Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 04. jun, 2014 18:52

Cynwal skrev:Avis i Schweiz skriver, at Shaqiri er i tæt kontakt med LFC:
Liverpool FC Latest / Transfer News / Rumours / Scores
Swiss newspaper '20min' claims Xherdan Shaqiri is close to signing for Liverpool.

Billede
https://www.facebook.com/LFCTransNR/pho ... =1&fref=nf
...og her er så artiklen i læsbar kvalitet (for de tysk-kyndige (ellers så prøv Google translate)).
http://www.20min.ch/sport/fussball/stor ... --22767452
Bemærk lige en sjov detalje til sidst i artiklen. 20min bruger citat og billede fra LiverpoolFC News til lige at "skrue lidt op for troværdigheden" på deres egen artikel, når de til sidst i artiklen på deres hjemmeside skriver:
Selbst «LiverpoolFC News» berichtet darüber und hat die Printstory abgebildet.

Det er sgu rigtig Silly Season når de forskellige medier begynder at bruge citater af dem selv i andre medier, får at få "mere røg fra branden, så alle tror der er ild".
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 05. jun, 2014 10:06

Ifølge den norske er vi måske ved at miste tålmodigheden med Southampton og Lallana. Vi skulle istedet kigge lidt på Markovic fra Benfica. Har han vist nok i de internationale kampe til at kunne bære en høj pris på 20-25 mio £? Hans præstation i ligaen vægter jeg ikke særlig højt, dertil er den portugisiske liga simpelthen for ringe
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 05. jun, 2014 10:11

Emmy skrev:Ifølge den norske er vi måske ved at miste tålmodigheden med Southampton og Lallana. Vi skulle istedet kigge lidt på Markovic fra Benfica. Har han vist nok i de internationale kampe til at kunne bære en høj pris på 20-25 mio £? Hans præstation i ligaen vægter jeg ikke særlig højt, dertil er den portugisiske liga simpelthen for ringe
Han er et kæmpe talent. Der er mere fremtid i ham end Lallana.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Kongegaard
Alder: 37

Indlæg af Kongegaard » torsdag, 05. jun, 2014 11:42

En spiller jeg godt kunne tænke mig at vi gjorde mere for at hente er Ross Barkley! WHAT A PLAYER HE IS!

Han er teknisk dygtig, har fysik, sparker godt, meget hurtig og så er han meget ung! :clap: Han er det 2. største talent i den engelske trup efter Sterling.

Vi har været kædet meget sammen med Lallana, som også er en dygtig spiller, men jeg mener bare at Barkley lige er niveauer over.
Gerrard og Agger er Liverpool

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 05. jun, 2014 13:30

Glem nu Barkley. Der er ikke en jordisk chance for at de bitre vil sælge til os. End of story.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 05. jun, 2014 13:31

Lambert er sikker. Can ser ud til at være en done deal, og så formoder jeg, at der kun mangler detaljer før Moreno er Liverpool spiller.

Sker alt dette i de næmreste dage, så synes jeg, at vi leveret et stærkt stykke arbejde allerede, men vi er helt sikkert ikke færdige med at handle.

Til den offensive midt/kanten skrives der mest om Lallana, Shaqiri, Markovic og Rakitic.
Lallana, som løber mere end selv Henderson, synes jeg vil give os bedre balance på holdet ift, hvis vi stiller med Coutinho på den offensive midt, og Rakitic kan også bidrage med et stykke defensivt arbejde/hårdt presspil.
Shaqiri og Markovic købes vel mere som rent offensivt alternativ med udgangspunkt fra kanten.
Mon vi ønsker blot 1 offensiv spiller mere, eller kunne man tænke sig, at vi gik for 2 af f.eks. nævnte 4 spillere ?

Vi ser ud til at skulle bruge 33 mio. £ på Lambert, Can og Moreno, og nogle medier antyder, at Rodgers kan have helt op imod 70 mio. £ til at købe for ekskl. spillersalg, så der kan virkelig handles ind stadigvæk.
Jeg ville egentlig gerne se nogle salg efterhånden også, da vi ved, at der er spillere, vi ikke vil bruge i kampene alligevel.

Aurier lyder som en spændende spiller til højre back, men det må samtidig betyde et farvel til Johnson.

Går vi mon efter en højre back, en winger og en offensiv midt ?
En midterforsvarer mener jeg ikke, at vi behøver, hvis vi beholder, dem vi har, hvor jeg gerne ville sælge Coates og hente Ilori hjem. Touré bliver givetvis et år mere, og nu kunne der også blive kampe til ham.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. jun, 2014 17:02

Jeg forstår godt købet at Can og Lambert, da Gerrard ikke holder evigt (tiden må vise om Can er løsningen) og vores to angribere spiller ikke samtlige af sæsonens kampe.
Dog har vi brændt mange millioner af. Millioner, som samlet også kunne være brugt til at forstærke vores start 11. Det bekymrer mig en anelse, da Chelsea eksempelvis lander Costa.
Vi kender ikke budgettet, men ind til videre har rygterne vist sig at være ret så tæt på virkeligheden, og når vores to andre mål er Moreno og Lallana, som jeg sådan set godt så i truppen, men som bare heller ikke for alvor rykker os op blandt både PL og CL favoritter.
Lad os sige vi køber de 4. Den samlede købspris er måske 55 millioner. Det kan man godt få et styk superstjerne for. Og spørgsmålet er hvad man kommer længst med? Groft sagt: kvantitet eller kvalitet?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » torsdag, 05. jun, 2014 17:05

Jesper skrev:Jeg forstår godt købet at Can og Lambert, da Gerrard ikke holder evigt (tiden må vise om Can er løsningen) og vores to angribere spiller ikke samtlige af sæsonens kampe.
Dog har vi brændt mange millioner af. Millioner, som samlet også kunne være brugt til at forstærke vores start 11. Det bekymrer mig en anelse, da Chelsea eksempelvis lander Costa.
Vi kender ikke budgettet, men ind til videre har rygterne vist sig at være ret så tæt på virkeligheden, og når vores to andre mål er Moreno og Lallana, som jeg sådan set godt så i truppen, men som bare heller ikke for alvor rykker os op blandt både PL og CL favoritter.
Lad os sige vi køber de 4. Den samlede købspris er måske 55 millioner. Det kan man godt få et styk superstjerne for. Og spørgsmålet er hvad man kommer længst med? Groft sagt: kvantitet eller kvalitet?
Men hvad nytter et styks superstjerne hvis man har en smal trup? Hvis vi gerne vil kunne spille med musklerne i fire turneringer næste år skal der noget kød på truppen. Når vi har set på vores bænk i år har den jo til tider været pinlig.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 05. jun, 2014 17:22

Vil nu mene, at Moreno er så stor en opgradering på venstreback i forhold til Flanagan, at det netop flytter os en del.

Men for mig er det indiskutabelt, at vi skal styrke bredden markant. Vores bænk var horribel sidste sæson. Den kommende sæson skal vi være konkurrencedygtige i PL, CL, FA Cup og Liga Cup. Hvis vi kører Harry Redknapp modellen og trækker på de samme spillere i alle turneringer uge ind og uge ud, så kommer vi ikke til at opleve, at holdet taber pusten mod slutningen af sæsonen.

Lad os være realistiske. Den kommende sæson handler om at ende i top4 igen og gå videre fra gruppespillet i Champions League. I efteråret vil vi have 6 uger, hvor der skal spilles 3 kampe. Hvis vi skal i top4 og videre i Champions League, så skal der være en stabil pointhøst i alle kampe. Der synes jeg bare, at historien taler for, at der vil tabes point, hvis vi kører de samme spillere hele tiden. Benytter vi egne unge spillere, så risikerer vi, at holdet mangler mental styrke til køre de kampe i hus. Derfor giver mening at hente fysisk og mentalt stærke spillere, der holder et højt bundniveau, men som måske mangler de sidste 10% (eller hvor meget det nu er) for at være på niveau med Cristiano Ronaldo, Luis Suarez og Lionel Messi. De vil køre pointene hjem for os i mange kampe, men til gengæld kunne vi så godt bruge topindividualisten i de store kampe. Personligt er jeg dog ikke i tvivl om, hvor der er flest point at hente.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. jun, 2014 17:30

@ Alonso
Du har helt ret. Stillede bare scenarierne op til diskussion. Men det står imø ligeså klart, at vi ikke vinder titler uden det ekstra krydderi. Og så vil nogle måske nævne Atletico, men det sker ikke igen lige foreløbig.
Så det bedste er så ubetinget kombinationen af de to scenarier

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 05. jun, 2014 17:48

Er enig med Alonso.

Vi skal både have styrket vores bredde OG vores start-11. Det er bare umuligt at gøre begge fuldstændigt samme år/transfervindue, det kræver gryn vi ikke har.

Bredden må derfor komme i første række, og så må målet for sæsonen, som Alonso siger, være endnu en top-4 i PrL og en respektabel præstation i CL. Kan vi få en acceptabel bredde til sæsonstart, og vigtig rutine til de mange unge spillere i CL i løbet af sæsonen, så kan vi bygge videre på holdets kvalitet næste år.

