Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 19. maj, 2009 11:06

Xenne skrev:Nu snakker folk hele tiden om en ny højre back pga. den infight der var mellem Carra og Arbeloa.

Så tænker jeg når nu Bayern ikke vinder mesterskabet kunne det være Lahm være lidt utilfreds?
Hvis Arbeloa bliver solgt, så ser jeg Lahm eller Glen J. som de bedste erstatninger.
Der er blevet snakket om en ny højre back længe. Alvaro Arbeloa er god nok som første valg. Alternativerne - Carragher, Skrtel, Mascherano og Darby - er ikke af den nødvendige kvalitet. Carragher skal spille centralt, det samme med Skrtel. Mascherano kan vikariere, men skal ikke være andet valg. Darby anser jeg ikke som god nok, da de tre andre er prøvet off-position i stedet. Degen kan vi slet ikke regne med.

Derfor skal vi have en kvalificeret backup til Alvaro Arbeloa, når han enten skal have pauser, er skadet eller har karantæne. En backup der er tilfreds med at få 15-20 kampe på en sæson, men samtidigt kan presse Arbeloa til at yde det bedste hver gang. Der skal være kamp om pladserne, det er godt for intensiteten, koncentrationen og udviklingen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Peter From

Indlæg af Peter From » tirsdag, 19. maj, 2009 11:36

Xenne skrev:Nu snakker folk hele tiden om en ny højre back pga. den infight der var mellem Carra og Arbeloa.

Så tænker jeg når nu Bayern ikke vinder mesterskabet kunne det være Lahm være lidt utilfreds?
Hvis Arbeloa bliver solgt, så ser jeg Lahm eller Glen J. som de bedste erstatninger.
Jeg begynder at næsten græde hver gang man snakker om at gøre Lahm til højreback, det er SÅ synd eneste grund til at han kan spille den plads er fordi han er så god en fodbold spiller. For Liverpool er der meget dårlig cost-benefit i at betale løn og transfersum for en af verdens absolut bedste venstre backer og så få en højreback der er noget ordinær, i forhold til europæisk top-niveau.
Det selvfølgelig bare min holdning, og måske skyldes det mere at når han har spillet højreback så er han skiftet midt i kampen eller i korte perioder, så han ikke lige har vænnet sig til det. Men at hente Lahm til højre får stadig ikke min stemme.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 19. maj, 2009 13:01

Peter From skrev:

Jeg begynder at næsten græde hver gang man snakker om at gøre Lahm til højreback, det er SÅ synd eneste grund til at han kan spille den plads er fordi han er så god en fodbold spiller. For Liverpool er der meget dårlig cost-benefit i at betale løn og transfersum for en af verdens absolut bedste venstre backer og så få en højreback der er noget ordinær, i forhold til europæisk top-niveau.
Det selvfølgelig bare min holdning, og måske skyldes det mere at når han har spillet højreback så er han skiftet midt i kampen eller i korte perioder, så han ikke lige har vænnet sig til det. Men at hente Lahm til højre får stadig ikke min stemme.
Lahm spiller da en glimrende højre back, hvor han kan gå mod baglinjen og slå bolden ind med højrebenet. Det giver desuden et bedre flow i spillet at have en venstrebenet i venstre side og derfor også en højrebenet i højre.

Peter From

Indlæg af Peter From » tirsdag, 19. maj, 2009 14:06

AJ skrev:
Peter From skrev:

Lahm spiller da en glimrende højre back, hvor han kan gå mod baglinjen og slå bolden ind med højrebenet. Det giver desuden et bedre flow i spillet at have en venstrebenet i venstre side og derfor også en højrebenet i højre.
Jeg syntes han mangler en del defensivt i forhold til epå venstre, og offensivt er det et spørgsmål om hvem der spiller i den side længere fremme om han passer der til, men det kan godt være det bare er fordi han spiller venstre oftere at jeg syntes han er en del bedre der.

Rasmus_Hansen

Indlæg af Rasmus_Hansen » tirsdag, 19. maj, 2009 14:12

jeg synes Lahm, Silva og Gourcuff vil 3 helt fantastiske køb, hvis vi fik de tre er jeg sku næsten sikker på at vi vinder mesterskabet :dance:

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. maj, 2009 10:53

http://www.irishtimes.com/newspaper/spo ... 52798.html

Benitez keen to get it right

BENITEZ has prepared for his first summer in full control of Liverpool’s transfer budget by admitting he has no margin for error with the major signings he requires to overhaul Manchester United next season.

The Liverpool manager intends to fine-tune rather than overhaul his squad following a season in which the Anfield club emerged as the strongest challengers to United’s recent supremacy in the Premier League. Established talent such as the Aston Villa midfielder Gareth Barry will be a priority but, having taken that route and failed with Robbie Keane last summer, Benitez admits there are no guarantees of success and that his main acquisitions will be exposed to far greater scrutiny than they receive at Old Trafford.

