imod at vi købte Rooney. Tror bare ikke Rooney er det mindste interesseret i os. Ikke fordi vi er ærkerivalen, men snarere fordi at ingen regner os som en topklub længere.
Texy du kan blive nok så fornærmet over den nedladende behandling vi får. Men med tanke på hvor konservative vi har været, hvor meget vi har levet på vores navn og vores fortid, at vi har haft så meget instabilitet, samt at ledelsen ikke længere er villig/kan smide 300 mio plus efter spillere længere, så må vi bare acceptere at vi ikke får mere respekt. Falcao foretrak Monaco over Chelsea. Ergo er det ikke nødvendigvis CL-fodbold der er afgørende, men snarere ambition og potentiale. PL halter langt bagefter med sin iver efter at følge financial fair play, og ved at være alt for slappe på transfermarkedet. Den politisk korrekte engelske mentalitet lokker ikke de frisindede og selvstændige fodboldspillere.
Tror vi i højere grad skal prøve at satse på spillere fra Sydamerika, eks Uruguay, Brasilien og Argentina.
Texy du kan blive nok så fornærmet over den nedladende behandling vi får. Men med tanke på hvor konservative vi har været, hvor meget vi har levet på vores navn og vores fortid, at vi har haft så meget instabilitet, samt at ledelsen ikke længere er villig/kan smide 300 mio plus efter spillere længere, så må vi bare acceptere at vi ikke får mere respekt. Falcao foretrak Monaco over Chelsea. Ergo er det ikke nødvendigvis CL-fodbold der er afgørende, men snarere ambition og potentiale. PL halter langt bagefter med sin iver efter at følge financial fair play, og ved at være alt for slappe på transfermarkedet. Den politisk korrekte engelske mentalitet lokker ikke de frisindede og selvstændige fodboldspillere.
Tror vi i højere grad skal prøve at satse på spillere fra Sydamerika, eks Uruguay, Brasilien og Argentina.
Jeg er meget enig i dit indlæg.henrik1 skrev:Jeg synes at Suarez pt er en klart bedre spiller end Rooney. Men skulle ulykken være ude, og vi sælger Suarez, så ville jeg bestemt ikke have noget imod at vi købte Rooney. Tror bare ikke Rooney er det mindste interesseret i os. Ikke fordi vi er ærkerivalen, men snarere fordi at ingen regner os som en topklub længere.
Pt. er Suarez en klart bedre spiller, men Rooney ser jeg faktisk som en engelsk udgave af Suarez, hvad det medfører af genialiteter og obskøniteter på banen. Og det engelske er deri, hvor de største forskelle består. Rooneys mere trumlende stil, udskejelserne uden for banen, og Rooneys manglende lyst til at udfylde den rolle, han er blevet tildelt på holdet. Han får dog en helt ustyrlig høj løn, og jeg tror ikke, at han firer så meget på kravene, at LFC kan være med.
Problemet med Sydamerika og generelt spillere uden for EU er arbejdstilladelserne. Spillerne skal have oparbejdet en vis "hype", inden en arbejdstilladelse kan komme på tale, og det gør, at LFC ofte vil få konkurrence, og at andre europæiske klubber er bedre stillet i forhold til at kunne gøre et scoop. Men Mkhitaryan-sagaen og de nye rygter om Bernard viser imø., at LFC er rykket videre til de mere risikable jagtmarker. Jeg vil dog stadig mene, at der er handler at gøre for LFC i en liga som den hollandske, og at det fortsat er værd at holde øje med de europæiske klubber, der kæmper med økonomien. Og så har LFC stadig en vis tiltrækningskraft på britiske spillere.
Chris Bascombe skriver, at LFC er kommet med en forespørgsel på Bernard, og at Downing ikke gider at skifte til Wham. Ja, og at det er uklart, hvordan klausulen i Suarez' kontrakt skal forstås.
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... rpool.html
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."