pingel skrev:Jesper skrev:@ Alonso
Du har helt ret. Stillede bare scenarierne op til diskussion. Men det står imø ligeså klart, at vi ikke vinder titler uden det ekstra krydderi. Og så vil nogle måske nævne Atletico, men det sker ikke igen lige foreløbig.
Så det bedste er så ubetinget kombinationen af de to scenarier
Læser du egentlig hvad du skriver? Først siger du at man har brug for absolutte stjernespillere, såsom Costa for at vinde mesterskaber. Og så skriver du bagefter at Atletico er undtagelsen for reglen - er det ikke der Costa spiller ?

All in good fun...
Costa har i halvanden sæson klatret op blandt de store stjerner og det er vel alment accepteret, at han er blandt de bedste angribere pt. Når Chelsea købet ham er det kvalitet.
Så er det ofte nævnt (ikke af mig) at Atletico er holdet uden storstjerner, der alligevel blev mestre. Men da sæsonen startede var Costa vel ikke en superstjerne, men han er blevet det igennem sæsonen.
Kunne Atletico blive mestre igen med Costa? Hypotetisk, men ikke i min verden. Pointen er at det kræver top top kvalitet på mange pladser.
Kan vi blive nummer to igen med nuværende hold? Igen hypotetisk, men det tror jeg overhovedet ikke på. Ideelt set skal vi i lighed med hvad Rodgers har sagt tilføre holdet 4-5 spillere, der kan gå direkte ind i start 11. Det kan næppe lade sig gøre, men jeg tror ikke på en forbedring, dvs at blive mester, uden markante stjerner.
Den bredde vi har sikret/vil sikre, kan forhåbentlig sikre endnu en top 4 og en acceptabel CL-deltagelse.
Trenden fra sidste år i nogle ligaer var at der var hold, hvor netop holdet var stjernen, virkelig gik i top (plus at nogle af spillerne igennem sæsonen rykkede op blandt de bedste i kraft af deres udvikling), men den trend tror jeg ikke på fortsætter.
Håber det var bedre forklaret og ikke så selvmodsigende, som det åbenbart fremstod som.