“If you spend big money on one player and he’s not successful for you, it’s worse for us than it is for United,” the Liverpool manager said. “If they make one or two mistakes, because of the difference in money they can spend £40 million-£50 million on other players. That’s why I am so proud of our team this year, because we are closer than before with the same problems, the same differences between the teams but money is the most important thing.”

Benitez will have between €23 million and €£34 million to spend this summer plus whatever he can raise through player sales, as has been roughly the case throughout his Anfield tenure. This pre-season will see the Liverpool manager assume far greater control for his recruitment under the terms of his new five-year contract, which allows him to set the valuations on players he signs and sells. He still requires the blessing of the owners, Tom Hicks and George Gillett, for major purchases.

Transfer fees and player contracts were previously under the domain of Rick Parry, the Liverpool chief executive, who will relinquish his post at the end of this season. Liverpool’s owners have appointed a firm of head-hunters to identify Parry’s successor only in the last few weeks and, unless the candidate is an internal appointment – and the commercial director Ian Ayre is in the running – the process of interviews and notice periods could leave the position unfilled until next season.

All of which leaves Benitez with more responsibility for this summer’s transfers than he has enjoyed at Anfield before but, despite the need to sell to satisfy all his squad needs and the salutary lesson of Keane, the Liverpool manager is confident he can ease the burden on Steven Gerrard and Fernando Torres next season.

Benitez, who made a potential €3.9 million loss in six months on Keane and will encounter the Tottenham Hotspur striker at Anfield on Sunday, added: “If you have more money you can sign players with more quality, like United have. It doesn’t matter if they play Rooney, Berbatov, Tevez or Ronaldo. They can play with two and rest two but keep the same level.

“We’ve been talking of Steven Gerrard and Fernando Torres for the whole season. We have good players in the squad but the experience of fighting for titles and the quality of players makes a difference. Sometimes that means money and it is easier if you have it. If not, you have to work harder and I do have a lot of confidence that we can improve.”

The Liverpool manager has also paid tribute to the performances of the goalkeeper Jose Reina this season, who could draw level with Edwin van der Sar on 21 clean sheets should he thwart Spurs and the Dutchman, as anticipated, misses United’s trip to Hull City. “In England people talked about Petr Cech and now Van der Sar but Pepe for three or four years now has been at a really good level,” said Benitez. “This consistency makes him a top-class goalkeeper. I would say he is one of the best keepers in the world now.”

Meanwhile, Xabi Alonso’s agent admits Liverpool will decide the midfielder’s future at the end of the season. The Spain international has been the subject of speculation in recent weeks with a number of clubs thought to be lining up summer moves for the player.

Real Madrid are believed to be leading the chase for Alonso with the 27-year-old thought to be one of presidential candidate Florentino Perez’ top transfer targets if he gains control at the Santiago Bernabeu.

Alonso’s agent Ignacio Ibanez has refused to confirm the midfielder will remain at Anfield, admitting Liverpool will have the final say. “Many things could happen in the summer,” Ibanez said. “The first is to finish the season and after that to attend to other matters. Xabi has signed for three more years and his future depends on Liverpool.”

Rafa har ca. £ 25 millioner euro ;)

Rasputin

Indlæg af Rasputin » onsdag, 20. maj, 2009 12:00

Hvem skal ind?

Indtil for et par uger siden, midt i vores fantastiske optur, tænkte jeg at der jo nærmest bare er brug lidt backup, hist og pist. Men da det blev en realitet at mesterskabet ikke havnede hvor det skulle, har jeg stukket fingeren dybt ind i navlen, fjernet det meste af navleulden, og kommet frem til, at der er behov for forstærkningen, og den solide af slagsen. På trods at opturen, har vi over ”store” dele af sæsonen haft de gammelkendte spillemæssige problemer /mangel på plan B/ kreative muligheder fra bænken.

Så ind skal:
1. Silva. Han skal først og fremmeste spille på venstre kant, men han kan og spille på modsatte side eller som
hængende angriber. Virker som en sandsynlig og realistisk handel. Og meget velkommen
2. En angriber. Negredo er blevet nævnt, men har ingen ide om historien har noget på sig. Med en pris iflg. pressen på
ca. 100 mio kr. virker det vel også fornuftigt for en backup angriber, der nok også skal få spilletid. Måske en Dzeko
ville være et godt bud, dog uden at jeg har hørt eller set et eneste link til Anfield
3. En backup til Kuyt. Kuyt har gjort pladsen som højre kant til sin. Backup’en skal være af den kreative slags.
Enten ”talentet” der ville være tilfreds med lejlighedsvis optrædener. f.eks en Marko Marin, eller noget. Alternativt,
kunne vi hente king luis hjem ;)

Hvis der er flere penge på budgettet, må der efter min mening gerne hentes en Højreback.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 20. maj, 2009 13:03

Barry, Silva og Gourcuff. :headbang:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Andichrist

Indlæg af Andichrist » onsdag, 20. maj, 2009 13:08

Rasputin skrev:Hvem skal ind?