Rom blev jo ikke bygget på én dag. Vi kunne også bare gå ud og fyre 2 mia. af denne sommer, men vi vil jo helst heller ikke sammenlignes med "købeklubberne".

pingel

Indlæg af pingel » torsdag, 05. jun, 2014 18:23

Jesper skrev:@ Alonso
Du har helt ret. Stillede bare scenarierne op til diskussion. Men det står imø ligeså klart, at vi ikke vinder titler uden det ekstra krydderi. Og så vil nogle måske nævne Atletico, men det sker ikke igen lige foreløbig.
Læser du egentlig hvad du skriver? Først siger du at man har brug for absolutte stjernespillere, såsom Costa for at vinde mesterskaber. Og så skriver du bagefter at Atletico er undtagelsen for reglen - er det ikke der Costa spiller ? :o All in good fun...

LFC YNWA JR FAN
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 26

Indlæg af LFC YNWA JR FAN » torsdag, 05. jun, 2014 21:07

Kan vi konkurrere med igen i år med evt. dette hold...

suarez, sturridge
lallana, stevie, hendo, sterling
moreno, agger, skrtel, johnson
mignolet

cou, lambert, enrique, suso (hvis han kommer tilbage...), kolo, sakho, emre can mm.

Tænker på salg af evt.
Aspas/borini, Reina plus udlejning af talenter

Køb af:
Lambert, Lallana (eller anden..) moreno (eller marcelo tror jeg) emre can, måske: http://www.plbold.dk/2014/06/04/engelsk ... -nye-pogba

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 05. jun, 2014 21:16

LFC YNWA JR FAN skrev:Kan vi konkurrere med igen i år med evt. dette hold...

suarez, sturridge
lallana, stevie, hendo, sterling
moreno, agger, skrtel, johnson
mignolet

cou, lambert, enrique, suso (hvis han kommer tilbage...), kolo, sakho, emre can mm.

Tænker på salg af evt.
Aspas/borini, Reina plus udlejning af talenter

Køb af:
Lambert, Lallana (eller anden..) moreno (eller marcelo tror jeg) emre can, måske: http://www.plbold.dk/2014/06/04/engelsk ... -nye-pogba
Det tror jeg personligt godt, at vi kan. Både bredde og startelver er styrket i ovenstående, og så er det vel ikke helt udelukket, at en ekstra spiller kan snige sig ind i januar for at give en hånd med, når titlerne skal vindes...

Synes dog, at der er lidt mærkeligt, at du ikke har vores nyslåede landsholdsspiller Flannagan med. Ikke engang på bænken. Og jeg ville have ham foran Johnson i min prioritetsrækkefølge.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. jun, 2014 21:24

pingel skrev:
Jesper skrev:@ Alonso
Læser du egentlig hvad du skriver? Først siger du at man har brug for absolutte stjernespillere, såsom Costa for at vinde mesterskaber. Og så skriver du bagefter at Atletico er undtagelsen for reglen - er det ikke der Costa spiller ? :o All in good fun...
Costa har i halvanden sæson klatret op blandt de store stjerner og det er vel alment accepteret, at han er blandt de bedste angribere pt. Når Chelsea købet ham er det kvalitet.

Så er det ofte nævnt (ikke af mig) at Atletico er holdet uden storstjerner, der alligevel blev mestre. Men da sæsonen startede var Costa vel ikke en superstjerne, men han er blevet det igennem sæsonen.

Kunne Atletico blive mestre igen med Costa? Hypotetisk, men ikke i min verden. Pointen er at det kræver top top kvalitet på mange pladser.

Kan vi blive nummer to igen med nuværende hold? Igen hypotetisk, men det tror jeg overhovedet ikke på. Ideelt set skal vi i lighed med hvad Rodgers har sagt tilføre holdet 4-5 spillere, der kan gå direkte ind i start 11. Det kan næppe lade sig gøre, men jeg tror ikke på en forbedring, dvs at blive mester, uden markante stjerner.
Den bredde vi har sikret/vil sikre, kan forhåbentlig sikre endnu en top 4 og en acceptabel CL-deltagelse.

Trenden fra sidste år i nogle ligaer var at der var hold, hvor netop holdet var stjernen, virkelig gik i top (plus at nogle af spillerne igennem sæsonen rykkede op blandt de bedste i kraft af deres udvikling), men den trend tror jeg ikke på fortsætter.

Håber det var bedre forklaret og ikke så selvmodsigende, som det åbenbart fremstod som.

Besvar