texy skrev:Alonso skrev:Ville lade ham gå ind i samme rolle i næste sæson som jeg har ham tiltænkt i denne sæson. Forskellen er bare at vi har mere brug for ham næste år, hvis vi, som jeg forventer, skal spille europæisk fodbold om et år.
Men så er spørgsmålet jo om Christian er interesseret i det. På sigt kan han også kigge mod Gerrards plads på holdet. Tvivler på kaptajnen kan klare at spille to kampe om ugen flere uger, på sigt.
Jeg føler mig ret overbevist om, at Henderson på sigt er manden, der overtager Gerrards nuværende plads ved siden af Lucas. Backup/konkurrence vil han så få fra Allen eller måske lige pludselig Suso.
I forhold til Eriksen, så ville jeg klart bruge ham centralt, hvis vi hentede ham. Coutinho har vist, at han sagtens kan præstere lige så fantastisk med udgangspunkt på venstrekanten, som han gør på midten. Jeg stiller mig lidt mere tvivlende overfor, om Eriksen kan have samme impact fra den position. Men jeg er i det hele taget ret sikker på, at vi ville se et meget flydende trekløver bag Sturridge, der løbende byttedepladser, hvis trekløveret hed Coutinho, Eriksen og Suarez.
Jeg er meget enig med dig, texy - også ift. indlægget omkring kvaliteten af truppen, som den ser ud nu, hvor jeg også er meget positiv.
Efter de glippede handler så står jeg nok også lige nu og her og håber mest på Eriksen, og finder den handel realiserbar nu og her.
Vel er han ikke winger, men er det ikke her vores backs, skal gøre banen bred og søge baglinjen ? Eriksen, Coutinho og Suarez kan alle gøre et job som inside forward eller helt ude ved stregen, de 3 kan jo det hele offensivt, og hvem der spiller i midten betyder sikkert ingenting. Bedst er det vel, at de bytter pladser i løbet af kampen og med den spilintilligens, boldbehandlig og antrit, de alle har, så kunne det være et sublimt 3-kløver bag Sturridge, og jeg har helt ro i maven over, at Aspas skulle nappe pladsen i en af dems fravær.
Vores 2 TT'ere Sterling og Ibe synes jeg, at vi skal benytte, hvis vi har behov for en klassisk wingtype, eller blot ekstra fart i omstillingsspillet osv.
Eriksen og Papadopoulos ville være fine at få ind her til sidst og som straf for sin opførsel her i løbet af sommeren, så kunne Eriksen blive 1. frisparksskytte i klubben