Indtil for et par uger siden, midt i vores fantastiske optur, tænkte jeg at der jo nærmest bare er brug lidt backup, hist og pist. Men da det blev en realitet at mesterskabet ikke havnede hvor det skulle, har jeg stukket fingeren dybt ind i navlen, fjernet det meste af navleulden, og kommet frem til, at der er behov for forstærkningen, og den solide af slagsen. På trods at opturen, har vi over ”store” dele af sæsonen haft de gammelkendte spillemæssige problemer /mangel på plan B/ kreative muligheder fra bænken.

Så ind skal:
1. Silva. Han skal først og fremmeste spille på venstre kant, men han kan og spille på modsatte side eller som
hængende angriber. Virker som en sandsynlig og realistisk handel. Og meget velkommen
2. En angriber. Negredo er blevet nævnt, men har ingen ide om historien har noget på sig. Med en pris iflg. pressen på
ca. 100 mio kr. virker det vel også fornuftigt for en backup angriber, der nok også skal få spilletid. Måske en Dzeko
ville være et godt bud, dog uden at jeg har hørt eller set et eneste link til Anfield
3. En backup til Kuyt. Kuyt har gjort pladsen som højre kant til sin. Backup’en skal være af den kreative slags.
Enten ”talentet” der ville være tilfreds med lejlighedsvis optrædener. f.eks en Marko Marin, eller noget. Alternativt,
kunne vi hente king luis hjem ;)

Hvis der er flere penge på budgettet, må der efter min mening gerne hentes en Højreback.
Jeg er sådan set enig, uden at Silva dog er en nødvendighed. En hvilken som helst venstrewing på højt niveau ville være fint. Jeg er også lidt i tvivl om hvor meget brug der er for en højrekant - vi har både Benayoun og Gerrard der kan spille den plads. Jeg synes hellere man skal bruge pengene på 2 spillere på højeste niveau end 3 spillere på lidt lavere niveau. Men som du nævner kunne et talent være vejen, dog ikke Marin da han er venstrekant og desuden skifter til HSV.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. maj, 2009 15:47

Jeg har lige et lille spørgsmål. Barry har kun ét år tilbage af kontrakten, kan han så ikke købe sig fri af sin kontrakt? Hvis Barry bare kan købe sig fri, betyder det så at O'Neil er nødsaget til at acceptere vores bud?

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » onsdag, 20. maj, 2009 15:56

Hr. Drejer skrev:Jeg har lige et lille spørgsmål. Barry har kun ét år tilbage af kontrakten, kan han så ikke købe sig fri af sin kontrakt? Hvis Barry bare kan købe sig fri, betyder det så at O'Neil er nødsaget til at acceptere vores bud?
Hvis Barry kan købe sig fri af sin kontrakt, så kan O'Neil vist ikke stille meget op.

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » onsdag, 20. maj, 2009 16:48

Aarhusdk skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg har lige et lille spørgsmål. Barry har kun ét år tilbage af kontrakten, kan han så ikke købe sig fri af sin kontrakt? Hvis Barry bare kan købe sig fri, betyder det så at O'Neil er nødsaget til at acceptere vores bud?
Hvis Barry kan købe sig fri af sin kontrakt, så kan O'Neil vist ikke stille meget op.
Han kan ikke skifte til en anden engelsk klub hvis han køber sig ud af sin kontrakt
Billede

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 20. maj, 2009 21:02

Guffi182 skrev:
Aarhusdk skrev:
Han kan ikke skifte til en anden engelsk klub hvis han køber sig ud af sin kontrakt
Hvor har du det fra?

Såvidt jeg ved er reglen bare at man kan købe sig ud af sin kontrakt efter tre år, hvis man var under 28 da man skrev den, og efter to år hvis man var over.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 20. maj, 2009 21:31

Angående Barry:
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=99881

Idealindkøbene fra min side ville være Barry (forsvar, venstreback, central midt), Silva (venstrekant, højrekant, hængende angriber) og Tevez (alle offensive pladser). De tre ville give os en satans masse dynamik. Heck, med de tre proppet på den nuværende trup ville jeg have overordentligt svært ved at finde en stærkeste startopstilling :P

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 20. maj, 2009 22:21

Hvis O'Neill er citeret for at sige det bold.dk skriver så ser det lyst ud og Barry signer nok snart en deal hos os.
Dejligt at høre en så forstående Martin O'Neill. Barry fortjener at prøve CL og han fortjener en værdig afsked, hvor han ikke skal ud i de samme skamydsler som han endte i ved sidste sommers tranfersperiode.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar